این روزها به دلیل آلودگی های آب های لوله کشی شهری و وجود آلاینده هایی نظیر شن و ماسه و گل و لای در آب های لوله کشی به دلیل نداشتن بستر مناسب برای تصفیه خانه ها ، وجود دستگاه تصفیه آب امری بسیار ضرروری است چرا که آب یک عنصر مهم در زندگی انسان می باشد و با نوشیدن آب سالم و خالص از بسیاری بیماریهایی نظیر سنگ کلیه در امان هستیم.

دستگاه تصفیه آب بخریم یا نخریم؟

در ادامه مطلب به خواص استفاده از دستگاه تصفیه آب و انواع دستگاه ها را با قیمت های آنها خواهیم پرداخت:

فواید خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 

طبق تحقیقاتی که در اغلب دنیا انجام شده از جمله ایران ، متاسفانه آب های لوله کشی شهری در ایران دارای آلاینده هایی مانند گل ولای ،شن و ماسه ، نیتریت و نیترات ، کلر و کلراید می باشند. در بعضی مواقع سیستم های تصفیه خانه ها برای از بین بردن این آلاینده ها از کلر استفاده می کنند که تا حدودی از ویروس ها و آلودگی ها جلوگیری می کند اما کلر در آب باقی می ماند و این یک کار بسیار خطرناک است چرا که کلر خود به تنهایی یک ماده سمی برای بدن انسان محسوب می شود. از آنجا که دستگاه های تصفیه آب از انواع مختلفی از فیلتر ها برای حذف این آلاینده های آب استفاده می کند که ذرات بسیار ریز را هم با گیر کردن در فیلتر ها و جلولیری از وجود آنها به آب آشامیدنی در تصفیه آب کمک می کند.

دستگاه های تصفیه آب دارای استاندارد جهانی NSF ، WATERQUALITY هستند و قابلیت نصب به یخچال های ساید را هم دارند . با داشتن یک دستگاه تصفیه آب کمک به داشتن پوستی سالم و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی می شود.

همانطور که استفاده از دستگاه تصفیه آب فواید زیادی دارد ، معایبی هم دارد که در زیر به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

دستگاه تصفیه آب به دلیل درخواست های زیاد در بازار با برندهای متنوعی عرضه می شوند. متاسفانه بعضی از این برندها تقلبی هستند . حتما قبل از خرید دستگاه تصفیه آب ، درباره آنها تحقیق کنید و از شرکتهای معتبر در بازار خریداری کنید.

فواید خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

گزینه دوم قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی است که در همان ابتدای کار باید هزینه ای را پرداخت کنید ، که اگر می خواهید از شر آلاینده های آب لوله کشی شهری در امان باشید ، نه تنها با این کار سود می کنید بلکه سلامتی خود را هم تضمین می کنید.

گزینه سوم این است که وقتی دستگاهی را خریداری کردید حتما باید به فکر تعویض فیلتر هم باشد و این را هم بدانید که هر فیلتری را تهیه می کنید حدود 1 سال برای شما کار می کند . البته هر دستگاهی بعد از یک مدت نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در کل دستگاه تصفیه اب قابلیت این را دارد که 10 تا 15 سال آینده تنها با تعویض فیلتر به صورت سالانه کارای خود را به بهترین شکل داشته باشد.

شرکت رادگستر نوین یکی از معتبرترین در عرصه دستگاه تصفیه آب می باشد . شما می توانید با مراجعه به سایت رادگسترنوین انواع دستگاه ها را همراه با قیمت های به روز شده مشاهده کنید و یا جهت مشاوره با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

انواع دستگاه آب تصفیه کن خانگی

از آنجایی که دستگاه تصفیه آب نیاز بدن را به نوشیدن آب خالص و سالم را برطرف کرده و می دانیم که آب یکی از مهمترین عنصر برای سلامت انسان به شمار می رود در این مطلب دو دستگاه اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون را به شما معرفی می کنیم و مزایا و اطلاعات این دستگاه ها را با شما به اشتراک می گذاریم:

اسمزمعکوس:در کل اسمزمعکوس یا REVERSE OSMOSIS(RO) یکی هستند و تفاوتی در آنها وجود ندارد. اگر تا الان از دستگاه تصفیه آب استفاده می کردید و یا قصد خرید این دستگاه ها را دارید ، احتمالا تا الان اسم اسمزمعکوس را شنیده اید. اسمزمعکوس روشی است برای حذف آلاینده های آب لوله کشی که در خروجی باعث می شود آبی خالص و بدون رنگ و بو و مزه داشته باشید . از روش اسمزمعکوس در تصفیه آب و فاضلاب هم استفاده می شود . از آنجایی که روش اسمزمعکوس یکی از روش های قوی و حرفه ای برای حذف آلاینده ها می باشد در برخی این نگرانی بوجود می آید که شاید تمامی مواد معدنی آب از بین برود ولی از آنجا که دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای فیلترهای مواد معدنی (MINERAL) هستند جای هیچ نگرانی باقی نمی گذارد.

اولترافیلتراسیون: دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون که روش تصفیه این دستگا ه هم بر پایه اسمزمعکوس است. تمامی مواد جامدی که مقدار آنها هم کم نیست ، در آبهای لوله کشی شهری وجود دارند مانند گل و لای ، لجن ، جیوه و فلزات سنگین و همینطورحجم آلاینده های زیادی که در مسیر رودخانه ها و یا آبهای سطحی وارد تصفیه خانه ها ی صنعتی می شوند . به همین دلیل به علت حجم بالای آبی که وارد تصفیه خانه های صنعتی می شود امکان این را ندارد که تمامی ذرات و آلاینده ها را از آب حذف کند و حجم زیادی از آنها وارد آب های لوله کشی شهری می شوند.

انواع دستگاه آب تصفیه کن خانگی

با روش اولترافیلتراسیون به دلیل فیلترهای پشت سر همی که این دستگاه دارد ، باعث جلوگیری از باکتریها ، ویروسها و ذرات جامدی که در آب های لوله کشی شهری وجود دارد می شود. اگر دستگاه تصفیه اولترافیلتراسیون را خریداری کردید و موقع نصب ، کارشناس دستگاه سختی آب را چک کرد و آلاینده های بسیار ریزی مانند باکتریها ، نیترات و غیره در آب وجود نداشت و در حد استاندارد بود ، دیگر نیاز به دستگاه هایی با قطعات بیشتر و گرانتر ندارید چرا که دستگاه های در حال حاضر در بازار وجود دارند که ترکیبی از اسمزمعکوس و اولترافیلتراسیون و همچنین اولترافیلتراسیون UV(اشعه فرابنفش) هستند که بستگی به سختی آب منطقه ای که در آن هستید می توانید انتخاب کنید.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

از آنجایی که کشور تایوان مهد دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد و به دلیل تولید انبوه قیمت مقرون به صرفه دارد . دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی یکی از بهترین و معتبرترین دستگاه های تصفیه آب در بازار می باشند.

این دستگاه ها از سه برند معتبر سافت واتر ، سی سی کا و آکواپرو تولید می شوند که در ادامه مطلب درباره این سه برند بیشتر توضیح خواهیم داد.

سافت واتر : سافت واتر یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی موجود در بازار می باشد . دستگاه تصفیه آب سافت واتر به ر وش اسمزمعکوس عمل می کند.این دستگاه به شکل چند مرحله ای با فیلترهای موجود بر روی دستگاه عملیات تصفیه را انجام می دهد. با داشتن یک دستگاه تصفیه آب سافت واتر می توان سختی آب را کم کرد . این دستگاه با داشتن فیلتر هایی به شکل کربنی در بازار عرضه می شوند وجنس این فیلتر ها از پوست نارگیل می باشد که هیچ گونه ضرری برای بدن انسان ندارند. از ویژگی های دیگر این دستگاه می توان به حذف آلاینده ها و ذرات بزرگ تا حدود 0.0001 میکرون اشاره کرد . این دستگاه با قابلیت داشتن فیلتر های موجود بر روی آن به تنظیم اسیدیته بودن آب هم کمک کند و آب را قلیایی کند. چرا که آب قلیایی برای سلامت پوست و گوارش انسان بسیار مهم است و بدلیل آنتی اکسیدانی بودن آن از رادیکالهای آزاد که باعث سرطان می شوند جلوگیری می کند و همچنین برای افراد دیابتی هم بسیار مفید است.

سی سی کا: سی سی کا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی به شمار می رود . این دستگاه هم به روش اسمزمعکوس عملیات تصفیه آب را انجام می دهد و آلاینده هایی مانند نیتریت و نیترات را تا 0.0001 میکرون از آب آشامیدنی حذف می کند.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا تولید کشور تایوان و تحت لیسانس آمریکا است.برای استفاده از دستگاه تصفیه آب سی سی کا به برق 24 ولت نیاز داریم.دستگاه های تصفیه آب سی سی کا با داشتن فیلتر هایی که بر روی آن نصب می شود ، علاوه بر اینکه آلاینده ها ، باکتریها و فلزات سنگین را حذف می کند ، قادر به شیرین کردن اب شور هم می باشد. این دستگاه دارای فیلترهایی می باشد که در زیر معرفی می کنیم:

فیلتر کربن بلاک CTO : که این فیلتر از نوع فیلتر کربن پودری است و به دلیل پودری بودن آن می تواند نقش بیشتری با آلاینده ها برای فیلتر کردن آنها داشته باشد و شرایط مناسب برای آلاینده ها و آلودگی های آب آشامیدنی فراهم می شود .کار این فیلتر در مرحله چهارم تکمیل می شود.

فیلتر ممبران: یکی از اصلی ترین فیلتر های دستگاه تصفیه آب می باشد .این فیلتر دارای 13 لایه است . فیلتر ممبران 13 لایه دارای سوراخ های بسیار ریزی از جنس نانو هستند که در انجام عملیات تصفیه آب ، فقط مولکول های آب می توانند از آن رد شوند و فلزات سنگین و آلاینده ها ، میکروبها ، ویروسها یی که باعث بروز بیماری می شوند را به طور کامل از آب آشامیدنی حذف می کند.

فیلتر مینرالMINERSL : این فیلتر همانطور که از اسمش پیداست برای حفظ مواد معدنی در آب آشامیدنی می باشد. وقتی که عملیات تصفیه آب انجام می شود به دلیل وجود فیلتر هایی که بر روی آن نصب می باشد ، امکان این که مواد معدنی آب هم همرا با آلاینده ها از آب آشامیدنی حذف شود .به همین دلیل از فیلتر مینرال استفاده می کنیم که نه تنها املاح معدنی را حفظ می کند بلکه کلسیم و منیزیم به آن اضافه میکند.همتنطور که می دانید کلسیم و منیزیم برای سلامت دندان ها و استخوانها و همچنین پوست بسیار مهم است و از طریق آب آشامیدنی سالم و خالص می توان آن را تامین کرد.

آکواپرو: آکواپرو یکی از بهترین مارک های دستگاه تصفیه آب خانگی است که این دستگاه از مواد گیاهی ساخته شده است . این دستگاه دارای تمامی استاندارد های لازم برای کیفیت یک آب آشامیدنی را دارد. در دستگاه تصفیه آب آکواپرو از پلاستیک فودگرید برای تولید و ساخت این دستگاه استفاده شده است.

دستگاه های آکواپرو دارای فیلترهای الیافی می باشند که این فیلترها توانایی حذف آلاینده ها را تا 0.0001 میکرون از آب آشامیدنی را دارد. دستگاه تصفیه آکواپرو در منطقی که دارای آب شور هستند ، توانایی شیرین کردن آب آشامیدنی را دارد.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب آکواپرو دارای فیلترهایی می باشد که در زیر به چند نمونه آن اشاره می کنیم:

فیلتر پلی پروپیلنPP)): کار این فیلتر حذف گل و لای ، شن و ماسه و آلودگی های معلق در آب تا 5 میکرون از آب آشامیدنی را دارد.

فیلتر کربن پودری(UDF): کار این فیلتر حذف آبهای زرد رنگ ناشی از لوله های زنگ زده و همچنین طعم و بوی نامطبوع آب ناشی از کلر و کلراید موجود در آب . جنس این فیلتر از پوست نارگیل است.

فیلتر کربن بلاک(CTO): کار این فیلتر حذف مواد شیمیایی موجود در آب و تکمیل کردن عملکرد مرحله دوم.

مرحله چهارم فیلتر ممبران: کار این فیلتر حذف املاح مضرتا 0.0001 میکرون و از بین بردن آلاینده ها و فلزات سنگین و همچنین میکروبها ، ویروسها .از دیگر ویگی ای ن فیلتر رفع شوری آب و کم کردن سختی آب که باعث رسوبگذاری در کتری می شود.

فیلتر پنجم پست کربن(POST CARBON): کار این فیلتر فقط بهبود طعم و بو ومزه آب .

فیلتر ششم مینرال(MINERAL): کار این فیلتر حفظ املاح معدنی مورد نیاز بدن از جمله کلسیم و منیزیم.

قیمت دستگاه تصفیه آب

قیمت دستگاه های تصفیه آب بستگی به نوع برند و فیلترهایی که بر روی آن می باشد بسیار متفاوت است . هنگام خرید دستگاه تصفیه آب از معتبرترین فروشگاه های موجود در بازار خرید خود را انجام دهید. دستگاه های تصفیه آب خانگی تایوانی اصل یکی از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های حال حاضر در بازار می باشند .قیمت آنها مقرون به صرفه است و کارایی بسیار بالایی دارند. شرکت رادگسترنوین یکی از معتبرترین فروشگاه های حال حاضر در بازار ایران می باشد که نمایندگی برندهای سافت واتر ، سی سی کا و آکواپرو را به عهده دارند. درشرکت رادگسترنوین شما می توانید به صورت نقد و اقساط همراه با گارانتی یکساله و پشتیبانی طولانی مدت بهره مند شوید. شما می توانید با مراجعه به سایت رادگسترنوین انواع دستگاه های تصفیه آب و قیمت های به روز آنها را مشاهده کنید و با خیالی آسوده از این مجموعه دستگاه مورد نیاز خود را خریداری کنید.برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.