تنوع و اهمیت محصول باعث تحقیق و تفحص بیشتر در مورد برند، مشاوره پیش از خرید، مقایسه محصول و... می گردد. خرید دستگاه تصفیه کننده آب خانگی از جمله محصولاتی است که نیاز به مشاوره خرید و راهنمایی دارید. برای اینکه انتخاب درستی در این زمینه داشته باشیم، باید از راهنمای خرید دستگاه تصفیه کننده آب بهره مند شویم. مطالعه این راهنما به شما دید بازتری برای یک انتخاب موثر می دهد.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

آب عنصر ضروری برای بدن و ادامه زندگی است. نقش مهم این عنصر ضروری در زندگی و حیات انسان موجب اهمیت دستگاه های تصفیه کننده می شود. سلامت آب اهمیت زیادی در ساختار بدن انسان و پیشگیری از بیماری ها دارد. از این رو همه افراد به نوشیدن آب سالم اهمیت می دهند. برای به دست آوردن آب سالم و مطبوع بهتر است از دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی بهره مند شوید.

 

این دستگاه قدرت قابل توجهی در تصفیه آب دارد. دستگاه های تصفیه آب قادر به از بین بردن بوی نامطبوع می باشند. گاهی این عنصر حیاتی با باکتری، آلاینده و مواد شیمیایی همراه می باشد. در این صورت تصفیه کردن آن اهمیت زیادی دارد.

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

در راهنمای خرید به بسیاری از سوال های شما پاسخ داده می شود و نکات مهم خرید آب تصفیه کن گوشزد می گردد.
فرآیند بهره مندی از دستگاه تصفیه کننده آب خانگی نشان می دهد که این دستگاه دارای فیلترهای گوناگونی برای حذف مواد آلاینده می باشد. این دستگاه ها به ۲ یا سه فیلتر مجهز هستند. با هر کدام از این فیلترهای تصفیه آب می توان بخشی از آلاینده های آب را جداسازی و حذف نمود. با این اتفاق می توان از آب تمیز و بدون آلودگی برای آشامیدن بهره مند شد.

نکات مهم خرید دستگاه تصفیه آبدر این مقاله به فیلترهای مجهز این دستگاه ها اشاره می شود. جداسازی آلاینده ها با فیلترهای این دستگاه در چندین مرحله انجام می شود.

انواع فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلترهایی که در دستگاه تصفیه کننده آب به کار گرفته می شوند، از نظر عملکرد و قدرت متفاوت می باشند. در این راهنما، اطلاعات لازم درباره بهترین فیلتر تصفیه آب را ارائه می دهد.

فیلتر کربن فعال

در دستگاه تصفیه کننده شاهد انواع فیلتر تصفیه آب خانگی هستیم. نوعی از فیلترها برای پاکسازی از گرانول های کربن فعال کمک می گیرند. زغال موجود در این فیلترها قادر به حذف بسیاری از ناخالصی های آب می باشد. با گذشت زمان مجموعه ای از رسوب ها در فیلتر کربن فعال مشاهده می شوند. با این رخداد باید به فکر تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی باشید. فیلتر اسمز معکوس تصفیه آب

فیلتر اسمز معکوس یکی دیگر از انواع فیلتر تصفیه کننده ها می باشد. در این نوع فیلتر از سیستم فشار برای جداسازی ناخالصی ها استفاده می شود. در چنین فرآیندی فشار بر روی آب اعمال می شود و آب با فشار از فیلتر گذر خواهد کرد.

فیلترهای اسمز معکوس از عملکرد مناسبی برخوردار می باشند.

انواع فیلتر تصفیه آب

فیلتر تبدیل گر یونی

فیلتر مبدل یونی برای شکستن سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. در این راهنمای خرید به این موضوع اشاره می کند که آب سالم نباید از سختی بالایی برخوردار باشد. آب سخت آب مناسبی برای آشامیدن نیست. مبدل یونی برای نرم کردن آب مورد استفاده است. نرم کردن آب با جداسازی سنگ آهک از آب آشامیدنی همراه می باشد.

در فرآیند فیلتراسیون مبدل یونی، شاهد تفکیک اتم ها از ناخالصی ها هستیم و در ادامه نیز یون ها ایجاد می شوند. یون ها در طی پروسه ای از فیلتراسیون به دام انداخته می شوند. در عین حال به جای این یون ها، آزادسازی یون هایی با مزاحمت کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

تبدیل کننده یون برای جایگزینی یون های خوب به جای یون های بد به کار می رود. در آب سخت ترکیباتی نظیر کلسیم و منیزیم وجود دارد. زمانی که آب سخت از فیلتر تبدیل کننده یونی گذر می کند، این عناصر سخت به یون های کلسیم و منیزیم تبدیل می شوند.

دانه های فیلتراسیون یون های کلسیم و منیزیم قدرت جذب بیشتری نسبت به سدیم دارند. این دانه ها یون منیزیم و کلسیم را دریافت و یون سدیم را با آن جایگزین می نمایند. حذف کلسیم و یون های منیزیم طعم بهتری برای آب آشامیدنی به وجود می آورد. برای سفارش این فیلترها می توانید خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب را انجام دهید. این خرید امکان مقایسه سایر فیلترها را فراهم می نماید. ضمن اینکه اطلاعات دقیقی درباره قیمت این نوع فیلتر ارائه می کند.

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

برای اینکه خرید موفقی داشته باشید، باید برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی را بشناسید. یکی از معتبرترین برندها، دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل می باشد. امروزه دستگاه های تصفیه بسیاری با تگ MADE IN TAIWAN عرضه می شوند. این در حالی است که بسیاری از این برندها فیک و جعلی می باشند و در کشور ایران یا چین تولید می شوند. برای تشخیص برند دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل، کلیه قطعات دستگاه را بررسی کنید.

این قطعات باید در یک نوع برند گردآوری شده باشند. در غیر این صورت احتمالاً با یک دستگاه فیک مواجه هستید. این پیگیری و بررسی در قسمت هایی نظیر ترانس، بدنه، پمپ و ... انجام می شود.

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی چه مارکی خوبه؟

با این وجود باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در حال حاضر بیشتر برندهای موجود در بازار ایران از نوع مونتاژی می باشند. دستگاه مونتاژ شده با لیسانس یا استاندارد عرضه نمی گردد. از این رو هیچ سایت یا شرکتی نمی تواند ادعای تحت لیسانس آلمان، آمریکا و ... را برای دستگاه تصفیه آب مطرح نماید. به طور کلی در راهنمای انتخاب و خرید آب تصفیه کن خانگی به چند برند معتبر تایوانی اشاره می شود. این برندها در ایران نمایندگی رسمی دارند.

برندهای معتبر تایوانی شامل سافت واتر، آکواپرو و سی سی کا می باشند.

با این وجود در بسیاری از برندها عبارت MADE IN TAIWAN دیده می شود. با مطالعه این راهنما می توانید برندهای معتبر و اورجینال را از برندهای فیک و جعلی بشناسید. در نتیجه سلامت و اصالت کالای خود را تشخیص دهید. برای اینکه بدانیم چه دستگاه تصفیه آبی بخریم باید در مورد برندها تحقیق کنیم.

قیمت و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب

بهتر است ابتدا اطلاعات لازم را در مورد اجناس با کیفیت به دست آورید و آن گاه در مورد قیمت مناسب جست و جو نمایید. برند دستگاه در انتخاب دستگاه تصفیه آب جایگاه ویژه ای دارد. برندهای معتبر با قیمت بیشتری عرضه می شوند. چون کیفیت بهتری دارند. دستگاه های تصفیه آب ارزان قیمت ممکن است با مواد بی کیفیت و به شکل سمبل کاری تولید شده باشند. بنابراین نیاز شما را در کوتاه مدت پاسخ خواهند گفت.
در واقع این دستگاه ها برای عملکرد طولانی و مثبت توسط نمایندگی و فروشندگان ضمانت می گردند. این ویژگی نیز بخشی از مراحل خرید دستگاه آب تصفیه کن می باشد. مشتریان باید پیش از خرید دستگاه از وضعیت گارانتی آن مطلع شوند. گارانتی در خرید تصفیه آب

نوع خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند به شکل حضوری یا اینترنتی باشد. فروشگاه، سایت یا مکان خرید باید از نظر اعتباری در حد بالایی قرار داشته باشد. ضمن اینکه این فروشگاه قادر به تامین تعلقات و تجهیزات مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی نیز باشد. قطعاً شما پس از مدتی نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی یا دیگر قطعات خواهید داشت. بنابراین از برندهای معتبر با نمایندگی مناسب خرید کنید.

قیمت دستگاه تصفیه آب

تفکیک دستگاه ها بر مبنای شکل ظاهری 

با راهنمایی صحیح خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید مدل های مختلف این تصفیه کننده ها را بشناسید. دستگاه تصفیه کننده زیر سینکی و دستگاه تصفیه رومیزی از مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی می باشند.

دستگاه زیر سینکی

نمونه دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در زیر سینک و در درون کابینت قرار می گیرد. در چنین حالتی خروج آب از تصفیه کننده از شیر کنار شیر آب آشپزخانه انجام می شود. برای این نوع تصفیه کننده ها باید شیر آب جداگانه ای در نظر داشته باشید.

دستگاه رومیزی

تصفیه کننده آب رومیزی نیز بر روی کابینت مستقر می شود. این نوع تصفیه کننده به گونه ای هماهنگ با سایر اجزای آشپزخانه همچون لباسشویی، یخچال، ظرف شویی و ... وارد آشپزخانه می گردد. با مطالعه این مطلب متوجه می شوید که این ۲ تصفیه کننده عملکرد یکسانی دارند. ضمن اینکه از قدرت و پروسه مشابهی برای انجام تصفیه آب برخوردار هستند. این مقاله به شما اطلاعات لازم را برای خرید هر یک از این مدل ها ارائه می کند. اگر شما فضای لازم برای قرار دادن دستگاه تصفیه رومیزی را ندارید، بهتر است از دستگاه تصفیه زیر سینکی کمک بگیرید. بسیاری از افراد تمایل ندارند دستگاه تصفیه آب در معرض دید باشد. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی به این نوع افراد پیشنهاد می گردد.

جالب است بدانید دستگاه های رومیزی از قیمت بیشتری برخوردار هستند. این موضوع به دلیل ظاهر متفاوت مدل رومیزی می باشد. دستگاه تصفیه کننده رومیزی به شکل ویژه و با الگو گیری از سایر تجهیزات و لوازم آشپزخانه تولید شده است. بنابراین در محیط آشپزخانه با رعایت اصل هارمونی وارد می گردد. تمرکز سازندگان بر روی ظاهر دستگاه تصفیه آب رومیزی نشان می دهد که کلیه ویژگی های مهم برای بافت دکوراسیون در مورد آن استفاده شده است.

تجهیزات دستگاه رومیزی

مشاور خرید دستگاه تصفیه آب به شما گوشزد می کند که نمی توان قطعات و فیلترهای مختلفی را برای دستگاه تصفیه کننده آب رومیزی استفاده کرد. فیلتر و قطعات به کار رفته در تصفیه کننده رومیزی باید با شکل ظاهری این دستگاه هماهنگ باشد. این موضوع می تواند هزینه های بیشتری برای افراد خریدار به همراه داشته باشد. در واقع در هنگام تعویض فیلتر تصفیه آب یا پیدا کردن قطعات مرتبط، ناگزیر به پرداخت هزینه بیشتر برای دستگاه تصفیه رومیزی خواهید بود. همین موضوع نشان می دهد که خرید دستگاه تصفیه رومیزی نسبت به نمونه های زیر سینکی چندان مقرون به صرفه نیست. این موضوع مشکل کمبود فضا در محیط آشپزخانه را حل خواهد کرد. با چنین ترفندی می توان محیط آشپزخانه را به شکل مطلوب و بهینه مورد استفاده قرار داد.

تفکیک دستگاه بر مبنای عملکرد متفاوت

در این مقاله راهنما و مشاوره خرید، چند نوع دستگاه با عملکرد متفاوت ارائه می شود.

فناوری RO در دستگاه

دستگاه هایی که با فناوری RO مورد استفاده واقع می شوند. مشاوران فروش دستگاه تصفیه آب بهره مندی از فناوری اسمز معکوس را به شما توصیه می کند. این دستگاه برای محیط های خانگی بسیار کارآمد و مفید می باشد.

دستگاه تصفیه آب RO با فیلتر ممبران معرفی می گردد. این فیلتر از قدرت قابل توجهی برخوردار است. زمانی که از دستگاه در محیط منزل استفاده می کنید، قادر به حذف کلیه سموم، مواد آلاینده و مضر از آب آشامیدنی خواهید بود. با این دستگاه می توان جداسازی نیترات از آب را نیز فراهم نمود. دستگاه مجهز به فناوری اسمز معکوس RO از پمپ دارای سنسور و ترانس برخوردار است.

دستگاه تصفیه با فناوری اولترافیلتراسیون

نمونه ای دیگر از دستگاه های معرفی شده در اینجا به فناوری اولترافیلتراسیون اشاره دارد. در این نوع دستگاه می توان کلیه فیلترها به جز فیلتر ممبران را به کار برد. فیلترهای فناوری فیلتراسیون قدرت چندانی ندارند. از این رو می توانند بخشی از مواد ناخالص و آلاینده های مربوط به آب را حذف نمایند. فناوری مختلف در خرید دستگاه تصفیه کننده آب

از آن جایی که آپشن ها و امکانات بیشتری با فناوری RO در اختیار مشتریان قرار می گیرد، بنابراین انتخاب این فناوری در دستگاه تصفیه کننده بسیار مهم و کاربردی است. با این نوع دستگاه و فناوری می توان میزان سختی، درجه خالص بودن، کیفیت، طعم، بو، املاح، عناصر و ... آب را کنترل و مدیریت نمود.

تعداد فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

در راهنمایی انتخاب دستگاه تصفیه آب به تعداد فیلترهای به کار رفته در دستگاه نیز اهمیت داده می شود. این موضوع برای خرید موفق مورد توجه قرار می گیرد.
در دستگاه هایی که با فناوری RO ارائه می شوند، تصفیه در پروسه‌ 5 مرحله‌ای انجام می گیرد. شرکت هایی که در زمینه عرضه و فروش دستگاه تصفیه کننده آب فعال هستند، به کارگیری تعداد بیشتر فیلتر را توصیه می کنند.

تعویض فیتر دستگاه تصفیه اب

آن ها معتقد هستند وجود فیلترهای متعدد سبب طولانی تر شدن عمر فیلتر و بهبود عملکرد دستگاه خواهد شد. در این میان شرکت های سودجو نیز درصدد فروش گران تر محصولات به مشتریان می باشند. بنابراین از ترفند بیشتر کردن فیلترهای بی فایده و اضافی به دستگاه تصفیه کننده آب خانگی استفاده می کنند. این موضوع برای افراد سودجو جهت افزایش قیمت دستگاه تصفیه آب مورد توجه قرار می گیرد. اهمیت تعداد فیلتر 

فروشندگان تصفیه آب استفاده از دستگاه هایی با فرآیند تصفیه آب 6 مرحله ای را توصیه می کنند. برای فیلتر مرحله ششم در فرآیند تصفیه می توان از فیلتر قلیایی یا فیلتر مواد معدنی با کیفیت استفاده کرد. دستگاه های اورجینال تصفیه آب دارای شش یا پنج مرحله تصفیه هستند. این موضوع نشان می دهد افزایش تعداد فیلتر در دستگاه تصفیه کننده آب خانگی همیشه به معنای کیفیت بهتر نیست.

فیلترهای به کار رفته در دستگاه تصفیه آب اهمیت زیادی دارد. فیلتر ممبران از جمله فیلترهای مناسب و با کیفیت است. البته این فیلتر نیز در حال حاضر با تنوع قیمت زیادی عرضه می شود. این موضوع وجود فیلترهای فیک ممبران را نشان می دهد.

نوع اتصالات تصفیه آب

از دیگر پارامترهایی که در راهنمای خرید دستگاه به آن توجه می شود، نوع اتصالات می باشد. این اتصالات می توانند از نوع مهره ای باشند. اتصالات مهره ای با ضریب اطمینان بالایی عرضه می شوند اما سرعت کمی در باز و بست شدن دارند. همین موضوع محبوبیت آن ها را در بین مشتریان کاهش می دهد.

اتصالات فیتینگ نیز از دیگر اتصال های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب هستند. این اتصالات سرعت قابل توجهی در باز و بست کردن دارند. این اتصالات بسیار کارساز و سرعتی هستند اما در حین خرید آن باید به کیفیت و مرغوبیت آن ها توجه شود. اتصالات تایوانی از جمله اتصالات مرغوب و با کیفیت می باشند. البته این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که اتصالات بعد از گذشت سه سال، کیفیت و مرغوب بودن خود را نشان می دهند. نقص و اشکالات بعد از گذشت سه سال در اتصالات دیده می شوند.

شیر چهارراهی یا برقی

برای نصب این لوازم نیاز به تجهیزات جانبی نیز دارید. شیر چهارراهی یا برقی برای قطع کردن جریان آب کاربرد دارد. کارکرد این شیر در هنگام خاموش شدن دستگاه محرز می گردد. شیرهای چهارراهی از دوام کمی برخوردار هستند و با دقت کمی عرضه می شوند. ضمن اینکه این شیرها در زمان کوتاهی دچار اشکالات زیاد خواهند شد. شیرهای برقی گزینه مناسب تری نسبت به شیرهای چهارراهی می باشند و از هر نظر مقرون به صرفه تر هستند.

جنس و نوع پلاستیک دستگاه

برای اینکه کیفیت پلاستیک ها را تشخیص دهید، بهتر است دقیق و باریک بین عمل نمایید. قطعات پلاستیکی این دستگاه باید کنترل شوند. این قطعات را با دستان خود لمس کنید. کیفیت قطعات پلاستیکی با عملکرد بهینه و عمر طولانی دستگاه همراه خواهد بود.

بررسی هوزینگ

برای انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب بهتر است هوزینگ آن را نیز بررسی کنید. هوزینگ دستگاه تصفیه کننده باید دارای ضخامت قابل توجه باشد. هوزینگ های روپیچ کارکرد مفید خود را در دراز مدت به خوبی نشان می دهند. این موضوع با ارائه آب بندی قوی تر مشخص می گردد.

مخزن دستگاه تصفیه کننده آب

با مطالعه این مطلب پی به اهمیت مخزن تصفیه آب نیز خواهید برد و در هنگام خرید به آن توجه خواهید کرد. مخازن دستگاه تصفیه به شکل پلاستیکی، سه لایه استیل با لایه داخلی و فلزی ارائه می گردد. مخزن های TANKPAC از مخزن های با کیفیت در دستگاه تصفیه آب است.

مخزن دستگاه تصفیه آب

متاسفانه بیشتر افراد در هنگام خرید از اهمیت مخزن غافل می گردند. این مخازن به اندازه فیلتر دستگاه مهم و کاربردی می باشند. اگر چه مخازن دستگاه های تصفیه آب دارای حجم متفاوت هستند اما همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت این مخازن از حجم آن ها مهم تر است. مشتریان بر حسب نوع نیاز و به شکل سلیقه ای مخازن گوناگون با حجم های مختلف را انتخاب می کنند اما در انتخاب جنس مخازن بهتر است حساب شده عمل نمایند.

انتخاب دستگاه پایه دار

دستگاه تصفیه کننده آب خانگی به ۲ صورت پایه دار و بدون پایه عرضه می شود. مشاوران فروش به مشتریان دستگاه های پایه دار را توصیه می کند. این دستگاه به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و راحت تر سرویس می شود. تعویض فیلتر در مورد دستگاه های پایه دار بهتر و راحت تر انجام می شود. ضمن اینکه عمر هوزینگ ها را نیز افزایش خواهد داد.

در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به مشتریان توصیه می شود که از خرید دستگاه مناسب بهره مند شوید. در این صورت فیلتر و سایر تجهیزات مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی نیز به راحتی در بازار یافت خواهد شد. در این صورت دچار سردگمی نخواهید شد و از پرداخت هزینه سنگین نیز معاف می گردید. دستگاه های خاص و انحصاری را انتخاب نکنید. این نوع دستگاه ها شما را با دردسر تهیه لوازم مواجه خواهد کرد.

شیر برداشت دستگاه تصفیه

اگر چه بیشتر مشتریان در هنگام خرید شیر برداشت تنها به شکل ظاهری آن دقت می کنند اما کیفیت و دوام این شیر اهمیت بسیاری دارد. شیر برداشت باید آلیاژ سرب به همراه نداشته باشد و با کروم تولید گردد. از ساختار زیبایی برای هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه برخوردار باشد. ضمن اینکه در مواقع نیاز، امکان تعویض مغزی این شیر وجود داشته باشد.

اگر فرد مشتری در حین خرید متوجه شود که دستگاه تصفیه آب خانگی از شیر برداشت مناسبی برخوردار نیست، در این صورت باید از فروشنده درخواست تعویض شیر را داشته باشد و از شیر با کیفیت برای دستگاه تصفیه استفاده کند. این موضوع اهمیت زیادی در خرید دارد و در صورت نیاز باید هزینه بیشتری برای خرید شیر جدید پرداخت کنید.

مشاوره فروش قبل از خرید

همکاران ما در مرکز فروش دستگاه تصفیه آب راد گستر نوین با سالها سابقه در حوزه تصفیه آب آماده ارائه مشاوره و راهنمایی انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب محل زندگی شما می باشند. شما می توانید جهت تماس با مشاوران ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام