در جامعه امروز شاهد رشد زیاد و روزافزون جمعیت هستیم. این افزایش جمعیت سبب ایجاد آلودگی‌های بیشتر صنعتی و انسانی می‌شود که به آب و خاک ورود پیدا می‌کنند. بسیار از منابع آبی و حتی آب‌های لوله‌کشی شده دارای پس آب‌ها صنعتی و خانگی، گل و لای، انگل، میکروب‌های بیماری‌زا و … هستند؛ این در حالی است که در برخی از مواقع دیگر حتی کلرزنی‌های شهری هم کارساز نخواهد بود! به عنوان مثال در آب آشامیدنی برخی از شهرها مانند تهران، کرج و البرز حتی با وجود سیستم‌های تصفیه آب شهری، باز هم دارای مقادیر زیادی کلر، نیترات و نیتریت و TDS بالا هستند که در نهایت منجر به سرطان و آسیب‌های گوارشی می‌شوند.

اگر شما هم از بابت سلامتی آبی که نوش جان می‌کنید، نگران هستید و خواهان خرید دستگاه آب تصفیه کن کوچک خانگی هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!
تصفیه آب کوچک خانگی آشنا شوید!

همان‌طور که می‌دانید، بعد از هوا، آب مهمترین ماده حیات برای گیاهان، جانوران و انسان می‌باشد. با وجود اینکه بیش از 70 درصد از کره خاکی را ما را آب فرا گرفته‌است؛ اما با این وجود تنها می‌توانیم از یک درصد آنها که آب‌های شیرین و قابل شرب هستند، استفاده کنیم. آب شیرینی که به دست ما می‌رسد، باید از مراحل زیادی مانند ذخیره‌سازی، تصویره، انتقال و … گذشته باشد. از آنجایی که از این آب شیرین استفاده‌های مختلفی می‌شود، معمولاً کمتر کشوری است که هزینه و توان زیادی را بر روی تصفیه آب و از بین بردن میکروب‌های آن بکند.

به عنوان مثال در برخی مواقع، استفاده ما از آب شیرین برای شستشوی ظروف، گاهی برای آبیاری گیاهان، برای استحمام، برای خوردن و … است. همین تنوع استفاده سبب شده‌است تا اهمیت زیادی برای تصفیه اصولی آب قائل نباشند.

علاوه بر این موارد، حتماً می‌دانید آب برای بدن انسان بسیار ضروری است. این در حالی است که نوشیدن آبی که سرشار از آلاینده‌ها و مواد شیمیایی باشد، نه تنها کمکی به بدن نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری هم به آن وارد کند. در این شرایط است که خرید دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است.

دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی، نه تنها آب را تمیز می‌کند و خیالتان را از بابت تمامی آلودگی‌های آن برطرف می‌کند؛ بلکه سبب بهتر شدن طعم آب هم می‌شود و اگر دارای بوی بد باشد، آن را از بین می‌برد. این روزها خرید بهترین دستگاه تصفیه آب بسیار محبوب شده‌است و درباره "راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب" زیاد جست و جو می‌کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و به فکر سلامتی خود و خانواده تان هستید، ادامه این مطلب کمک زیادی به شما می‌کند.

 

مزایای استفاده از آب تصفیه شده چه هستند؟

 

تا اینجا، به‌طور کلی فرا گرفتید، دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی قرار است سلامتی آب شربی که به دستتان می‌رسد را تضمین کند و شما را از هر گونه آلودگی حفظ کند. اما این بیماری‌های ناشی از استفاده از آب آلوده چه هستند؟ فواید استفاده از آب تصفیه شده چیست و چرا باید برای خرید دستگاه تصفیه کم جا هزینه کنیم؟

  • استفاده از آب تصفیه شده سبب کاهش بروز ناراحتی‌های قلب و عروق خواهد شد.
  • آب تصفیه شده، کمک بسیار زیادی به کاهش بروز سرطان و بیماری‌های کبد می‌کند.
  • اگر از آب تصفیه شده استفاده می‌کنید، خوب است بدانید مبتلا شدن به سنگ کلیه، بسیار برای شما کمتر است.
  • استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی، داشتن پوستی سالم و شفاف را برای شما فراهم می‌کند و از انواع بیماری‌های پوستی دور نگهتان می‌دارد.
  • از بوی بد دهان و ناراحتی‌های دیگر دستگاه گوارش، نسبت به افراد دیگر، بیشتر در امان هستید.
  • درجه حرارت بدنتان بهتر تنظیم می‌شود و راحت تر سموم را دفع می‌کند.
  • و در نهایت آب تصفیه شده، کمک فوق‌العاده ای به سلامت هر چه بیشتر عضلات و مفاصل بدنتان می‌کند.

 دستگاه تصفیه آب کوچک و کم جا

آیا هنوز هم برای خرید دستگاه تصفیه آب کم جا تردید دارید؟ مسلماً فردی که از آب تصفیه شده استفاده نمی‌کند، از مزایای بی نظیر آن هم بهره‌مند نخواهد شد. اکنون که از این فواید و مزایا آگاه هستید، می‌خواهید در کدام دسته از افراد قرار بگیرید؟

 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

 

مهمترین نکته ای که برای خرید یک تصفیه آب کوچک خانگی به شما کمک می‌کند، شناخت نیازهایتان است. بنابراین بهترین دستگاه تصفیه آب، برای شما آن چیزی تعریف می‌شود که علاوه بر آنکه پاسخ نیازهایتان را به خوبی می‌دهد، از درجه کیفیت بالایی هم برخوردار است. در این بخش از مطلب به عنوان راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب، می‌خواهیم دو دسته کلی از این دستگاه‌ها را بررسی کنیم. دسته اول، دستگاه‌های تصفیه آبی هستند که بدون پمپ و مخزن هستند. دسته دوم دستگاه‌های تصفیه آب RO و یا همان اسمز معکوس هستند.

 

دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و مخزن

دسته اول، دستگاه‌های تصفیه آبی هستند که برقی نیستند و هیچ گونه پمپ و مخزنی در آنها به کار نرفته‌است. در این دستگاه‌ها، حتی تا 10 مرحله فیلتر هم وجود دارد و از این بابت محدودیتی وجود ندارد! آب تصفیه شده‌ای که از دستگاه‌های دسته اول خارج می‌شود، بسیار با کیفیت هستند! تنها ایرادی که می‌توان به این دستگاه‌ها گرفت، آن است که سختی آب را از کم نمی‌کنند. از این رو اگر پایین آمدن سختی آب، برایتان حائز اهمیت است، این دستگاه برای شما انتخاب خوبی نیست! 

 

دستگاه تصفیه آب RO

 

در مقابل دستگاه‌های تصفیه آب RO و یا همان ایمز قرار دارند. در این دستگاه‌ها بهترین روش‌های تصفیه آب به کار گرفته می‌شود و مانند مورد قبل، آب با کیفیت و قابل اطمینانی را تولید می‌کنند. در این دسته از دستگاه‌های تصفیه آب، با توجه به فیلترشان که در مرحله چهارم به کار رفته‌است، سختی آب را به‌طور کامل از بین می‌برند.

دستگاه تصفیه آب UF بدون برق و مخزن

امروزه از دستگاه‌ها و روش‌های مختلفی برای تصفیه آب استفاده می‌شود. در این بین یکی از محبوب‌ترین و بهترین دستگاه تصفیه آب، انواع تصفیه آب UF بدون پمپ و مخزن هستند. با توجه به تقاضای بالا برای این نوع از دستگاه‌های تصفیه آب، قصد معرفی آن را داریم. دستگاه‌های تصفیه آب UF، برای انجام اقدامات مربوط به تصفیه، از روش اولترافیلتراسیون یا همان UF استفاده می‌کنند. اگر خواهان دستگاه تصفیه کم جا هستید که نیاز به برق نداشته باشد و کمک زیادی به کاهش مصرف انرژی بکنید، دستگاه‌های UF یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان هستند. تفاوتی که در بین دستگاه تصفیه آب UF و RO وجود دارد، در اندازه منافذ غشا آنها است.

 

اولترافیلتراسیون چیست؟

برای درک بهتر دستگاه تصفیه آب UF لازم است ابتدا با مفهوم اولترافیلتراسیون آشنا شوید. اولترافیلتراسیون روشی است که از طریق آن ذرات معلق و ناخالصی‌ها، با وزن مولکولی بالا با فشار کم به وسیله یک غشا نیمه تراوا جدا می‌شوند. این غشا به دستگاه برای حذف مولکول‌های پروتئین، باکتری‌ها، ناخالصی‌های آلی طبیعی و … کمک می‌کند. اندازه در روش اولترافیلتراسیون، به اندازه یک هزارم تا یک میکرون است. این اندازه بسیار کم، نمی‌تواند تمام ناخالصی‌های آب را از بین ببرد؛ اما تمام میکروب‌ها و ناخالصی‌های جامد را جدا می‌کند. ممکن است با خودتان بگویید چرا از دستگاه تصفیه آب UF با عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها که از روش اولترافیلتراسیون استفاده می‌کند، یاد می‌کنیم؟

دستگاه تصفیه آب الترافیلتراسیون UF

برای پاسخ به این سؤال باید مزایایی که این دستگاه تصفیه آب در اختیارتان می‌گذارد، آشنا باشید:

دستگاه نیاز به برق ندارد: این دستگاه نیاز به استفاده از انرژی برق ندارد و تنها با استفاده از فشار آب عادی می‌تواند به کار خود ادامه دهد؛ از این رو اگر برق قطع شد، نگران نباشید! آب سالم باز هم در اختیارتان است.

آلاینده‌های آب را از بین می‌برد: این دستگاه علاوه بر موارد بالا، حتی می‌تواند گل آلودی و یا کدر بودن آب را هم از بین ببرد و آبی با کیفیت در اختیار شما و اعضای خانواده تان قرار دهد.

هزینه نگهداری از آن بسیار پایین است: دستگاه‌های تصفیه آب UF در مقایسه با انواع دیگر دارای هزینه‌های بسیار پایین‌تری هستند؛ زیرا تنها با زدودن میکروب‌های ممبران آن پاک می‌شود و برای تخلیه آن، نیاز به صرف هزینه‌های بالا ندارید. همچنین اگر از آنها خوب مراقبت کنید، تا ده سال هم برایتان عمر می‌کنند!

 

انواع دستگاه تصفیه آب کیسی

 

اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی دارید، اولین نکته ای که با آن رو به رو می‌شوید، انتخاب بین مدل‌های زیر سینکی و رومیزی است. دستگاه زیر سینکی همان‌طور که از نامش پیدا است، زیر کابینت آشپزخانه وصل می‌شود و خروجی آب آن از طریق شیر برداشتی در کنار شیر اصلی آشپزخانه قابل برداشت است. در مقابل با انواع کیسی رو به رو هستیم که محبوب تر و جدیدتر است!

دستگاه تصفیه آب کیسی، همان انواع رومیزی هستند. دقت داشته باشید انواع دستگاه تصفیه آب کیسی، همان انواع اولترافیلتراسیون و یا اسمز هستند. از دلایل محبوبیت این دستگاه‌های تصفیه آب کیسی، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که از همان روش اولترافیلتراسیون استفاده می‌کنند و بدون مخزن و پمپ می‌باشند. در بسیاری از این دستگاه‌ها، مراحل تصفیه آب با همدیگر ادغام و ترکیب شده‌اند؛ از این رو، می‌توان آن را یک دستگاه تصفیه کم جا در نظر گرفت.

 

قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب

و در نهایت به عنوان جمع‌بندی از این مطلب به راهنما و قیمت تصفیه آب می‌رسیم. به‌طور کلی قیمت‌ دستگاه‌های تصفیه آب متفاوت است و با توجه به انتخاب شما از برند و مدل، می‌تواند متنوع باشد. به عنوان مثال دستگاهی فقط با قابلیت تشخیص سختی آب وجود دارد! در مقابل بهترین دستگاه تصفیه آب هم با بهترین امکانات قابل خرید می‌باشد. اگر ساده‌ترین انواع دستگاه را هم در زمینه تصفیه آب خانگی در نظر بگیریم، قیمت را می‌توان در بازه ی 50 هزار تومان تا 12 میلیون تومان در نظر گرفت. اگر محدودیت مالی دارید، اصلاً نگران نباشید؛ چرا که با مبالغ پایین هم می‌توان دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی پیدا کرد که با کیفیت باشد و نیازهای شما را هم پاسخ دهد!

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام