همه ما می دانیم که کلر در آب لوله کشی منازل وجود دارد. علت وجود آن خاصیت ضد باکتری کلر می باشد. البته میزان کلر موجود در آب شهری در مناطق مختلف متفاوت می باشد. نکته منفی ای که در این مقاله به آن اشاره داریم، شستشو و حمام با آب کلر دارد می باشد.

اگر خانه شما دارای سیستم و دستگاه تصفیه آب نیست، می توان گفت که استحمام با آب کلردار همانند شنا در استخر دارای عوارضی بر روی پوست و موی شما می باشد.

کلر اثری منفی در چربی طبیعی پوست و موی شما دارد و با کاهش این چربی و با بازشدن منافذ پوست بر اثر استحمام، پوست و موی ما خشک و شکننده می شوند.

اثرات منفی کلر در آب

از دیگر نکات منفی آن می توان به استنشاق بخار در حمام اشاره کرد. کلر نیز مانند دیگر مواد شیمیایی بر اثر تبخیر آب می تواند به مجرای تنفسی ما راه پیدا کند و باعث عوارضی شود.

در این مورد کلر می تواند خطر ابتلا به مشکلات تنفسی، آسم، برونشیت و سرطان را افزایش دهد. به منظور جلوگیری از این عوارض بالقوه خطرناک، می توان با خرید و نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی، از این خطرات ایمن بوده و سلامت خانواده را تضمین نمود.

باید توجه داشت که اثر ضد باکتریایی کلر مسلما تا قبل از نوشیدن آن انجام شده است و نیازی به نوشیدن این ماده غیر ضروری نمی باشد. لذا سیستم تصفیه آبی که استفاده می گردد، می تواند این ماده را به خوبی از آب حذف نماید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام