به جرأت می‌توان گفت استفاده از آب سالم و بهداشتی یکی از معضلات دنیای کنونی ماست. آلودگی آب و نبود آب آشامیدنی مناسب در بسیاری از مناطق دنیا هر ساله باعث ایجاد بیماری‌ها و مشکلات زیادی برای انسان شده و هر روز به دلیل کم شدن میزان بارندگی و اسیدی شدن باران‌ها و استفاده از انواع مواد شیمیایی بر آلودگی این آب‌ها افزوده می‌شود.

از این رو استفاده از آب سالم امری ضروری تلقی شده و همین موضوع باعث ورود انسان به دوره‌ی تصفیه آب شد. از آنجا که تصفیه‌ خانه‌های بزرگ هم قادر به از بین بردن بسیاری از سختی‌های آب و میکروب‌ها و ویروس‌های آب نبودند، این موضوع دانشمندان را برای تولید دستگاه تصفیه آب ترغیب کرد.
اما دستگاه تصفیه آب هم یک مشکل اساسی داشت و آن هم تأثیر زیاد بر روی PH آب و نهایتاً اسیدی شدن آب بود. آب در شرایط معمولی خاصیت اسیدی زیادی ندارد و تنها مشکل آن وجود آلاینده‌ها است ولی پس از تصفیه‌، حالت اسیدی پیدا می‌کند و نیاز است تا قلیایی شود. آب قلیایی بر خلاف آب اسیدی است و هرچه میزان اسیدی آب کمتر باشد و آب خاصیت قلیایی بیشتری داشته باشد، کیفیت آب نوشیدنی بالاتر می‌رود.

دانشمندان و پزشکان زیادی برای معالجه‌ی بیماران خود به آن‌ها توصیه می‌کنند که آب قلیایی مصرف کنند و ترکیبات و تأثیرات اسیدی بدن خود را که بواسطه‌ی مصرف غذاهای ناسالم در بدن پدیدار می‌شود را با نوشیدن آب قلیایی، مصرف سبزیجات تازه و استفاده از میوه‌هایی همچون لیمو ترش از بین ببرند. نتایج تحقیقات زیادی نشان داده که بسیاری از بیماری‌های خونی و فیزیکی مردم به دلیل تنظیم نبودن میزان اسیدی بدن آن‌ها می‌باشد.

 

آب قلیایی چیست؟

 

حال این پرسش بوجود می‌آید که آب قلیایی چیست؟ آب قلیایی از نظر ظاهری تفاوت زیادی با آب‌های معمولی ندارد و مشخصه‌ی ثابتی در تعیین کیفیت آن‌ها بصورت ظاهری وجود ندارد. آب در شرایط عادی بین 6 تا 8.5 درصد قیلیایی است. این موضوع در شرایط مختلف دچار تغییراتی می‌شود و هر کنش و واکنشی در آب میزان اسیدی آن را افزایش می‌دهد. رِنج و میزان اسیدی و قلیایی آب با استفاده از فاکتور PH اندازه‌گیری می‌شود. PH آب بین 0 تا 14 طبقه‌بندی می‌شود. به این ترتیب که 0 حالت 100 درصد اسیدی و 14 حالت 100 درصد قلیایی آب است.

به توصیه‌ی دانشمندان، آبی که بیش از 7.5 درصد حالت قلیایی داشته باشد برای نوشیدن انسان مناسب است؛ زیرا درصد قلیایی آب بر درصد اسیدی آب غالب است. رِنج متوسط اسیدی آب 7 درصد است و اگر این میزان به سمت قلیایی برود، بهتر است.

اما چگونه متوجه شویم که این آب قلیایی است یا اسیدی بخصوص در زمانی که فاکتور و مشخصه‌ی ظاهری برای تعیین این موضوع وجود ندارد.
در مقالات قبلی به تفصیل این موضوع را بسط دادیم. بصورت کلی شما یا باید آب را به آزمایشگاه‌های مجاز ببرید تا میزان اسیدی آن بررسی شود که این کار باید هر از چند گاهی انجام شود؛ چرا که مرتباً آب در حال تغییرات است و تحت شرایط پایدار باقی نمی‌ماند و یا باید بوسیله‌ی دستگاه TDS متر میزان قلیایی آب اندازه‌گیری شود. برخی از دستگاه‌های قلیایی‌کننده‌ی آب مانند دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی که از فیلترهای‌کننده‌ی آب استفاده می‌کنند از این قابلیت به عنوان یک فاکتور و آپشن فروش در محصولات خود استفاده می‌کنند.

بر اساس تجربه و توصیه‌ی دانشمندان و پزشکان، آب قلیایی با درصدهای مختلف PH برای مصارف زیر توصیه می‌شود:

آبی که بین 8.5 تا 9.5 درصد قلیایی باشد، بهترین نوع آب آشامیدنی برای انسان است. نوشیدن این نوع آب برای از بین بردن اسیدیته‌ی بدن بسیار مناسب است. علاوه بر این قابلیت ORP یا همان پتانسیل کاهش اکسیداسیون بدن را کاهش می‌دهد و آب یونیزه قلیایی میزان زیادی از آنتی اکسیدان را در بدن تولید می‌کند که فاکتور اصلی مبارزه با سرطان و انواع بیماری‌ها است.

آبی که حدود 5.5 درصد یونیزه قلیایی باشد، برای پوست و مو مناسب است. البته منظور شستشوی پوست و مو با این نوع آب است.
آب دارای 5 تا 7 درصد قلیایی برای آبیاری گیاهان بهترین نوع است. گیاهان خودشان آب را کمی اسیدی می‌کنند و آبیاری آن‌ها با میزان مناسب آب قلیایی در پر بارتر شدن و بهتر شدن محصولات آن‌ها تأثیر زیادی دارد.

آب با درصد قلیایی 7 تا 8 درصد را می توان برای مصارف دارویی استفاده کرد

 

خواص آب قلیایی یونیزه

 

آب مهم‌ترین ماده‌ی مغزی برای بدن در همه‌ی طول عمر است. در نظر داشته باشید که بیشتر وزن بدن شما را آب تشکیل داده است و این نکته خود گویای این امر است که آب نوشیدنی در بدن اهمیت زیادی دارد. آب مواد مغذی را به سلول‌های بدن انتقال می‌دهد، بافت‌های شما را روان‌کاری می‌کند، رنگ و روی شما را بهبود می‌بخشد و شما را برای کار و فعالیت مناسب آماده می‌کند. آب مناسب برای از بین بردن آلاینده‌های بدن اهمیت زیادی دارد، پس از هوا، آب اصلی‌ترین عنصر بقای شما است و بدون آن خواهید مرد.
خواص آب قلیایی یونیزه به عنوان یک آنتی اکسیدان مؤثر برای بدن بی‌شمار است. آب یونیزه قلیایی دارای دو تفاوت بسیار اساسی با سایر آب‌های شیرین است. اول اینکه دارای PH مثبت است و این موضوع خاصیت اسیدیته‌ی بدن را از بین می‌برد و دوم اینکه آب قلیایی یونیزه دارای آنتی اکسیدان فراوان است که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن بسیار مؤثر هستند.

 دستگاه تصفیه آب قلیایی

از جمله اصلی‌ترین خواص آب قلیایی یونیزه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

آب قلیایی PH بدن را تنظیم می‌کند. رژیم غذایی ما انسان‌ها به شدت اسیدی است و نوشیدن آب قلیایی می‌تواند به شدت در رفع شدن این میزان اسیدیته‌ی بدن کمک‌کننده باشد و در واقع بهترین دارو است. تنها با داشتن یک دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی در هر خانه می‌توان درصد زیادی از مشکلات گوارشی، مشکلات عصبی و روحی و بیماری‌های ناشی از اسیدی شدن خون را برطرف کرد. ضمن اینکه تعادل میزان PH آب باعث تعادل میزان آنتی اکسیدان هم در بدن می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها سلول‌های ما را از شر زباله‌های اسیدی راحت می‌کنند و آن‌ها را به بیرون بدن هدایت می‌کند.

آب یونیزه قلیایی سرشار از آنتی اکسیدان است. آب قلیایی یک ماشین تولیدکننده‌ی آنتی اکسیدان در بدن به شکل کاملاً طبیعی است.
آب خاصیت جذب‌پذیری بیشتری پیدا می‌کند. یکی از خواص آب یونیزه قلیایی این است که دارای هیدورژن‌های بسیار ریز و با چربی منحصر به فردی است که به راحتی در آب حل می‌شود. این دو خاصیت باعث می‌شود که این آب آنتی اکسیدانی قوی با وجود هر مانعی هم که باشد باز هم به خوبی جذب بدن شود. افزایش حلالیت چربی در آب و همچنین ریزتر شدن مولکول‌های آب باعث می‌شود آب به خوشه‌های کوچک‌تری تبدیل شود و از غشاهای سلولی به راحتی عبور و وارد سلول‌ها و بافت‌های بدن شوند.

خود آب یونیزه بهترین تصفیه آب است. یکی از خواص آب یونیزه قلیایی فیلتر کردن سموم و کلر آب است.

آب یونیزه قلیایی طعم به نسبت بهتری نسبت به سایر آب‌ها دارد.

آب یونیزه قلیایی خاصیت شفابخشی دارد. آب قلیایی به بدن این امکان را می‌دهد که خود را بازسازی کند، سالم نگه دارد و از بیماری‌ها دور بماند. در واقع بدن به این شکل طراحی شده است و تنها نیاز دارد تا ما فاکتورهای مورد نیاز آن را فراهم کنیم. آب قلیایی به راحتی تمامی فاکتورهای مورد نیاز برای بازسازی را به بدن ارائه می‌کند.

 

دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی

 

تصفیه آب یونیزه قلیایی به تازگی و در چند سال گذشته رونمایی شده است. در واقع بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه تصفیه آب پس از اطمینان از اینکه آب تصفیه شده میزان کافی از خلوص را بدون وجود میزان کافی قلیایی دارد به این فکر افتادند که با استفاده از فیلترهایی به عنوان فیلترهای انتهایی در دستگاه تصفیه آب، این دستگاه‌ها را به ماشین تولیدکننده آنتی اکسیدان و آب قلیایی تبدیل کنند. چه چیزی بهتر از اینکه در آبی که نوشیده می‌شود نه خبری از سختی آب باشد، نه میکروب و ویروس و باکتری‌های مضر و نه میزان اسیدیته‌ی بالا؟

هر دستگاه تصفیه آب با امکانات و روش‌های خاص و منحصر به فردی اقدام به تولید آب قلیایی می‌کند. اما آنچه که مسلم است، این است که دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی برای تولید آب قلیایی آب را به دو جریان نهایتاً تقسیم می‌کند: آب قلیایی و آب اسیدی. این دستگاه‌ها دارای دو خروجی هستند که یکی آب اسیدی را به سمت فاضلاب هدایت می‌کند و دیگری آب قلیایی را به سمت مخزن نگهداری آب هدایت می‌کند.

بسته به نوع فیلتری که دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کند، آب با درصد‌های متفاوت قلیایی می‌شود. برخی آب را تنها 5.8 درصد قلیایی می‌کنند و برخی تا 10 درصد و یا حتی بیشتر خاصیت یونیزه قلیایی را به آب می‌دهند. انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی یونیزه قلیایی با استناد به این نوع فیلترها باید در نظر گرفته شود.

یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی آکوا پرو است که از بهترین نمونه‌های قلیایی‌کننده‌ی آب در ایران است. این دستگاه ضمن برخورداری از یک فیلتر قوی اسمز معکوس برای تصفیه آب از یک فیلتر قلیایی مؤثر و قوی هم برای قلیایی کردن آب استفاده می‌کند.

دستگاه تصفیه آب قلیایی آکوا فرا بنفش نیز نوع دیگری از دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی در ایران است که با استفاده از اشعه‌ی فرابنفش کنترل شده پس از تصفیه آب، باقی‌مانده‌های میکروب و ویروس را از بین می‌برد و نهایتاً با استفاده از یک فیلتر قلیایی قوی، آب را به خوبی قلیایی می‌کند.

نوعی از دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی که در ایران شهرت زیادی دارد و عملیات تصفیه و قلیایی کردن آب را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد، دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی سی سی کا است. همچنین تصفیه آب یونیزه قلیایی CCK هم از برندهای تایوانی مورد تأیید می‌باشد که البته قیمت خیلی بالایی هم ندارد. از برترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی یونیزه قلیایی داخلی و ایرانی هم می‌توان به دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی معصومی اشاره کرد.

خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی اهمیت زیادی دارد. هر تولیدکننده‌ای می‌تواند مدعی بهترین باشد ولی اصالت و کیفیت کالا نقش مهمی در تعیین کیفیت دستگاه دارد.
شرکت رادگسترنوین با پشتوانه‌ سال‌ها تخصص و تجربه‌ی کارشناسان حرفه‌ای خود به عنوان بزرگ‌ترین شرکت واردکننده‌ی دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی این اصالت و اورجینال بودن این دستگاه‌ها را ضمانت و بصورت کاملاً حرفه‌ای خدمات پس از فروش دستگاه را با قطعات اصلی در ایران ارائه می‌نماید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام