معمولا کسی که دستگاه تصفیه آب داشته باشد همچین وضعیتی را تجربه کرده است که دسنگاه تصفیه آب خانگی شما بنا به دلایلی کار نکند و موقع مصرف هیچ آبی از آن بیرون نیاید. در اینجا چند دلیل ساده وجود دارد که چرا این اتفاق برای دستگاه شما می افتد.

علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه آب خانگی

عدم وجود آب در مخزن :

ممکن است مخزن آب دستگاه را خالی کرده باشید و فراموش کرده اید و یا به دلیل نبودن در خانه و یا شب هنگام خاموش کرده باشید و صبح که دستگاه را روشن می کنید تمامی آب مخزن دستگاه تصفیه آب را مصرف کرده اید و خالی گذاشتید. به همین دلیل راه حل این مشکل ساده است ، شما می توانید شیر مخزن را باز کنید و اجازه دهید تا پر شود و دوباره شروع بهکا کند.

نداشتن برق در دستگاه تصفیه آب:

چنین وضعیتی می تواند در هر زمانی رخ دهد . فقط کافی است شما منبع تغذیه برق را چک کنید و بررسی کنید که آیا دوشاخه به درستی وارد کرده اید یا خیر. شل بودن اتصالات هم می تواند یکی از دلایل توقف دستگاه تصفیه آب شود.

گزینه بعدی می توان به سوختن آداپتور تصفیه آب به دلیل نوسانات برق با ولتاژ بالا اشاره کرد.

گزینه دیگرامکان خرابی پمپ دستگاه تصفیه آب می تواند باشد . تمامی دستگاه های تصفیه آب دارای یک پمپ فشار داخلی هستند که فقط کارشناسان دستگاه ها می توانند تشخیص دهند. هنگامی که دستگاه تصفیه آب را روشن می کنید پمپ فشار صدای چرخشی ایجاد می کند .اگر این صدا را نمی شنوید یعنی پمپ خراب شده است .پمپ های فشار قابل تعمیر نیستند و در صورت این مشکل شما می توانید به یک تعمیرکار دستگاه تصفیه آب تماس بگیرید. آنها می توانند با عیب یابی دستگاه تصفیه آب مشکل را برطرف کنند.

در این مطلب علت نیامدن آب از دستگاه تصفیه آب و راه حل های ساده آنها را با شما درمیان گذاشتیم و درصورت نیاز اگر مشکل جزئی بود به راحتی بتوانید آن را حل کنید.اما ممکن است برای رسیدگی به مسائل بزرگتربا تماس با سرویس کار دستگاه تصفیه آب این مشکل را می توانید حل کنید.

در ادامه علت کم شدن فشار آب در دستگاه تصفیه و چک کردن شیر ورودی و برداشت و همچنین شیر مخزن خواهیم پرداخت.

کم شدن فشار آب تصفیه آب خانگی

در دستگاه های تصفیه آب هایی که بیشتر آنها از روش سیستم اسمز معکوس استفاده می دکنند ممکن است به دلایل متعددی اعم از گرفتگی لوله ها و غشا گرفته تا فشار هوا در مخزن ، کم شدن فشار آب را می توان مشاهده کرد.با این حال برخی از شایع ترین دلایل فشار کم در داخل یک مخزن پر ، می توان به معیوب بودن شیر ورودی دستگاه و یا علت دیگر آن کم آبی در خط لوله های آب شهری باشد. علت دیگر کم شدن فشار آب در دستگاه های تصفیه آب می توان به سوراخ شدن مخزن هم اشاره کرد.

کم شدن فشار آب تصفیه آب خانگی

در اینجا به چند نمونه از شایع ترین دلایل کم شدن فشار آب در دستگاه های تصفیه آب اشاره می کنیم:

  • چک کردن شیر ورودی آب دستگاه:

اگر به نظر می رسد که دستگاه تصفیه آب شما نسبت به قبل آب کمتری تولید می کند، ابتدا چک کنید و مطمئن شوید که شیر ورودی آب دستگاه را نبستید و اگر این اتفاق افتاده بود آن را در موقعیت باز بگذارید.

  • چک کردن سلامت شیر خروجی دستگاه:

از باز بودن و سلامت شیر خروجی دستگاه مطمئن شوید چرا که اگر شیر خروجی مسدود شده باشد و یا به طور تصادفی خاموش شده باشد ممکن است با قطع آب دستگاه تصفیه آب خانگی مواجه شوید. یکی دیگر از دلایل قطع آب از شیر خروجی ، امکان رسوب گرفتن به دلیل تعویض نکردن فیلترهای موجود بر روی دستگاه می باشد . پس از تمیز نگه داشتن آنها اطمینان حاصل کنید.

  • چک کردن شیر مخزن تصفیه آب:

این قسمت از دستگاه تصفیه آب جهت باز و بسته کردن ورود و خروج آب به مخزن کاربرد دارد و با اتصال شلنگ تصفیه آب به مخزن متصل می شود. اتصال شیر مخزن ممکن است از داخل و یا بیرون باشد که بستگی به نوع مخزن دستگاه تصفیه آب دارد.اتصال شیر مخزن با شلنگ به دستگاه تصفیه آب در دو نوع مهره ای و فیزیکی انجام می شود.

  • تنظیم باد مخزن:

سرعت پایین جریان آب ممکن است نتیجه فشار کم در داخل مخزن باشد . مخازن دستگاه تصفیه آب معمولا باید دارای 7 تا 8 psi بدون آب در مخزن باشند. برای بررسی فشار مخزن ، شیر مخزن را که معمولا با یک روکش پلاستیکی آبی پوشانده شده است ، در کنار مخزن نزدیک به پایین قرار دهید. پس از خارج کردن تمام آب مخزن ، از فشارسنج مخصوص دستگاه های تصفیه آب برای تعیین فشار در مخزن استفاده کنید . اگر کم است ، هوا را با پمپ اضافه کنید تا 7 الی 8 psi شود . مراقب باشید هربار که کمی هوا اضافه می کنید برای تنظیم باد مخزن ، چرا که فشار بیش از حد می تواند کیسه هوا داخل مخزن را پاره کند و به مخزن آسیب وارد کند .پس حتما از یک تعمیرکار دستگاه تصفیه آب کمک بگیرید.

  • گرفتگی شیر برداشت:

این قطعه از دستگاه تصفیه آب که بر روی سینک ظرفشویی نصب می شود و شما می توانید از آب تصفیه شده ای که از آن بیرون می آید استفاده کنید . رسوب و سختی آب به دلیل تعویض بموقع فیلتر ها ، شیر برداشت شما باعث گرفتگی گچ و رسوب می شود . به هر دلیلی که شیر برداشت شما خراب شد ، می توانید مغزی آن را تعویض کنید.

تماس با سرویس کار دستگاه تصفیه آب

داشتن دستگاه تصفیه آب همانند دیگر لوازم خانه همان اندازه که مزایا دارد ، اگر در تعمیر و نگهداری آن مراقب نباشیم می تواند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد.یکی از مشکلاتی که می توان با آن روبرو شد ، تعویض نکردن به موقع فیلترهای تصفیه آب می تواند بسیار بر روی دستگاه تصفیه آب شما آسیب وارد کند . رعایت زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب می تواند دستگاه تصفیه آب شما را سالیان زیادی سالم نگه دارد و همچنین آبی سالم و گوارا داشته باشید.

تماس با سرویس کار دستگاه تصفیه آب

شرکت رادگستر نوین یکی از شرکتهای معتبر با ده ها سال سایقه طلایی در امور دستگاه های تصفیه اب خانگی تایوانی اصل ، این امکان را به شما می دهد تا با خیال راحت از آبی گوارا بهره مند شوید.کارشناسان فروش این شرکت 24 ساعته و 7 روز هفته آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

فقط کافی است به سایت رادگسترنوین مراجعه کرده و از تنوع محصولات همراه با قیمت های به روز دستگاه تصفیه آب تایوانی برخوردار شوید .بعد از خرید دستگاه کارشناسان این مجموعه زمان تعویض فیلتر ها را به شما در زمان های مشخص یادآوری می کنند. شما می توانید برای خرید فیلتر های اورجینال دستگاه های تصفیه اب خود از این شرکت تهیه نمایید. متخصصین این مجموعه برای امور نصب و سرویس دستگاه های تصفیه آب شما عزیزان آماده به خدمت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید با پشتیبایی این شرکت حهت مشاوره ، تعمیر و خرید تماس حاصل نمایید.