هر وقت صحبت از خرید می‌شود. قبل از هر چیز، کیفیت محصول و خدمات پس از فروش محصول در نظر گرفته می‌شود. چرا که ماندگاری یک برند، به میزان کیفیت آن بستگی دارد. برای برخی خریدها انتخاب برند برتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال، برای خرید دستگاه تصفیه آب نیز، باید برندهای معتبر تصفیه آب نیز بررسی گردند. در این مقاله به معرفی برندهای معتبر تصفیه آب می‌پردازیم.

در این مقاله به موارد زیر پرداخته شده است:

 

مارک های معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر, سی سی کا, آکوا
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

 

مارک های معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی

 

سوالاتی که قبل از خرید باید از خود بپرسید، برندهای معتبر تصفیه آب، محصولات آنان و انواع مختلف دستگاه تصفیه آب است. به دلیل انتخاب‌های فراوان، در این قسمت به معرفی انواع فیلتر، و معرفی بهترین برند، در میان آنان می‌پردازیم.

 

فیلتر پارچ تصفیه آب

این نوع فیلترها، درون یک پارچ قراردارند. معمولاً این فیلترها دو بخش دارند ، نیمه فوقانی و نیمه پایینی. در جایی که نیمه بالایی فیلتر کربن فعال است و نیمه پایینی آن ظرف آب است.

نقاط قوت:
قابل حمل
ارزان

نقاط ضعف:
ظرفیت پایین آب
مدت زمان تصفیه بالا

بهترین برند: اکسل (Xelle)

 

فیلتر آب سر شیر آب

این فیلترهای جمع و جور مستقیماً به شیر آب آشپزخانه شما وصل می‌شوند.

نقاط قوت:
سرعت بالای تصفیه
مقرون به صرفه

نقاط ضعف:
بسیاری از آلودگی‌ها را نمی‌گیرد.

بهترین برند: دلفین (DOLPHIN)

 

فیلتر سر دوش حمام

فیلتر دوش، در مسیر دوش قرار می‌گیرد و آب را تصفیه می‌کند.

نقاط قوت:
مناسب برای آب‌های حاوی فلوراید و کلر
مقرون به صرفه
قابل حمل

نقاط ضعف:
سرعت نسبتا کم
ممکن است برخی املاح مفید آب را بگیرد

بهترین برند: فولیتک (FLUXTEK)

 

فیلتر آب زیر سینک

فیلترهای آب زیر سینک، این فیلترها برای نصب در زیر سینک طراحی شده اند.

نقاط قوت:
تا 99% آب را تصفیه می‌کند.
تاثیری در دکوراسیون آشپزخانه ندارد.
سرعت بالا در تصفیه آب

نقاط ضعف:
غیر قابل جابه‌جایی
تعمیرات تخصصی

بهترین برند: Softwater ، CCK ، AQUA PRO

 

دستگاه‌های فیلتر رومیزی

این دستگاه‌ها مانند یک کلمن، بر روی میز قرار گرفته و آب را فیلتر می‌کنند.

نقاط قوت:
قابل جابه‌جایی
قیمت مناسب
نسبت به فیلتر شیر و فیلتر دوش، طول عمر بیشتری دارند.

نقاط ضعف:
منبع آب کم
برهم زدن دکوراسیون داخلی

بهترین برند: Softwater ، CCK ، AQUA PRO

 

فیلتر تصفیه آب ورودی ساختمان

این فیلترها پیش از ورودی ساختمان قرار می‌گیرند، و تمام آب ورودی ساختمان را فیلتر می‌کنند.

نقاط قوت:
نیازی به وجود دستگاه فیلتر در هر ساختمان نیست

نقاط ضعف:
هزینه بالا راه اندازی
هزینه بالای تعمیرات و نگهداری

 

در ادامه به بررسی بهترین برند، میان انواع دستگاه تصفیه آب می‌پردازیم. برندهای برتر، سافت واتر، سی سی کا و آکوا هستند.

 

برند تصفیه آب سافت واتر

شركت سافت واتر (Soft Water) در سال 1946 در ویسکانسین Wisconsin آمریکا تأسيس شده است. این برند، از برندهای معتبر تصفیه آب و یکی از پرفروش ترین آب تصفیه کن های جهان است. در طول 66 سال به کمپانی پیشرو در صنعت تصفیه آب ويسكسين در زمينه تكنولوژي برتر و خدمات برتر معرفی شده است. این برند به بيش از 75000 مشتري خدمت رسانی می‌کند. اکنون این برند در تایوان نیز، مشغول به کار شده است. تمام محصولات این کمپانی تحت لیسانس آمریکا هستند. این دستگاه تصفیه آب تایوانی، در تایوان تولید شده و به ایران فرستاده می‌شود.

این برند در توصیف خود، و پاسخ به سوالاتی همچون چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ می‌گوید:

"ما در تلاش هستیم تا رضایت کامل مشتری را در خرید بهترین دستگاه تصفیه آب تایوانی، جلب کنیم. هدف ما تولید دستگاه آب آشامیدنی،بدون تمام املاح مضر برای بدن انسان است."

او پاسخ تجاری نیز در مورد سوال چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ در وب سایت خود منتشر کرده است.می‌نویسد:

" شرکت Soft Water با افتخار، دستگاه تصفیه آب تایوانی را به شما ارائه می‌‌دهد. ما شخصاً مسئولیت کیفیت تصفیه آب شما را بر عهده می‌گیریم. تعهد ما به رشد و تعالی شرکت، با ارائه محصولات برتر، خدمات رسانی درجه یک به مشتریان و قیمت‌های مناسب انجام می‌شود.

 پرفروش ترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بررسی دقیق برند سافت واتر

اگر هم اکنون از خود می‌پرسید، چه مارکی خوبه؟، باید این بخش از مقاله را با دقت بیشتری بخوانید. چرا که به بررسی دقیق و کوتاه این دستگاه تصفیه آب پرداخته‌ایم.

تصفیه آب سافت واتر، یک دستگاه شش مرحله‌ای بوده، و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. البته ناگفته نماند، شاید علت این کیفیت،66 سال تجربه این برند است.

قطعات با کیفیت به کار رفته در این دستگاه، به خوبی می‌تواند رضایت شما را جلب کند. موتور به کار رفته در این دستگاه، یکی از پر قدرت‌ترین موتورهای دستگاه‌های تصفیه است. این موتور 125BPI قدرت دارد، که در میان سایر رقبا، حرفی برای گفتن خواهد داشت. این دستگاه می‌تواند، 1.2 لیتر آب در دقیقه را تصفیه کند. فیلتر‌های تصفیه آب به کار رفته در این دستگاه، به خوبی عملکرده، و ذرات معلق آب را جذب می‌کنند.

در پاسخ به سوال چه مارکی خوبه؟، باید ممبران و منبع ذخیره را نیز در نظر بگیرید. ممبران دستگاه سافت واتر، 11 لایه دارد و توانایی تصفیه بیش از 150 لیتر آب را دارد. این ممبران با توجه به ممبرا رقبا از قدرت کمتری برخوردار است. اما عملکرد قابل قبولی دارد.

منبع ذخیره این دستگاه، ظرفیت 12 لیتر بوده، که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. اما در مجموع دستگاه تصفیه آب سافت واتر، از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و می‌توان به آن اعتماد کرد.

 

برند تصفیه آب سی سی کا

 

شرکت سی سی کا با مسئولیت محدود در سال 1973 در تائیچونگ، تایوان تأسیس شد. این کارخانه طراحی و ساخت انواع تجهیزات دستگاه تصفیه آب تایوانی، مانند انواع لوله ، انواع اتصالات ، محفظه های فیلتر ، فیلتر کارتریج ، پمپ ها و سایر موارد قطعات تصفیه آب ، و ... را انجام می‌دهد.

این کمپانی در عرصه تولید پرفروش ترین دستگاه های تصفیه آب تایوانی، عملیات اصلی تیم تحقیق و توسعه خود را در تولید انبوه ، فروش و خدمات پس از فروش ، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس اختصاص داده است.

کمپانی سی سی کا، گواهی بین المللی تضمین کیفیت ISO-9001/200/2008 استانداردهای صدور گواهینامه و گواهینامه بین المللی NSF را ارائه دریافت کرده است. به جرأت می‌توان سی سی کا را یکی برندهای معتبر تصفیه آب معرفی کرد.

این برند در وب سایت رسمی خود در پاسخ به سوال چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ می‌نویسد:

"برای بیش از 40 سال ، ما تلاش کرده‌ایم تا شعار خود را با عنوان " هر خانواده‌ای باید از یک سبک زندگی با آب آشامیدنی سالم درکنار آرامش ذهن لذت ببرد" در تمام محصولات خود رعایت کرده، و سلامتی مصرف کنندگان CCK در اولویت قرار دادیم.

این برند، پاسخ تجاری نیز به سوال چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ داده است. در این زمینه در وب سایت رسمی خود می‌نویسد:

"در آینده، ما از طریق فناوریهای پیشرفته هسته‌ای، خطوط تولید و محصول جامع و منحصر به فرد خود را، گسترش داده، از طریق مصرف کنندگان ، محصولات با ارزش افزوده بالایی را ایجاد خواهیم کرد و به صورت جهانی پیش خواهیم رفت تا به یک برند مشهور جهانی تبدیل شویم."

 

بررسی دقیق برند سی سی کا

اگر هم اکنون از خود می‌پرسید چه مارکی خوبه؟، باید این بررسی را مطالعه کنید. دستگاه تصفیه آب سی سی کا، یک پمپ قدرتمند، در پشت دستگاه به کار برده است. صدای این پمپ گرفته شده است.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا، تمام قطعات خود را بر روی یک براکت محکم کرده است. با وجود این براکت، جابه جایی دستگاه آسانتر خواهد بود. بنابراین جای کمی راهم اشغال خواهد کرد.

در مورد برند سی سی کا، درپاسخ به سوال چه مارکی خوبه؟، باید بگوییم، که این برند، دارای گواهی NSF و FDA است. این دو گواهی، تاییدیه گواهی غذا و دارو آمریکا هستند.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا، از فیلتر ممبران اورجینال استفاده می‌کند که کیفیت بالایی دارد. این فیلتر می‌تواند تا 180 لیتر آب را تصفیه کند. در این دستگاه از این منبع 12 لیتری استفاده شده، که دارای شیر تنظیم املاح درون آب می‌باشد.

 

برند تصفیه آب آکوا

دستگاه تصفیه آب آکوا در لیست برندهای معتبر و پرفروش دستگاه تصفیه آب قرار دارد. این شرکت در سال 1996 در تایوان تاسیس شد. و فعالیت خود را تحت لیسانس آمریکا آغاز کرد. این کمپانی در حال حاضر، انواع دستگاه‌ تصفیه آب تایوانی را تولید می‌کند. بهترین و با کیفیت ترین آنها، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس این کمپانی است.

این شرکت، در مورد معرفی خود در پاسخ به سوال، چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ در وب سایت رسمی خود می‌نویسد "بهترین ویژگی شرکت ما، کیفیت بالا، نصب آسان است. ما معتقدیم، در دنیایی که آلودگی رو به افزایش است، وجود آب تصفیه شده، یک نیاز همگانی است. بنابراین، پیشرفت مداوم و یکپارچه ما، رضایت شما را در پی دارد. "

این شرکت پاسخ تجاری به سوال چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ می‌نویسد "ما بر اساس تجارب خود محصولات تصفیه آب را با قیمت مناسب، با بهترین کیفیت ممکن به دست مشتریان خود می‌رسانیم. تمام محصولات ما، در کارخانه تست شده، و هیچ مشکلی ندارند. بنابراین اگر به درستی نصب شوند، تا سالیان سال برای شما کار خواهند کرد."

دستگاه تصفیه آب تایوانی تولید شده در شرکت آکوا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. این ویژگی‌ها، تصفیه 6 مرحله‌ای آن است.

این برند، پاسخ به سوال چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟، را در عمل نیز نشان داده است. چرا که این دستگاه می‌تواند آب دریا را نیز تصفیه و شیرین کند.

 

بررسی دقیق برند آکوا

اگر با وجود برندهای توضیح داده شده، هنوز هم از خود می‌پرسید، چه مارکی خوبه؟، بد نیست بدانید که برند آکوا بیشترین نمایندگی را در کشورهای جهان دارد. اجازه دهید برای پاسخ بهتر به سوال چه مارکی خوبه؟، جزئیات دستگاه اسمز معکوس این برند را موشکافی کنیم.

این دستگاه دارای پمپ 125 PSI بوده و قدرت پمپ قابل قبولی دارد. با برق 24 ولت کار می‌کند. منبع تغذیه برق این دستگاه، ایمن بوده و در صورت نشت اب دچار اتصال برق نمی‌شود. این دستگاه توان تصفیه ناخالاصی را تا 0.0001 میکرون را دارد. برای هموطنان عزیزی که آب شور دارند، مناسب است. به راحتی می‌تواند آب را تصفیه کرده، و آب شیرین تولید کند.

در این دستگاه، از منبع ذخیره آب، 12 لیتری استفاده شده است. این منبع با دابل اورینگ آب بندی شده، که نشتی آب را به صفر می‌رساند. در پاسخ پایانی به سوال چه مارکی خوبه؟، باید گفت، این برند، دارای گواهینامه جهانی NSF-CE-WATER QUALITY-FDA است. از این رو این برند، با قدرت، جایگاه خود را در میان برندهای معتبر تصفیه آب تثبیت می‌کند.

 

قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

 

به صورت کلی، قیمت دستگاه ‌تصفیه آب، علاوه بر کارایی، به برند و مارک آن نیز بستگی دارند. در این بخش از مقاله عوامل مؤثر بر قیمت بهترین مارک دستگاه تصفیه آب، را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 سیستم اسمز معکوس

سیستم اسمز معکوس

سیستم اسمز معکوس، یکی از معروفترین دستگاه‌های تصفیه آب در بازار است. که بسیار کارآمد بوده و توانایی بالایی در فیلتر کردن آلودگی‌های آب دارد. از مهمترین عواملی که قیمت بهترین مارک دستگاه تصفیه آب، در سیستم اسمز معکوس را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تعداد فیلترهای به کار رفته و نحوه کار انهاست.

ممکن است برخی دستگاه‌ها از فیلترهای فرابنفش نیز برای تصفیه آب نیز استفاده کنند. یا دارای قابلیت‌هایی همچون اضافه کردن، مواد معدنی به آب باشند. در این شرایط قیمت آنها بالاتر خواهد رفت.

سیستم تصفیه آب ورودی ساختمان

این سیستم برای برخی افراد ناآشناست. چرا که کمتر کسی از این سیستم استفاده می‌کند. این سیستم در ابتدای ورودی آب یک مجموعه قرار می‌گیرد، و آب کل مجموعه را تصفیه می‌کند. نکته جالب در این سیستم‌ها اینجاست، که برخی برندهای معتبر تصفیه آب، این سیستم‌ها را طوری طراحی می‌کنند که نیازی به برق نداشته باشد. البته نسبت به مدل‌های دیگر که نیاز به برق دارد، قیمت بالاتری دارد.

این سیستم اگر در یک بلوک آپارتمانی به کار رود، ممکن است از لحاظ هزینه، به صرفه تر باشد. اما برای بری افراد بازهم گران است. از عوامل مؤثر بر قیمت بهترین مارک دستگاه تصفیه آب، در این سیستم می‌توان به تعداد کارترچ، تعداد فیلتر، نیاز به برق، پمپ قدرتمند و هزینه خدمات حرفه‌ای اشاره کرد.

 

سیستم تصفیه تقطیر آب

همانطور که می‌دانید این سیستم‌ها از پدیده میعان، برای تصفیه آب استفاده می‌کنند. در این سیستم، آب را حرارت داده، تا بخار شود. پس از آن، بخار آب وارد لوله‌های سرد کننده شده، تا خنک گردد و به حالت مایع بازگردد. در این سیستم تمام املاح و مواد معدنی آب از آن گرفته خواهد شد. بسیاری از برندها در این سیستم قبل از گرما دادن به آب، از فیلتری کربنی استفاده می‌کنند. در این صورت تمام مواد شیمیایی که با بخار کردن از بین نمی‌روند، از آب گرفته می‌شود.

عوامل مؤثر در قیمت بهترین مارک آب تصفیه کن، در این سیستم، لیتر خروجی آب، میزان مصرف برقی و نوع فیلتری که قبل از تبخیر آب استفاده شده می‌باشد.

 

فیلتر سر شیر آب

همانطور که توضیح داده شد، این فیلتر، سر شیر بسته شده و به سرعت، آب را فیلتر می‌کند. این سیستم یکبار مصرف بوده و برای افرادی مناسب است، که نگرانی ‌خاصی برای آب مصرفی غذا و شست و شوی ظروف خود دارند.

عوامل مؤثر در قیمت بهترین برند آب تصفیه کن خانگی، در این سیستم طول عمر این فیلتر، مدت زمان فیلتر و جنس فیلتر به کار رفته در این سیستم است.

 

فیلترهای رومیزی

دستگاه‌های تصفیه آب که بر روی میز قرار می‌گیرند، را فیلترهای رومیزی می‌گویند. این سیستم‌ها به صورت ایستاده همانند کلمن نیز تولید شده است. غالبا، برندهای معتبر تصفیه آب در دنیا، یک یا چند مدل از این سیستم تولید کرده‌اند. این سیستم به وفور در بسیاری از اداره جات و برخی منازل یافت می‌شود. عوامل مؤثر در قیمت دستگاه تصفیه آب، در این سیستم، می‌توان به منبع ذخیره آب، جنس فیلتر به کار رفته، میزان برق مصرفی اشاره کرد.

 

میزان پیچیدگی سیستم تصفیه آب

به صورت کلی، قیمت تصفیه آب، در سرتاسر جهان بر اساس میزان پیچیدگی سیستم تعیین می‌شود. در میان تولید کنندگان بیشمار و انواع سیستم‌های تصفیه آب، قیمت‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری از این قیمت‌ها کاملا منصفانه بوده و برخی از انها نیز گاهی گران هستند. اما نکته‌‌ای که باید به آن توجه داشته باشید.، پیچیدگی سیستم تصفیه آب است. هرچقدر دستگاه پیچیده‌تر باشد، آب تمیزتری خواهید داشت. و هرچه آب تمیزتر باشد، قیمت دستگاه تصفیه آب بالاتر خواهد رفت.

 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

با وجود قیمت‌های متفاوت، برندهای متفاوت، همچنین هجوم سودجویان و تولید کنندگان برندهای تقلبی، خرید بدون مشاوره خرید دستگاه، کمی ممکن است خطرناک باشد. برندهای معتبر تصفیه آب در جهان، همیشه برای مشتریان خود مشاورانی در نظر می‌گیرند، تا برای مردم خریدی مطمئن در پی داشته باشد.

 

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید انواع پر فروش دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران را ارائه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

همه ما، آب آلوده را به مزه و بوی بد آن می‌شناسیم، اما ناگفته نماند که آلودگی‌هایی دیگری وجود داند که رنگ، بو و مزه خاصی ندارند. سرب یکی از آن آلودگی‌هاست.مشاوره خرید دستگاه به شما کمک می‌کند، تا دستگاهی متناسب با میزان آلودگی آب خود خریداری نمایید.

دقت داشته باشید که قبل از خرید حتما میزان سرب آب را در محل زندگی خود اندازه گیری کنید. این ماده خطرناک، ضررهای بیشماری برای بدن انسان دارد. اگر این میزان بالا باشد، مشاوره خرید دستگاه الزامی است.

همیشه برای خرید آب تصفیه کن خانگی، به دنبال گواهی NSF باشید. این گواهی سلامت کارکرد فیلترها را نمایش می‌دهد. جهت مشاوره خرید دستگاه، حتما میزان مصرف خود را در نظر بگیرید. این میزان را به مشاور اعلام کنید. چرا که دستگاه‌های مختلف با میزان تصفیه مختلفی وجود دارند.

در خرید دستگاه تصفیه آب، توانایی فنی شما نیز حائز اهمیت است. چرا که تقریبا همه دستگاه‌های تصفیه آب نیاز به سرویس و تعویض فیلتر دارند. اگر خود شما توانایی این کار را دارید، هنگام مشاوره خرید دستگاه، این موضوع را به مشاور اعلام کنید.

اگر آب محل زندگی شما، آب شور است، از فیلترهای سر شیر آب یا فیلترهای دوش استفاده نکنید. این فیلترها توانایی کمی در فیلتر آب دارند. لذا آب مصرفی شما پس از فیلتر همچنان آلوده خواهد بود. محل زندگی خود و میزان آلودگی آب را هنگام مشاوره خرید دستگاه، به اطلاع مشاور برسانید.

شاید به فکر استفاده از دستگاه تصفیه آب ورودی ساختمان باشید. لازم است در نظر داشته باشید، برندهای تقلبی، در این سیستم‌ها بسیار هستند. بسیاری از آنها با نام برندهای معتبر تصفیه آب، وارد بازار شده‌اند و کیفیت خیلی پایینی دارند. جهت استفاده از فیلتر آب ورودی ساختمان، مشاوره خرید دستگاه لازم است. چرا که مشاور می‌تواند برندهای تقلبی را از برندهای اصل تشخیص دهد. بنابراین در هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد شد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام