میلیون‌ها نفر در حال حاضر در اغلب مناطق دنیا به خوبی می‌دانند که باید روزانه آب بیشتری بنوشند. اما این تنها کافی نیست. این آب باید شیرین، زلال و خالص باشد. ولی این هم بهترین راه‌حل نیست. امروزه تقریباً همه‌ی افرادی که برای سلامتی خود نوشیدن آب را امری ضروری می‌دانند به این نکته مشترک دست یافته‌اند که آب باید یونیزه باشد و آب یونیزه در واقع بهترین نوع نوشیدنی در دنیاست.

دستگاه قلیایی کننده‌ آب چیست؟

 

آب یونیزه آبی است که کم‌ترین حالت اسیدی را داشته باشد. بدون تعادل یونیزاسیون آب نمی‌توانیم آب را عنصری مؤثر در سلامتی بدانیم. اغلب دستگاه‌های تصفیه آب که در گذشته تولید می‌شدند بدون در نظر گرفتن این مهم تنها با فشار بر مولکول‌های آب آن را تصفیه می‌کردند و بعداً مشخص شد که این روش تصفیه درصد PH آب پایین و حالت اسیدی آب را بالا می‌برد و این نکته باعث شد تا دستگاه تصفیه آب به فیلتر قلیایی مجهز شود.

حال این سؤال پیش می‌آید که دستگاه قلیایی کننده آب چیست و چگونه حالت اسیدی آب را از بین می‌برد؟ دستگاه قلیایی آب به نوعی فیلتر مجهز است که آب پس از تصفیه شدن در مجاورت با این فیلتر‌ها درصدی قلیایی به دست می‌آورد. این میزان قلیایی آب باعث می‌شود تا آب حالت اسیدی خود را از دست بدهد.

 

روش تهیه آب یونیزه قلیایی

 

تهیه آب یونیزه قلیایی در دستگاه‌های تصفیه آب مختلف متفاوت است. عمده‌ی این دستگاه‌ها با تنظیم میزان PH در آب کار خود را انجام می‌دهند. P به معنی قدرت و H به مفهوم هیدروژن در علم شیمی شناخته می‌شود. میانگین بین 0 تا 14 مقیاس اندازه‌گیری میزان اسیدی بودن آب است. هرچه میزان این اسیدی بودن کمتر باشد، آب بیشتر خاصیت قلیایی دارد.

رِنج میانگین این عدد 7 است که در اصل هرچه میزان این عدد بالاتر باشد، یعنی آب بیشتر قلیایی شده و سالم‌تر است. متخصصان عقیده دارند آب باید بالای 7.5 PH داشته باشد.

در یک بررسی اجمالی آب شرب در ایران متوجه می‌شویم که آب بین 6 تا 8.5 PH دارد. که البته این عامل به شدت بسته به منطقه‌ی محل سکونت افراد متغیر است. مثلاً بسته به منطقه ممکن است عواملی مانند بارندگی، باد و... در اسیدی و قلیایی شدن آب تأثیر مستقیم بگذارند. از این رو نمی‌توانیم همیشه آب مصرفی لوله‌های شهری را مناسب بدانیم. از این رو شاید بهترین راه اعتماد به روش تهیه آب یونیزه قلیایی توسط دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی باشد.

دستگاه قلیایی کننده آب به خوبی همه‌ی آلاینده‌ها را با استفاده از فیلترهای فشرده و سخت خود تصفیه می‌کند و نهایتاً درست زمانی که آب تصفیه شد با تعبیه‌ی یک فیلتر قلیایی کننده آب، آب را از حالت اسیدی خارج می‌کند و میزان قابل توجهی آب را خاصیت قلیایی می‌دهد.

تصفیه آب خانگی قلیایی
تصفیه آب خانگی قلیایی روش‌های متنوعی را دارد. برخی از این دستگاه‌ها دارای صفحات الکتریسیته‌ای هستند که آب با قرار گرفتن بر روی این صفحات به بخار تبدیل می‌شود. این بخار به دو قسمت تبدیل می‌شود و یکی از این قسمت‌ها با H+ غنی می‌شود که همان آب اسیدی است و دیگری به هیدروکسیل OH- غنی می‌شود که همان آب قلیایی است که به مخزن دستگاه برای نوشیدن هدایت می‌شود.

روش دوم ساده‌تر و کاربردی‌تر است. در این روش آب خیلی راحت پس از اینکه در مراحل قبلی همه‌ی آلاینده‌های خود را از دست داد از فیلترهای شنی و غنی از کاتیون‌های مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و آنیون‌های مغزی مانند بی‌کربنات و نمک تلاقی پیدا می‌کند و باعث قلیایی شدن آب می‌شود.

هرچند تفاوت‌های زیادی در بین تنوع و کیفیت این فیلترها وجود دارد ولی به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان بهترین نوع فیلتر قلیایی همان فیلترهای ماسه‌ای و یا شنی است. هرچند مجاورت آب در کنار صفحات فلزی و تبدیل شدن به یونیزه‌ی قلیایی هم هنوز مشکل و یا خطری را نشان نداده است ولی حقیقت این است که آب تنها با قرار گرفتن در جریان کاتیون‌ها و آنیون‌ها قلیایی می‌شود و درصد این قلیایی اتفاقاً بسیار هم مطلوب است و نیازی به مکانیسمی همچون صفحات الکتریسیته نمی‌باشد.

 

معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی در ایران

همانگونه که توصیف شد، موضوع تصفیه آب با موضوع قلیایی دو موضوع مجزا از هم هستند که البته در یک دستگاه کاربرد دارند. ابتدا آب تصفیه می‌شود و سپس با استفاده از فیلترهای فوق‌الذکر قلیایی می‌شود. فروش دستگاه تصفیه آب قلیایی که به فیلترهای الکتریسیته مجهز باشد، گران‌تر است زیرا از تکنولوژی بیشتری بهره می‌گیرد و در ضمن برق بیشتری هم مصرف می‌کند و بدون استفاده از انرژی برق کار نمی‌کند.

اما فیلترهای قلیایی نوع کاتیونی هم هزینه‌ی کمتری دارند و هم بدون برق کار می‌کنند و البته به عقیده‌ی کارشناسان بهتر هم هستند.

در نتیجه برای خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی مهم‌ترین نکته توجه به این دو روش است. روش تصفیه آب در مرحله‌ی اول و روش قلیایی شدن آب در مرحله‌ی دوم.
در ایران شرکت های زیادی در حوزه‌ی محصولات تصفیه آب وجود ندارند ولی بصورت کلی دستگاه تصفیه آب قلیایی آکوا، آکوا پرو AQUA PRO، چانسون، فلاکس تک، الیت و... در ایران از نوع مرغوب می‌باشند.

 

فروش دستگاه تصفیه آب قلیایی

خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی نیاز به تخصص و شناخت کافی این محصولات دارد. هر فروشنده‌ای نمی‌تواند در خصوص کیفیت و کارایی فیلترها و اصالت کالا به شما ضمانت دهد. فروش تصفیه آب قلیایی تنها در فروشگاه‌های معتبر می‌تواند با خدمات پس از فروش حرفه‌ای و تعهدات کافی انجام شود. همواره در نظر داشته باشید که دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی خود را از جایی خرید کنید که ضمن ارائه‌ی کم‌ترین قیمت بهترین و اصیل‌ترین جنس را به شما تحویل دهند. پیشنهاد می شود جهت آشنایی بیشتر با این دستگاه ها مطلب راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه فرمایید.

هرچند قیمت دستگاه آب قلیایی ساز متناسب با نوع فیلتر به کار گرفته شده در آن تعیین می‌شود و نوع الکتریسیته بودن و یا شن و ماسه‌ای بودن فیلتر در تعیین قیمت دستگاه قلیایی کننده آب تعیین‌کننده است ولی شرکت‌‌ها و فروشندگان نیز در این میان تعیین‌کننده هستند.

شرکت رادگسترنوین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده‌ی دستگاه‌های تصفیه آب قلیایی در ایران و واردات معتبرترین برندهای دنیا ضمن فروش دستگاه تصفیه آب قلیایی بصورت اینترنتی، آنلاین و همچنین در فروشگاه‌های مختلف در سطح کشور بهترین قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی را نیز در ایران با ضمات اصالت و اورجینال بودن دستگاه و تمامی فیلترهای آن انجام می‌دهد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام