مقالات تصفیه آب

مراحل تصفیه آب

به جز مصارف غذایی آب، خلوص و پاکی آن در تمامی صنایع داروسازی و بیوشیمی نیز بسیار مهم می باشد. از آنجا که آب حلال خوبی می باشد، همیشه در معرض آلودگی و ترکیب مواد و آلاینده های خطرناک با آن می باشد. حذف این عوامل نیاز به فرآیند پیچیده تصفیه آب و طی مراحل گوناگون دارد. جهت تشریح این مراحل در ابتدا به معرفی برخی آلاینده ها می پردازیم.

ادامه مطلب...

اهمیت تولید و حفظ آب پاک

آب یک نیاز اساسی انسان می باشد. هر فرد بر روی زمین نیاز به حداقل 20 تا 50 لیتر آب تمیز و سالم در روز برای نوشیدن، پخت و پز و حفظ بهداشت خود دارد. آب آلوده می تواند بسیار خطرناک باشد که متاسفانه 1.8 میلیارد انسان در معرض خطر بیماریهای ناشی از آلودگی آب مانند وبا می باشند. سازمان ملل متحد دسترسی جهانی به آب تمیز را یک حق انسانی در جهت بهبود استانداردهای زندگی می داند. جوامع کم آب معمولا از نظر اقتصادی نیز فقیر می باشند.

ادامه مطلب...

بحران آب پاک

هر چقدر که زمان طولانی تری از عمر زمین می گذرد، آبهای آلوده ای که توسط انسانها آلوده شده و دوباره به چرخه طبیعت بازمی گردند نیز زیادتر می گردد. و از سوی دیگر کمبود آب و گرمایش زمین نیز عاملی خطرناک برای آینده آب زمین به شمار می آیند. با اینکه نزدیک به 70 درصد کره زمین را آب پوشیده ولی تنها 2.5 درصد این آبها قابل شرب هستند و مابقی آنها آب شور دریاها و اقیانوسها می باشند.

ادامه مطلب...

4 نوع مختلف از سیستم های تصفیه آب

تصفیه کننده‌های مبتنی بر جاذبه از فناوری ساده تفاوت فشار استفاده می‌کنند. آب از محفظه‌ی بالاتر به محفظه پایین‌تری حرکت می‌کند که دارای چندین پالایه (فیلتر) مانند میکروب کش است که برای کشتن میکروب‌ها و ویروس‌ها و میکرو فیبر به منظور پالایش ذرات گرد و غبار و نمک‌های حل شده در آب هستند و برخی از شرکت‌ها از پالایه‌های UF نیز به منظور پاک‌سازی آب از نمک‌های بسیار ریز استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب...

اگر در جستجوی یک سیستم تصفیه آب هستید مطمئنا با کلمه اسمز معکوس روبرو خواهید شد. یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه آب همین روش اسمز معکوس می باشد که در اینجا چندین دلیل برای در نظر گرفتن RO ارائه می‌شود:

ادامه مطلب...