دستگاه تصفیه آب فرابنفش یا دستگاه تصفیه آب UV چیست ؟ دستگاه تصفیه آب فرا بنفش ، نوعی از دستگاه تصفیه آب می باشد که علاوه بر روش اسمز معکوس و وجود فیلترهای مختلف مانند فیلتر ممبران ، دارای محفظه ایی استیل بوده که در داخل آن از لامپی با تولید اشعه UV استفاده شده است . این لامپ در حقیقت همان فیلتر فرابنفش می باشد .

اشعه یو وی ، خاصیت گند زدایی و از بین بردن میکروبها و آلایندگی هایی از نوع باکتری و ویروس را دارا می باشد و با تاباندن این اشعه به آب تصفیه شده در مراحل نهایی تصفیه ، هر نوع عوامل بیماریزا را از بین خواهد رفت .

 

فیلتر یووی دستگاه تصفیه آب فرابنفش

 

دستگاه تصفیه آب فرابنفش چون از امواج استفاده کرده و هیچگونه ماده شیمیایی برای از بین بردن میکروب ها استفاده نمی کند ، از نظر ایمنی و بهداشت نسبت به فیلترهای شیمیایی ، ارجحیت دارد.

در حقیقت این فیلتر uv یو وی که باعث ضد عفونی آب با اشعه UV می شود ، با تاباندن این امواج بر بیماری هسته ژنتیکی ویروس و باکتری یا هر نوع موجود بیماری زای دیگر ، باعث تغییر در DNA آنها شده و به مرور قدرت تکثیر و پرورش این عوامل میکروبی ، را از بین برده و آنها را از آب حذف می کند .

معمولا فیلتر یو وی روی دستگاه های اسمز معکوس تصفیه آب ، از کارخانه نصب نمی شوند. چون ضرورتی وجود ندارد. اما میتوان به طور جداگانه آنها را خریداری کرد و به کمک پایه های مخصوص به دستگاه تصفیه آب متصل کرد.

 فیلتر یووی دستگاه تصفیه آب

فیلتر اشعه فرابنفش UV

 

نصب فیلتر uv تصفیه آب ، سبب گندزدایی آب تصفیه شده خواهد شد . این فیلتر اشعه فرابنفش هیچگونه ضرری بر کیفیت آب نداشته و طعم و مزه آن را تغییر نخواهد داد . فقط چون با اشعه یو وی فعال می باشد ،

پوست و چشم نباید در معرض مستقیم این اشعه قرار بگیرند . که این مسئله هم به دلیل اینکه فیلتر داخل محفظه مخصوص استیل می باشد ، منتفی است.

محاسن استفاده از فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب فرابنفش:

  • - حذف انواع میکروب ها اعم از باکتری و ویروس
  • - سرعت بالا به منظور گند زدایی آب ( در عرض چند ثانیه با کمک اشعه یو وی میکروب ها کاملا از بین خواهند رفت )
  • - تعویض آسان فیلتر و خرید آسان آن
  • - نسبت به استفاده از مواد شیمیایی گند زدا مانند کلر بسیار تاثیر گذارتر و بی خطر تر هستند .
  • - طعم و مزه و به طور کلی کیفیت آب هیچگونه تغییری نخواهد کرد .
  • - بدون ضرر برای بدن انسان
  • - به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم ما ، خودبخود عملیات ضدعفونی را انجام می دهد .

 

فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب فرابنفش چگونه کار می کند ؟

 

فیلتر یو وی همانطور که قبلا هم گفته شد ، داخل یک شیشه قرار گرفته و اطراف آنها را هم محفظه ایی استیل پوشانده است که به این ترتیب اشعه UV به بیرون از محفظه نفوذ نمی تواند بکند .

آب از یک سمت این سیستم وارد قسمت استیل شده ، از محفظه ی شیشه ایی اطراف فیلتر به طور چرخشی عبور کرده و در معرض گند زدایی اشعه یو وی قرار گرفته و بعد از ضدعفونی آب با اشعه UV به طورکامل ، به بیرون از محفظه استیل هدایت خواهد شد .

 

نصب فیلتر uv تصفیه آب

 

فیلتر یو وی در دستگاه تصفیه آب فرابنفش ، هم مانند بقیه فیلترها در این دستگاه ، احتیاج به تعویض دارد. معمولا بعد از گذشت یک سال ( کمتر یا بیشتر با توجه به کیفیت آب شهری و منطقه ) به دلیل اینکه دیگر در برابر میکروبها کیفیت خود را از دست می دهند ، باید تعویض شوند .

نصب فیلتر UV تصفیه آب دارای مراحل زیر می باشد:

- شیر ورودی آب را ابتدا بسته همچنین دستگاه را از برق بکشید .

- معمولا محل نصب فیلتر یو وی ، بعد از قرارگیری فیلتر مینرال و یا کربن می باشد .

- لامپ UVرا بردارید و داخل محفظه شیشه ایی که قبلا عنوان کردیم ، قرار می دهید .

- سوکت های برق را متصل می کنید .

- لامپ و محفظه شیشه را داخل محفظه استیل قرار دهید .

- محفظه را به اتصالات مخصوص خود ، متصل کنید . ( یا به شکل فیتینگ یا مهره و تفلون )

- با کمک پایه فیلتر ، محفظه استیل را روی یکی از فیلترهای دستگاه آب تصفیه کن قرار دهید.

- شلنگ آب را از فیلتر آخر ، گرفته و وارد فیلتر UV کنید. ( شلنگ آب را ا داخل فیلتر مینرال به داخل فیلتر یو وی هدایت کنید )

- انتهای شلنگ آب را از خروجی فیلتر UV به شیر خروج آب در سینک متصل کنید.

قیمت فیلتر لامپ UV

حتما در نظر داشته باشید که اگر به موقع فیلتر UV تعویض نشود ، کیفیت خود را از دست داده و دیگر کارایی لازم برای ضدعفونی کردن آب ، را از دست خواهد داد . حتی ممکن است منجر به شکستن محفظه شیشه ایی اطراف لامپ UV شده و در نتیجه استفاده از دستگاه تصفیه آب فرابنفش با خطر همراه خواهد بود.

 

خرید و قیمت فیلتر UV

 

اگر قصد خرید فیلتر فرابنفش تصفیه آب ، را دارید می توانید به وب سایت شرکت رادگستر نوین مراجعه کنید و در آنجا با اطمینان کامل به خرید این محصول بپردازید . در این شرکت انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب فرابنفش ، با قیمت مناسب و البته اصل اورجینال بودن به فروش رسیده و همچنین می توانید از خدمات نصب و تعویض فیلتر هم استفاده کنید.

 

انواع لامپ UV در دستگاه تصفیه آب فرابنفش

لامپ های یو وی از نظر نوع عملکرد و ساختار همگی مشابه هم هستند و لامپ هایی اند دارای جیوه فعال که اشعه فرابنفش از خود تولید می کند . اما تفاوت این لامپ ها در شکل ظاهری آنها است . ممکن است دو سر سوکت دار باشد و یا تنها یک سر سوکت داشته باشد. همچنین میزان قدرت این لامپ ها هم ممکن است متفاوت باشند . اما اکثرا لامپ های 6 وات هستند .

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام