گیج فشار یکی از مهمترین قطعات دستگاه تصفیه آب می باشد چرا که این قطعه فشار آب ورودی به ممبران را نشان می دهد و با عددی که بر روی آن نشان می دهد می توان کم یا زیاد بودن فشار را بر روی دستگاه احساس کرد و برای تعمیر آن اقدام لازم را انجام داد. گیج فشار باید بر روی عدد 50psi نشان داده شود، اگر کمتر یا بیشتر از این عدد بود حتما باید برای اینکه به عدد 50psi برسانیم، برای عیب یابی تصفیه آب خانگی خود اقداماتی را انجام دهید که در ادامه درجه دستگاه و فشار و تنظیم فشار آب دستگاه را برایتان توضیح خواهیم داد.

 آشنایی با علائم خرابی گیج تصفیه آب

درجه دستگاه تصفیه آب

معمولا درجه دستگاه تصفیه آب خانگی باید بر روی 50psi  باشد و اگر دستگاه شما عددی به غیر از این عدد را به شما نشان دهد، نشان دهنده یک مشکل در دستگاه تصفیه آب شما است و باید هرچه زودتر برای عیب یابی آن اقدام لازم را انجام دهید. واحد اندازه گیری درجه گیج فشار psi می باشد که بهترین عدد 50 psi است، اگر عدد گیج فشار تصفیه آب شما کمتر از این عدد نشان می داد یعنی فیلتر ممبران دستگاه که قلب دستگاه تصفیه آب هم به شمار می رود، به خوبی کار نمی کند. اگر دستگاه شما عدد 120psi را نشان می داد به این معنی می باشد که فیلتر ممبران شما پر شده است و آب نمی تواند به درستی  از فیلترها رد شود و باید سریعا برای تعویض فیلتر ممبران اقدام کنید.

درجه گیج فشار اگر زیر 50psi بود به معنی این است که:

فیلتر ممبران به مشکل برخورده است

جریان برق به خوبی به دستگاه نمی رسد و احتمال اینکه ترانس سوخته باشد بسیار زیاد است.

پمپ تصفیه آب به طور کامل خراب شده است.

فشار دستگاه آب تصفیه کن

نحوه تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب را معمولا با دستگاهی به نام گیج فشار اندازه گیری می کنند که در بعضی از دستگاه های تصفیه آب روکار است و در بعضی از دستگاه ها ی تصفیه آب توکار هستند که از لحاظ کارایی هیچ تفاوتی با هم ندارند. فشار دستگاه زمانی که خاموش است بین صفر تا بیست می یاشد. اگر فشار به بیشتر از 125 و تا 150 برسد، به فیلترها، هوزینگ ها و دیگر قطعات دستگاه تصفیه آب آسیب جدی وارد می کند. یکی دیگر از علت های کاهش فشار دستگاه، فشار آب ساختمان و یا گرفتگی لوله ها می تواند باشد. پس همیشه به نمایش عددی که بر روی گیج دستگاه نشان داده می شود دقت کنید.

تنظیم فشار آب دستگاه

اگر بعضی مواقع آب خروجی دستگاه تصفیه آب شما از فشار مناسبی برخوردار نیست، در ادامه این راه کارها را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید ولی اگر این کارها هم جواب نداد با تعمیرکارهای متخصص در این حوزه تماس بگیرید.

فشار دستگاه آب تصفیه کن

هواگیری: همیشه مقداری هوا در لوله ها یا در مسیر فیلتر ها وجود دارد که برای حل این مشکل لازم است آبی که در مخزن جمع شده را به طور کامل خالی کنیم که با انجام دادن این کار هوایی که در مخزن هم وجود داشت خارج می شود و یا اگر پمپ دستگاه کار می کند ولی آب تصفیه شده به شیر برداشت وارد نمی شود، امکان اینکه هوا در مسیر ورود آب به فیلتر ممبران وجود داشته باشد بسیار زیاد است و یا علت دیگری که می تواند وجود داشته باشد این است که اگر ترک و یا شکستگی در هوزینگ فیلتر های پیش تصفیه وجود داشته باشد امکان اینکه هوا در آنها وجود داشته باشد بسیار زیاد است و حتما باید هواگیری شود. پیشنهاد می شود مقاله آموزش نحوه تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب را مطالعه نمایید.

عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب

این روزها که استفاده از دستگاه تصفیه آب در هر خانه ای یک امری است ضروری، اما این دستگاه هم مانند دیگر لوازم برقی در منزل ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

مراکز معتبر و نمایندگی های دستگاه های تصفیه آب در ایران خدمات پس از فروش و گارانتی قطعات را همراه با دستگاهی که از آنها خریداری می کنید به شما ارائه می دهند. در ادامه شما را با نکاتی در مورد شایع ترین عیب یابی و تعمیر دستگاه های تصفیه آب در یک جدول عیب یابی به شما عزیزان توضیح خواهیم داد و شما را با عیب های شایع این دستگاه آشنا خواهیم کرد.

1.دستگاه تصفیه آب کار نمی کند

·         کابل برق ورودی دستگاه چک شود

·         از ورود آب با فشار مناسب به دستگاه مطمئن شوید

·         سوییچ های فشار بالا و پایین بررسی شود

·         پمپ چک شود

2. دستگاه کار می کند ولی مرتبا خاموش و روشن می شود

·         شیر یکطرفه کنترل آب تصفیه خراب است

·         فشار آب ورودی چک شود

·         شیر چهارطرفه خراب است

·         سوییچ های فشار بالا و پایین چک شود

·         زانویی سوپاپ دار هوزینگ ممبران خراب است

3.دستگاه مداوم کار می کند

·         پمپ فشار لازم را ایجاد نمی کند

·         سوییچ فشار بالا چک شود

4. کم شدن آب دستگاه تصفیه آب

·         گرفتگی منافذ ممبران

·         فیلتر های پیش تصفیه گرفته است

·         پمپ چک شود

·         سوییچ فشار بالا چک شود

 

5. آب تصفیه بدمزه است

·         قرار نگرفتن درست ممبران در جای خود

·         خرابی شیر چهار طرفه

·         گرفتگی شیر کنترل جریان پساب

6. دستگاه خاموش می شود اما پساب در جریان است

·         فشار آب شهری زیاد است

·         شیر برقی خراب است

7. علت صدای زیاد دستگاه

·         پمپ چک شود

·         فشار آب زیاد است

·         شیر چهار طفرفه خراب است

8. هوزینگ نشتی دارد

·         در هوزینگ ها ترک وجود دارد

·         هوزینگ ها به اندازه کافی محکم بسته نشده اند

·         به احتمال زیاد اورینگ ها خراب و یا از جای خود خارج شده اند

9. علت بو و طعم نامطبوع آب

·         فیلتر مرحله 5 و6 بررسی شود

·         مخزن ذخیره آب چک شود

·         بررسی شیلنگ های مرتبط با دستگاه

10. دستگاه آب تصفیه تولید می کند اما از شیر خارج نمی شود

·         شیر مخزن چک شود

·         شیر برداشت بررسی شود

·         گرفتگی فیلترهای 5 و6

·         فشار باد مخزن بررسی شود

 

چنانچه بنا به دلایلی مشکلی برای دستگاه تصفیه آب شما پیش آمد حتما با متخصصین در این زمینه تماس حاصل نمایید چرا که اگر خود اقام به این کار کنید نه تنها مشکل دستگاه را برطرف می کنید بلکه آسیب جدی به آن وارد می کنید و این کار هزینه زیادی برای شما به همراه دارد.

شرکت راد گستر نوین به ده ها سال سابقه در زمینه واردات و فروش دستگاه های تصفیه آب، قطعات و فیلترها، در ایران می باشند که شما با خرید دستگاه تصفیه آب از شرکت رادگسترنوین با پشتیبانی مادام العمرو خدمات پس از فروش به شما عزیزان خدمات ارائه می دهند. شما می توانید به صورت آنلاین و تلفنی با مشاورین این شرکت به صورت 24 ساعته جهت راهنمایی و خرید در تماس باشید.