انتخاب یک دستگاه تصفیه آب عالی بسیار مهم است؛ زیرا سلامت عمومی بدن ما در گرو کیفیت آبی است که می‌نوشیم و اگر دستگاه تصفیه شده از کیفیت و کارایی مطلوبی برخوردار نباشد، ممکن است به سلامتی ما آسیب هایی وارد کند. البته انتخاب یک دستگاه مناسب کار چندان راحتی نیست؛ زیرا فاکتورهای مهمی وجود دارد که برای انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید بدان‌ها توجه نمود.

ما در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی با عنوان تصفیه آب خانگی قلیایی را به شما معرفی کرده و شما را با کاربرد فیلتر قلیایی تصفیه آب آشنا سازیم. مطالعه این مقاله برای افرادی که قصد خرید یک دستگاه تصفیه آب را دارند، بسیار مفید بوده و می‌تواند در افزایش اطلاعات آنها نسبت به دستگاه‌های تصفیه آب خانگی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

 

بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی کدام است؟

 

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی مدل‌های بسیار متنوعی دارند که این تنوع هم از نظر برند و هم از نظر نوع کارکرد قابل توجه است. از نظر برند می‌توان گفت که برندهای تایوانی جزو بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی هستند که در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردارند. سافت واتر، آکوا و سی سی کا نمونه‌های مشهور برندهای تایوانی هستند که هرکدام مدل‌های متنوعی را تولید می‌کنند. یکی از بهترین مدل هایی که توسط این سه برند تولید می‌شود، دستگاه تصفیه آب قلیایی است که با داشتن فیلترهای مخصوص، به آب تصفیه شده خواص مثبت فراوانی می‌بخشد. در ادامه به توضیح دستگاه تصفیه آب قلیایی و شیوه کارکرد آن خواهیم پرداخت. 

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی چیست؟

 

تصفیه آب خانگی قلیایی یکی از بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی است که به آب خاصیت قلیایی می‌بخشد. قلیایی بودن یا بازی بودن، مفهومی است که در مقابل اسیدی بودن قرار می‌گیرد. میزان اسیدی بودن یا بازی بودن محلول‌های مختلف توسط معیاری به نام پی اچ (PH) اندازه گیری می‌شود. گستره اندازه گیری پی اچ اعداد از صفر تا 14 را دربرمی گیرد که عدد صفر نشان دهنده اسیدی ترین حالت ممکن و عدد 14 نشان دهنده بازی ترین یا قلیایی ترین حالت ممکن است. در میان این گستره عدد 7 قرار دارد که عددی خنثی محسوب می‌شود و محلول هایی که پی اچ آنها بیشتر از 7 باشد، محلول هایی قلیایی محسوب می‌شوند. با توجه به این مقدمه باید گفت که کار دستگاه تصفیه آب قلیایی، افزایش پی اچ آب به میزان اندک و بازی کردن آن است. بدین منظور کاربرد فیلتر قلیایی تصفیه آب در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد و فیلتری به نام فیلتر قلیایی یا فیلتر آلکالاین نقش قلیایی کردن آب را برعهده می گیرد..

 

فیلتر قلیایی یا فیلتر آلکالاین چیست؟

 

همان طور که می‌دانید، دستگاه‌های تصفیه آب دارای چندین فیلتر هستند که هرکدام از این فیلترها کارکرد مخصوص به خود را دارد. کار فیلتر قلیایی یا فیلتر آلکالاین بازی کردن آب تصفیه شده است. استفاده از فیلتر قلیایی در تصفیه آب خانگی قلیایی به این خاطر صورت می‌گیرد که با حذف املاح آب در مراحل اولیه تصفیه، آب خاصیت اسیدی به خود گرفته و مصرف آن برای سلامت بدن مضر به شمار می‌رود؛ در نتیجه کاربرد فیلتر قلیایی تصفیه آب کمک می‌کند تا آب خاصیت بازی اولیه خود را پیدا کند.

 فیلتر آلکالاین چیست

کاربرد فیلتر قلیایی تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب چیست؟

 

کاربرد فیلتر قلیایی تصفیه آب که فیلتر آلکالاین نیز نامیده می شود در دستگاه تصفیه بسیار مهم است. فیلتر قلیایی دارای عناصر معدنی مفید مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ... است که با عبور آب از آن این عناصر به آب تصفیه شده انتقال داده می‌شوند. در حقیقت اسیدی شدن به خاطر نبود این املاح است که با ورود این املاح توسط فیلتر قلیایی، آب خاصیت بازی به خود می‌گیرد.

 

چرا استفاده از تصفیه آب خانگی قلیایی مهم است؟

 

برای درک اهمیت استفاده از تصفیه آب خانگی قلیایی، لازم است که بدانیم اسید و آب اسیدی چه تاثیرات منفی می‌توانند بر سلماتی ما داشته باشند. همه ما تا حدی با کلیت اسیدها آشنا هستیم و می‌دانیم که خاصیت سوزندگی و خوردنگی دارند؛ تجربه کار با اسیدهای باتری اتومبیل در باتری‌های اسیدی و همچنین احساس برق گرفتگی دندان در اثر خوردن ترشی زیاد، نمونه هایی از آشنایی ما با تاثیرات اسید هستند. وقتی مواد اسیدی وارد معده می‌شوند، اسید معده بر روی آنها ریخته شده و آنها را هضم می‌کند.

 

اما غلظت بالای اسید در معده ما به تدریج به سلامت اندام‌های مختلف بدن آسیب می‌رساند. همچنین پزشکان توصیه می‌کنند که در خوردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های اسیدی زیاده روی نکنیم، زیرا این دسته از خوراکی‌ها به مرور زمان به مینای دندان که پوشششی محکم است آسیب رسانده و به تدریج باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند. مزیت استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی آن است که از غلظت اسیدهای موجود در بدن ما کم کرده و از این طریق به بهبود بیماری هایی مانند قند، چربی، افسردگی و ... کمک می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی را دارید، حتما بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی را خریداری کنید؛ دستگاهی که دارای فیلتر آلکالاین باشد و بتواند به آب تصفیه شده خاصیت قلیایی بدهد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام