نیترات موجود در آب چاه می تواند در آب لوله کشی شهری نیز وجود داشته باشد. نیترات موجود در آب چاه می تواند حاصل استفاده از کودهای شیمیایی و غیره بوده که در طی سالهای متوالی در آبهای زیرزمینی انباشته می گردند. طبف تحقیقات انجام شده، نیترات موجود در آب می تواند عوارض جانبی زیادی برای انسانها در بر داشته باشد.

مطالعات گوناگون ثابت کرده اند که در نوزادان، نیترات موجود، به سطوح پایین تر اکسیژن در خون می انجامد، که در موارد حاد می تواند کشنده نیز باشد. مطالعات دیگر نشان داده اند که چگونه نیترات موجود در آب آلوده می تواند به سرطان در حیوانات منجر شود.

به تازگی، یک گزارش که توسط موسسه ملی سرطان منتشر شده است، می گوید که نیترات را می توان به طور مستقیم به سرطان تیروئید در انسان مرتبط دانست.

همچنین نیترات می تواند از طریق باران آلوده نیز منابع آبی ما را آلوده نماید. ولی بزرگترین مناطقی که دارای مشکل آلودگی آب با نیترات هستند، مناطقی اند که دارای کشاورزی آبی می باشند.

مضرات نیترات موجود در آب

در حال حاضر، مقررات هاصی برای مقدار مصرف کودهای شیمیایی کشاورزان در بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد. گاهی اوقات تنها حدود نیمی از ازت مورد استفاده توسط محصولات زراعی جذب می شود، و مابقی آن به رودخانه ها و آبهای زیر زمینی نفوذ می کند.

با در نظر گرفتن چنین مواردی و امکان وجود این ماده خطرناک در آب شهری، می توان گفت که استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی، معقول ترین راه حل ممکن باشد.
شرکت راد گستر نوین، وارد کننده و عرضه کننده انواع دستگاههای تصفیه آب می تواند به شما در حل مشکل آلودگی آب منزل خود مشاوره داده تا بهترین دستگاه موجود را با توجه به نیاز خود تهیه نمایید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام