کمبود بارندگی و کاهش سطح آب شیرین پشت سدها باعث شده تا کیفیت آب آشامیدنی در بعضی مناطق به شدت پایین بیاید. پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی در برخی خانه‌ها، خانواده‌ها را به این فکر می‌اندازد که یک دستگاه تصفیه آب خانگی خریداری کنند. اما انتخاب بهترین تصفیه‌کننده آب از بین دستگاه‌های متنوعی که در بازار به فروش می‌رسند کار مشکلی است.

به همین خاطر بسیاری از افراد در هنگام خرید تصفیه‌کننده آب با ابهامات زیادی روبرو می‌شوند و بعضی نیز با وجود پرداخت هزینه‌های بالا پس از خرید و نصب دستگاه متوجه می‌شوند که محصول با کیفیتی را خریداری نکرده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را توضیح دهیم که به شما در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خانگی مرغوب و با کیفیت کمک می‌کند.

 

چگونه یک دستگاه تصفیه آب خانگی انتخاب کنیم؟

به دنبال بهترین تصفیه کن آب هستید؟

از کجا می‌توان خرید تصفیه‌کننده آب را انجام داد؟

چگونه یک دستگاه تصفیه آب خانگی انتخاب کنیم؟

 

احتمالاً برندهای زیادی از دستگاه تصفیه آب را در بازار دیده‌اید که هر کدام عملکرد متفاوتی با دیگری دارند؛ اما واقعاً کدام یک برای شما مناسب‌تر است و برای شما بهترین تصفیه‌کننده آب محسوب می‌شود؟ این سؤالی است که خود شما باید به آن پاسخ دهید. عوامل تعیین‌کننده در انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی عبارتند از:

 

میزان استفاده از دستگاه و حجم آب مورد تصفیه

میزان حساسیت کیفیت آب برای استفاده‌کنندگان

محل و شیوه‌ی نصب دستگاه

 

ممکن است شما قصد خرید تصفیه‌کننده آب برای یک مجتمع آپارتمانی را داشته باشید که در مسیر ورودی آب کل مجتمع نصب شده و عمل تصفیه را برای آب آشامیدنی همه واحدها انجام دهد. در این صورت باید دستگاهی خریداری کنید که منبع بزرگی داشته باشد و بتواند حجم زیادی از آب تصفیه شده را در خود ذخیره کند تا همیشه برای همه‌ی واحدها آب آشامیدنی به اندازه‌ی کافی وجود داشته باشد.

 

منظور از حساسیت کیفیت آب، اهمیت تصفیه برای استفاده‌کنندگان است؛ برای مثال در برخی مناطق آب به میزان زیادی آلوده است و یا ممکن است مصرف‌کنندگان از نظر جسمی حساس باشند؛ در این صورت باید آب آشامیدنی آن‌قدر تصفیه شود که هیچ‌گونه باکتری در آن وجود نداشته باشد. در این مورد دستگاه‌های چند مرحله‌ای بسیار کارآمد هستند؛ در هر مرحله از این دستگاه‌ها فیلترهایی وجود دارد که انواع آلاینده‌های آب (از آلاینده‌های فیزیکی مانند شن و ماسه گرفته تا آلاینده‌های باکتریایی و میکروب‌ها) را از آن جدا می‌کند. شیوه‌ی برداشت از دستگاه و محل نصب شیر خروجی نیز در انتخاب دستگاه تأثیر دارد؛ شیر خروجی آب تصفیه شده در برخی دستگاه‌ها بر روی سینک نصب می‌شود حال آن که بعضی دستگاه‌های دیگر نیز وجود دارند که قابلیت نصب شیر بر روی دیوار را دارند. این شرایط در مجموع، کلیت نیاز شما را مشخص خواهد کرد.

 تصفیه کن آب خانگی

بهترین تصفیه کن آب

بعد از اینکه نیازتان را شناسایی کردید، حال نوبت به انتخاب یک برند با کیفیت و مرغوب به عنوان بهترین تصفیه کن آب می‌رسد؛ اما واقعاً کدام برند را می‌توان بهترین تصفیه‌کننده آب دانست؟ در این مورد بهتر است به محصولاتی مراجعه کنیم که امتحان خود را از قبل پس داده‌اند؛ محصولاتی که برای سال‌ها در کشور مورد استفاده قرار گرفته‌اند و در بازار نیز از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار هستند. این ویژگی‌ها را در حال حاضر می‌توان در محصولات تایوانی پیدا کرد.

 

انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و به دلیل کیفیت بالایی که دارند، مورد توجه قرار گرفته‌اند و بهترین تصفیه کن آب محسوب می‌شوند. سه برند آکوا، آکوا پرو و سافت واتر جزو بهترین محصولات تایوانی در کشور هستند که تحت لیسانس آمریکا تولید می‌شوند و از نظر سیستم عملکردی کیفیت و تنوع بالایی دارند. انواع دستگاه‌های تایوانی سه مرحله‌ای، پنج مرحله‌ای، شش مرحله‌ای و هفت مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای با داشتن فیلتراسیون قوی و استفاده از فیلترهایی همچون مینرال، فرا بنفش، کربن بلاک و... می‌توانند نیازها در سطوح مختلف خانوادگی، شرکتی و سازمانی را برطرف کنند.

 

خرید تصفیه‌کننده آب 

 

بهتر است خرید تصفیه‌کننده آب از مراکز معتبر انجام شود؛ این موضوع از آن جهت ضرورت دارد که اخیراً برخی سودجویان با هدف کسب درآمد بیشتر دستگاه‌های بی کیفیتی را به جای دستگاه‌های با کیفیت به مشتریان معرفی کرده و سعی دارند با قیمت گزافی به آن‌ها بفروشند. در این میان برای پیدا کردن بهترین دستگاه آب تصفیه کن باید فروشگاه‌های معتبر را پیدا کنید که این کار از طریق اینترنت در جستجو قابل انجام است.

برای نمونه شرکت تصفیه آب راد گستر نوین یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه دستگاه تصفیه آب خانگی است که خود وارد کننده اصلی محصولات اورجینال تایوانی در ایران به شمار می‌رود. از همین رو قیمت محصولات آن در مقایسه با سایر مراکز فروش مناسب‌تر بوده و از بابت کیفیت دستگاه‌ها نیز می‌توانید اطمینان حاصل کنید.

اگر قصد دارید به صورت اینترنتی خرید کنید، می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کرده و ضمن مطالعه ویژگی‌های محصولات مختلف و آگاهی از قیمت آن‌ها دستگاه مورد نظر خود را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. یکی از نکاتی که در هنگام خرید حتماً باید به آن توجه داشته باشید، بررسی تأییدیه‌های بهداشتی و بین‌المللی است. انواع گواهینامه‌های FDA، WQ، CE و NSF جزو گواهینامه‌های مطرح و معتبر بین‌المللی هستند و هر دستگاه تصفیه آب که این تأییدیه‌ها را داشته باشد، بهترین تصفیه کن آب محسوب خواهد شد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام