در حال حاضر اکثر منازل در تهران و سایر شهرهای بزرگ به دستگاه‌های تصفیه آب خانگی مجهز شده‌اند. از فیلترهای آب گرفته تا دستگاه‌های هوشمند تصفیه آب تبدیل به یک ضرورت شده است. دلیل این کار تنها و تنها ناسالم بودن آب آشامیدنی سیستم آبرسانی شهری است. در این مقاله ابتدا به لزوم استفاده از تصفیه آب خواهیم پرداخت و کارکرد و مزایای دستگاه تصفیه آب را بررسی خواهیم کرد.

در نهایت تعدادی مارک دستگاه تصفیه آب به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با بررسی تفاوت تصفیه آب های خانگی بهترین آب تصفیه کن را برای منزل خود انتخاب کنید.

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

قبل از اینکه به لزوم استفاده از تصفیه آب بپردازیم بهتر است در مرحله‌ی اول با دستگاه تصفیه آب خانگی بیشتر آشنا شوید.

آب یکی از عناصر مهم در زندگی هر انسانی است. وجود آب سیاره‌ی زمین را به محلی برای زیست انسان بدل کرده است. همانطور که می‌دانید آب شهری ناسالم است. دارای ناخالصی‌های زیادی است و در مسیر انتقال و سیستم لوله‌کشی هم آلاینده‌های زیادی وارد آب می‌شوند. دستگاه تصفیه آب به منظور سالم‌سازی آب آشامیدنی تولید و عرضه شده است.

دستگاه تصفیه آب خانگی سیستمی کم حجم است که آلاینده‌های شیمیایی و فیزیکی را از آب حذف می‌کند و چگالی و pH آن را استاندارد می‌کند. با این دستگاه آبی که برای آشامیدن استفاده می‌شود کاملا سالم است و هیچ تاثیر مخربی روی بدن نمی‌گذارد. یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه تصفیه آب این است که املاح و مواد معدنی موجود در آب را حذف نمی‌کند. (برخلاف آب جوشانده شده که تمام این املاح را از بین می‌برد.)

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب

کارکرد دستگاه تصفیه آب

آب ناسالم مزه و بوی نامطبوعی دارد و عملا قابل استفاده نیست. اما دستگاه تصفیه آب با انجام عملیات‌های مختلف این آب را به استانداردترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. کارکرد و مزایای دستگاه تصفیه آب شامل موارد زیر است.

حذف رسوبات: در ساخت دستگاه‌های تصفیه آب عمدتا از صفحات فیلتر سرامیکی یا کاغذی و فلزی استفاده شده است. این صفحات رسوبات موجود در آب را به طور کامل حذف می‌کنند و رسوباتی که در مسیر لوله‌کشی شهری وارد آب شده‌اند اجازه‌ی خروج از شیر آب را نخواهند داشت.

حذف برخی مواد معدنی: آهن، کلسیم و منگنز موجود در آب خطری برای سلامتی انسان ندارند و جزو مواد لازم برای سلامتی بدن هستند. اما مقدار بیش از حد آن در آب باعث می‌شود تا مزه‌ی آب ناخوشایند شود. این مواد معدنی در داخل دستگاه تصفیه آب استانداردسازی می‌شوند و نرخ موردنیاز آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

حذف عناصر بیماری‌زا: باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و میکروب‌ها در داخل آب شهری وجود دارند و تنها راهی که می‌توان آن‌ها را حذف کرد استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی است. این باکتری‌ها و عناصر بیماری‌زا به سرعت در داخل بدن رشد می‌کنند و سیستم امنیتی بدن را دچار مشکل می‌کنند. کاهش کلر: کلر در تصفیه‌خانه به آب اضافه می‌شود تا باعث نگهداری و همچنین گندزدایی آب شود. اما کلر موجود در آب اگر در سطح استاندارد نباشد هم برای بدن خطرآفرین است و هم مزه و بوی آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو در داخل دستگاه تصفیه آب یک فیلتر کربنی تعبیه شده است که نرخ کلر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این میزان کلر هیچ ضرری برای بدن ندارد.

حذف سرب و سایر آلاینده‌های شیمیایی: سیستم اسمز معکوس برای حذف سرب و آلاینده‌های شیمیایی در داخل دستگاه تصفیه آب تعبیه شده است. سرب باعث سخت شدن آب می‌شود و آلاینده‌های شیمیایی هم ممکن است سرطان‌زا باشند. از این رو تنها راه برای حذف این آلاینده‌ها استفاده از دستگاه تصفیه آب است.

مارک های دستگاه تصفیه آب

بعد از اینکه با لزوم استفاده از تصفیه آب آشنا شدید و مزایای دستگاه تصفیه آب را شناختید، اگر قصد دارید بهترین آب تصفیه کن را برای منزل خود خریداری کنید پیشنهاد می‌شود ابتدا تفاوت تصفیه آب های خانگی را هم مطالعه کنید. در ادامه سه مارک دستگاه تصفیه آب را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

سافت واتر: این برند جزو باتجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین تولیدکننده‌های دستگاه‌های تصفیه آب است. برای تصفیه آب در ایران کارایی بالایی دارد و از نظر قیمت هم کاملا متعادل است. دستگاه‌های تصفیه آب این برند عمدتا به روش اسمز معکوس عمل می‌کنند.

بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی
سی سی کا cck: برند سی سی کا هم جزو تولیدکننده‌های مطرح آب تصفیه کن است. تمام استانداردهای لازم برای تصفیه آب در این دستگاه‌ها به کار گرفته شده‌اند و کارایی بسیار بالایی دارد. آکوا aqua: برند آکوا از نظر سیستم فیلتریزاسیون و حذف مواد شیمیایی جزو برندهای شناخته شده در جهان است. در ساخت دستگاه‌های تصفیه آب آکوا از بهترین و بادوام‌ترین متریال‌ها استفاده شده است و استانداردهای لازم در آن‌ها به کار گرفته شده‌اند.

برندهای دیگری هم در این زمینه فعال هستند که می‌توان به سافت واتر و آکوا پرو هم اشاره کرد که بسیار با کیفیت هستند.

خرید بهترین آب تصفیه کن

اگر قصد دارید بهترین آب تصفیه کن را برای منزل و یا محل کار خود تهیه کنید و از خدمات و سرویس‌های پس از فروش آن بهره‌مند شوید. با رادگسترنوین، مرجع تخصصی فروش و عرضه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب آشنا شوید.

رادگسترنوین مجموعه‌ای بهترین دستگاه‌های تصفیه آب را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. ارسال، نصب و راه‌اندازی این محصولات هم به صورت رایگان توسط تکنسین‌های این مجموعه انجام می‌شود. شرایط خرید هم برای شما راحت‌تر شده است و قیمت‌هایی کمتر از همه جا را تجربه خواهید کرد. رادگسترنوین بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی را برای شما فراهم کرده است. رادگسترنوین حامی سلامت خانواده‌ی شماست.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام