دستگاه آب قلیایی از پیشتازان تولیدات دستگاه‌ تصفیه آب در جهان به شمار می‌رود که هر روز بر اهمیت و تولیدات آن افزوده می‌شود و بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه‌ای و سلامت توصیه‌ی اکید دارند که از آب قلیایی شده استفاده کنیم. خواص آب قلیایی شده بسیار زیاد است که قبلاً در مقالات دیگر به آن پرداختیم و در ادامه نیز توضیحاتی درباره‌ی آن خواهیم داد اما برای اینکه واقعاً بدانید که چرا آب قلیایی مفید است و اهمیت فیلتر قلیایی کننده آب در دستگاه تصفیه آب تا چقدر زیاد است.

باید با برخی از ویژگی‌های بدن خود آشنایی کافی داشته باشید بدن از سیستم‌ها و ارگان‌های مختلفی تشکیل شده است. بر اثر هر تغییر و تغذیه‌ای که انسان انجام می‌دهد سلول‌های بدن واکنش، رشد و تغییراتی را در بدن انجام می‌دهند که در اصل عکس‌العملی است از سلول‌ها در راستای عملکردی که در بدن دارند. هرگاه آب با درصد زیادی از حالت اسیدی وارد بدن شود، سلول‌های بدن هم کم‌کم اسیدی می‌شوند و تحت تأثیر این فرآیند عملیات خود را به راحتی انجام نخواهند داد.

در نتیجه به دلیل اینکه عنصر اصلی سلامتی بدن در اصل همین سلول‌ها و نحوه‌ی کار آن‌ها می‌باشد، وقتی درصد اسیدیته‌ی آن‌ها بالا برود و جایی برای تخلیه‌ی این زباله‌ها نداشته باشند و به معنی ساده‌تر PH بدن به هم بریزد، این سلول‌ها اقدام به تجمع این آلودگی‌ها می‌کنند و تشکیل انواع بیماری و توده‌ها را در بدن سبب می‌شوند. از این رو ورود آب قلیایی به بدن به مرور زمان باعث خواهد شد تا سلول‌ها پوست‌اندازی کنند و بنیه‌ی خود را دوباره به دست بیاورند و به خوبی مواد زائد و اسیدیته‌ی خود را دفع کنند که این موضوع با سر حال شدن بدن و انرژی بیشتر در بدن خودنمایی می‌کند.

برای مثال می‌توانیم شهری را مثال بزنیم که به مرور زمان از زباله اشباع شود و راهی برای خلاصی از این زباله‌ها نداشته باشد. به زودی موش‌های زیادی در شهر پیدا می‌شوند و بو و آلودگی همه‌ی محیط را فرا می‌گیرد.

البته بدن انسان به شکلی طراحی شده که در مدت زمان زیادی می‌تواند با درصد بالایی از آلودگی و اسیدیته مبارزه کند و از راه‌های مختلف این آلودگی‌ها را دفع کند اما وقتی زمان زیادی بگذرد کم‌کم بدن هم از نقطه‌ای توان خود را از دست خواهد داد و این خود منشأ بروز و ایجاد بیماری است.

وقتی از دستگاه آب تصفیه کن مجهز به فیلتر قلیایی کننده آب صحبت می‌کنیم تا به بدن برای مبارزه با آلودگی و خلاص شدن از شر اسیدیته کمک کنیم، منظور ما فقط کمک به روده‌ها و حرکات روده نیست. هر سلول بدن انسان نیاز به یک سیستم دفع زباله دارد. زباله‌های سلولی یک اصطلاح است که به معنی هرگونه فرآورده‌های متابولیسمی سلولی است که نمی‌تواند توسط سلول مورد استفاده باشد. این متابولیسم‌ها معمولاً سمی و اسیدی هستند و مقدار زیادی از آن‌ها از طریق ادرار و عروق دفع می‌شود ولی برای اینکه راحت‌تر از شر این سموم خلاص شویم نیاز به برخی بافرها داریم. وقتی بافر به خوبی در دسترس بدن قرار بگیرد، مواد زائد و اسیدی را از لا به لای سلول‌ها و بافت‌ها بر می‌دارد و از طریق سیستم‌های مختلف بدن دفع می‌کند و بدون تردید آب قلیایی شده بهترین بافر برای بدن است.

متابولیسم‌ها در درون سلول‌ها اتفاق می‌افتند و مواد زائدی که تولید می‌کنند باید سریعاً دفع شوند وگرنه باعث مردن سلول‌ها خواهند شد. منظور از متابولیسم سلولی همان تولید مثل، ترمیم و... است که از خود اثرات سمی و شیمیایی ایجاد می‌کند. جالب است بدانید تنها راه برداشتن و دفع این مواد زائد متابولیسمی استفاده از نوشیدنی و خوراکی است. حالا اگر این خوراکی‌ها اسیدی باشند که متأسفانه اغلب فست‌فودها و غذاهای امروزی هم اسیدی هستند، نه تنها کاری برای از بین بردن این مواد نمی‌کنند بلکه خودشان هم به آن‌ها می‌افزایند و اثرات آن با ترش کردن، یبوست و... نشان داده می‌شود.

آب قلیایی شده توسط تصفیه آب قلیایی بهترین نوع آب برای بدن است. البته آب در شرایط طبیعی هم کمی حالت قلیایی دارد ولی به دلیل هجوم ذرات و آلاینده‌ها در آب باید این آب تصفیه شود.

اگر آب در دستگاه‌ تصفیه آب شهری تصفیه شود اغلب با مواد شیمیایی مانند کلر ضد عفونی و میکروب‌کشی می‌شود. اما وقتی توسط دستگاه تصفیه آب خانگی تصفیه شود، خاصیت قلیایی خود را از دست خواهد داد. از این رو استفاده از تصفیه آب قلیایی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دستگاه آب قلیایی به دلیل بهره‌مندی از فیلتر قلیایی کننده آب بلافاصله پس از تصفیه شدن آب میزان اسیدیته‌ی آب را کاهش می‌دهد و با تنظیم PH آب، آب قلیایی بسیار مفیدی را برای بدن فراهم می‌کند.

 

آب قلیایی چگونه باعث دفع مواد زائد و اسیدیته در بدن می‌شود؟

درصد قلیایی بودن آب بین 0 تا 14 طبقه‌بندی می‌شود که مرز میان این عدد یعنی عدد 7 نشان‌دهنده‌ی خنثی بودن آب است. هرچه آب به سمت صفر حرکت کند، اسیدی‌تر و هرچه به سمت 14 حرکت کند نشان‌دهنده‌ی قلیایی بودن آب است. به گفته‌ی دانشمندان آبی که بیش از 8.5 درصد قلیایی باشد، بهترین آب برای سلامت بدن است. آب غالباً این میزان قلیایی را ندارد و پس از تصفیه شدن در دستگاه تصفیه آب و بواسطه‌ی فیلتر قلیایی کننده آب به میزان قابل توجهی قلیایی می‌شود. تصفیه آب قلیایی Alkaline با بالا بردن میزان قلیایی آب و تنظیم PH آب باعث می‌شود تا مواد اسیدی بدن دفع شوند.

وقتی آب قلیایی را نوش جان می‌کنید سلول‌ها، آبی با درصد بالای قلیایی را دریافت می‌کنند و برای متابولیسم خود از این آب استفاده می‌کنند. آب با اسیدیته‌های متابولیسم سلولی ترکیب می‌شود و میزان PH بدن را با دفع مواد اسیدی از بدن تنظیم می‌کند. از آنجایی که آب هیچ کالری ندارد و نیازی هم به هضم ندارد به راحتی به سیال بینابینی سلول نفوذ می‌کند. یعنی بافرهای قلیایی و PH مناسب به طور مستقیم و بدون هیچ تأثیراتی اضافی وارد سلول‌های بدن می‌شوند. این به بدن این امکان را می‌دهد تا از پسماندهای ذخیره شدن اسیدی هم که در گذشته در بین سلول‌ها ذخیره شده‌ی بدن خود را خلاص کند. در واقع بدن در این مرحله در سطح سلولی سم‌زدایی می‌کند و باعث رشد و تکثیر سلولی بیشتر و تنظیم متابولیسمی بهتر در بدن شده و سلول‌های سرطانی نیز به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی آب قلیایی ضد عفونی و از بین می‌روند.

 تصفیه آب خانگی قلیایی

چرا آب قلیایی باید یونیزه شود؟

 

دستگاه آب قلیایی ضمن اینکه باعث تصفیه آب قلیایی می‌شود، اغلب خاصیت یونیزه کردن آب را هم دارد. دلیل آن هم کاملاً مشخص است. بدن برای اینکه به خوبی تأمین شود تنها به یک ماده معدنی نیاز ندارد. بدن ما به بیش از یک ماده برای تعادل در بدن نیاز دارد و تنها نمی‌توان به سدیم بسنده کرد. یونزه کردن آب توسط دستگاه آب قلیایی یعنی اینکه آب از مواد معدنی مفید برای بدن سرشار شود. فیلتر قلیایی کننده آب معمولاً با فیلتر یونیزه بصورت مکمل کار می‌شود تا ضمن قلیایی شدن آب، این آب درصد کافی از مواد معدنی را هم داشته باشد.

اجازه دهید ساده‌تر بگوییم. قبلاً در توصیه‌ی دستگاه آب قلیایی گفتیم که قرار گرفتن آب در معرض سدیم و یا کلسیم باعث می‌شود که آب قلیایی شود. اما فیلتر قلیایی کننده آب بر فرض اینکه از نوع الکترونیکی هم نباشد، تنها با یک و یا دو مواد معدنی باعث قلیایی شدن آب می‌شود اما برای یونیزه شدن آب فیلتر یونیزاسیون دستگاه تصفیه آب قلیایی میزان قابل توجهی از انواع مواد معدنی مفید را به آب تزریق می‌کند تا آب همانند بانکی پر از مواد مفید برای بدن باشد.

اما این تنها دلیل یونیزه شدن آب نیست. دلیل دیگر یونیزه کردن آب اضافه کردن بار منفی به آب با استفاده از همان مواد معدنی است. بار منفی باعث می‌شود تا آب بیشتر بیولوژیک شود. بار منفی یعنی اینکه مواد آنتی اکسیدانی آب بیشتر شوند. آنتی اکسیدان یکی از اصلی‌ترین عوامل سلامتی در بدن است.

 

چگونه آب قلیایی و یونیزه تولید می‌شود؟

 

همانگونه که توضیح داده شد، ساده‌ترین راه استفاده از آب سالم و طبیعی است که با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی نباید خیلی امروزه به دنبال این آب بگردیم. بنابراین باید تعریف خود را تغییر دهیم و بگوییم بهترین و ساده‌ترین راه برای داشتن یک آب قلیایی یونیزه شده استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی است.

دستگاه آب قلیایی امروزه تقریباً توسط شرکت‌های زیادی تولید می‌شود و همه از فیلتر قلیایی‌کننده‌ی آب و فیلتر یونیزاسیون آب برای تولید آب با کیفیت استفاده می‌کنند. اما تفاوت این فیلترها مشخص‌کننده‌ی قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی است.

بسیاری از دانشمندان و کارشناسان معتقدند که بهترین فلیتر تصفیه آب قلیایی فیلترهای الکترونیکی هستند و برخی معتقدند همان فیلترهای مواد معدنی طبیعی بهترین انتخاب هستند.

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته هر دو مفید هستند و آنچه اهمیت دارد میزان درصد قلیایی و یونیزه بودن آب است. استفاده از تکنولوژی‌‌های مختلف به عنوان فیلتر قلیایی کننده آب اغلب جوابگو بوده است و هرچه این فیلترها کیفیت و کارایی بالاتری داشته باشند معمولا در قیمت دستگاه آب قلیایی ساز خود را نشان می‌دهد.

در فیلتر قلیایی کننده آب، تنظیم PH آب انجام می‌شود و سپس با افزودن مواد معدنی نظیر کلسیم، منیزیم، پتاسیم و... در فیلتر یونیزه، آب تصفیه شده دارای بار منفی و یا آنتی اکسیدانی می‌شود. تفاوت دستگاه تصفیه آب قلیایی مجهز به فیلتر قلیایی کننده آب الکترونیکی با دستگاه تصفیه آب مجهز به فیلتر قلیایی کننده آب معدنی عمدتاً در میزان آب تصفیه شده قلیایی خود را نشان می‌دهد. معمولاً دستگاه‌ آب قلیایی دارای فیلتر الکترونیکی حجم آب بیشتری را در زمان کمتری تصفیه می‌کند و البته قیمت دستگاه آب قلیایی ساز الکترونیکی هم کمی بالاتر است.

 

قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی

 

قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی متناسب با نوع فیلتر قلیایی کننده آب که از نوع معدنی باشد و یا الکترونیکی، برند، قابلیت‌های دستگاه، اصالت دستگاه و حتی محل تولید دستگاه متفاوت است.

بصورت کلی قیمت دستگاه آب قلیایی ساز داخلی مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی است و طبیعتاً فیلترها و خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب داخلی هم راحت‌تر در دسترس است. ولی نمونه‌های خارجی بخصوص دستگاه تصفیه آب مربوط به شرکت‌های نامدار مانند سافت واتر، آکوا، آکوا پرو و... به دلیل تنوع بیشتر محصولات تصفیه آب و استفاده از فیلترهای متفاوت قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی متفاوتی دارند هر چند در کل باید هزینه بیشتری نسبت به نمونه‌های ایرانی پرداخت شود.

اما اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب هستید توصیه می‌کنیم که دستگاه تصفیه آب خود را از نوع قلیایی انتخاب کنید. دستگاه آب قلیایی با تولید آب قلیایی برای سلامتی انسان ارزش بسیار زیادی قائل است و آب به عنوان عنصر اصلی زندگی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام