3 برند از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران (1402)

وقتی صحبت از تهیه آب آشامیدنی سالم و تمیز می شود، مهم است که برند تصفیه آب مناسب را انتخاب کنید. در ایران برندهای متعددی برای تصفیه آب وجود دارد که محصولات درجه یک را ارائه می دهند. چه به دنبال یک سیستم تصفیه کامل آب باشید یا فقط یک فیلتر، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که نیازهای شما را برآورده کند. در این مقاله به بررسی بهترین برندهای تصفیه آب در ایران می پردازیم. هدف ما این است که با ارائه اطلاعات دقیق در مورد هر برند و آنچه آنها را از بقیه متمایز می کند، تصمیم گیری شما را آسان تر کنیم. از برندهای پیشرو گرفته تا آنهایی که کمتر شناخته شده اند، ما همه اطلاعات را پوشش خواهیم داد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای نیازهای آب خود و خانواده خود داشته باشید.

  3 برند از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران (1402)

عناوین مهم مقاله:

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

چه دستگاه تصفیه آب بخریم؟

مزایای تصفیه آب اسمز معکوس

بهترین فیلترهای تصفیه آب خانگی

قیمت بهترین دستگاه تصفیه آب

بهترین مارک دستگاه تصفیه آب تایوانی چیست؟

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

 

در حال حاضر بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار ایران مدل RO یا همان روش اسمز معکوس برندهای سافت واتر، آکوا پرو و سی سی کا می باشد که در زیر این روش تصفیه و برندهای ذکر شده را به شما توضیح خواهیم داد که شرکت راد گستر نوین یکی بزرگترین وارد کننده این نوع دستگاه ها می باشد که با مراجعه به صفحه محصولات میتوانید عکس ها و مشخصات و قیمت و... این نوع دستگاهها را ببینید و خریداری کنید.

با ورود دستگاه های تصفیه آب به منازل و تکامل تکنولوژیکی این دستگاهها در سالهای اخیر شاهد تولد نسل جدیدی از ماشینهای تصفیه آب به روش اسمز معکوس بوده ایم. اسمز معکوس که با کلمه مخفف Reverse osmosis) RO) در بازار شناخته می شود نتیجه عملیاتی است که از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب استفاده می شود.

اسمز یک فرآیند طبیعی است و در طبیعت قابل مشاهده است. این فرآیند که آب از غلظت پایین تمایل به سمت غلظت بالا را دارد می توان در ریشه گیاهان هنگام جذب آب از خاک و یا در کلیه های ما هنگام جذب آب از خون مشاهده نمود. در پاسخ به این پرسش که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟ باید گفت که تصفیه آب خانگی دارای سیستم اسمز معکوس از بهترین تصفیه آب های خانگی موجود در بازار ایران هستند.

اساس کار اسمز معکوس را در ویدیوی زیر ببینید:

اساس کار بهترین سیستم تصفیه آب (اسمز معکوس)

در تصویر زیر نیز روند مهاجرت مایع با غلظت پایین و یا دارای آلاینده کم به سمت مایع غلظت بالا را مشاهده می نمایید.

 

اسمز معکوس، بهترین سیستم دستگاه تصفیه آب خانگی

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاهی است که روند اسمز معکوس را انجام دهد. در فرآیند اسمز معکوس با اعمال فشار به مایع غلیظ که با یک پمپ فشار بالا انجام می گیرد، مایع با فشار با فیلتر شدن آلاینده ها از غشاء نیمه تراوا گذر می کند و تاثیر زیادی در بهبود شوری آب در مناطقی که آب لوله کشی آنها شور است دارد.

در تصویر زیر مشخصات و روند سیستم اسمز معکوس را مشاهده می نمایید.

 

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

 

 

همانطور که از مزایای سلامتی نوشیدن آب تمیز و تصفیه شده آگاه تر می شویم، بسیاری از ما شروع به تحقیق در مورد بهترین سیستم های تصفیه آب در دسترس خود می کنیم. دستگاه‌های تصفیه آب برای خانواده‌ها ضروری هستند، زیرا هر گونه ناخالصی را که در آب معمولی یافت می‌شود حذف می‌کنند و تضمین می‌کنند که ما سالم و هیدراته بمانیم. با این حال، با وجود انواع و مشخصات مختلف، اندازه ها و سبک های مختلف دستگاه های تصفیه آب در بازار، تشخیص اینکه کدام یک برای خانه ما مناسب است دشوار است.

هنگامی که به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب هستید، مهم است که نوع فیلتری که دستگاه تصفیه آب استفاده می کند را در نظر بگیرید. دو نوع از رایج ترین دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس (RO) و کربن فعال هستند. انتخاب دستگاه تصفیه آب شما باید به نوع مواد شیمیایی و آلاینده های موجود در منبع آب شما بستگی داشته باشد. تصفیه‌کننده‌های دارای فرآیند اسمز معکوس Reverse Osmosis آثاری از مواد شیمیایی محلول و همچنین ذرات جامد را از آب حذف می‌کنند، در حالی که تصفیه‌کننده‌های کربن فعال در حذف مواد سمی مانند سرب بهتر عمل می‌کنند.

بسته به اینکه چه نوع فیلتری برای آب شما مناسب است، می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع تصفیه آب برای خانه شما بهترین است. فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر گرفته شود، هزینه آن است. سیستم‌های اسمز معکوس از قبل هزینه بیشتری دارند، اما شناخته شده‌اند که نسبت به تصفیه‌کننده‌های کربن مؤثرتر عمل می‌کنند. از طرف دیگر، خرید تصفیه‌کننده‌های کربن فعال ارزان‌تر است، اما ممکن است در حذف آلاینده‌های مضر از آب مؤثر نباشند.

هنگامی که به دنبال خرید یک دستگاه تصفیه آب هستید، مهم است که مزایا و معایب هر دو سیستم را بسنجید تا ببینید کدام یک مقرون به صرفه تر و کارآمدتر است. در نهایت به ویژگی ها و ظرفیت دستگاه تصفیه آب که قصد خرید آن را دارید نگاه کنید. برخی از دستگاه های تصفیه آب دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی هستند که سطوح آلودگی های مختلف در آب را نشان می دهد و همچنین زنگ هشداری که در صورت بالا رفتن سطح آن به صدا در می آید.

سایر تصفیه کننده ها ممکن است با فیلترهای اضافی برای فیلتراسیون اضافی یا یک مخزن ذخیره آب همراه باشند تا آب تصفیه شده بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد. خرید دستگاه تصفیه آب با این ویژگی ها فرآیند تصفیه را کارآمدتر و بدون دردسر می کند. انتخاب سیستم تصفیه آب مناسب برای خانه شما نباید زیاد باشد. صرف تحقیق در مورد انواع مختلف تصفیه کننده ها و ویژگی های آنها به شما کمک می کند تشخیص دهید کدام یک برای شما و خانواده شما بهترین است. با یک دستگاه تصفیه آب مناسب، می توانید مطمئن باشید که برای سال های آینده آب تمیز، سالم و سالم می نوشید.

در یک دستگاه آب تصفیه کن، با استفاده از سیستم اسمز معکوس آلاینده های بیشتری فیلتر شده و توسط بالا بردن تعداد فیلترها می توان کیفیت آب را تا حداکثر امکان بالا برد. این سیستم می تواند تا 99 درصد املاح و آلاینده هایی را که موجب سختی آب شده است را از بین برده و آب بسیار با کیفیتی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

شرکت راد گستر نوین با سالها تجربه در زمینه دستگاه های تصفیه اب، اقدام به واردات وعرضه با کیفیت ترین برندهای دستگاه های تصفیه آب نظیر CCK و SOFT WATER و AQUA PRO با سیستم اسمز معکوس نموده است.

این دستگاه ها تحت لیسانس کشور امریکا بوده و همچنین دارای استاندارد های جهانی NSF و WATER QUALITY می باشند. شما می توانید با مراجعه به صفحه محصولات مشخصات دستگاه تصفیه آب مورد نظر را سفارش داده و در کمترین زمان دستگاه خود را به رایگان درب منزل یا محل کار دریافت نموده و نمایندگان ما دستگاه مربوطه را بصورت رایگان برای شما نصب و راه اندازی می نمایند.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

آب یکی از مهم ترین عناصر در زندگی ما است، اما همه آب ها برای نوشیدن بی خطر نیستند. متأسفانه، آب لوله کشی می تواند مملو از آلاینده ها یا مواد شیمیایی باشد که می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. اینجاست که دستگاه های تصفیه آب به کار می آیند. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب با توجه به نیازهای مختلف در بازار موجود است. در اینجا برخی از رایج ترین انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی آورده شده است:

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس (RO) یکی از محبوب ترین سیستم های تصفیه آب هستند. از یک غشای نیمه تراوا برای حذف مواد جامد محلول، مواد شیمیایی و ناخالصی ها از آب استفاده می کند. می تواند تا 99 درصد از آلاینده هایی مانند سرب، آرسنیک، فلوراید و کلر را از بین ببرد. برای کار کردن به برق نیاز دارد و مقدار قابل توجهی فاضلاب تولید می کند. این نوع دستگاه تصفیه آب برای افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که آلاینده های زیادی در آب لوله کشی آنها وجود دارد، ایده آل است.

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون (UF) دارای منافذ کوچکی هستند که می توانند پاتوژن های موجود در آب و ذرات بزرگتر را از آب حذف کنند. به طور موثر باکتری ها، ویروس ها و کیست ها را از آب حذف می کند. دستگاه تصفیه آب UF مقرون به صرفه تر از دستگاه تصفیه آب RO است و فاضلاب تولید نمی کند. دستگاه را می توان زیر سینک یا روی کانتر نصب کرد و فرآیند نصب بسیار ساده است. دستگاه های تصفیه آب UF برای خانوارهایی با بودجه پایین ایده آل هستند و به آب خالص و تمیز نیاز دارند.

دستگاه تصفیه آب ماوراء بنفش

دستگاه های تصفیه آب فرابنفش (UV) از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن باکتری ها و ویروس های موجود در آب استفاده می کنند. تابش به سلول های میکروارگانیسم ها نفوذ می کند و توانایی آنها را برای تولید مثل از بین می برد. دستگاه های تصفیه آب UV سازگار با محیط زیست هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. آنها طعم آب را تغییر نمی دهند و فرآیند نصب ساده است. دستگاه‌های تصفیه آب UV برای خانوارهایی که در مناطقی که میکروارگانیسم‌های موجود در منبع آب دارند، ایده‌آل هستند.

دستگاه تصفیه آب قلیایی

دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از فناوری های جدیدتر تصفیه آب است که ادعا می کند فواید سلامتی زیادی دارد. این نوع دستگاه تصفیه آب قلیایی از الکترولیز برای جداسازی مواد معدنی اسیدی و قلیایی در آب استفاده می کند و به دستگاه اجازه می دهد آب قلیایی با pH 8-9.5 تولید کند. این دستگاه با افزودن مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، سدیم و پتاسیم به آب طعم و کیفیت آن را بهبود می بخشد. کاربران ادعا می کنند که آب قلیایی می تواند هضم، سطح انرژی و تقویت سیستم ایمنی را بهبود بخشد. اگرچه فواید آب قلیایی برای سلامتی قابل بحث است، اما برای افرادی که می خواهند طعم آب خود را بهبود بخشند، گزینه بسیار خوبی است.

خرید دستگاه تصفیه آب مانند خرید هر کدام از محصولات لوازم خانگی حساسیت‌های ویژه خود را دارد؛ از انتخاب برند معتبر گرفته تا انتخاب نوع و مدل دستگاه و همچنین قیمت و خدمات پس از فروش، همگی از جمله عواملی هستند که می‌توانند در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت تأثیرگذار باشند. تجربه نشان داده که بسیاری از افراد قبل از خرید دستگاه تصفیه آب چندان اطلاعات کافی ندارند و معمولاً در هنگام خرید به صورت کاملاً احساسی تصمیم به خرید یکی از دستگاه‌ها می‌کنند.

 

متأسفانه بازار دستگاه‌های تصفیه آب در ایران پر شده از محصولات تقلبی و بی کیفیت که کار را بر خریداران دشوار می‌کند. همچنین نوسانات قیمت در شرایط بدون ثبات اقتصادی باعث شده تا فروشندگان گاه محصولات را با قیمتی چند برابر به فروش برسانند. به دلیل ضرورت خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب و همچنین اهمیت این دستگاه در سلامتی اعضای خانواده، تصمیم گرفتیم که در این مقاله نکاتی را درباره خرید دستگاه تصفیه آب و قیمت آن برای شما توضیح دهیم. مطالعه این مقاله همانند یک راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب به شما کمک می‌کند تا بهترین محصولات را بشناسید و بتوانید با دید بازتری نسبت به انتخاب و خرید آن‌ها تصمیم گیری کنید.

انتخاب دستگاه تصفیه آب به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. با این وجود، صرف نظر از اینکه کدام دستگاه تصفیه آب را انتخاب می کنید، تمیز و تمیز نگه داشتن آب برای سلامتی و تندرستی شما ضروری است.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
 
به طور کلی عوامل متعددی در خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس باید مورد توجه قرار گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به روش تصفیه آب، نوع کاربری و حجم مورد نیاز اب تصفیه، نوع آلاینده‌ها، تعداد مراحل و فیلترهای دستگاه،‌ کیفیت برند، قیمت دستگاه تصفیه آب و هزینه‌های نصب، هزینه‌های پس از نصب و خدمات پس از فروش، گارانتی و اورجینال بودن اشاره کرد. در این بخش قصد داریم درباره این موارد به طور خلاصه توضیحاتی را ارائه دهیم.

همچنین توجه به کیفیت آب عرضه شده در منطقه شما و نوع ناخالصی هایی که ممکن است در منبع آب شما وجود داشته باشد بسیار مهم است. دستگاه های تصفیه آب یک اندازه نیستند و قبل از خرید باید با یک متخصص مشورت کنید.

علاوه بر این، تعمیر و نگهداری منظم دستگاه تصفیه آب برای اطمینان از عملکرد صحیح آن و ادامه تامین آب آشامیدنی سالم ضروری است. توصیه می شود فیلترها را طبق توصیه سازنده تمیز و تعویض کنید.

در نتیجه، دستگاه های تصفیه آب در تامین آب آشامیدنی سالم و سالم برای هر خانوار نقش اساسی دارند. سرمایه گذاری روی یک دستگاه تصفیه آب خوب برای اطمینان از اینکه شما و خانواده تان فقط آب با کیفیت بالا مصرف می کنید بسیار مهم است. با انواع مختلف دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار، می توانید دستگاهی متناسب با نیازها و بودجه خاص خود بیابید. برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه خود، برای تحقیق و مشورت با کارشناسان وقت بگذارید.

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار

آب تمیز و خالص برای رفاه شما و خانواده شما بسیار مهم است. با افزایش سطح آلودگی و افزایش تعداد بیماری های منتقله از آب، سرمایه گذاری در دستگاه تصفیه آب خانگی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. با این حال، با وجود برندها و انواع بسیاری از دستگاه‌های تصفیه آب در بازار، انتخاب صحیح آن می‌تواند بسیار دشوار باشد.

سه برند معتبر از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی در بازار ایران عبارتند از:

  • تصفیه آب سافت واتر
  • تصفیه آب سی سی کا
  • تصفیه آب آکوا پرو

برای کمک به شما در انتخاب تصفیه آب مناسب، فهرستی از بهترین برندهای تصفیه آب خانگی را که می‌توانید در نظر بگیرید، گردآوری کرده‌ایم. 

برند سافت واتر

سافت واتر یک برند پیشرو در صنعت تصفیه آب است. محصولات درجه یک آن به گونه ای طراحی شده اند که ناخالصی ها و آلاینده های مضر را از آب حذف کرده و مصرف آن را ایمن می کند. این برند از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند RO و UV برای اطمینان از عاری بودن آب از باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر آلاینده‌های مضر استفاده می‌کند. با سافت واتر می توانید از داشتن آب تمیز، سالم و با طعم عالی همیشه مطمئن باشید.

سافت واتر، برندی معتبر در زمینه تصفیه آب خانگی، با استفاده از فناوری های مدرن و متنوع، به ارائه دستگاه هایی که قادر به تصفیه آب خانگی شما هستند، می پردازد. این دستگاه ها با ترکیب تکنولوژی هایی مانند فیلتراسیون مکانیکی، فیلتراسیون شیمیایی و فیلتراسیون فراصوتی، به شما آبی تمیز، خالص و سالم را می دهند.

یکی از ویژگی های برجسته دستگاه های تصفیه آب سافت واتر، عملکرد بسیار کارآمد آنهاست. با استفاده از فناوری های پیشرفته و بهینه سازی فرآیندهای تصفیه، سطح بالایی از تصفیه آب بدست می آید. بنابراین، می توانید از آبی سالم و کیفیت بالا برای مصارف روزانه خود استفاده کنید.

همچنین، دستگاه های تصفیه آب سافت واتر، دارای طراحی هوشمند و کاربر پسندی هستند. با وجود کارکرد ساده این دستگاه ها، وجود قطعاتی مانند نشانگر ها و نوارهای نمایشگر جزئیات حاشیه ای از آن را نشان می دهد. همچنین، عملکرد اتوماتیک این دستگاه ها، به شما امکان استفاده آسان و بی وقفه را می دهد.

در کنار آن، دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر، دارای قابلیت همراهی و قابل حمل بودن است. با وجود اندازه کوچک و سبک آن، می توانید آب خالص خود را به راحتی به همراه خود ببرید. این ویژگی، به شما امکان مصرف آب سالم در هر نقطه ای که به آب نیاز دارید را می دهد.

با توجه به مزایای بیان شده، دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر را می توان به عنوان یک گزینه عالی برای تصفیه آب خانگی در نظر گرفت که می توانید از نمایندگی تصفیه آب سافت واتر در ایران تهیه نمایید. با استفاده از این دستگاه، می توانید آبی کیفیت بالا و طعمی خوشمزه را بدست آورید و به سلامت خود و خانواده خود اهمیت دهید.

برند سی سی کا

CCK یکی دیگر از نام های شناخته شده در فضای تصفیه آب است. طیف محصولات آن شامل تصفیه کننده های آب پیشرفته با ویژگی هایی مانند فیلتراسیون چند مرحله ای، حذف رسوب و فیلتر کربن فعال می باشد. این برند به دلیل محصولات باکیفیت و بادوام و ماندگاری بالا شناخته شده است. دستگاه های تصفیه آب سی سی کا نیز مقرون به صرفه هستند و آنها را به گزینه ای محبوب در میان خانواده ها تبدیل می کند.

در دنیای امروزی که آبیاری، شستشو، آشامیدن و استفاده از آب به روز افزون است، دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا به عنوان یک برند معتبر و مورد اعتماد توجه بسیاری از خانواده‌ها را به خود جلب کرده است.

تصفیه آب، فرآیندی است که از منابع آب طبیعی، ناخالصی‌های مختلف را حذف و کیفیت آب را بهبود می‌بخشد. دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته، قابلیت تصفیه آب را در محیط خانگی فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های برجسته دستگاه تصفیه آب سی سی کا، قابلیت حذف ناخالصی‌های معمول آب مانند کلر، سموم شیمیایی، عناصر سنگین و بوی ناخوشی است. همچنین، این دستگاه قادر است از آلودگی‌های میکروبی و باکتریایی نیز جلوگیری نماید.

با استفاده از دستگاه تصفیه آب سی سی کا، شما می‌توانید از آبی پاک، بدون بو و طعم ناخوش استفاده کنید. آب تصفیه شده توسط این دستگاه، سالم و بدون هرگونه ناخالصی برای آشامیدن، پخت و پز و استفاده در برنامه‌های روزمره است.

دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا از فیلترهایی با کارایی بالا استفاده می‌کند که قابلیت خرید و تعویض آن‌ها نیز در دسترس است. تعویض فیلترها به صورت منظم باعث می‌شود تا کیفیت آب تصفیه شده برای مدت طولانی حفظ شود.

با توجه به پراکندگی وجود دستگاه‌های تصفیه آب در بازار، دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا با طراحی ارگونومیک و کاربرپسند خود، به راحتی قابل استفاده و نصب است. همچنین، قیمت مناسب و عملکرد برتر این دستگاه، آن را به گزینه‌ای مناسب و اقتصادی برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

در نهایت، دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا با کیفیت ساخت بالا، عملکرد استثنایی و استفاده آسان، به شما اطمینان می‌دهد که آبی تمیز و سالم در دسترس شماست. با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید راحتی و امنیت خانواده خود را افزایش دهید.

اگر به دنبال راهکاری مناسب برای تامین آب سالم در خانه خود هستید، دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا را به شما توصیه می‌کنیم. با خرید این دستگاه از نمایندگی سی سی کا، از آبی تمیز و بدون ناخالصی برای استفاده روزانه خود لذت ببرید.

برند آکوا پرو

آکوا پرو یک برند درجه یک است که طیف گسترده ای از دستگاه های تصفیه آب را متناسب با نیازهای خانوارهای مختلف ارائه می دهد. این برند از فناوری های پیشرفته ای مانند RO، UV و UF برای ارائه آب آشامیدنی تمیز و سالم استفاده می کند. چیزی که Aqua Pro را متمایز می کند تمرکز آن بر طراحی و زیبایی شناسی است – محصولات آن نه تنها کاربردی هستند، بلکه براق و شیک به نظر می رسند. با Aqua Pro، می‌توانید بهترین‌ها را از هر دو دنیا به دست آورید - عملکرد و زیبایی‌شناسی.

برند دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو، یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین برندهای تصفیه آب در بازار است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، آب آشامیدنی را از تمام آلودگی‌ها و آلاینده‌ها تصفیه می‌کند و آبی کاملاً سالم و خالص را برای خانواده‌ها فراهم می‌آورد.

آکوا پرو با استفاده از فیلتراسیون چندگانه، میکروفیلتراسیون، فیلتراسیون کربن فعال و فیلتراسیون نانو، به عنوان یکی از بهترین ها در بازار شناخته می‌شود. این فرآیندهای تصفیه، مواد آلی، قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها را به‌طور کامل از آب حذف می‌کنند و به آب خالصی که می‌توان بدون نیاز به جوشاندن مصرف کرد، تبدیل می‌کنند.

یکی از امتیازات خاص دستگاه آکوا پرو، داشتن نور UV است. این نور، تمام باکتری‌ها و ویروس‌ها را در آب نابود می‌کند و از انتقال بیماری‌ها به کاربران جلوگیری می‌کند. همچنین، دستگاه دارای یک سنسور هوشمند است که کیفیت آب را به طور مداوم نظارت می‌کند و در صورت تشخیص هرگونه آلودگی، به‌طور خودکار به تصفیه بیشتر آب می‌پردازد.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو، به سادگی قابل نصب و استفاده است. با طراحی زیبا و مدرن، این دستگاه به آسانی در هر نقطه از خانه قرار می‌گیرد و نیاز به فضای بزرگ ندارد. همچنین، دارای صفحه نمایش LED است که بر تصفیه آب مورد نیاز و وضعیت فیلترها توسط کاربر اطلاع می‌دهد.

بنابراین، در صورتی که به دنبال یک دستگاه تصفیه آب خانگی با کارایی بالا و کیفیت عالی هستید، آکوا پرو یک گزینه بسیار مناسب است که می توانید از مرکز فروش و نمایندگی دستگاه تصفیه آب آکوا پرو در ایران تهیه کنید. با توجه به تکنولوژی پیشرفته و امکانات عالی آن، این دستگاه قادر است تا آبی خالص، سالم و خوشمزه را برای شما و خانواده‌تان به ارمغان بیاورد.

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار ایران

بهترین دستگاه تصفیه آب امریکایی

ایالات متحده خانه برخی از بهترین برندهای تصفیه آب در جهان است. ولی متاسفانه به علت مسائل تحریمی دستگاه تصفیه آب آمریکایی در کشور وارد نمی شود. ولی انواع مختلف دستگاه تصفیه آب تایوانی وجود دارند که دارای لیسانس کشور امریکا می باشند. در این میان، از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی آمریکایی - ساخت تایوان (تحت لیسانس آمریکا ) در بازار ایران، می توان به مارک های آکوا، سی سی کا و سافت واتر اشاره نمود. 

بهترین دستگاه تصفیه آب ایرانی

در ایران دستگاه های مختلفی با رندهای گوناگون تولید و مونتاژ می شوند. که برخی محصولات به دلیل قابلیت های عالی فیلتراسیون، حذف آلاینده های مضر و ناخالصی ها از آب شناخته شده است. جهت خرید دستگاه تصفیه آب ایرانی پیشنهاد می شود که نوعی از این نوع دستگاه ها را انتخاب نمایید که به قطعات اصل تایوانی در کشور مونتاژ می شوند.

قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران

قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران بسته به برند، نوع تکنولوژی استفاده شده و ظرفیت دستگاه متفاوت است. به طور متوسط، یک دستگاه تصفیه آب پایه روی میز می تواند بین 2 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، در حالی که یک دستگاه تصفیه آب پیشرفته RO یا UV می تواند بیش از 7 میلیون تومان قیمت داشته باشد. سیستم های فیلتراسیون UF ارزان ترین نوع دستگاه های تصفیه آب هستند که رنج قیمت بین 2 تا 3 میلیون تومان دارند.

انتخاب بهترین برند تصفیه آب خانگی به نیازها، ترجیحات و بودجه شما بستگی دارد. امیدواریم با این راهنما بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و روی یک دستگاه تصفیه آب سرمایه گذاری کنید که آب آشامیدنی سالم و تمیزی برای شما و عزیزانتان فراهم کند.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

از آنجایی که سلامت و بهداشت به یک نگرانی برجسته تبدیل می شود، یکی از بهترین گزینه ها برای اطمینان از تمیزترین و ایمن ترین آب، خرید دستگاه تصفیه آب است. دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که آلاینده های بالقوه خطرناک آب را فیلتر می کند. این آلاینده ها می توانند شامل باکتری ها، مواد جامد معلق و سایر مواد ناخواسته باشند. دستگاه‌های تصفیه آب برای بهبود طعم و بوی آب آشامیدنی و همچنین ایمن‌تر کردن نوشیدنی آن طراحی شده‌اند.

انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب در بازار وجود دارد، از فیلترهای کربنی ساده گرفته تا سیستم های اسمز معکوس پیچیده. هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین قبل از سرمایه گذاری در دستگاه تصفیه آب، نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید. برای مثال، یک سیستم اسمز معکوس معمولاً گران‌تر است و نسبت به یک فیلتر کربن ساده نیاز به نگهداری بیشتری دارد. انواع دستگاه های تصفیه آب موجود نیز از نظر میزان کارایی متفاوت است. در حالی که برخی از تصفیه کننده ها تنها از یک فیلتر استفاده می کنند، برخی دیگر از چندین مرحله فیلتر استفاده می کنند. این می تواند به شما اطمینان بیشتری دهد که آبی که مصرف می کنید عاری از آلاینده های خطرناک است.

با افزایش آگاهی در مورد سلامت و بهداشت، دستگاه تصفیه آب راهی عالی برای اطمینان از آب آشامیدنی تمیز و سالم برای شما و خانواده شما فراهم می کند. چه یک فیلتر کربن ساده را انتخاب کنید یا یک سیستم پیچیده تر مانند اسمز معکوس، گزینه های مختلفی برای رفع نیازهای شما در دسترس است. تحقیق خود را انجام دهید تا دستگاه تصفیه آب مناسب خود را پیدا کنید تا بتوانید با خیال راحت بخوابید که خانواده شما آب تمیز و سالم می نوشند. 

اولین و مهم‌ترین عاملی که در خرید دستگاه تصفیه آب اورجینال باید بدان توجه کرد، نوع کاربری دستگاه و حجم مورد نیاز آب تصفیه شده است؛ برخی از دستگاه‌های تصفیه آب برای مکان‌های بزرگ و پر جمعیت مانند سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجتمع‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر ممکن است تنها برای یک خانواده باشند. هر دستگاه تصفیه آب یک مخزن ذخیره آب دارد که همواره حجمی از آب تصفیه شده در آن ذخیره می‌شود؛ برای کاربری‌هایی در مکان‌های بزرگ و پر جمعیت، این مخزن باید بزرگ‌تر باشد و دستگاه هم باید بتواند حجم بیشتری از آب را در زمان معین تصفیه کند تا به نیاز افراد برای مصرف آب تصفیه شده پاسخ داده شود.

اما مکان‌های کوچک‌تر و استفاده‌های خانگی نیازی به مخزن بزرگ ندارند و یک دستگاه کوچک هم پاسخگو خواهد بود. نکته دیگری که در انتخاب دستگاه تصفیه آب باید مورد توجه قرار گیرد، نوع آلاینده‌ها است؛ در برخی مناطق آب آشامیدنی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و بنابراین دستگاهی با تعداد فیلتر پایین مناسب است؛ اما در برخی از مناطق کشور مانند نواحی جنوبی که آلاینده‌های آب بسیار بالا است و حتی در آن گل و لای نیز مشاهده می‌شود، دستگاه‌هایی با تعداد مراحل بالاتر نیاز است تا تمام انواع آلاینده‌های آب را به طور کامل از آن حذف کنند.

 

تعداد مراحل دستگاه در حقیقت از روی تعداد فیلترهای آن مشخص می‌شود و دستگاه‌هایی که دارای تعداد فیلتر بیشتری باشند، آلاینده‌های بیشتری را از آب حذف می‌کنند. نکته مهم دیگر در خرید دستگاه تصفیه آب انتخاب برند است؛ اگرچه در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار ایران وجود دارند، اما برندهای معتبر تصفیه آب تایوانی جزو بهترین برندها محسوب می‌شوند که برای سال‌ها مورد اعتماد مردم قرار گرفته‌اند. برندهایی مانند آکوا، سی سی کا و سافت واتر سال‌ها است که مورد استفاده هستند و به عبارتی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.

البته از آنجایی که فروشندگان متعدد و واسطه‌ها بازار را پر کرده‌اند، باید مراقب بود که محصول انتخاب شده حتماً اصل باشد. یکی از نکات بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار داد، خرید دستگاه از نمایندگی‌ها و شرکت‌های معتبر و مطمئن است؛ برخی شرکت‌ها تنها نقش واسطه دارند، در حالی که برخی دیگر خود وارد کننده اصلی هستند و به همین خاطر ضمن پایین تر بودن قیمت‌ها، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر هم ارائه می‌دهند.

ضمن اینکه خرید از وارد کننده اصلی امتیاز ارسال و نصب رایگان را هم با خود دارد. به همین خاطر قبل از خرید دستگاه تصفیه آب حتماً درباره اینکه از کدام شرکت خریداری کنید و یا اینکه چه دستگاه تصفیه آبی بخرید، تحقیقات لازم را به عمل آورید.

 بهترین تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس

مزایای تصفیه آب اسمز معکوس

افرادی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارند، احتمالاً در اینترنت به عبارت «اسمز معکوس» زیاد برخورده‌اند و ممکن است معنای آن را ندانسته باشند؛ روش اسمز معکوس (RO) یکی از روش‌هایی است که از دهه 1970 میلادی مورد توجه قرار گرفته است و استفاده از آن به تدریج رو به افزایش بوده است. در این روش آب از یک غشای نیمه تراوا عبور می‌کند و این عبور با فشار بالایی صورت می‌گیرد؛ بدین ترتیب آلاینده‌های آن فیلتر شده و آبی که از فیلتر عبور می‌کند، بخشی از آلودگی‌های خود را از دست می‌دهد. اعمال فشار بر روی آب توسط یک مکانیسم فیلتراسیون صورت می‌گیرد؛ در این مکانیسم به مولکول‌های آب فشار زیادی وارد می‌شود و از طرفی با توجه به منافذ بسیار ریز فیلترها و جنس لایه‌های آن‌ها، آلاینده‌ها از آب جدا می‌شوند.

در فرآیند فیلتراسیون مولکول‌های درشت در یک سمت غشا و آب تصفیه شده در سمت دیگر غشا قرار می‌گیرند. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان آب‌های معدنی برای تولید محصولات خود از روش تصفیه اسمز معکوس استفاده می‌کنند. در آبی که توسط سیستم‌های تصفیه آب شهری تصفیه می‌شود، آلاینده‌های آب آشامیدنی به طور کامل از بین نمی‌روند و به علاوه وجود موادی مانند کلر و فلوراید در این آب نیز برای سلامتی ضرر دارند. تصفیه آب به روش اسمز معکوس عناصری از قبیل نیترات، سدیم، آرسنیک، سرب و مس را از بین می‌برد و هر گونه مواد شیمیایی را نیز به حداقل می‌رساند. بنابراین دستگاه‌های تصفیه آبی که به روش اسمز معکوس آب را تصفیه می‌کنند، نسبت به دستگاه‌های غیر اسمزی از کیفیت بالاتری در تصفیه آب برخوردارند و خرید آن‌ها توصیه می‌شود.

 
بهترین فیلتر‌های تصفیه آب خانگی

 
دستگاه‌های تصفیه آب خانگی انواع مختلفی دارند و از سه مرحله‌ای تا هشت مرحله‌ای را شامل می‌شوند. به طور کلی انواع فیلترهایی که در دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: فیلتر پلی پروپیلن، فیلتر کربن پودری، فیلتر کربن بلاک، غشای ممبران، فیلتر کربن خطی، فیلتر مواد معدنی، فیلتر آلکالاین و فیلتر فرابنفش (UV). فیلتر پلی پروپیلن برای دفع آلاینده‌های فیزیکی آب است؛ این فیلتر گل و لای موجود در آب را از بین می‌برد و شن و ماسه و آلودگی‌های معلق در آب را از آن جدا می‌سازد.

فیلترهای کربن پودری و کربن بلاک نیز دارای پوسته ای سفید رنگ از جنس پوسته نارگیل هستند که اولی کلر، ترکیبات آلی، رنگ، طعم و بوی نامطبوع آب را از بین می‌برد و دومی عملکرد فیلتر را تکمیل نموده و مواد شیمیایی موجود در آب را حذف می‌کند. غشای ممبران نیز کار از بین بردن آلودگی‌های میکروبی، نیترات، نیتریت، فلزات سنگین و سایر ناخالصی‌های موجود در آب را بر عهده دارد. این غشا همچنین سختی مضر آب را از بین می‌برد؛ این سختی در حقیقت همان رسوباتی هستند که در دیواره کتری دیده می‌شوند و گاه آب را شور می‌کنند. کار فیلتر کربن خطی بهتر کردن طعم، بو و مزه آب است.

فیلتر مواد معدنی باعث حفظ املاح مورد نیاز بدن از جمله منیزیم، کلسیم و... در آب می‌شود؛ در حقیقت این فیلتر املاح مفیدی را که در مراحل قبلی از آب جدا شده بودند، به آب برمی‌گرداند و آن را برای سلامتی مفید می‌سازد. فیلتر قلیایی نیز با قلیایی نمودن آب بیماری‌هایی مانند قند، چربی و مشکلات گوارشی و بی حالی را کاهش می‌دهد. در نهایت فیلتر فرابنفش نیز میکروب‌ها و باکتری‌ها و انواع ویروس‌ها را از بین می‌برد و هیچ‌گونه ارگانیسم زنده‌ای را در آب باقی نمی‌گذارد.

پیشنهاد می‌شود در صورتی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارید، حتماً از مراکزی دستگاه را خریداری کنید که بعداً در تأمین قطعات و فیلترهای دستگاه با مشکل مواجه نشوید. زیرا فیلترهای دستگاه بسته به نوع فیلتر باید پس از چند ماه تعویض شوند؛ در صورتی که محصول را از وارد کنندگان معتبر خریداری کنید، در تأمین قطعات مشکلی پیدا نخواهید کرد.

قیمت بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از مسائل مهم برای خریداران دستگاه تصفیه آب، قیمت دستگاه آب تصفیه کن است؛ به همین خاطر در این بخش به طور خلاصه درباره رنج قیمت محصولات برندهای مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

رنج قیمت دستگاه تصفیه آب سافت واتر

استفاده از دستگاه تصفیه آب سافت واتر در دو مدل شش و هفت مرحله‌ای بیشتر رایج است. مدل شش مرحله‌ای اسمز معکوس هم دستگاههای کاملی هستند و مدل هفت مرحله‌ای یک فیلتر اضافه تر که در مرحله هفتم قرار میگیرم به نام آلکالاین یا همان فیلتر قلیایی ، در حال حاضر قیمت این محصول را در صفحه محصولات دستگاه تصفیه آب خانگی مشاهده نمایید.

رنج قیمت دستگاه تصفیه آب آکوا

دستگاه تصفیه آب آکوا پرو در بین برندهای معتبر دستگاه‌های تصفیه آب موجود در بازار دارای تنوع محصول بیشتری است؛ نوع هفت مرحله‌ای آن دارای قیمتی در بازه 5میلیون و 500 هزار تا 6 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد. دستگاه هشت مرحله‌ای آکوا پرو با داشتن فیلتر فرابنفش بیش از 6 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد همچنین مدل های شش مرحله‌ای این برند با روش اسمز معکوس بیش از 4 میلیون و 600 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

رنج قیمت دستگاه تصفیه آب سی سی کا

از برند سی سی کا در حال حاضر در ایران استفاده از دستگاه تصفیه آب هشت مرحله‌ای رایج است که خاصیت قلیایی دارد و هم به روش اسمز معکوس آب را تصفیه می‌کند. قیمت این دستگاه در بازار حدود 2 میلیون 500 هزار تومان تا 6 میلیون میباشد که بعضی از مدل ها فیلتر لامپ یووی فرابنفش هم دارند.

 رنج قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی آمریکایی ساخت تایوان نیز در بازار ایران بین 3 تا 7 میلیون تومان می باشد که بستگی به نوع برند و سیستم تصفیه آب آن دارد.

همچنین رنج قیمت دستگاه تصفیه آب ایرانی نیز با توجه به قطعات مونتاژ شده و برند آن بین 2 تا 5 میلیون تومان قیمت دارند.

این موضوع را حتما مد نظر داشته باشید که شاید بعضی از فروشنده ها تصفیه آب هایی با قیمت های متفاوتی را عرضه میکنند و بسیار شبیه هم از لحاظ قیافه و برند است! حتما حتما از شرکت های قدیمی و معتبر و بزرگ خریداری کنید که ضمن اصل بودن محصول گارانتی معتبر طلایی و خدمات و پشتیبانی قوی و واقعی و طولانی مدت داشته باشند.

لیست جدید قیمت دستگاه های آب تصفیه کن در دی ماه سال 1402

نام دستگاه تعداد فیلتر قیمت دستگاه
Soft Water-RO-49R7  6  5,340,000 تومان
 AQUA PRO_RO7_Y  7  6,230,000 تومان
 CCK-UF-64U8  8  2,450,000 تومان
 AQUA-PRO-45G8  7  6,230,000 تومان
 cck_ro7_case  7  ---
 SOFT WATER_RO_97B5  6  5,340,000 تومان
 AQUA pomp up-10 stage  8  6,290,000 تومان
 CCK_RO_ORP  8  5,480,000 تومان
 AQUA PRO RO8_UV_ORP_S  8  5,490,000 تومان
 SOFT WATER_RO_ORP  7  6,990,000 تومان
 SOFT WATER-UF-26U3  5  ---
 SOFT WATER-RO-ORP-UV  8  6,370,000 تومان
 AQUA-ORP7-S  7  6,230,000 تومان
 SOFT WATER-RO8_OX  8  5,460,000 تومان
 CCK_RO+ORP+ENERGY  8  5,490,000 تومان
 AQUA PRO_UV+ORP+RO  8  6,990,000 تومان
 CCK-RO-ORP7  7  5,390,000 تومان
 AQUA PRO_pomp up-9 stage  7  6,260,000 تومان
 AQUA PRO_70C5  6  ---
 AQUA PRO_RO7_B  7   6,230,000 تومان
 CCK-RO-ORP-UV  8  6,370,000 تومان
 AQUA PRO_RO6_Y  6  6,190,000 تومان
 AQUA PRO_67S1_RO  6   6,190,000 تومان
 Soft Water-UF-29U1  6  2,250,000 تومان
 Soft Water_case_ro7  7  ---
 AQUA PRO_ORP-UV8-B  8  6,990,000 تومان
 AQUA-RO-56R9  6  6,190,000 تومان
 AQUA-RO-62E4  6  6,190,000 تومان

 

ویژگی های دستگاه تصفیه آب اورجینال

بر اساس نظرسنجی اخیر انجمن کیفیت آب در آمریکا، 30 درصد از مصرف‌کنندگان و مشترکان آب شهری، نسبت به کیفیت آب نگران هستند و احتمالاً همین نگرانی، باعث شده که آمریکایی‌ها سال گذشته 16میلیارد دلار بابت بطری‌های آب معدنی هزینه کنند. همچنین به همین دلیل است که بازار دستگاه‌های آب تصفیه کن اورجینال رشد چشم‌گیر خود را تجربه کرده و انتظار می‌رود تا سال 2022 تا 45.3 میلیارد دلار افزایش یابد، به طوری که شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه تصفیه آب اورجینال، باید بهتر از گذشته پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

اما، دلیل رشد بازار دستگاه‌های آب تصفیه کن، تنها توجه به کیفیت آب نیست. در واقع، دنیا شاهد چند روند برای توجیه گستردگی و فراگیری استفاده از دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب است و شرکت‌های تولیدکننده با بکارگیری این ویژگی‌ها، در تلاش برای جذب هر چه بیشتر مشتریان در این بازار پر تکاپو هستند:

 

غنی‌سازی مجدد با مواد معدنی برای داشتن طعمی ‌بهتر و سلامتی بیشتر

نیاز بیش از پیش به گندزدایی

سنجش کیفیت آب در لحظه

تجربه‌ی هیجان آب تصفیه شده

 

دستگاه تصفیه کننده آب

در سرتاسر آسیا، مردم به دلیل افزایش بهای ملک و رشد مهاجرت روستایی ـ شهری، در خانه‌های کوچک‌‌تری زندگی می‌کنند. در نتیجه، مصرف‌کنندگان فضای کم‌تری برای نگهداری از لوازم خانگی در اختیار دارند و به دنبال محصولاتی هستند که نه تنها فضای کمتری اشغال کند،‌ بلکه از بهم ریختگی فضا نیز جلوگیری کند. بازار دستگاه‌‌های تصفیه آب، با طراحی و ارائه محصولاتی در اندازه‌های کوچک‌تر، به این نیاز پاسخ می‌دهند.

 

غنی‌سازی مجدد با مواد معدنی برای داشتن طعمی‌بهتر و سلامتی بیشتر

متعادل بودن سطح پی اچ pH آب، در صنعت آب بطری، روندی رو به رشد است که حالا، شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های آب تصفیه کن خانگی، هر کدام به دنبال سهم خود در این روند هستند. از سویی، افزایش تقاضا برای محصولات و کالا‌ها با رویکرد سلامتی بیشتر برای این شرکت‌ها انگیزه‌ای مضاعف است.

رویکردی که ‌نام‌های تجاری صنایع بسته‌بندی را به جذب هرچه بیشتری سهم خود از 30 میلیارد دلاری هزینه شده در این بخش، ‌‌ترغیب می‌کند، حالا به شرکت‌های تولیدکننده دستگاه تصفیه آب رسیده است. تا جایی که به عنوان مثال، شرکتی به نام Mitte، یک سیستم تصفیه آب خانگی ارائه می‌دهد که نه تنها آب را تصفیه می‌کند، بلکه آن را برای سلامتی و داشتن طعمی ‌بهتر، مجدداً با مواد معدنی مفید، غنی می‌کند. این شرکت با شعار تبلیغاتی «آب Mitte نه تنها خالص، بلکه سلامت است» فعالیت می‌کند.

دستگاه های تصفیه آب

البته، سلامتی بیشتر، تنها دلیلی نیست که شرکت‌ها را به سمت رویکرد غنی‌سازی مجدد با مواد معدنی سوق می‌دهد. بلکه طعم آب، از ویژگی‌هایی است که این روز‌ها به شدت مورد بحث و توجه قرار گرفته و مواد معدنی و طعم آن‌ها، به عنوان موضوعی حیاتی شناخته شده است. در واقع، شرکت اتریشی BWT، فعال در زمینه‌ی بهبود کیفیت آب، از طریق تکنولوژی انحصاری منزیم خود، این عنصر را طی فرایندی به آب اضافه می‌کند تا نه تنها خود آب، بلکه قهوه، چای و سایر نوشیدنی‌های تهیه شده از آن، طعم بهتری پیدا کند.

 

نیاز بیش از پیش به گندزدایی

برآورد می‌شود به طور کلی در دنیا، 2.1 میلیارد نفر به آب سالم دسترسی نداشته باشند که از این تعداد، 289 میلیون در آسیا و اقیانوسیه ساکن هستند. بسیاری از منابع آبی در آسیا به شدت از زباله‌های صنعتی و شهری آلوده می‌شوند که این به معنای گسترش باکتری بیماری زای E.Coli نسبت به سایر ویروس‌ها و عوامل بیماری زای حمل شده توسط آب است. بنابراین، تولیدکنندگان دستگاه‌ تصفیه آب، باید بیشتر به فرایند گندزدایی و ضدعفونی کردن آب اهمیت دهند. به همین دلیل است که شاهد هستیم رده‌بندی تولیدکنندگان دستگاه‌های تصفیه آب از نظر بنیاد ملی علوم آمریکا (NSF)، از رده A و B به مثلا رده 3-log E.Coli. تغییر مسیر داده است. این فرایند، تا حدی از سیستم آب آشامیدنی محافظت می‌کند، اما می‌تواند ار طریق روشی پربازده‌‌تر و در سطحی بالاتر از گند زدایی، تکمیل شود.

 

سنجش کیفیت آب در لحظه

روندی جدیدتر در طراحی و توسعه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب هوشمند، استفاده از فیلتر‌های متصل است. با فراهم آوردن داده‌های به روز برای سیستم‌های عامل، فیلتر‌های متصل آب می‌توانند با استفاده از توابع نظارت بر کیفیت آب، برای سنجش سطح کیفی آب مصرفی روزانه بهره‌مند شوند. این ابزار و نرم‌افزار‌ها، می‌توانند با پیشرفت خود از سطح مصرف خانگی به سیستم‌های انتقال آّب شهری نیز راه پیدا کنند. به عنوان مثال، مجهز بودن سیستم آب رسانی شهری به سنسور‌های سنجش آب هوشمند، نه تنها می‌تواند در لحظه به مسئولان درباره کیفیت آب هشدار دهد، بلکه می‌تواند با نظارت دقیق بر کیفیت آب، این اطمینان را دهد که کل جامعه به آب سالم دسترسی دارند.

 

 

این روزها به راحتی نمی‌توان آب آشامیدنی تمیز و پاکیزه را در هر جایی پیدا کرد. رشد جمعیت، توسعه‌ی صنعتی و تخریب محیط‌زیست همه دلیل این گفته می‌باشد. با توجه به این وضعیت باید از تکنیک‌های تصفیه آب استفاده کرد که طبیعتاً با توجه به حجم آب و آلاینده‌های مسیر لوله‌ها، بهترین دستگاه تصفیه آب نوع خانگی آن است.

بدون تردید حجم زیادی از دستگاه تصفیه آب خانگی داخل بازار هر فردی را که به دنبال خرید تصفیه آب خانگی است گمراه می‌کند بخصوص اینکه انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران قاعدتاً با بهترین دستگاه تصفیه آب در نقاط مختلف دنیا کمی متفاوت است. وجود تحریم‌ها و ممنوعیت واردات برخی از کالاها در داخل بازار ایران، باعث شده است بازار داخلی ایران از برندهای دیگری پر شده باشد که البته بدون تردید برخی از این برندها در سطوح جهانی در رده‌ی بالایی از کیفیت و مرغوبیت کالا قرار دارند.

برای خرید تصفیه آب خانگی و یا انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی چه عواملی را باید در نظر داشت؟ در ادامه پارامترهایی که تعیین کننده بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران و جهان می‌باشند را با هم مرور خواهیم کرد.

 

فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی

همه‌ی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی برای اینکه بتوانند آب را تصفیه کنند از فیلتر و یا فیلترهایی استفاده می‌کنند که جنس این فیلترهای تصفیه آب و تنوع آن‌ها مهم‌ترین عامل برای کیفیت آب تصفیه شده است. هرچند دستگاه تصفیه آب خانگی اولیه تنها از یک تا دو فیلتر استفاده می‌کرد و بعدها با روی کار آمدن متدهای جدید تعداد این فیلترها افزوده شد؛ اما امروزه بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران و یا هر نقطه‌ی دیگر از دنیا از حداقل شش فیلتر باید در فرآیند تصفیه آب خود استفاده کرده باشد.

بهترین مارک دستگاه تصفیه آب مانند آکوا پرو و... که در ایران هم به خوبی یافت می‌شوند، معمولاً از شش فیلتر زیر در بهترین دستگاه تصفیه آب خود استفاده می‌کنند:

استفاده از پیش فیلتر الیافی 
فیلتر کربن فعال
فیلتر کربن خطی
فیلتر اسمز معکوس یا RO
فیلتر پست کربن یا سرامیکی
فیلتر قلیایی

البته در برخی از انواع دستگاه تصفیه آب مراحل تصفیه آب تا هفت و یا هشت مرتبه هم انجام می‌شود. معمولاً از یک فیلتر سرامیکی و یا مادون قرمز در فرآیند تصفیه‌ی آن‌ها استفاده شده است و یا موضوع قلیایی و یونیزه کردن آب هم در دو مرحله انجام می‌شود.

 

توجه به نوع نیاز خریدار

برای خرید تصفیه آب خانگی نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، نوع نیاز خریدار است. معمولاً باید ابتدا نوع آب و آلاینده‌ی محیط خود را شناسایی کنید و بعداً برای خرید تصفیه آب خانگی اقدام کنید. بخصوص سختی آب در برخی از مناطق دلیل بر این گفته است. معمولاً بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران متناسب با انواع آب در ایران همان دستگاه تصفیه آب خانگی مجهز به فیلتر اسمز معکوس می‌باشد.

 مشخصات بهترین آب تصفیه کن خانگی

مدل دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب بصورت زیر سینکی، پارچی، کیسی، سر شیری و... تولید می‌شود. عموماً دو مدل کیسی و زیر سینکی تا حدود زیادی عملکرد مشابه به همدیگر دارند با این تفاوت که مدل کیسی بر روی سینک و معمولاً در جلوی چشم نصب می‌شود و مدل زیر سینکی در زیر سینک وصل می‌شود. انواع بهترین مارک دستگاه تصفیه آب در هر دو مدل و یا چند مدل تولیدات خود را عرضه می‌کنند و این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام گزینه برای فضا و مکان شما و یا بودجه‌ی شما مناسب‌تر است.

 

اصل و اورجینال بودن دستگاه

شاید اگر کمی جستجو کرده باشید، متوجه شده باشید که بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران آکوا پرو AQUA PRO، سافت واتر، سی سی کا می‌باشد که تقریباً اکثر فروشندگان به شما توصیه می‌کنند. اما در اصل بودن محصول باید همواره تردید داشته باشید. معمولاً دستگاه تصفیه آب در برندهای مشهور توسط برخی از سوء استفاده‌کنندگان کپی می‌شود و با همان نام ولی با کیفیت بسیار ضعیف وارد بازار می‌شود. شما به راحتی می‌توانید یک دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی را در مدل‌های چینی، ایرانی، مونتاژ و... هم پیدا کنید. از این رو همواره باید در نظر داشته باشید که برای خرید تصفیه آب خانگی از فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید.

 

ضمانت کالا

یکی از نشانه‌های تعهدات شرکت‌های تولیدکننده ضمانت دستگاه می‌باشد.تصفیه آب خانگی از جمله دستگاه‌هایی است که ضمن نیاز به کیفیت بالای قطعات باید از قطعات کاملاً بهداشتی و مورد تأیید هم برای تولیدات خود استفاده کرده باشد. معمولاً بهترین دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که 12 ماه گارانتی داشته باشد.

همچنین بهترین مارک دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که چندین گواهینامه‌ی معتبر دنیا را حتماً دریافت کرده باشد که شامل موارد ذیل است:

گواهینامه NSF مربوط به بنیاد ملی بهداشت
گواهینامه FDA مربوط به سازمان غذا و دارو آمریکا
گواهینامه WQA مربوط به سازمان جهانی کیفیت آب
گواهینامه ROHS که متضمن عدم استفاده از مواد سمی در تولیدات دستگاه است
استاندارد CE اروپا
استاندارد های بهترین دستگاه تصفیه آب 

 

خدمات پس از فروش تصفیه آب

مهم‌ترین خواسته‌ی مشتریان از یک تصفیه آب خانگی این است که در زمان‌های مورد نیاز بتوانند خدمات پس از فروش مناسبی دریافت نمایند. از این رو می‌توان گفت بهترین دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که در ایران به خوبی خدمات‌دهی شود. قبل از خرید تصفیه آب خانگی حتماً نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش دستگاه را جویا شوید.

شرکت رادگستر نوین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده و توزیع‌کننده‌ی دستگاه تصفیه آب خانگی و همچنین ارائه‌دهنده‌ی بهترین خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب در ایران می‌باشد که به عنوان اصلی‌ترین مرجع خرید تصفیه آب خانگی و ارائه‌دهنده‌ی انواع بهترین مارک دستگاه تصفیه آب آماده‌ی فروش انواع دستگاه تصفیه آب و پاسخگویی به نیاز مشتریان خود بصورت آنلاین و تلفنی می‌باشد. این شرکت همچنین همکار فروش قسمت دستگاه تصفیه آب دیجی کالا نیز می باشد که می توانید محصولات این شرکت را در سایت دیجی کالا نیز تهیه نمایید.

بهترین مارک دستگاه تصفیه آب تایوانی چیست؟

گذشتگان ما آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از دل طبیعت تأمین می‌کردند. تمدن‌ها در کنار رودخانه‌ها و منابع آبی شکل گرفته‌اند و اکثر این منابع طبیعی پاکیزه و زلال بوده‌اند. گسترش زندگی شهرنشینی به تدریج باعث شد تا انسان در فاصله‌های بیشتری از منابع آبی طبیعی بساط زندگی خود را بر پا کند؛ در نتیجه آبی که از فواصل دور به دست ما می‌رسد در طول مسیر آلودگی‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند.

به تدریج سازمان‌های تصفیه آب شهری به وجود آمدند تا این مشکل را برطرف کنند، به طوری که امروزه ما برای تأمین آب مورد نیاز خود به سیستم لوله‌کشی شهری متصل شده و آب تصفیه شده‌ی شهری را مصرف می‌کنیم. اما به راستی این آب تا چه میزان سالم است و آیا رنگ، بو و طعم آن استاندارد است؟ حقیقت آن است که سازمان‌های تصفیه آب شهری حداقل استانداردهای لازم برای سلامت آب را اعمال می‌کنند.

این استانداردها شاید برای مواردی مانند شست و شو و استحمام مشکلی را به وجود نیاورند، اما قطعاً برای آشامیدن کافی نیستند. با یک نگاه به بدنه‌ی کتری یا سماور متوجه رسوبات می‌شوید که بیانگر این نکته است که آب تصفیه شده شهرهای دارای املاح بسیار زیادی است و اگر این املاح وارد بدن ما شوند، می‌توانند سلامتی ما را به خطر بیندازند.

به همین سبب استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی امری ضروری است. امروزه به دلیل وسعت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند و بازار پر از مارک‌های متنوع با کیفیت‌های مختلف است. به همین جهت برای انتخاب بهترین مارک دستگاه تصفیه آب باید از برخی نکات اطلاعات داشته باشیم تا بتوانیم درست انتخاب کنیم. در این مقاله معیارهایی را برای انتخاب بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی توضیح می‌دهیم.

 

قبل از اینکه اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی کنید،به دنبال بهترین تصفیه آب خانگی باشید که میتوانید در ایران از مارک آکوا AQUA نامبرد که از بهترین زیر مجموعه های آن آکوا پرو AQUA PRO میباشد و بعد از آن برند سافت واتر soft water جزو برترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران مباشد. اگرچه اکثر افراد برای تصفیه آب آشامیدنی از این دستگاه استفاده می‌کنند اما کاربری‌های دیگر مانند حمام کردن و یا شستشوی لباس‌ها نیز ممکن است جزءِ نیازهای خاص افراد باشد.

کلر و املاح موجود در آب می‌توانند سلامت پوست و مو را به خطر بیاندازند و همچنین جنس لباس‌های مرغوب را از بین ببرند. ممکن است شما یک مرکز خشک‌شویی داشته باشید که بخواهید برای آن یک دستگاه تصفیه آب بخرید؛ قطعاً انتخاب مارک دستگاه تصفیه آب خانگی برای شما با کسی که این دستگاه را برای تصفیه آب آشامیدنی خریداری می‌کند متفاوت خواهد بود. زیرا آب تصفیه شده برای شستشو نیاز به مراحل چندگانه برای تصفیه ندارد و شما تنها هزینه‌ی بیشتری پرداخت خواهید کرد.

 

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب در بازار

سعی کنید کالاهایی را که گارانتی معتبر دارند، در بازار خریداری کنید. این کار باعث می‌شود تا در صورت بوجود آمدن مشکلات بعدی بتوانید با اطمینان خاطر آن‌ها را حل کنید. بسیاری از کالاها از شرکت‌های خارجی خریداری شده و بدون گارانتی در بازار به فروش می‌رسند. در این صورت هیچ‌کس مسئول رسیدگی به خرابی احتمالی آن‌ها نخواهد بود و حتی ممکن است برای خرید قطعات آن نیز با مشکل مواجه شوید. برخی از شرکت‌هایی که دستگاه‌های تصفیه آب خانگی را می‌فروشند، دارای استاندارد هایی هستند که احتمالاً آن‌ها را در سایت‌ خود توضیح داده اند. بنابراین در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حتماً به برچسب‌های استانداردهای مربوطه بر روی دستگاه اب تصفیه کن خانگی دقت کرده و از وجود آن‌ها اطمینان کسب کنید.

دستگاه‌های تصفیه آب مختلف

دستگاه‌های تصفیه آب بر اساس مدل‌های گوناگون و کاربری‌های متفاوت به روش‌های مختلفی عمل می‌کنند. برخی دستگاه‌ها در بازار به روش اسمز معکوس در شش مرحله آب را پاکسازی می‌کنند؛ این دستگاه‌ها برای استفاده‌های خانگی و کاربری‌هایی که در آن کیفیت آب اهمیت زیادی دارد، مناسب هستند. دستگاه‌هایی که به روش اسمز معکوس عمل می‌کنند، از 6 فیلتر مختلف برای از بین بردن آلاینده‌های آب استفاده می‌کنند. این فیلترها قادرند از آلاینده‌های فیزیکی تا ذرات شیمیایی و حتی رنگ، بو و مزه نامطلوب آب را از بین ببرند.

دستگاه‌هایی که به روش اسمز معکوس عمل می‌کنند علاوه بر زدودن آلاینده‌های نامطلوب در مرحله‌ی ششم برخی از مواد معدنی مفید را نیز به آب حفظ می‌کنند. در واقع فیلتر مرحله ششم یک فیلتر مینرال است که حاوی مواد معدنی مفید است و آب پس از عبور از این فیلتر خواص ویژه‌ای به خود می‌گیرد. دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که آب را در سه و پنج مرحله تصفیه می‌کنند. بهتر است قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی درباره‌ی انواع مختلف دستگاه مقالاتی را در اینترنت مطالعه کنید و سپس متناسب با کاربری مورد نظر خود اقدام به خرید نمایید.

 بهترین مارک تصفیه آب خانگی

استانداردهای جهانی دستگاه تصفیه آب خانگی

یک دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد باید دارای استانداردهای بین‌المللی معتبر باشد. از جمله استانداردهای جهانی معتبر می‌توان به استانداردهای WQA و NFS اشاره کرد. NFS یک واژه‌ی مخفف برای عبارت بنیاد ملی بهداشت است که یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است و گواهینامه‌های مربوط به سلامت و استانداردهای زیست محیطی را صادر می‌کند. تأییدیه‌ی این بنیاد برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا اعتبار دارد و محصولاتی که به تأیید این نهاد می‌رسند، همگی کیفیت مطلوبی دارند. عبارت WQA نیز مخفف عبارت انجمن کیفیت آب است که بهبود کیفیت آب را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است. گواهینامه WQA در واقع هم تأییدکننده‌ی کیفیت خود آب و هم تجهیزات مربوطی به محصولات آبی است.

این استانداردها ناظر بر کیفیت کلی دستگاه تصفیه آب خانگی هستند. برخی از دستگاه‌ها ممکن است برای سایر جزییات و کیفیت سایر قطعات نیز استانداردهایی را داشته باشند؛ مثلاً برخی از برندها ممکن است برای فیلترهایی که در دستگاه‌ها به کار می‌برند، گواهینامه‌های تأییدی معتبری را کسب کرده باشند. طبعاً بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی مارکی است که استانداردهای مربوطه‌ی بیشتری داشته باشد. زیرا این امر بیانگر کیفیت بالای محصول خواهد بود. با مطالعه‌ی برچسب‌ها و نوشته‌های روی دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توانید از وجود این استانداردها اطمینان حاصل نمایید.

 

اجزای مهم دستگاه تصفیه آب

مهم‌ترین اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی عبارتند از: فیلترها، محفظه‌ی فیلترها، پمپ، سوییچ محافظ پمپ، مخزن تحت فشار، شیر آب خروجی، اتصالات و شلنگ‌ها. محفظه‌ی فیلترها در واقع همان جایی است که فیلترها در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند. شیر آب خروجی یک شیر نسبتاً کوچک است که بسته به نوع دستگاه تصفیه آب در محل‌های معین نصب می‌شود. این قطعه‌ها جزءِ مهم‌ترین قطعات دستگاه هستند که بعد از خرید باید بر اساس دستورالعمل نصب شوند. بنابراین در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و پس از آن حتماً از کیفیت این قطعات و سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

 

دستگاه تصفیه آب زیرسینکی

برخی از دستگاه‌ها به صورت زیرسینکی نصب می‌شوند و برخی دیگر به صورت مستقل می‌توانند در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی حتماً این موضوع را مشخص کنید که قصد دارید در چه مکانی از آب تصفیه شده خروجی استفاده کنید.

 

قیمت دستگاه تصفیه آب

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی را می‌توان یک معیار بسیار خوب برای تشخیص مرغوب بودن این دستگاه دانست. اگرچه برای مشتریان قیمت از همه چیز مهم‌تر است، اما بنابر جمله‌ی بسیار معروف «هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست!» اگر با دستگاه‌های ارزان قیمت مواجه شدید، فریب ارزانی آن‌ها را نخورید. معمولاً دستگاه‌هایی که نسبت به قیمت رایج بازار بسیار ارزان‌تر هستند، قابلیت‌های بسیار ضعیفی در تصفیه کردن آب دارند. برخی از آن‌ها آب را به خوبی تصفیه نمی‌کنند و برخی دیگر نیز از نظر کیفیت ساخت بدنه، نامرغوب هستند. نوع پلاستیک به کار رفته در بدنه‌ی دستگاه و جنس فلز شیرآلات در دستگاه‌هایی که قیمت پایینی دارند، از مواد دست چندم بوده که این امر در کارکرد دستگاه هم به مرور زمان تأثیرات نامطلوب ایجاد می‌کند.

 

خرید اینترنتی تصفیه اب

برخی از شرکت‌های فروش دستگاه‌های تصفیه آب خانگی دارای سایت هستند و محصولاتشان را به صورت اینترنتی در معرض فروش گذاشته‌اند. امروزه فروشگاه‌های اینترنتی توسعه‌ی بسیاری پیدا کرده‌اند و اکثر افراد ترجیح می‌دهند از راه دور در حالی که به صندلی لم داده‌اند، به دور از مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک، محصول موردنظرشان را سفارش دهند و درب منزل خودشان آن را تحویل بگیرند. معمولاً شرکت‌هایی که از طریق سایت اینترنتی محصولاتشان را عرضه می‌کنند شرایط بسیار خوبی را برای جلب رضایت مشتریان در نظر می‌گیرند.

این شرایط ممکن است شامل ارائه‌ی تخفیف‌های قابل توجه، هدیه‌ی برخی قطعات مانند فیلترها و یا خدماتی از قبیل نصب رایگان باشد. حتی برخی از شرکت‌ها صرفاً به صورت اینترنتی به فروش محصولات خود می‌پردازند و خدمات بیشتری را به همراه فروش محصولات می‌توانند به مشتریان ارائه دهند. علاوه بر خرید اینترنتی معمولاً در اینگونه سایت‌ها مقالاتی درباره‌ی انواع مدل‌های دستگاه تصفیه آب وجود دارد که می توانید با مطالعه‌ی آن‌ها اطلاعات زیادی را کسب کنید و قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، به یک جمع‌بندی درست برسید. اگر قصد خرید اینترنتی دستگاه‌ تصفیه آب خانگی را دارید، بهتر است پس از اینکه به جمع‌بندی نهایی رسیدید، از طریق تماس تلفنی با مسئولان سایت از تصمیم خود مطمئن شوید.

همچنین قبل از خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب اطلاعات کامل از کارشناسان فروش آن شرکت کسب کنید. اندکی از سایت‌ها پرداخت پس از ارسال و نصب دستگاه تصفیه آب به صورت وجه نقد و یا به صورت کارت خوان همراه در محل نیز دارند. اگر به هر دلیلی نتوانستید خودتان را مجاب به خرید اینترنتی تصفیه آب کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید و پس از تحویل گرفتن دستگاه وجه نقد را به صورت حضوری پرداخت کنید که رادگسترنوین شرکتی هست که این گزینه را دارد که پرداخت و تسویه حساب را پس از تحویل و نصب و تست آب تصفیه شده در حضور مشتری و تحویل کارت گارانتی طلایی و فاکتور فروش تصفیه اب به شما عزیزان میباشد.

راهنمای خرید دستگاه آب تصفیه کن در ایران

نارضایتی از آب شرب شهری این روزها چیز عجیبی نیست و بیش‌تر افراد در اثر مصرف این آب‌ها دچار بیماری‌های متعددی می‌شوند. اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، باید به شما به دو دلیل تبریک بگوییم. نخست اینکه شما به ضرورت داشتنِ یک دستگاه تصفیه آب خانگی واقف هستید و این نشان‌دهنده‌ی اهمیت شما به سلامت خودتان و خانواده است و

دومین تبریک نیز برای خواندن این مقاله است زیرا در این مقاله شما به بهترین نحو ممکن راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را در کم‌ترین زمان دریافت می‌کنید. احتمالاً سؤالاتی که در ذهنتان دارید و در جستجوی پاسخ آن به این مقاله رهنمون شده‌اید، یکی از این سؤالات است:

 
چگونه باید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را انتخاب کرد؟

انواع تصفیه آب خانگی چیست؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب سخت و نرم کدام است؟

 

تصفیه آب برای حفاظت از سلامت خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه آب نامطلوب می‌تواند باعث بیماری‌های همه‌گیر بسیاری شود. در این راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب ما سؤالات مهمی ‌را که باید قبل از تصمیم‌گیری خرید تصفیه‌کننده آب مناسب بپرسید را پاسخ خواهیم دارد. در حقیقت، می‌توانید نوع تصفیه‌کننده آب مورد نیازتان را با توجه به نوع آب و سطح آلودگی آب از طریق پاسخ دادن به سؤالات ساده انتخاب کنید.

آب سخت یا آب نرم چیست؟

به عنوان مثال منابع آب سخت، آب‌های زیرزمینی هستند که از چاه‌های حفاری گرفته شده یا از تانکرها تأمین می‌شود. آب سخت ممکن است حاوی فلوراید، آرسنیک و سایر فلزات سنگین باشد اما منابع آب نرم عبارتند از آب رودخانه، دریاچه‌ها، آب باران و... . این نوع آب در تعیین نوع تصفیه آب خانگی مورد نیازتان تأثیر بسزایی دارد.

آب سخت و نرم

 انواع تصفیه آب خانگی

 
در واقع سه نوع تصفیه آب وجود دارد که به عنوان تصفیه آب اسمز معکوس(RO)، تصفیه فوق‌العاده (UF) و تصفیه ماورای بنفش (UV) نامگذاری شده‌اند که به طور خلاصه می‌توان گفت:

اگر آب سخت و آلودگی آن بالا باشد، تصفیه‌کننده RO + UV را در نظر بگیرید.
اگر آب سخت و آلودگی آن کم باشد، تصفیه‌کننده RO را در نظر بگیرید.
اگر آب نرم و دارای آلودگی بالا یا کم باشد، تصفیه‌کننده UV را در نظر بگیرید.

 
در تصفیه آب RO، آب با استفاده از پمپ فشار بالا تحت فشار قرار می‌گیرد و ناخالصی‌های نامرئی آب سخت و شور مانند آرسنیک و سدیم از بین می‌رود. تصفیه‌کننده آب UV از اشعه‌ی ماورای بنفش برای غیرفعال کردن میکروارگانیسم‌ها و پاتوژن استفاده می‌کند و از بیماری‌های ناشی از آب جلوگیری می‌کند اما این تصفیه آب قادر نیست، آب سخت را به آب نرم تبدیل کند. تصفیه آب UF از غشای فیبر توخالی استفاده می‌کند و جامدات معلق و سایر ناخالصی‌ها در فیبر حفظ می‌شود. این دستگاه پاتوژن‌ها یا میکروارگانیسم‌ها را نمی‌کشد و به همین دلیل برای تأمین آب عمومی‌ مناسب است که در آن نمک‌های محلول بسیار کم هستند، امروزه دستگاه تصفیه‌کننده آب دیگری نیز با نام تصفیه‌کننده کربن فعال ساخته شده که بدون برق کار می‌کند و با حذف مواد شیمیایی مانند کلر در آب هنگام عبور از گرانول‌های کربن، مزه‌ی آب را بهبود می‌بخشد و بوی بد را از بین می‌برد.

 
نصب و راه‌اندازی تصفیه آب

بسیاری از تصفیه‌کننده‌های آب بر پایه‌ی RO و UV وزن زیادی دارند و سنگین هستند بنابراین باید پیش از خرید، اطمینان حاصل کنید که از ابعاد دستگاه‌ها آگاهی داشته باشید و برنامه‌ای برای نصب آن در آشپزخانه داشته باشید، زیرا شما باید یک ورودی برای برق و یک ورودی دیگر برای آب تهیه کنید. همچنین، فشار آب باید مناسب باشد و آب به ویژه هنگامی‌که تصفیه‌کننده آب بر روی دیوار آشپزخانه کار می‌کند؛ قطع و وصل نشود. پیشنهاد می شود جهت نصب دستگاه خود از تکنسین و یا شرکت تامین کننده دستگاه کمک بگیرید.

 خرید دستگاه تصفیه آب

 

اتلاف آب در دستگاه‌های تصفیه آب RO

یک دستگاه تصفیه‌کننده‌ی RO، به طور متوسط حدود 3 لیتر آب برای تحویل هر لیتر آب تصفیه شده را از بین می‌برد و این به آن معنی است که فقط 25 درصد آب خالص شده و 75 درصد آب به عنوان زباله تولید می‌شود. این نکته‌ای است که به عنوان یک شهروند مسئول در انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی باید به آن توجه کنیم.

 

اشکال دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

دستگاه ‌تصفیه آب خانگی در بازار به سه شکل رومیزی، کلمنی و زیرسینکی وجود دارد و همانطور که از نامش پیداست این اشکال براساس محدودیت فضا برای مکان‌های گوناگون انتخاب می‌شود. به عنوان مثال اگر شما نمی‌خواهید دستگاه تصفیه آب در معرض دید باشد و زیر سینک خود جای کافی دارید؛ می‌توانید از مدل زیرسینکی استفاده کنید اما اگر محدودیت فضا دارید و می‌خواهید از فضای زیرسینک استفاده کنید، می‌توانید مدل رومیزی را انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که مدل کلمنی یک محدودیت دارد و آن این است که آب باید به صورت دستی برای تصفیه آب وارد آن شود در حالی که در سایر مدل‌ها این کار به صورت خودکار انجام می‌گیرد.

 

فروش برترین دستگاهها

امروزه بیش‌تر دستگاه تصفیه آب خانگی که خریداری می‌شود تنها به بهبود مزه و طعم آب کمک می‌کند و سم آرسنیک، رسوب و سایر سموم را تصفیه نمی‌کند. بنابراین لازم است برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از یک مرجع متخصص که تجربه‌ی چنین کاری را دارد استفاده کنید. شرکت رادگستر نوین به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه، نه تنها واردکننده‌ی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در برندهای گوناگون است بلکه حرفه‌ای‌ترین دستگاه‌های تصفیه آب را وارد می‌کند و تیم پشتیبانی این شرکت آماده‌ی ارائه‌ی راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب به مشتریان می‌باشد.

بسیاری از افراد در مناطق مختلف کشور ما به دلیل کیفیت نامناسب آب آشامیدنی تصمیم می‌گیرند که یک دستگاه تصفیه آب بخرند. خرید دستگاه تصفیه آب خانگی همانند خرید سایر لوازم خانگی نیاز به تحقیقات زیاد دارد و باید نکات زیادی را در نظر گرفت تا بتوان یک دستگاه مناسب را برای خرید انتخاب کرد. با توجه به اهمیت این مسئله تصمیم داریم در این مقاله نکاتی را درباره‌ی خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، شرایط فروش دستگاه تصفیه آب و معرفی دو برند معروف که محصولاتشان بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی محسوب می‌شوند، داشته باشیم.

دستگاه تصفیه آب خانگی چه مارکی خوبه؟

برای پاسخ به این سؤال که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی کدام است و چه مارکی خوبه؟ باید بدانیم که برای انتخاب یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت باید چه عواملی را در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید دستگاه تصفیه آب در ایران به آن توجه کرد، برند دستگاه است؛ بهتر است تا حد امکان دستگاه خود را از برندهای معروف جهان انتخاب کنید. در این زمینه برندهای تایوانی جزو برندهای معتبر هستند. انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی تحت لیسانس آمریکا تولید می‌شوند و دارای گواهینامه‌های بین‌المللی فنی و بهداشت هستند. نکته‌ی مهم دیگر انتخاب مدل دستگاه است؛

 

برندهای تایوانی مانند تصفیه آب سافت واتر و تصفیه آب سی سی کا محصولات مختلفی را عرضه کرده‌اند که دارای تعداد متفاوتی فیلتر هستند. برخی از دستگاه‌ها سه فیلتره و یا سه مرحله‌ای هستند و برخی دیگر بیش‌تر از سه مرحله دارند. حداکثر تعداد فیلترها در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هشت فیلتر است که برند تصفیه آب سی سی کا در این سطح محصولاتی را ارائه کرده است. هرچه تعداد مراحل دستگاه بیش‌تر باشد، آب خروجی با کیفیت‌تر است. همچنین از دیگر نکاتی که در خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر گرفت شرایط فروش دستگاه تصفیه آب و روش خرید است. در حال حاضر شرکت رادگستر نوین یکی از واردکنندگان اصلی انواع دستگاه تصفیه آب است که محصولات خود را با شرایط استثنایی عرضه می‌کند.

 فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب

با دو نمونه از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شوید

در این بخش قصد داریم با دو نمونه از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شویم و دو برند معروف تایوانی تصفیه آب با عنوان تصفیه آب سافت واتر و تصفیه آب سی سی کا را به شما معرفی کنیم. این دو برند هر کدام بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را به بازار عرضه کرده‌اند؛ یکی از محصولات برند سافت واتر دستگاه تصفیه آب 7 مرحله‌ای است که قادر است به آب خاصیت قلیایی ببخشد. خاصیت قلیایی در حقیقت از بین بردن خصلت اسیدی آب است؛

از آنجایی که اسید خاصیت از بین برندگی قوی دارد و به مرور زمان می‌تواند به سلامت بخش‌های مختلف بدن آسیب برساند، استفاده از دستگاه تصفیه‌ی سافت واتر می‌تواند این خطر را از بین ببرد. دستگاه تصفیه آب سی سی کا نیز همانند دستگاه تصفیه آب سافت واتر به آب خاصیت قلیایی می‌بخشد. البته این دستگاه یک فیلتر اضافه‌تر دارد و در حقیقت در هشت مرحله آب را تصفیه می‌کند. تمام هفت فیلتری که در دستگاه تصفیه آب سافت واتر به کار رفته‌اند، در دستگاه تصفیه آب سی سی کا نیز وجود دارند. فیلتر هشتم یک فیلتر مکمل برای مواد معدنی آب تصفیه شده است که به حفظ خواص معدنی آب کمک می‌کند. این دو دستگاه در حال حاضر بهترین دستگاه‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند که امکان خرید آن‌ها از سایت شرکت رادگستر نوین با قیمت بسیار مناسب و تخفیف ویژه بسیار فراهم شده است.

 سافت واتر

 

بهترین مدل های آب تصفیه کن خانگی در سال 2022 - 2023

برخی از بهترین مدل های برتر سال 2021 عبارتند از دستگاه تصفیه آب آکوا پرو مدل RO8_UV_ORP_S، دستگاه تصفیه آب سی سی کا مدل CCK-RO+ORP+ENERGY، دستگاه تصفیه آب سافت واتر مدل SOFT WATER_RO_ORP. در ادامه به توضیح و تشریح برخی از خصوصیات دستگاه های تصفیه آب خانگی مذکور خواهیم پرداخت.

دستگاه تصفیه آب آکوا پرو مدل RO8_UV_ORP_S

این دستگاه تصفیه آب مراحل تصفیه را در هشت مرحله انجام می دهد. دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو هشت مرحله ای قلیایی یووی استریلیزر کننده آب مدل RO8_UV_ORP_S تصفیه را در هشت مرحله انجام می دهد. این مدل یکی از انواع بهترین دستگاه تصفیه آب می باشد. هر مرحله از این دستگاه، دارای یک فیلتر می باشد. مرحله اول تصفیه در این دستگاه PP نام دارد. دلیل نام گذاری این مرحله استفاده از فیلتر پلی پروپیلن می باشد. این فیلتر تصفیه آب کمک می کند تا انواع آلودگی های معلق از آب جدا گردند. مرحله دوم تصفیه در این دستگاه نیز UDF می باشد. فیلتر موجود در این مرحله موجب می شود تا ترکیبات آلی نظیر کلر، رنگ، بو و طعم نامناسب از آب حذف شوند. مرحله سوم نیز CTO می باشد. این مرحله کمک می کند فرایند تصفیه در مرحله قبل کامل شود. در واقع مکمل تصفیه مرحله دوم می باشد. مرحله چهارم تصفیه، املاحی را حذف میکند که اندازه آن ها تقریبا 0.001 میکرون می باشد.

دستگاه تصفیه آب آکواپرو

علاوه بر این به حذف انواع آلودگی های میکروبی و ناخالصی های موجود در آب مثل نیترات و نیتریت کمک شایانی خواهد کرد. مرحله پنجم تصفیه، موجب بهبود مزه و طعم آب خواهد شد. فیلتر ششم کمک می کند تا املاح معدنی مفیدی که در بالا به آنها اشاره کردیم در آب باقی بمانند. فیلتر هفتم به کار رفته در این دستگاه تصفیه، آب قلیایی تولید می کند. در واقع آب یونیزه شده کمک می کند تا بروز بیماری های گوارشی و خونی کاهش یابد. مرحله آخر نیز موجب می شود تا انواع ویروس ها و باکتری ها و به طور کلی انواع موجودات زنده ای که در آب وجود دارند از بین بروند. این مرحله برای از بین بردن این ناخالصی ها از اشعه ی ماورا بنفش استفاده می کند. این دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی یکی از برندهای تایوانی اصل می باشد که در گروه بهترین برندهای تصفیه آب جا دارد.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا مدل CCK-RO+ORP+ENERGY

این دستگاه در گروه بهترین مدل دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد. این دستگاه از روش اسمز معکوس قلیایی انرژی زا استفاده می کند. وزن این دستگاه پنج کیلوگرم می باشد. با توجه به وزن پایینی که دارد، به راحتی قابل حمل و جابجایی می باشد. ظرفیت این دستگاه 220 لیتر می باشد. این دستگاه تصفیه ی آب در هر 24 ساعت 220 لیتر آب را می تواند تصفیه نماید. جنس بدنه این دستگاه تصفیه از استیل ضد زنگ می باشد. طول این دستگاه سی سانتی متر و عرض آن بیست سانتی متر می باشد. ارتفاع دستگاه نیز چهل سانتی متر است. از نظر فنی این دستگاه تصفیه دارای مشخصاتی از قبیل وجود سیستم فیلتراسیون از نوع اسمز معکوس ro، سیستم فیلتراسیون قلیایی orp و سیستم انرژی زای life energy می باشد. همچنین این دستگاه دارای هشت عدد فیلتر می باشد. دقت فیلتراسیون این دستگاه تصفیه در حدود 99 درصد می باشد. این دستگاه تصفیه علاوه بر آن چه در بالا عنوان کردیم موجب فیلتر شدن تمام موادی خواهد شد که در مراحل تصفیه در آب باقی مانده یا این که در طول مراحل تصفیه به آب اضافه شده اند و برای بدن انسان مضر می باشند. دقت فیلتراسیون این دستگاه تصفیه همانطور که در بالا عنوان کردیم 99 درصد می باشد. همچنین این دستگاه تصفیه آداپتور دارد. این دستگاه قابلیت نصب به یخچال را نیز دارد. نکته مهمی که در خصوص این دستگاه تصفیه باید ذکر کنیم این است که هنگام قطع جریان برق، جریان آب قطع نخواهد شد.

دستگاه تصفیه آب سافت واتر مدل SOFT WATER_RO_ORP

یکی از انواع بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای قلیایی کننده آب برند سافت واتر SOFT WATER-RO-ORP می باشد. این مدل بی نظیر، ساخت کشور تایوان بوده اما تحت لیسانس آمریکا می باشد. از جمله ویژگی های موجود در این دستگاه تصفیه آب تایوانی می توان به وجود یک پمپ قوی، بدون لرزش و صدا و شیر مخصوص تنظیم املاح موجود در آب اشاره نمود. این دستگاه توان بالایی در تصفیه دارد، به گونه ای که می تواند املاح و ناخالصی هایی در اندازه ی 0.0001 میکرون را به طور کلی در آب از بین ببرد. این دستگاه تصفیه را می توان در کابینت زیر سینک نصب نمود. همچنین به دلیل سایز و اندازه کوچکی که دارد فضای کمی از کابینت شما را اشغال خواهد نمود.

 

معروف ترین دستگاه های تصفیه آب تایوانی

همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین و ضروری ترین نیازهای بدن انسان آب است. متاسفانه در چند سال اخیر به دلایل متعدد آب آشامیدنی که از لوله کشی وارد خانه ها می شود کیفیت لازم برای آشامیدن را دارا نیست. این آب همچنین دارای مواد شیمیایی مضر است که بعضا رنگ آب را نیز تغییر می دهد. از این رو در چندین سال اخیر دستگاه هایی تحت عنوان دستگاه تصفیه آب خانگی به بازار ارائه شده است. در این بخش می خواهیم شما را با دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی در واقع به شما آب مقطر یا آب خالص نخواهد داد بلکه در نهایت می توانید از آبی استفاده کنید که دارای خواص بسیار زیادی است. آب مقطر یا آب خالص آبی است که هیچ ماده معدنی ندارد و دارای PH برابر با هفت است. می توان گفت که این آب نه ویژگی های اسیدی دارد و نه ویژگی های بازی. آنچه که باید بدانید این است که بدن ما برخی از مهمترین مواد معدنی را از طریق آب دریافت می کند. این مواد شامل منیزیم، کلسیم و همچنین برخی ترکیبات پروتئینی هستند. آب قلیایی در واقع این مواد معدنی را داراست و PH آن نیز کاملا سازگار با بدن است. همچنین می توان گفت که این آب دارای خاصیت آنتی اکسیدان نیز هست که برای بدن به عنوان یک خاصیت ضروری شناخته می شود.

شما با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی می‌توانید مشکلاتی ناشی از اسیدی بودن آب را برطرف کنید. در حقیقت شما با این کار می توانید سلامتی را به بدن خود هدیه کنید. دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی ترکیباتی مانند ترکیبات هیدروکلریک را حذف می کند. همانطور که میدانید این ماده تاثیرات بسیار مضری روی بدن خواهد داشت. همچنین کلر موجود در آب باعث سرطان خواهد شد و در حال حاضر شیوع این بیماری ها بسیار زیاد است. در نتیجه می توان گفت که استفاده از دستگاه و فیلتر تصفیه آب آلکالاین به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود.

تصفیه آب قلیایی همچنین از علم شیمی برای حذف عناصر سمی در آب استفاده می‌کند. در داخل این دستگاه چندین قطب مثبت تعبیه شده است که با یون ها واکنش می دهند. آب دیونیزه نیز دارای ترکیبات مضری برای بدن است. در حقیقت آب خروجی از دستگاه آب قلیایی هیچگونه مواد سمی و اسیدی را دارا نیست.

فروش دستگاه تصفیه آب شرکت رادگستر نوین

شرکت رادگستر نوین واردکننده‌ی اصلی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی و دستگاه‌های تصفیه آب تایوانی محسوب می‌شود که محصولات خود را به صورت مستقیم به فروش می‌رساند. این مسئله تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت محصولات این شرکت در مقایسه با قیمت معمول بازار دارد؛ به طوری که قیمت‌های شرکت به طور چشمگیری از قیمت‌های بازار کم‌تر هستند. همچنین محصولات شرکت رادگستر نوین دارای گارانتی طلایی یک ساله هستند،

بر اساس این گارانتی شرکت متعهد می‌شود که در صورت هرگونه مشکل احتمالی پس از فروش دستگاه تصفیه آب، بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای اعم از هزینه‌ی حمل‌ونقل دستگاه، هزینه‌ ایاب و ذهاب، اجرت تعمیر و حتی هزینه‌ی قطعات، مشکل را به صورت کامل برطرف نماید. ضمن اینکه محصولات فروخته شده از پشتیبانی بلندمدت و خدمات پس از فروش مادام‌العمر بهره‌مند هستند. این شرکت همچنین علاوه بر امکان خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب ، امکان مشاوره و ثبت سفارش تلفنی را نیز فراهم آورده است. 

 

فروشگاه اینترنتی دستگاه تصفیه آب راد گستر نوین

در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت اینترنتی متقاضیان می‌توانند وارد سایت و فروشگاه اینترنتی شرکت راد گستر نوین شوند و ضمن آگاهی از ویژگی‌ها و قیمت محصولات مختلف، نیاز خود را شناخته و دستگاه مورد نظرشان را انتخاب نمایند. پس از ثبت سفارش، کارشناسان شرکت در اسرع وقت با خریدار تماس گرفته و جهت هماهنگی و ارسال اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که ارسال محصول و نصب آن به صورت کاملاً رایگان انجام می‌گیرد و پس از نصب نیز تست تصفیه آب در حضور مشتری انجام خواهد شد.

 

پرسش و پاسخ
بهترین مارک های دستگاه تصفیه آب تایوانی کدامند؟
بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی اصل تایوان که در ایران نمایندگی دارند، آب تصفیه کن های سافت واتر، سی سی کا و آکوا پرو می باشند.
آیا راد گستر نوین مشاوره و راهنمای قبل از خرید ارائه می دهد؟
بله مشاوران فنی ما بصورت آنلاین و تلفنی جهت ارائه مشاوره و راهنمای خرید و انتخاب بهترین مارک دستگاه آب تصفیه کن مناسب با بودجه و محل زندگی شما آماده خدمت رسانی می باشند.
قیمت برندهای معتبر تصفیه آب خانگی چقدر است؟
رنج قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی در این شرکت در حال حاضر بین 2 میلیون تومان تا 6 میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد. که بستگی به تعداد فیلتر، برند و تکنولوژی مورد استفاده برای تصفیه آب دارد.

 

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام