بسیاری از ما شناخت کافی نسبت به موضوع و اهمیت داشتن یک دستگاه تصفیه هوا در منزل و یا محل کار خود نداریم. به جرأت می‌توان گفت در همه‌ی منازل و ارگان‌های اداری و اجتماعی به دستگاه تصفیه هوا به شدت نیاز است. اغلب این گرد و غبارهایی که ما بر روی دسته‌ی مبل‌ها و میز‌های تلویزیون و ناهارخوری و... می‌بینیم، تنها نمونه‌هایی از بزرگترین ذرات و آلودگی‌هایی هستند که تا حدودی با چشم دیده می‌شوند.این آلودگی‌ها به مرور در دستگاه تنفسی لانه می‌کنند و باعث بیماری‌های مختلف ریوی و انواع حساسیت‌ها و آلرژی‌های فصلی و دائمی می‌شوند.

 

قبل از اینکه این مقاله را بخوانید لازم به ذکر میباشد که برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران و یا برای کسب اطلاعات بیشتر از بهترین نوع تصفیه هوا خانگی و دیدن عکس تصفیه هوای خانگی با برند معتبر ناسیونال که پیشرفته ترین سیستم تصفیه را داراست ، تصفیه هوا ,  تولید اکسیژن (جذب ذرات تا 99.7%) ساخت کشور تایوان _ تحت لیسانس ژاپن _ دارای 6 فیلتر تصفیه هوا ، دارای سیستم های یون ساز - استریلیزر - آنیون - تایمر روش تصفیه یا پاکسازی تصفیه هوا خانگی ناسیونال مدل 3800 : 1.فیلتر کاتالیزور سرد 2.فیلتر کربن فعال سلولی  3.آنتی باکتریال 4.راندمان بالا ذرات هوا (هپا) 5.ضد عفونی کننده (UV) فرابنفش  6.یونیزاسیون منفی قابل خاموش روشن کردن جداگانه فیلترUV و یون ساز میباشد و میتوان به قدرت گفت بهترین نوع دستگاه تصفیه هوای خانگی در ایران میباشد که شرکت راد گستر نوین با 1 سال گارانتی طلایی - خدمات پس از فروش مادام العمر - ارسال و راه اندازی دستگاه به کلیه نقاط رایگان - پرداخت پس از تحویل را برای هموطنان گرامی گذاشته است به صفحه دستگاه تصفیه هوا ناسیونال - Airpurifier NATIONAL مراجعه نمایید و یا در صفحه محصولات این محصول بسیار با کیفیت را بررسی نمایید و در صورت لزوم میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و مشاوره بگیرید و در سفارش خرید خود به همکاران ما بدهید و یا در هر لحظه میتوانید خرید اینترنتی تصفیه هوا انجام دهید.

 

ما در این مقاله می‌خواهیم به اهمیت داشتن یک دستگاه تصفیه هوا و همچنین مواردی که می‌تواند به شما برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی و بهترین دستگاه تصفیه هوا اداری کمک کند، اشاره کنیم:  
عدم تصفیه‌ی هوا خانه نه تنها می‌تواند موضوع مرگ و زندگی برای افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند، باشد بلکه با تصفیه هوا می‌توان برای افرادی که به نظر طبیعی و سالم هم هستند؛ هوای پاک، بدون گرد و غبار و بدون آلرژی به ارمغان آورد.

با تصفیه هوا هرگونه موارد شیمیایی و زیست محیطی که بدون اطلاع شما وارد محل زندگی و کار شما شده‌اند از بین خواهد رفت و این موضوع باعث خواهد شد روزانه هوای پاک و نفسی راحت بکشید. اگر در انتخاب دستگاه تصفیه هوا خود به خوبی دقت نموده و بهترین دستگاه تصفیه هوا را بدون نگرانی در خصوص هزینه‌های آن تهیه نمایید، نه تنها از کیفیت هوای خانه اطمینان خواهید داشت بلکه نیازی به نگرانی در خصوص هزینه‌های برق و تجهیزات جانبی دستگاه تصفیه هوا هم نخواهید داشت.

 

چرا باید بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا را انتخاب کنید؟

 

آژانس حفاظت محیط زیست هر ساله اطلاعات زیادی را در مورد کیفیت هوا ارائه می‌کند. در مطالعات خاص این سازمان محققان دریافته‌اند که هوای داخل ساختمان و یا اداره می‌تواند چندین بار از هوای باز بدتر باشد. زیرا هوا در محیط‌های بسته کمتر راه گریز و فرار دارند و این موضوع باعث می‌شود که هوا آلاینده‌های بیشتری را به خود بگیرد. همانگونه که اشاره شد این آلاینده‌ها می‌تواند مشکلات بهداشتی و سلامتی زیادی را برای اهالی آن خانه به همراه داشته باشد که اغلب با حساسیت‌ها و آلرژی‌ها و بیماری‌های تنفسی خود را نشان می‌دهد. یک تصفیه هوا مناسب در داخل منزل شما می‌تواند همه‌ی این مشکلات را مرتفع نماید. حال انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا خوب شما را از شر این مشکلات رهایی خواهند داد.

 

بهترین تصفیه هوا برای شما کدام است؟

 

اولین موضوعی که برای انتخاب دستگاه تصفیه هوا باید در نظر داشته باشید نرخ تحویل هوا به هوا یا CADR است. این پارامتر میزان تصفیه هوا را به شما توسط دستگاه تصفیه هوا نشان می‌دهد. نمره یا پارامتر CADR توسط انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی ارائه شد تا میزان هوای مناسب برای خانه را نشان بدهد. اساساً همه‌ی دستگاه‌های تصفیه هوا دارای سه نمره CADR هستند: یکی برای دود، یکی برای گرد و غبار و یکی برای انواع گرده‌ها و ریزگرد‌ها. بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی بالاترین نمره را در حذف این آلاینده‌ها دارد.

 

همچنین در انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب در نظر داشته باشید که تعداد تغییرات هوایی که یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند در هر ساعت تصفیه کند را هم حتماً به دست آورید. این مشخصه به شما می‌گوید که یک دستگاه تصفیه هوا چند بار در هر ساعت می‌تواند یک اتاق را تصفیه هوا کند. بخصوص اگر از آلرژی رنج می‌برید و می‌خواهید مشکلات خود را مرتفع نمایید این موضوع اهمیت زیادی دارد.

دستگاه های تصفیه هوا خانگی

موضوع دیگری که باید در انتخاب دستگاه تصفیه هوا در نظر داشته باشید، میزان جریان هوا از فیلتر‌ها و سیستم‌های تمیزکننده‌ی دستگاه تصفیه هوا می‌باشد. این موضوع ارتباطی به CADR ندارد و حتی خیلی از فروشندگان این موضوع را نمی‌دانند. میزان جریان هوا در یک دستگاه می‌تواند تعیین کند که آیا این دستگاه برای شرایط شما مناسب است یا خیر. جریان هوا در فوت مکعب به ازای هر دقیقه اندازه‌گیری می‌شود و هر چه فوت مکعب بیشتری در واحد از دستگاه تصفیه هوا عبور کند، میزان تصفیه هوای بهتری برای شما خواهد داشت.

برای انتخاب دستگاه تصفیه هوا دقت داشته باشید که بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی دستگاهی است که از فیلتر‌های HEPA برخوردار باشد. این فیلتر‌ها 97/99 درصد از ذرات هوا را حذف می‌کنند. فیلتر‌های HEPA دارای استاندارد‌های بالای صنعتی هستند، زیرا آن‌ها می‌توانند ذراتی را حذف کنند که سایر دستگاه‌های تصفیه هوا قادر به این کار نمی‌باشند. بسیاری از این دستگاه‌های تصفیه هوا همچنین مجهز به یک فیلتر اضافی ساخته شده با کربن هستند که ابتدا ذرات بزرگتر را آن‌ها جذب کنند. این موضوع باعث می‌شود شما مجبور نباشید بصورت متوالی فیلتر‌های HEPA دستگاه تصفیه هوا خود را تعویض کنید. برخی دیگر از دستگاه‌های تصفیه هوا همچنین مجهز به فیلترهای مخصوص برای حذف آلاینده‌های حیوانات خانگی و میکروب‌ها هستند.

انواع دیگری از دستگاه‌های تصفیه هوا در بازار وجود دارند که تولید‌کنندگان تصفیه هوا با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف مثلاً استفاده از ازن و یا لامپ‌های ماورای بنفش در حذف بیشتر آلاینده‌ها تأکید دارند. این دستگاه‌ها هر چند در تصفیه هوا بهتر در بسیاری از موارد عمل می‌کنند ولی فراموش نکنید دستگاه‌های تصفیه هوا هنوز به درستی امتحان خود را پس نداده‌اند. این موضوع نقد‌ها و انتقادات زیادی را برای این دستگاه‌ها به دنبال داشته که ما در این مقوله به دنبال بحث در مورد آن‌ها نیستیم.

 

ارزیابی کارشناسان رادگستر و نتایج به دست آمده

 

ما در ارزیابی دستگاه‌های تصفیه هوا برای انتخاب بهترین تصفیه هوا قدرت تصفیه هوا، سر و صدا، جریان هوا و مصرف انرژی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم مشتریان خود را بهتر برای خرید بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا راهنمایی کنیم.

محل استفاده از دستگاه تصفیه هوا بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید از تصفیه هوا در آشپرخانه و یا اتاق نشیمن استفاده کنید، خیلی نیاز نیست نگران سر و صدای آن باشید. اغلب دستگاه‌های تصفیه هوا صدایی حدود 60 دسی بل دارند. اما اگر در اتاق خواب و مطالعه می‌خواهید دستگاه تصفیه هوا داشته باشید، باید سر و صدا را در نظر داشته باشید. در اتاق خواب و استراحت باید دستگاه تصفیه هوا نهایتاً 30 دسی بل صدا داشته باشد.

موضوع دوم جریان هوا در دستگاه تصفیه هوا بود که ما پس از بررسی‌ها و آزمایشات مختلف فهمیدیم که نتایج ما با نتایج تولید‌کننده برابری می‌کند. به این معنی که جریان هوای ذکر شده بر روی دستگاه برای هر فوت مکعب در دقیقه درست مشابه همانی است که ما به دست آوردیم. جریان هوا به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه مقدار جریان هوا در یک ساعت اتفاق بیافتد. این موضوع بخصوص برای بیماران تنفسی و دارای آلرژی اهمیت زیادی دارد.

در نهایت میزان انرژی مورد استفاده در این دستگاه‌ها اغلب مصرف کم برق را نشان می‌دهد که جای نگرانی برای مصرف‌کننده نخواهند داشت.
در انتخاب بهترین تصفیه هوا یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید، پوشش منطقه‌ای و یا اندازه‌ی اتاق است. اگر قدرت تصفیه هوا برای اتاق شما بیشتر باشد بهتر است تا کمتر باشد. این موضوع بخصوص برای رفع مشکلات تنفسی بهترین راه حل است.

تصفیه هوا 

قابلیت‌ها و حالت‌های تصفیه هوا

 

در اولین نگاه شما به دستگاه تصفیه هوا مجموعه‌ای از اعداد را خواهید دید. این ارقام نشان‌دهنده‌ی واحدهای در حال تمیز شدن مانند گرد و غبار، دود و ریز گرد‌ها می‌باشد.
بخشی از آنچه در دستگاه تصفیه هوا کارآمد است، توانایی تصفیه هوا در انتقال هوا از طریق سیستم دستگاه می‌باشد. بنابر این جریان هوا و تغییرات هوا در یک ساعت را به خوبی می‌توانید با مشخصات دستگاه ببینید. این موضوع برای زمانبندی برای تغییر فیلتر‌های تصفیه هوا هم به شما کمک خواهد کرد.

 

طراحی تصفیه هوا خانگی

 

وقتی در حال بررسی و تعیین بهترین تصفیه هوا خانگی و یا بهترین تصفیه هوا اداری برای خود هستید به طراحی و ابعاد کلی محصول نیز توجه داشته باشید. دستگاه تصفیه هوا باید به اندازه‌ی کافی سبک و به راحتی قابل حمل باشد. همچنین باید فضای لازم را برای نصب دستگاه تصفیه هوا در اتاق در نظر داشته باشید. بهترین مکان برای نصب دستگاه تصفیه هوا جایی است که کمترین دیوار و مبلمان و اثاثیه را در مسیر خود داشته باشد.

دستگاه تصفیه هوا باید حالت‌های مختلفی داشته باشد تا در هنگام خواب آن را در کم‌ترین حالت خود قرار دهید. سر و صدا و لرزش دستگاه تصفیه هوا را هم در نظر داشته باشید. برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا برای اتاق خواب به دلیل صداهای اضافی مناسب نیستند.
مصرف انرژی و گواهینامه‌های استاندارد لازم

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای انتخاب بهترین تصفیه هوا میزان مصرف انرژی این دستگاه‌ها می‌باشد. دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنید که کمترین مصرف را داشته باشد. دستگاه‌های تصفیه هوا باید دارای گواهیEnergy Star باشند. این دستگاه‌ها معمولاً 20 تا 30 درصد انرژی کمتری از دستگاه‌های تصفیه هوا بدون گواهینامه انرژی استار استفاده می‌کنند. همچنین گواهینامه‌های UL و CARB نشان می‌دهند که دستگاه تصفیه هوا استانداردهای ایمنی لازم را دارند.

 

راهنما و پشتیبانی دستگاه تصفیه هوا

 

دستگاه‌های تصفیه هوا دارای گارانتی را انتخاب کنید تا از نقص‌های سازنده محافظت شوید. این نقص‌ها باعث خرابی زود هنگام دستگاه تصفیه هوا خواهند شد و اگر ضمانت لازم وجود نداشته باشد شما فقط پول خود را دور ریخته‌اید. اگر تصفیه هوا بیش از یک سال گارانتی داشته باشد، قابل اطمینان‌تر است.

همچنین تولید‌کننده باید به شما خدمات پس از فروش مناسب مانند نصب دستگاه و همچنین رفع مشکلات احتمالی را تضمین دهد. شما باید به راحتی بتوانید با نماینده‌ی خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه هوا تماس بگیرید. از آن‌ها راهنمایی بخواهید و مشکلات خود را با آن‌ها مطرح کنید.

آنچه که در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا اهمیت دارد کیفیت و نوع دستگاه تصفیه هوا با احتساب پارامترهای فوق‌الذکر می‌باشد. دستگاه‌های تصفیه هوا به عنوان یک عضو حیاتی باید در خانه‌ها پذیرفته شوند تا مشکلات تنفسی و آلرژیکی کمتری در جامعه دیده شود. هوای بیرون به دلیل جریان داشتن، کمتر مشکلات تنفسی نسبت به هوای داخل منزل و یا اداره خواهد داشت.

کارشناسان و متخصصین رادگستر در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا همواره آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند. شما می‌توانید برای مشاوره‌ی آنلاین و یا دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه‌ی ما به آدرس https://www.radgostarnovin.com مراجعه فرمایید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام