مانند هر وسیله دیگری از لوازم خانه، دستگاه تصفیه آب خانگی هم می تواند به دلیل عبور آب از آن یا تغییرات فشار داخلی، صداهایی ایجاد می کند. اگر دستگاه تصفیه آب شما صداهای غیر عادی تولید می کند در اینجا مواردی وجود دارد که باید بررسی شود. علت صدای دستگاه تصفیه آب معمولا به دلیل تغییر فشار در داخل ستگاه، خراب شدن پمپ دستگاه تصفیه آب و یا نصب پمپ تصفیه تقلبی، حباب های هوای داخل شیلنگ ها، ارتعاش شیلنگ هاییی که به دستگاه وصل می شوند، جریان نامنظم آب که به داخل سیستم می رود، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

علت صدای زیاد دستگاه تصفیه آب چیست؟

انباشته شدن هوا در داخل دستگاه می تواند یکی از علت های ایجاد صدا باشد.گاهی اوقات حباب های هوا می توانند در طول زمان پس از نصب دستگاه، بخصوص پس از تعویض فیلتر های تصفیه آب در داخل لوله ها جمع شوند.برای رفع هوای جمع شده در درون فیلترها باید آنها را هواگیری کرد.

صدای بد دستگاه تصفیه آب خانگی

معمولا دستگاه تصفیه آب نباید صدای نامتعارفی داشته باشد مگر اینکه در قطعات آن مشکلی بوجود آمده باشد. پس هر صدایی که از دستگاه تصفیه آب خانگی خود شنیدید حتما آن را جدی بگیرید.

وجود صدای بد دستگاه ممکن است دلایل زیر را داشته باشد:

  • وجود هوا در فیلتر های دستگاه:

هوا در فیلتر تصفیه آب، خود می تواند یکی ازعوامل صدای زیاد در دستگاه باشد.هنگامی که فیلتر های دستگاه را تعویض می کنید از آنجایی که در آب هوا وجود دارد و این هوا ها در فیلتر جمع می شوند و هنگام خروج آب از دستگاه صدای ناهنجاری بوجود می آید.برای رفع این کار باید هواگیری انجام شودکه بهتر است این کا را به دست متخصصین این دستگاه ها بسپارید.

  • مشکلات پمپ تصفیه آب خانگی:

در بعضی از مواقع ممکن است پمپ دستگاه بخوبی کار نکند و حداقل فشار پمپ که باید 50Psi باشد را فراهم نکند.سوال اینجاست که چکار کنیم وقتی مطمئن می شویم که فشار کافی ایجاد نمی کند، ابتدا از روشن بودن دستگاه مطمئن می شویم،به گیج فشار بر روی دستگاه (اگر نصب نسیت حتما برای نصب آن اقدام کنید) نگاه کنید، اگر کمتر 50psi بود حتما برای عیب یابی پمپ اقدام کنید.خراب شدن پمپ دستگاه تصفیه آب یکی از مهمترین عامل صدای ناهنجار دستگاه تصفیه آب می باشد که علت خراب شدن پمپ هم می توان به دیر تعویض کردن فیلترها اشاره کرد.پمپ ها معمولا از دو قسمت موتور الکتریکی و هد پمپکه به آن کلگی هم می گویند تشکیل شده است. وقتی که پمپ خراب می شود اگر مشکل جزئی بود که فقط با تعویض هدپمپ (کلگی پمپ تصفیه آب) حل می شود و در هزینه هم صرفه جویی می شود .ولی اگر مشکل جدی تر بود و به قسمت موتور الکتریکی آسیب وارد شده بود، باید کل پمپ تعویض شود و هزینه سنگینی هم در بر خواهد داشت.

مشکلات و خرابی پمپ تصفیه آب خانگی

یکی دیگر از مشکلات پمپ می توان به تقلبی بودن پمپ دستگاه تصفیه آب اشاره کرد.حتما در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب دنبال کیفیت و معتبر بودن نمایندگی که از آن خرید می کنید باشید چراغ که اگر فقط به فکر قیمت ارزان باشید قعا هم دستگاه تقلبی است و هم قطعات آن تقلبی می باشند و همانطور که می دانید از یک دستگاه تقلبی با قطعات تصفیه آب فیک هم نمی شود انتظار کیفیت خوبی داشت. پس حتما در خرید دستگاه تصفیه آب دقت کنید.

  • لرزش دستگاه تصفیه آب:

یکی از علت های اصلی لرزش دستنگاه آب تصفیه کن، پمپ دستگاه می باشد.چرا که پمپ وظیفه ای که دارد این است که آب وارد شده را با فشار مناسب به فیلتر اصلی دستگاه یا همان ممبران هدایت می کند.وقتی که پمپ در جای خود قرار نگرفته باشد و محکم نباشد، باعث ایجاد صدا و لرزش دستگاه می شود.حتما محلی را که پمپ در آن قرار می گیرد را چک کنید و از محکم بودن آن مطمئن شوید.

یکی دیگر از عوامل لرزش دستگاه،شیلنگ ها می باشند. از کوتاه بودن شیلنگ ها مطمئن شوید چرا که وقتی که شیلنگ ها بلند باشند باید با بست آنها را محکم کنید تا از هرگونه لرزشی جلوگیری شود.

گزینه دیگری که می تواند باعث لرزش دستگاه شود، تعویض فیلتر ها است.وقتی که به تازگی فیلتر ها را تعویض کردید ممکن است لرزشی در دستگاه حس کنید که البته این لرزش موقتی است و بعد از چند ساعت کارکردن دستگاه قطع می شود.

خرید و تعویض پمپ تصفیه آب اورجینال

پمپ دستگاه تصفیه آب یکی از قطعات اصلی این دستگاه می باشد که وظیفه ی آن آب وارد شده را به فیلتر ممبران هدایت می کند. برای تعویض پمپ، اول سوییچ ها و بعد پمپ را چک کنید. اگر در زمانی که پمپ صدا ایجاد می کرد و یا نشتی آب مشاهده کردید و یا حتی اگر فشار آب دستگاه بسیار کم شده بود، لازم است که کل پمپ و یا کلگی را تعویض کنید.اگر با نشتی آب مواجه شدید که این نشتی از مقدار کم به زیاد رو به افزایش بود، حتما باید کلگی پمپ عوض شود ولی اگر به آن توجه نکردید و زمان زیادی از آن گذشت به مرور زمان آب به درون موتور الکتریکی پمپ می رود و بلبرینگ آن را آسیب می زند و در اینجا باید کل پمپ تعویض شود و هزینه سنگینی هم برای شما در بر خواهد داشت.

خرید و تعویض پمپ تصفیه آب اورجینال

پس حتما به صداهای دستگاه تصفیه آب خود و نشتی آبی که از پمپ مشاهده می کنید، توجه داشته باشید و سریعا برای تعمیر آن اقدام کنید چرا که به مرور زمان هزینه های سنگینی در پی خواهد داشت.

حتما برای تعویض پمپ و دیگر قطعات دستگاه تصفیه آب از قطعات اورجینال استفاده کنید چرا که پمپ های فیک می تواند به کل دستگاه آسیب برساند.برای خرید پمپ اورجینال حتما از مراکز فروش معتبر در بازار و نمایندگی های معتبر در ایران تهیه نمایید.

شرکت رادگسترنوین یکی از معتبر ترین نمایندگی های فروش دستگاه های تصفیه آب و قطعات اورجینال اعم از پمپ، فیلتر و... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.