آیا تا به حال به آب آشامیدنی خود دقت کرده‌اید؟ در نگاه اول همه‌ی ما تصور می‌کنیم آب آشامیدنی که از طریق شبکه‌های لوله‌کشی شهری به ما می‌رسد، آبی کاملاً سالم و بهداشتی است؛ اما حقیقت آن است که این آب پر از املاح مضر است که سلامت بدن را به خطر می‌اندازند. به همین خاطر استفاده از دستگاه تصفیه آب امری ضروری است. برندهای مختلفی در بازار دستگاه تصفیه آب وجود دارند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها دستگاه تصفیه آب soft water است.

 

معمولاً افرادی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارند، در اولین پیشنهاد به خرید دستگاه تصفیه آب soft water تشویق می‌شوند. در این مقاله به لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب می‌پردازیم و دستگاه تصفیه آب soft water را معرفی می‌کنیم.

 

چرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم؟

 

آبی که از طریق شبکه‌ی آبرسانی شهری به مجتمع‌های مسکونی و منازل انتقال داده می‌شود، مراحلی را در تصفیه خانه‌های شهری پشت سر گذاشته است تا از استانداردهای لازم سلامت و بهداشت برخوردار شود؛ اما این استانداردها استانداردهای حداقلی هستند و به هیچ وجه به معنای سلامت صد درصد آب آشامیدنی نیستند.

شاید شما هم اصطلاح آب سبک و آب سنگین را در رابطه با آب آشامیدنی شنیده باشید؛ منظور از آب سبک آبی است که املاح آن نظیر گچ و آهک به حداقل ممکن رسیده باشد؛ آب سنگین نیز به آبی گفته می‌شود که املاح زیادی داشته باشد که این املاح عمدتاً برای بدن مضر هستند.

اگر نگاهی به دیواره‌های کتری یا سماور بیندازید، متوجه رسوباتی که در اثر جوشیدن آب به مرور زمان به آن چسبیده‌اند، خواهید شد. این املاح در فرایند جوشیدن از آب جدا می‌شوند و به دیواره‌ها می‌چسبند. اما هیچ‌کس آب آشامیدنی را قبل از مصرف نمی‌جوشاند؛ به همین خاطر این املاح همراه با آب وارد بدن. بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب یک امر ضروری برای تمام خانواده‌ها است و این ضرورت برای افرادی که در مناطق دارای آب بدون کیفیت سکونت دارند، بیشتر است.

 

دستگاه تصفیه آب چگونه آب را پاکسازی می‌کند؟

 

استفاده از دستگاه تصفیه آب سبب می‌شود تا تمام آلاینده‌های آب از بین بروند. املاحی مانند گچ و آهک می‌توانند در بلندمدت به بدن آسیب‌های فراوانی برسانند، بنابراین باید آنها را از آب آشامیدنی و مصرفی جدا کرد. البته وجود این املاح برای مصارف دیگر آب به غیر از آشامیدن، مانند استحمام، شست و شو و... مشکلی ایجاد نمی‌کند. به همین خاطر تصفیه خانه‌های شهری حداقلی از استانداردهای سالم‌سازی آب را انجام می‌دهند؛

 

زیرا صرف هزینه‌های هنگفت برای سالم‌سازی صد درصد آب در حالتی که حجم عمده‌ی آن صرف مصارف غیر از آشامیدن می‌شود، امری به صرفه نیست. دستگاه تصفیه آب با داشتن فیلترهای مختلف انواع آلاینده‌های آب را از بین می‌برد. بعضی دستگاه‌ها در شش مرحله و بعضی دیگر در پنج، چهار و یا سه مرحله آب را تصفیه می‌کنند. از آنجایی که آب املاح مفیدی هم دارد، بعضی از دستگاه‌ها پس از از بین بردن تمام آلاینده‌های آب یک فیلتر را برای اضافه کردن مواد معدنی مفید در خود دارند.

دستگاه تصفیه آب سافت واتر

 

معرفی دستگاه تصفیه آب soft water

 

دستگاه تصفیه آب soft water یکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌هایی است که در بازار ایران وجود دارد. soft water یک برند با سابقه و موفق در زمینه‌ی دستگاه تصفیه آب در دنیاست که از سوی مراجع معتبر بین‌المللی به تأیید رسیده است. دستگاه تصفیه آب soft water بر اساس فرآیند اسمز معکوس عمل می‌کند. در فرآیند اسمز معکوس در شش مرحله عمل تصفیه آب انجام می‌شود و تمام املاح مضر آن از آن حذف می‌شود. دستگاه تصفیه آب soft water که در ابتدا در بازار ایران وجود داشت، تولید آمریکا بود و از این کشور وارد می‌شد؛ اما دستگاه‌های امروزی تایوانی و چینی هستند که بخشی از آن‌ها وارد می‌شوند و بخشی دیگر نیز در ایران مونتاژ می‌شوند.

 

در حال حاضر دستگاه‌های موجود در بازار دارای قطعه‌های چینی تایوانی و ایرانی هستند که عمدتاً در ایران مونتاژ می‌شوند. مدل‌های مختلف دستگاه تصفیه آب soft water آب را در پنج یا شش مرحله پاکسازی می‌کنند. در مدل شش مرحله‌ای در مراحل اولیه ذرات با قطر بزرگ‌تر از آب جداسازی شده و از بین می‌روند. این کار در مراحل اول و دوم انجام می‌شود. در مرحله‌ی سوم رنگ، بو و طعم نامطبوع آب از بین رفته و آب از ترکیباتی مانند کلر که جزو ترکیبات شیمیایی محسوب می‌شود، پاکسازی می‌گردد. فیلتر ممبران فیلتری است که در مرحله‌ی چهارم فرآیند تصفیه آب وجود دارد و انواع فلزات سنگین مانند جیوه، سرب و همچنین باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد.

 

در مرحله‌ی پنجم یک فیلتر کربن خطی وجود دارد که باعث بهبود طعم و مزه آب می‌شود. در نهایت در مرحله‌ی ششم که مرحله‌ی آخر فرآیند تصفیه محسوب می‌شود، یک لامپ UV وجود دارد که بازمانده‌ی ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد و امکان رشد انواع باکتری در آب موجود در مخزن را به صفر می‌رساند. این دستگاه تصفیه آب یک دستگاه ایده آل و پرطرفدار در بازار است که اکثر افراد آن را انتخاب می‌کنند. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب soft water را دارید، می‌توانید با جستجو در اینترنت یا سوال از نمایندگی‌های مجاز اطلاعات بیشتری را درباره‌ی آن کسب کنید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام