مقالات تصفیه آب

علائم کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی رخ می دهد که مصرف آب نسبت به از دست دادن آب کمتر است. مصرف ناکافی آب سالم و تصفیه شده و همچنین از دست دادن بیش از حد آب بدن، هر دو باعث کم آب و دی هیدراته شدن بدن می گردند. گرمای تابستان و افزایش سطح فعالیت از عوامل ایجاد کم آبی در صورت جبران نشدن آب مصرفی هستند.

ادامه مطلب...

حذف آنتی بیوتیک ها از آب های آلوده

در سالهای اخیر به همراه رشد فزاینده جمعیت، گسترش صنعت و کشاورزی و کمبود آب سالم در جهان و به خصوص در ایران ضرورت تصفیه و بازیابی آب های مصرفی اهمیت خاصی پیدا کرده است. پیشرفت فعالیتهای صنعتی و ورود پسابهای آلوده ناشی از آنها به منابع آب، تهدید بزرگی برای محیط زیست محسوب میشود .

ادامه مطلب...

8 لیوان آب در روز درست یا غلط

همه ما بارها شنیده ایم که اسفناج دارای آهن بالایی می باشد. ولی از نظر علمی واقعیت نداشته و یک اشتباه تایپی بوده که توسط یک محقق امریکایی در سال 1890 رخ داده. این محقق مقدار آهن موجود در اسفناج را 3.4 میلی گرم در هر 100 گرم تخمین زد ولی به اشتباه 34 میلی گرم در هر 100 گرم تایپ و ثبت شد.

ادامه مطلب...

دانستنیهای جالب درباره آب

ما بارها در اخبار، مجلات و رسانه های گوناگون از فواید آب و خطرات کمبود آن با خبر می شویم. همه ما می دانیم که برای حفظ و نگه داری منابع این ماده حیاتی باید کوشا باشیم. ولی براستی چقدر با این ماده آشنایی داریم. در این مقاله به ذکر حقایقی از این ماده می پردازیم که شاید کمتر شنیده باشید.

ادامه مطلب...

اهمیت نوشیدن آب سالم در دوران بارداری

همانطور که می دانید بدن ما برای آزاد کردن کالری دریافتی نیاز به مقدار کافی آب دارد. با افزایش سوخت و ساز و فعالیت های روزانه، بدن ما نیاز بیشتری به مصرف آب پیدا می کند. این امر برای زنان باردار نیز صدق می کند. زنان باردار با توجه به وضعیت خاصشان در این دوره، نیاز به کالری بیشتر و در نتیجه مصرف آب بیشتری دارند.

ادامه مطلب...

دلایل نوشیدن آب کافی در ورزشکاران

در این مقاله از اهمیت نوشیدن آب و دلایل مهم مصرف بیشتر آن در ورزشکاران و افراد عادی نام می بریم تا با فواید و تاثیرات مصرف آب سالم و تصفیه شده در بدن آشنا شده و از آن در جهت بهبود سطح زندگی خود استفاده نماییم. حال به 6 دلیل مهم برای مصرف بیشتر آب می پردازیم:

ادامه مطلب...