آب از اجزاء اصلی بدن محسوب می شود و 70 تا 75 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. مصرف این ماده که نه کاری دارد و نه قند و چربی، دارای خواص درمانی برای ما انسانها می باشد. مقدار مصرف روزانه کافی آب، تاثیر زیادی بر حفظ سلامت ما دارد.

در ادامه به 10 اثر آب تصفیه شده و سالم بر بدن انسان می پردازیم:

1. کاهش خستگی

از آنجا که حجم زیادی از آب در خون ما می باشد، با کاهش آن خون غلیظ تر شده و باعث فشار بیشتر به قلب برای پمپاژ می گردد. با مصرف آب کافی می توان خستگی ناشی از کمبود آب را رفع نمود.

2. بهبود خلق و خو

تحقیقات نشان داده که کم آبی می تواند تاثیر منفی بر خلق و خوی افراد داشته و توانایی فکر کردن ما را تضعیف می کند. در نتیجه مصرف آب کافی می تواند در بهبود رفتار تاثیر مثبت داشته باشد.

3. بهبود سردرد و میگرن

اگر شما سردرد و یا میگرن دارید، اولین چیزی که می تواند در بهبود آنها اثر داشته باشد نوشیدن مقدار کافی آب است.

ده اثر شگفت انگیز آب در بدن

4. کمک به هضم و درمان یبوست

آب در عملکرد دستگاه گوارش نیز تاثیر دارد. این ماده کمک می کند تا هضم غذا به خوبی انجام شده و از یبوست جلوگیری می کند. آب ناکافی در بدن اغلب باعث یبوست می شود.
همچنین مصرف آب متابولیسم بدن را افزایش داده و با افزایش سوخت و ساز بدن، عملیات جذب و دفع مواد سریعتر انجام می پذیرد.

5. کمک به کم کردن وزن

تحقیقات نشان داده که مصرف آب قبل از غذا می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و حس سیری را سریع تر ایجاد نماید. آب که بدون کاری می باشد می تواند جایگزین نوشیدنی های تجاری پرکالری در رژیم غذایی گردد. همچنین آب در چربی سوزی و شکست سلول های چربی تاثیر گذار می باشد.

6. دفع سموم

آب یک سم زدای عالی می باشد. آب از طریق تعریق و ادرار مواد سمی و مضر را از بدن خارج نموده و باعث حفظ سلامت بدن می شود.

7. تنظیم درجه حرارت

مقدار آب کافی در بدن به تنظیم درجه حرارت بدن کمک نموده و در فعالیتهای شدید ورزشی و کاری نقشی اساسی در تنظیم دمای بدن دارد.

8. پوست سالم

هیدراته نگه داشتن بدن باعث افزایش جریان خون مویرگی شده و به جوان ماندن پوست کمک زیادی می کند. خفظ رطوبت پوست نیز از مزایای مصرف کافی آب می باشد.

9. رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان می تواند نشانه روشن کمبود آب باشد. نوشیدن آب کافی و همچنین شستشوی دهان به ویژه پس از صرف غذا برای کنترل بو و حذف باکتری ها و بقایای مواد غذایی بین دندان های خود مفید بوده و باعث جلوگیری از بدبویی دهان می شود.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام