جمعیت همواره در حال بیشتر شدن است و این امر پیامدهای مخصوص به خود را در هر زمینه ای خواهد داشت. برای مثال در زمینه ی آب مصرفی این افزایش جمعیت سبب بیشتر شدن مواد آلاینده ی موجود در آب و خاک و غیره می شود و همین امر آلوده شدن منابع آب را نیز در بر خواهد داشت. براساس اندازه گیری های که روی شاخص کیفیت آب در منابع آب انجام شده است نشان داده شده که این آب ها از نظر سطح کیفی در وضعیت خوبی قرار ندارند. شاید با خود بگویید که آبی که در اختیار ما است از نوع تصفیه شده و لوله کشی است و دارای آلودگی نیست، اما این تفکر کاملا غلط است.

دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده

با توجه به آزمایش کیفیت آب انجام شده روی آب های لوله کشی شهری یکی از مشکلات آنها وجود سختی آب و آلودگی هایی است که به وسیله ی تصفیه ی آب شهری از بین نمی روند و در آن باقی می مانند. به همین علت عموما به مردم توصیه می شود تا در خانه های خود از دستگاه های تصفیه ی آب استفاده کنند. کار این دستگاه ها این است که مواد آلاینده ی موجود در آب را که بر اثر تصفیه ی شهری از بین نرفته اند نابود کرده و آب تصفیه شده و گوارایی را ارائه دهد.در این مطلب قصد داریم تا در مورد دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده صحبت کرده و کمی هم راجع به آلاینده های آب شهری، فواید آب یونیزه ی قلیایی، بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی و راهنمای خرید دستگاه آب تصفیه کن اطلاعاتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

آلاینده های آب شهری کدام هستند؟

حتما شما هم به دفعات نام آلاینده های آب شهری را شنیده اید و این سوال برایتان پیش آمده است که منظور از این عبارت چیست و چه موادی در آب شهری وجود دارند که سبب آلوده شدن آن می شوند. براساس تحقیقاتی که انجام گرفته است تقریبا چیزی بیش از سیصد ماده ی مضر در آب وجود دارند که عموم آنها خطرات زیادی را برای بدن انسان به دنبال دارند و سبب بروز بیماری های مختلفی می شوند. برخی از این مواد عبارت هستند از آلاینده هایی که در آب به صورت شناور وجود دارند مثلا باکتری ها یا میکروب ها، فلزات سنگین، نیترات ها، رسوبات، کلر، پاتوژن ها و غیره. یکی دیگر از مشکلات موجود برای آب لوله کشی وجود سختی آب است که این امر را می توان به کمک دستگاهی به نام tdsمتر یا سختی سنج اندازه گرفت. برای توضیح بیشتر دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده باید با آلاینده های آب شهری بیشتر آشنا شوید.

 

در زیر چند نمونه از این آلاینده ها به همراه تاثیری که بر بدن انسان می گذارند آورده شده است:

یکی از خطرناک ترین این مواد ماده های شیمیایی از نوع آلی و فرار هستند. این مواد شامل موادی مانند از بین برنده های آفت ها، علف کش ها و غیره می باشند که حتی ممکن است در جاهایی که از مزارع و زمین های کشاورزی نیز دور هستند یافت شوند. این مواد شیمیایی معمولا کبد، کلیه و سایر اندام های مهم بدن را نشانه گرفته و سبب به خطر افتادن آنها می شوند.

 

دسته ی دیگر مواد خطرناک موجود در آب آشامیدنی فلزاتی هستند که در اصطلاح سنگین نامیده می شوند. از جمله ی این فلزات می توان به سرب و جیوه اشاره کرد که وجود انها در آب آشامیدنی سبب بروز بیماری هایی برای افراد می شوند. از اینرو دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده یکی از دستگاه های مهمی است که باید استفاده شود.

 

عامل دیگر آلاینده ی آب آشامیدنی تجزیه کننده های درون ریز هستند. این ماده ها به این علت که روی هورمون های بدن تاثیر می گذارند بسیار خطرناک هستند و سبب بروز بیماری هایی مانند سرطان پستان، پروستات، مشکلات بیضوی در آقایان و همچنین کم شدن میزان اسپرم های آنها می شوند.

یکی دیگر از ماده های شیمیایی موجود در آب آشامیدنی که باعث به وجود آمدن برخی بیماری ها و مسائل سلامتی می شود فلوراید است. این ماده حتما می بایست در دوز مشخص و تعیین شده ای به مصرف برسد و اگر این مقدار از حد مجاز گذر کند قطعا سبب بروز مشکلاتی خواهد شد. ز جمله ی این مشکلات می توان به کم شدن درصد هوشی در بچه ها، بروز آسیب به دندان ها، عارضه های منفی برای مغز و همچنین بروز مشکلات استخوانی و درد آنها خواهد شد.

  

فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده چیست؟

همانطور که میدانید مواد موجود در طبیعت در سه حالت اسیدی، قلیایی و خنثی قرار دارند. میزان اسیدیته یا قلیایی بودن مواد با مفهومی به نام PH سنجیده می شود که بازه ی 0 تا 7 برای مواد اسیدی، خود 7 مربوط به مواد خنثی و بازه ی 7 تا 14 برای مواد قلیایی است. در سال هزار و نهصد و سی و یک میلادی ژاپنی ها تحقیقاتی در مورد آب مصرفی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که آب اسیدی برای سلامتی مضر بوده و در عوض آن آب قلیایی تاثیر خوبی بر سلامت بدن می گذارد. این نوع از آب کمک می کند تا میزان اسیدیته در بدن تنظیم شده و به همین دلیل باعث سالم ماندن فرد می شود.  آبی که خاصیت قلیایی داشته باشد از مواد معدنی بسیاری بهره می برد که از جمله ی آنها می توان به کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، نیکل و غیره اشاره کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های این املاح معدنی بهبود وضع عمومی بدن و نیز افزایش طول عمر است.

دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده

همچنین یکی دیگر از مزایای آب قلیایی بهره مندی آن خواص آنتی اکسیدانی است. این مواد وظیفه دارند تا رادیکال  های آزاد را در بدن از بین ببرند و همین امر موجب می شود ت بدن در برابر خیلی از بیماری مثل کنسر مقاوم شده و به آنها مبتلا نشود. این نوع از آب برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند نیز بیر مفید بوده و سبب بهبود وضع سلامتی آنها می شود. یکی از روش هایی که می توان به آب قلیایی دسترسی پیدا کرد استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده است. این دستگاه ها عموما از فیلترهای قلیایی بهره می برند که در ادامه کاملا به آنها می پردازیم.

 

بهترین دستگاه تصفیه آب

 

دستگاه هایی که برای استفاده ی خانگی برای تصفیه ی آب طراحی شده اند در انواع مختلفی وجود دارند. برخی از این دستگاه ها کار تصفیه را در یک مرحله انجام میدهند و برخی دیگر که پیشرفته تر هستند این کار را طی 5 تا 6 مرحله به انجام میرساند. به طور کلی هنگامی که آب به وسیله ی این دستگاه ها تصفیه می شود میزان پی اچ آن رو به اسیدی شدن رفته و دارای خاصیت اسیدی می شود.

آب اسیدی عموما از سطح کیفی خوبی برخوردار نیست و همچنین چون تمام مواد معدنی موجود در آن حذف شده اند حتی ممکن است سبب بروز برخی مشکلات در سلامتی افراد شود. همین امر سبب شد تا تولید کنندگان دستگاه های تصفیه ی آب به این فکر بیفتند که دستگاهی تولید کنند که قادر باشد به آب خاصیت قلیایی داده و املاح و مواد معدنی آن را حفظ کند. برای تحقق این امر تولید کنندگان به دستگاه تصفیه ی آب معمولی یک فیلتر قلیایی اضافه کردند و اینگونه بود که دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده تولید شد.

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده و فیلترهای آن

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی معمولا بیشتر دستگاه های تصفیه ی آب در حال حاضر آب را به صورت 5 یا 6 مرحله ای تصفیه می کنند. در ساختار این دستگاه ها از یک فیلتر قلیایی کننده هم بهره گرفته می شود که پس از این که عملیات تصفیه ی آب در این 5 یا 6 مرحله به اتمام رسید نوبت به عملکرد آن می رسد. چرا که همانطور که گفتیم آب پس از اینکه فرآیند تصفیه روی آن انجام می شود کلیه ی املاح و مواد معدنی خود را از دست می دهد و خاصیت اسیدی پیدا می کند و این فیلتر برای رفع این مشکل طراحی شده است. به کمک فیلتر قلیایی کننده میزان اسیدیته ی آب کاهش پیدا کرده و خاصیت آب بیشتر میل به قلیایی بودن پید می کند. این عمل نه تنها آسیب هایی که آب اسیدی دارد را خنثی کرده و از بین می برد بلکه سبب بروز ویژگی های مفیدی در آب مانند آنتی اکسیدان ها می شود که کار آنها بهبود سامانه ی امنیتی بدن انسان و نیز مبارزه با سرطان است.

بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی

عموما این نوع از فیلترها در دستگاه هایی که با روش اسمز معکوس کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرند. گاها این فیلترهای قلیایی را به صورت ترکیبی با فیلترهای شن و ماسه ای مخصوصی مورد استفاده قرار می دهند که کمک می کنند مواد معدنی دیگری مانند پتاسیم و کلسیم هم در آب وجود داشته باشند و سطح کیفی آب و املاح معدنی موجود در آن افزایش دهند. به این نوع فیلتر که در دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده موجود است علاوه بر فیلتر قلیایی فیلتر یونیزه هم می گویند.
علت این امر این است که کاری که این فیلتر انجام می دهد به این صورت است که میزان یون هایی که در آب هستند را بیشتر می کند. موردی که در هنگام خرید فیلترهای تصفیه آب باید حتما به آنها توجه کنید معتبر بودن و اصل بودن آنها است. حتما فیلتر قلیایی را از فروشگاه هایی دریافت کنید که معتبر بوده و از اصل بودن اجناس آنها اطمینان خاطر دارید.

 

راهنمای خرید دستگاه آب تصفیه کن

 

برای خرید دستگاه تصفیه ی آب خصوصا خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده که مزیت های آن در بالاتر گفته شد باید به یک سری نکته ها توجه کرد تا دستگاهی که خریداری میکنید قادر باشد به خوبی کار خود را انجام داده و آبی الم و گوارا و با سطح کیفی بالا به شما تحویل دهد.

 

برخی از نکات مهم برای خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده عبارت هستند از:

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب به آن توجه داشته باشید فیلترهای این دستگاه ها و نوع آنها است. یکی از مهم ترین فیلترها برای این دستگاه فیلتر ممبران است که باید در خرید آن دقت کافی به خرج دهید.

یکی از ویژگی های مهم این دستگاه تعداد مراحل آنها برای تصفیه است. همانطور که گفته شد عموم این دستگاه ها 5 یا 6 مرحله ای هستند و بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای فیلتر مینرال نیز هست. این فیلتره کمک می کنند تا مواد معدنی از دست رفته طی پروسه ی تصفیه دوباره به آب بازگردانده شوند و آب مواد معدنی خود را حفظ کند.

برند دستگاهی که تهیه می کنید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید به دنبال برندهای خوشنامی باشید که خدمت پس از فروش خوبی به شما ارائه می دهند و همچنین دارای نمایندگی های مجاز نیز هستند.

چگونگی اتصالات دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده هم از اهمیت بالایی برخوردار است. درست است که اگر دستگاهی با اتصال مهره ای را انتخاب کنید از نظر سرهم بندی کردن یا باز کردن آن مدت زمان زیادی را باید صرف کنید اما وقتی پای کارایی به میان می آید این دستگاه ها بهتر هستند.

برای نوع فیلتری که در دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده استفاده شده است هم دقت زیادی به خرج دهید. این امر خصوص در مورد مواد سازنده ی این فیلتره بسیار مهم است.

داشتن ضمانت نامه نیز یکی از آیتم های مهمی است که باید به آن توجه شود.

شیر آبی که روی سینک ظرفشویی نصب می شود را به لحاظ مواد سازنده و آلیاژ آن حتما مورد بررسی قرار دهید.

به این دقت کنید که لوازم تشکیل دهنده ی دستگاه اعم از شیرها، اتصالات، فیلترها و غیره در بازار موجود باشند.

پیش از اقدام برای خرید دستگاه حتما فضای کابینتی که می خواهید دستگاه تصفیه را در آن قرار دهید اندازه گیری کنید و در هنگام خرید این اندازه ها را به فروشنده ارائه دهید تا بعد از خرید دچار مشکل نشوید.

 راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی

بهتر است دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده که تهیه می کنید از تمامی گواهینامه ها و استانداردهای موجود با بهره باشد تا از سطح کیفیت آن و نیز درستی کاری که انجام می دهد یعنی تصفیه کردن آب اطمینان خاطر حاصل کنید. چرا که آب آشامیدنی موضوعی در رابطه با سلامتی است و اگر دستگاهی که تهیه  می کنید استاندارد نباشد قطعا به جای این که برای شما سودمند باشد سبب بروز آسیب ها و مشکلات سلامتی می شود.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام