مقالات تصفیه آب

عوارض ناشی از مصرف نیترات

امروزه یکی از چالشها و نگرانی های مربوط به آلودگی آب و تصفیه آب، حذف نیترات در آب مصرفی می باشد. نیترات موجود در آب آشامیدنی می تواند باعث سندرم کودکان آبی در کودکان شود که یک بیماری ناشی از کمبود اکسیژن می باشد. علاوه بر کودکان، نیترات موجود در آب می تواند صدمات جبران ناپذیری برای بزرگسالان نیز به دنبال داشته باشد.

ادامه مطلب...

امروزه پدر و مادران می بایست نگرانی و وسواس زیادی در مورد آب مصرفی کودکان خود داشته باشند. وجود نیترات و مواد شیمیایی خطرناک در آب آشامیدنی می تواند باعث عوارض شدیدی در کودکان شود. در طول 70 سال گذشته فلوراید به آب آشامیدنی برخی کشورها جهت کاهش پوسیدگی دندان در بزرگسالان و کودکان اضافه شده است.

ادامه مطلب...

آب از اجزاء اصلی بدن محسوب می شود و 70 تا 75 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. مصرف این ماده که نه کاری دارد و نه قند و چربی، دارای خواص درمانی برای ما انسانها می باشد. مقدار مصرف روزانه کافی آب، تاثیر زیادی بر حفظ سلامت ما دارد.

ادامه مطلب...

چه چیز ما با یک درخت و یا یک گربه مشترک هست؟ همه ما برای ادامه حیات خود به آب نیاز داریم. همه گیاهان و حیوانات برای بقاء و حفظ سلامتی خود به این ماده حیاتی نیاز داشته و عدم دسترسی به آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را به اکوسیستم زمین وارد نماید.

ادامه مطلب...

آب آلوده و سرطان

همانطور که می دانید آلودگی آب همواره یکی از معضلات جدی سلامتی ار سالیان دور تا به امروز بوده است. از بین بردن سموم و نوشیدن آب پاک و تصفیه شده در حفظ سلامت و جلوگیری از سرطان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. محل های دفن زباله، آلاینده های کشاورزی و صنعتی از عوامل ایجاد آلودگی آب می باشند که وجود این آلاینده ها در آب آشامیدنی می تواند موجب سرطان شود.

ادامه مطلب...

نوشیدن آب آلوده، آب رودخانه ها، چشمه ها و منابع آب زیر زمینی می تواند برای انسان بسیار خطرناک بوده و صدمات زیادی را به بدن ما وارد نماید. اغلب کسانی که به کمپینگ، پیاده روی و کوهنوردی می روند با مصرف آب های آلوده دچار عوارض شدیدی می شوند که عوامل اصلی این عوارض را می توان 3 باکتری زیر دانست. باکتری های موجود در آب می تواند بیماری های گوارشی مانند اسهال شدید، تهوع، و استفراغ و همچنین سردرد و خستگی را به دنبال داشته باشد.

ادامه مطلب...