شاید تا چند سال پیش لزوم خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب برای بسیاری از مردم خیلی مشخص نبود و با موج تبلیغات زیادی که بخصوص در مورد مسائل منفی دستگاه تصفیه آب خانگی ارائه می‌شد، برخی از مردمی هم که خواهان خرید این محصول بودند پشیمان می‌شدند.اما امروزه با رشد بیماری‌های ناشی از آب غیربهداشتی و مشخص شدن آلودگی آب برای اغلب مردم و همچنین کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب امروزه شاهد تمایل بیشتر و روز افزون مردم برای استفاده از این دستگاه و بخصوص خرید تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای هستیم.

اما قبل از اینکه اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای بکنید، شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که این تصفیه آب چیست و اینکه چه تفاوتی با سایر انواع دستگاه تصفیه آب دارد؟ قیمت دستگاه تصفیه آب 6 فیلتره چقدر است و اینکه یک دستگاه تصفیه آب خانگی شش مرحله‌ای چه تفاوتی با 5 مرحله‌ای و یا 7 مرحله‌ای دارد.

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا با ارائه‌ی یک معرفی ساده از تصفیه آب شش مرحله‌ای به علاقمندان به خرید تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای کمکی کرده باشیم.

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای چیست؟

 

عموماً دستگاه تصفیه آب از 1 تا 7 و یا 8 مرحله، کارِ تصفیه آب را در برخی از دستگاه‌ها انجام می‌دهد. اما تصفیه آب شش مرحله‌ای یکی از جامع‌ترین و بهترین انواع دستگاه تصفیه آب نه تنها در ایران بلکه در دنیا می‌باشد.

عموماً قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای نیز به همین دلیل از انواع دیگر بخصوص دستگاه‌هایی که تصفیه آب را در مراحل کمتر انجام می‌دهند، بالاتر است.
تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای اصطلاحی است که به یک دستگاه تصفیه آب با 6 مرحله فیلتر اطلاق می‌شود. در واقع این تعداد فیلتر در هر دستگاه است که تعیین‌کننده‌ی این مراحل می‌باشد. اما این نکته را باید قبل از خرید تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای به خوبی بدانید که تمامی فیلترهای به کار رفته در تصفیه آب الزاماً کار تصفیه آب را انجام نمی‌دهند. به عنوان مثال دستگاه تصفیه آب شش مرحله‌ای آکواپرو به عنوان یک تصفیه آب تایوانی اصل و تمام عیار در بازار دنیا است که مرحله‌ی نهایی این دستگاه کار قلیایی کردن آب را انجام می‌دهد.

نکته‌ی دیگری که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی بدانید نوع فیلتر به کار رفته در دستگاه است. هرچند اغلب دستگاه‌های تصفیه آب از فیلترهای تقریباً مشابه و با نام یکسان استفاده می‌کنند ولی کیفیت آن‌ها متفاوت است و لزوماً همه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب شش مرحله‌ای از یک نوع فیلتر در دستگاه خود استفاده نمی‌کنند و همین دلیل عمدتاً باعث تفاوت قیمت دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای می‌باشد.

اما برای شناخت بیشتر شما قبل از خرید تصفیه آب لازم است در ادامه نوع فیلترهای به کار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی شش فیلتر را با هم مرور کنیم. اغلب انواع دستگاه تصفیه آب از جمله تصفیه آب تایوانی آکواپرو به این شکل عمل می‌کنند:

تصفیه آب شش مرحله ای

مرحله‌ی اول:
این فیلتر معمولاً نوعی فیلتر پروپیلن است که فشردگی 5 میکرون دارد و برای حذف انواع سختی آب مانند گل و لای، شن و ماسه، براده‌های آهن و... و در واقع ذرات بزرگ‌تر از 5 میکرون کار گذاشته می‌شود. این پیش فیلتر مرتباً و حداقل 6 ماه یک بار باید تعویض شود. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت تصفیه آب 6 مرحله‌ای در انواع دستگاه تصفیه آب از جمله تصفیه آب تایوانی آکواپرو همین فیلتر و نوع الیافی و یا پروپیلن بودن آن است. چراکه در برخی از دستگاه‌ها از نوع الیافی استفاده می‌شود. ضمناً جنس فیلتر آمریکایی بهترین نوع جنس این فیلتر می‌باشد و نوع چینی ضعیف‌ترین نوع آن که همین در تعیین قیمت تأثیرگذار است.

مرحله‌ی دوم:
در اغلب دستگاه‌های تصفیه آب 6 مرحله‌ای در این مرحله از یک فیلتر کربن استفاده شده است. این فیلتر بو و مواد شیمیایی مانند کلر و آفت‌کش‌ها را از آب تصفیه می‌کند. موضوعی که در این فیلترها اهمیت دارد، نوع فیلتر کربن می‌باشد. برخی از این فیلترها از نوع پوسته‌ی نارگیل و برخی از نوع زغال سنگی و یا معمولی می‌باشد که خود همین موضوع در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای بسیار تعیین‌کننده است.

مرحله‌ی سوم:
در مرحله‌ی سوم در برخی از دستگاه‌ها از فیلترهای سرامیکی و در برخی از انواع تصفیه آب خانگی از فیلتر بلاک و یا پست کربن استفاده می‌شود. این فیلتر پست کربن در همه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب شش مرحله‌ای و حتی با مراحل بیشتر تعبیه می‌شود. این نوع فیلتر نیز دارای کیفیت متنوع بوده و قیمت‌های مختلفی و طول عمر متفاوتی دارند که باعث می‌شود در هنگام خرید تصفیه آب 6 مرحله‌ای گاهاً با تفاوت قیمت به شما توصیه شود.

مرحله‌ی چهارم:
یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی قیمت تصفیه آب 6 مرحله‌ای همین فیلتر مرحله‌ی چهارم است. اگر در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای دستگاه معرفی شده به شما از نوع اسمز معکوس باشد و قیمت بالاتری داشته باشد، به دلیل استفاده از فیلتر ممبران در این مرحله و روش تصفیه آب اسمز معکوس می‌باشد، اما اگر برای خرید تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای دستگاهی با قیمت پایین‌تر و البته با مصرف برق کمتر به شما توصیه شد یعنی نوع فیلتر آن ممبران نیست و از فیلترهای سرامیکی و یا... در آن استفاده شده است. منظور اینکه فیلتر ممبران معمولاً به دلیل اینکه بسیار فشرده و ریز است تنها مولکول‌های آب با اندازه‌ی 0.0001 میکرون قادر به عبور از این مرحله فیلتر هستند که البته برای رد شدن از این مرحله نیاز به فشار پمپ و نیروی برق است.

مرحله‌ی پنجم:
فیلتر کربن خطی در این مرحله کار گذاشته می‌شود تا بو و احتمالاً مواد شیمیایی باقی‌مانده در آب را تصفیه کند و طعم آب را بهبود ببخشد.

مرحله‌ی ششم:
فیلتر بیو سرامیک و یا قیلیایی‌کننده‌ی آب در این مرحله قرار دارد. این فیلتر نیز در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای نقش بسزایی دارد. برخی از دستگاه‌ها از فیلترهای بیو سرامیکی و از روش طبیعی برای قلیایی کردن آب استفاده می‌کنند و برخی از دستگاه‌ها از صفحات الکترونیکی این کار را انجام می‌دهند. منظور از قلیایی شدن آب یعنی تنظیم ph آب و از بین بردن درصد اسیدی آب.

همانگونه که ملاحظه فرمودید برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای توجه به هر یک از فیلترها در مشخصات دستگاه اهمیت زیادی دارد چراکه استفاده از این فیلترها، تنوع و کیفیت آن‌ها در تعیین قیمت تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای نقشی کلیدی دارند.

 

تفاوت دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای با 5 مرحله‌ای و 7 و 8 مرحله‌ای

 

یک تصفیه آب هر یک از این مراحل را نداشته باشد، از نوع 5 مرحله‌ای شناخته می‌شود اما عموماً دستگاه تصفیه آب خانگی 5 مرحله‌ای فیلتر مرحله‌ی آخر یعنی قلیایی‌کننده‌ی آب را ندارد. اما برخی از دستگاه‌های تصفیه آب شش مرحله‌ای مرحله‌ی قلیایی کردن آب را با یک مرحله یونیزه کردن تکمیل‌تر می‌کنند و برخی نیز به جای فیلتر یونیزه از یک فیلتر مادون قرمز برای از بین بردن ویروس‌های احتمالی باقی‌مانده در آب بهره می‌گیرند.

حال اگر یکی از این مراحل اضافه شود، دستگاه تصفیه آب هفت مرحله‌ای و اگر هر دو اضافه شوند، دستگاه 8 مرحله‌ای خواهد بود.
در نتیجه از عوامل عمده‌ی تعیین‌کننده‌ی قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توان به مواردی مانند اینکه تصفیه آب تایوانی باشد، ایرانی باشد، چینی باشد و یا ساخت کشور دیگر، نوع کیفیت فیلترها، خدمات پس از فروش، مراحل تصفیه و... اشاره کرد که باید همه‌ی این موارد قبل از خرید تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای در نظر گرفته شوند.

شرکت رادگستر نوین به عنوان بزرگ‌ترین شرکت واردات و توزیع‌کننده‌ی دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای در ایران با ارائه‌ی بهترین قیمت تصفیه آب 6 مرحله‌ای و با تضمین اصل و اورجینال بودن دستگاه‌ها آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مورد نیاز به علاقمندان خرید تصفیه آب 6 مرحله‌ای در تمامی ایران می‌باشد.

 

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام