مقالات تصفیه آب

تقریبا از سال 1950 استفاده از کود نیتروژنی غنی در صنعت کشاورزی مرسوم شد. استفاده از این کود باعث آلودگی آبهای زیر زمینی و رودخانه های مجاور زمینهای کشاورزی شده است و در نهایت آب آشامیدنی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است. نیتروژن موجود در این کودها کمک زیادی به رشد گیاهان و تولید هر چه بهتر مواد غذایی کرده است، ولی از طرف دیگر باعث اثرات جدی زیست محیطی و افزایش نیترات آبهای زیر زمینی شده است.

ادامه مطلب...

وقتی درباره کروم صحبت می شود، اغلب ما را به یاد فلزی براق می اندازد که در ساخت وسایل مختلفی کاربرد دارد. فلز کروم بیشتر به عنوان یک پوشش استفاده می گردد. به خصوص یکی از موارد پر مصرف این فلز برای ساخت منبع های آب می باشد که می تواند خطرناک باشد. علم شیمی به ما آموخته است که کروم می تواند به آسانی با دیگر مواد ترکیب شود.

ادامه مطلب...

در سالیان گذشته خبرهای زیادی در رابطه با آلودگی آب شهری شنیده ایم و این موضوع در سراسر جهان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که آب به عنوان اصلی ترین ماده غذایی، بخش مهمی از سلامت بدن ما را در اختیار دارد.

ادامه مطلب...

تا به حال در مورد آلاینده های آب به فراوانی صحبت شده است. ولی یکی از مواد موجود در آب که کمتر در مورد آن بحث شده، فلوراید است. وجود فلوراید در آب شهری می تواند باعث ایجاد عوارض زیادی در مصرف کنندگان شود.

ادامه مطلب...

نیترات موجود در آب چاه می تواند در آب لوله کشی شهری نیز وجود داشته باشد. نیترات موجود در آب چاه می تواند حاصل استفاده از کودهای شیمیایی و غیره بوده که در طی سالهای متوالی در آبهای زیرزمینی انباشته می گردند. طبف تحقیقات انجام شده، نیترات موجود در آب می تواند عوارض جانبی زیادی برای انسانها در بر داشته باشد.

ادامه مطلب...

همه ما می دانیم که کلر در آب لوله کشی منازل وجود دارد. علت وجود آن خاصیت ضد باکتری کلر می باشد. البته میزان کلر موجود در آب شهری در مناطق مختلف متفاوت می باشد. نکته منفی ای که در این مقاله به آن اشاره داریم، شستشو و حمام با آب کلر دارد می باشد.

ادامه مطلب...