همیشه سعی کنید آب آشامیدنی خود را سالم نگه دارید تا بو و مزه‌ی خوبی بدهد. انواع مختلف فیلترهای تصفیه آب وجود دارند که با توجه به نوع نیاز می‌توانید بهترین مدل را که مناسب شماست انتخاب کنید و آب مصرفی خود را در مرحله‌ی نهایی تصفیه کنید. اما مسئله‌ی مهم این است که قبل از خریداری دستگاه تصفیه آب خانگی، میزان آلودگی‌های موجود در آب آشامیدنی شما مشخص شود و سپس با توجه به آلودگی‌های موجود دستگاه تصفیه آب متناسب را خریداری کنید.

 

به ‌وسیله‌ی دستگاه تصفیه آب می‌توانید طعم آب آشامیدنی خود را بهبود ببخشید و حتی خود را از آلودگی‌های مضر موجود در آن محافظت کنید. امروزه نصب و نگهداری فیلتر‌های تصفیه آب بسیار راحت‌تر از قبل شده‌اند زیرا تنوع مدل‌‌های فیلتر تصفیه آب خانگی زیاد شده است.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده فیلترهای پارچی، فیلترهای قابل نصب بر روی شیر آب، فیلترهای قابل نصب زیر سینک و آشپزخانه و فیلتر‌های اسمز معکوس انواع فیلتر تصفیه آب خانگی هستند که گزینه‌های مناسب برای حذف سرب و بسیاری از آلودگی‌های معمول در آب را دارا می‌باشند.

 

تصفیه آب خانگی

گزارش اعتماد مصرف کننده شما (CCR)، که همچنین به عنوان گزارش کیفیت آب مصرفی نیز شناخته می‌شود، میزان آلاینده‌های موجود در آب را مشخص می‌کند. از طریق این گزارش می‌توان فهمید که چگونه آب آشامیدنی خود را با استانداردهای آب آشامیدنی EPA مقایسه کنید. شما میتوانید از طریق تماس با اداره آب محلی منطقه‌ی خود این گزارش را دریافت کنید.

گزارش کیفیت آب به شما در مورد آب موجود در سیستم شهری توضیحاتی می‌دهد. این گزارش با میزان آلودگی آبی که از سیستم لوله کشی منزل خود دریافت می‌کنید لزوما یکسان نیست زیرا ممکن است در لوله کشی منزل به دلیل قدیمی بودن سیستم آن، آلودگی‌هایی نظیر سرب و رسوبات با آب ترکیب شوند. آزمایش بهترین راه برای دسترسی به کیفیت آب در خانه شما است. یکی از راه‌های دسترسی به آب بدون سرب، باز گزاشتن آب تا زمانی است که آب خنک شود مخصوصا برای شیر آبی که بیشتر از شش ساعت بسته بوده است. اما این امر به تصفیه آب از سرب کمک نمی‌کند و فقط ممکن است میزان آن کاهش پیدا کند.

دولت یا اداره بهداشت محلی شما ممکن است کیت تست رایگان را ارائه دهد، همچنین کیت تست در فروشگاه‌های بهبود لوازم خانگی فروخته می‌شود.

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

 

بر اساس آزمایشات ما در مورد نوع فیلترهای تصفیه آب و دستگاه تصفیه آب، مدل‌هایی از فیلتر‌ها برای حذف سرب و کلروفرم شناسایی شده‌اند. توانایی فیلتر برای حذف کلروفرم پیش بینی می کند که چه مقدار از آلودگی‌های آلی مانند بنزن و آتزین قابل حذف می‌باشد.

ادعای حذف آلاینده‌های مختلف در انواع فیلترها متفاوت است. برای اطمینان از این که یک فیلتر یک آلودگی خاص را حذف می کند یا نه، باید مطموئن شوید که دستگاه تصفیه آب خانگی مطابق با استاندارد‌های NSF باشد.

مدل‌ها تایید شده در رنج قیمت‌های مختلف موجود هستند و همگی آنها دارای فیلتر قابل تعویض می‌باشند که به طور سالانه باید تعویض شوند تا بهترین کارایی را از دستگاه تصفیه آب خانگی دریافت نمائیم. اما توجه کنید که هزینه‌های این فیلتر‌ها میتواند با توجه به نصب و نگهداری آنها متفاوت باشد. برای مثال توجه برخی سیستم‌های اسمز معکوس نیاز به نصب و تعمیر و نگهداری حرفه ای دارند. بعضی از مدل‌های دستگاه تصفیه آب یک شاخص فیلتر هستند که طول عمر فیلتر و زمان تعویض آن را نشان می‌دهند.

 

خرید تصفیه آب

 

از فاکتور‌های اصلی برا ی انتخاب دستگاه تصفیه آب می‌توان به بودجه شما، میزان آب مصرفی، کارایی دستگاه و از همه مهمتر میزان آلاینده‌های موجود که نیاز به نوع فیلتر تصفیه آب را برای شما مشخص می‌کند، اشاره کرد.

 

انواع دستگاه تصفیه آب

فیلتردستگاه تصفیه آب خانگی 

دستگاه تصفیه آب 

فیلتر تصفیه آب خانگی

آب تصفیه کن خانگی

تصفیه آب خانگی اسمز معکوس

 

تصفیه آب خانگی دستگاه تصفیه اب

 

فیلتر تصفیه اب

 

یکی از بهترین مدل‌های فیلتر تصفیه آب خانگی برای حذف کلروفرم و سرب از آن استفاده می‌شود. این فیلتر بدون نیاز به تعویض کارتریج و کاهش سرعت جریان آب، آلاینده‌ها را از آب برطرف می‌کند.

 

دستگاه تصفیه آب

 

اگر شما به دنبال نصب آسان هستید، این نوع فیلتر انتخاب خوبی برای آب آشامیدنی و مصارف روزانه شما می‌باشد. این فیلتر به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بین آب فیلتر شده و فیلتر نشده سوئیچ کرده و با توجه به نیاز خود از آب، بهره بگیرید. از طرف دیگر این نوع فیلتر‌ها جریان آب را کند می‌کنند و قابلیت نصب بر روی همه‌ی انواع شیر‌های آب را دارا نمی‌باشند. این مسئله جزء معایب این مدل است که باعث می‌شود به گزینه‌های دیگر انواع دستگاه تصفیه آب خانگی فکر کنیم.

 

آب تصفیه کن

 

هوادهنده شیر آب را بردارید، سپس فیلتر را بر روی آن به آسانی پیچ کنید. این نوع از فیلتر تصفیه آب خانگی به شما این امکان را می‌دهد که مقادیر زیاد آب را بدون تغییر در سیستم لوله کشی منزل فیلتر کرده و آلاینده‌های موجود آن را تصفیه کنید. این فیلتر نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر ترجیح داده می‌شوند اما مشکل آنها این است که باعث ایجاد شلوغی آشپزخانه می‌شوندو بر روی همه انواع شیر‌های آب نیز نصب نمی‌شوند.

 

تصفیه اب

 

مانند فیلترهای آشپزخانه‌ای، این نوع از دستگاه تصفیه آب خانگی نیز می‌تواند مقدار زیادی آب را فیلتر کند. اما این مدل برعکس مدل قبلی ظاهر آشپزخانه را تغییر نمی‌دهد ولی در عوض باعث می‌شود فضای کابینت شما اشغال شود.همچنین این مدل به تغییر در سیستم لوله کشی نیاز دارد.

 

فیلتر تصفیه آب خانگی اسمز معکوس

 

در این نوع فیلتر با استفاده از فشار آب خانگی استاندارد، آب از طریق یک غشای نیمه نفوذ پذیر و سپس از طریق فیلترها عبور می‌کند. فیلترهای اسمز معکوس می‌توانند طیف وسیعی از آلاینده‌ها را از جمله جامدات محلول در آب را حذف کنند. از معایب این فیلتر‌ها این است که می‌توانند کم کم فضای کابینت را خراب کنند و معمولا برای تولید هر گالن آب فیلتر شده 3 تا 5 گالن آب را به هدر می‌دهد. شما باید آنها را به طور دوره ای با سفید کننده پاکسازی و تمیز کنید، و غشاء و فیلتر‌های این نوع دستگاه تصفیه آب باید در طبق توصیه سازنده به صورت دوره‌ای جایگزین شوند.

 

دستگاه تصفیه اب

 

از آنجایی که آب یکی از ضروری ترین نیاز‌های بدن ما انسانها می‌باشد، نیاز است برای بهبود هر چه بیشتر آن و حفظ سلامتی خود، آلاینده‌های موجود در آب را به وسیله دستگاه تصفیه آب خانگی حذف کنیم و نسبت به تصفیه آب آشامیدنی خود حساسیت به خرج دهیم. انواع مختلفی از دستگاه تصفیه اب در بازار وجود دارد که باید با توجه به نیازمان بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام