این روزها نفس کشیدن برای کسانی که در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌کنند، به آسانی گذشته نیست و آلودگی هوا نه تنها در بیرون، بلکه در داخل منزل نیز، مشکلات عدیده و جبران‌ناپذیری بر سلامتی ساکنان آن گذاشته است. راه‌های متفاوتی برای حل این مشکل ارائه شده است که یکی از کارآمدترین آن‌ها، استفاده از انواع دستگاه تصفیه هوای خانگی است.

این دستگاه‌ها باعث می‌شوند که هوای تصفیه شده در فضای خانه جریان یابد و شما از خطرات آلودگی‌ها تا حد بسیار زیادی در امان بمانید.
ولی خب مسلماً این که کدام یک از برندهای تصفیه هوا را تهیه می‌کنید، اهمیت دارد زیرا که هرکدام امکانات و ویژگی‌های خاصی دارند که برای نیاز شما کاربردی‌تر خواهند بود. ولی قبل از هرکاری باید یک سری نکات در خرید برندهای تصفیه هوا مد نظر داشته باشید. برای مثال، قبل از خرید انواع دستگاه تصفیه هوای خانگی باید ببینید که می‌خواهید چه چیزی از هوای خانه‌تان حذف شود چون براساس پاسخ به این سؤال است که می‌توانید گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

Air Purifier

 

این برند یکی از بهترین برندهای معتبر دستگاه تصفیه هوای خانگی به خصوص برای کسانی است که از بیماری‌های تنفسی مانند آسم، آلرژی و یا حساسیت به مواد شیمیایی رنج می‌برند و به همین خاطر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم بسیار استفاده می‌شود.

از مزایای این دستگاه در بین مارک‌های معتبر دستگاه تصفیه هوا درگذشته این بوده که برای کمک به کنترل سارس در سال 2003 در هنگ کنگ مورد استفاده قرار گرفت، همچنین IQAir بعنوان تنها شریک آموزشی در صنعت تصفیه هوا، از سوی انجمن ریه‌ی آمریکا شناخته شده است.

فیلتر HyperHEPA و سیستم تصفیه هوا، چهار حالت در این تصفیه‌کننده‌ی هوا برای حذف ذرات فوقانی و ذرات کوچک به عنوان3 میکرون، مانند ویروس‌ها، گرد و غبار و حیوانات اهلی – که علت اصلی مشکلات تنفسی مبتلایان به آسم و آلرژی هستند را درنظر گرفته است.

IQAir همچنین دارای یک فیلتر V5 جدید برای حذف مواد شیمیایی و بوهای هوا است که باعث بهبود عملکرد آن حتی بیشتر از گذشته می‌شود. کنترل در این دستگاه بسیار آسان و از راه دور است ، همچنین گزینه‌هایی برای برنامه‌نویسی کامل و وضعیت شاخص فیلتر نیز برایتان نشان می‌دهد که شما را به این دستگاه برند تصفیه‌ی هوا علاقه‌مندتر می‌کند.

 

HEPA Air Purifier

 

Alen Breathe Smart دومین برند خوب در لیست ما است که اگرچه کوچک‌ترین ذرات در هوای خانه را به اندازه‌ی IQAir به طور مؤثر فیلتر نمی‌کند زیرا از یک فیلتر HEPA استاندارد استفاده می‌کند و یک فیلتر بوی جداگانه ندارد. با این وجود، تقریباً تمام آلاینده‌های معمولی که موجب مشکلات بهداشتی و تنفسی مشترک از یک منطقه تا 1100 فوت مربع می‌شود، با قیمت پایین تر از HealthPro Plus حذف خواهد شد.

در رتبه‌بندی CADR (که حذف آلاینده‌ها را اندازه‌گیری می‌کند) یکی از بالاترین رتبه‌ها را در میان انواع دستگاه تصفیه هوا خانگی در بازار بدست آورده است. همچنین یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این مدل آلن، سنسور هوشمند بصری آن است که می‌تواند به طور مداوم میزان آلودگی هوا را تحت تأثیر قرار دهد و مطابق با آن فن را تنظیم کند. اگر ترجیح می‌دهید واحد را در حالت‌های زمانبندی یا دستی برای صرفه‌جویی در انرژی صرف کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید (اگر چه این تصفیه‌کننده هوای Energy Star Certified) است و همچنین یک تنظیم شبانه که سرعت هر دو طرف را کاهش می‌دهد و باعث کاهش نویز می‌شود روشنایی شاخص‌های LED. همچنین یک مانیتور فیلتر وجود دارد.
یکی از ویژگی‌هایی که در این برند تصفیه‌ هوا باید در نظر داشت موضوع واحد یونیزه‌ی اختیاری Breathe Smart است که موضوع بحث انگیزی است. اتم‌هایی که توسط یونیزر شارژ شده اند، می‌توانند ذرات هوا را به طور موثرتری بگیرند، اما هوای یونیزه خود می‌تواند باعث مشکلات تنفسی افراد مبتلا به ریه‌های حساس یا آسیب پذیر شود.

 بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا

Plus Air Purifier

 

شاید این برند فقط پوشش حداکثری که برای اتاق‌ها فراهم می‌کند تا 350 فوت مربع است ولی مزیتش ارزان‌تر بودنش در نسبت با Alen Breathe Smart است.
در کنار این مسئله، این برند، گزینه‌های فیلتر قابل تنظیمی ‌را فراهم می‌کند که به شما اجازه می‌دهد به طور خاص سیستم تصفیه را برای سموم، میکروب‌ها، بو و حیوانات خانگی مورد هدف قرار دهید. اگر هر کدام از این مسائل یک نگرانی عمده برای شما یا خانواده شما باشد، شما ممکن است مایل باشید در مورد منطقه و قیمت پوشش دهنده، در برند تصفیه هوا هماهنگی وجود داشته باشد.

با این وجود هیچ سازشی بین کیفیت عملکرد MinusA2 وجود ندارد. پنج فیلتر دیگر ساخته شده در این سیستم شامل فیلتر HEPA و یک فیلتر کربن فعال است که با انتخاب فیلتر سفارشی شما، کار برجسته ای برای تمیز کردن هوا ذرات و آلاینده‌ها انجام می‌شود. همچنین یونیزاسیون اختیاری برای خروج هوا از دستگاه وجود دارد - اما سازنده ادعا می‌کند که ازن تولید نمی‌کند.

چندین مزیت دیگری که می‌توان در این برند در مقایسه با انواع دستگاه تصفیه هوای خانگی دید این است که یک حسگر حساس به حسگر هوای دستی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد که چگونه تصفیه کننده هوا کار می‌کند و در نهایت باید بگوییم MinusA2 برندی است جذاب که به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شود.

 

Mighty Air Purifie

 

AP-1512HH Coway یکی از جمع و جورترین برندهای تصفیه هوا در لیست ما است که شاید کیفیت پایین‌تری داشته باشد اما برچسب قیمت مناسب‌تری نیز دارد و برای کارکرد کامل در اتاق‌های کوچکتر از 300 فوت مربع طراحی شده است و سیستم تصفیه 4 قسمتی دارد که شامل یک فیلتر HEPA برای حذف ذرات کوچک و سایر آلاینده‌ها و در کنارش یک فیلتر بو است.

این تصفیه‌کننده قدرتمند، همچنین از سیستم یونیزه‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند در صورت دلخواه خاموش شود و شرکت سازنده‌ی آن نیز می‌گوید که ازنی که توسط سیستم ایجاد شده است، حداقل در بهترین حالت است و واحد تحت استانداردهای سخت کالیفرنیا تایید شده است.

این برند تصفیه هوا همچنین دارای نشانگر کیفیت هوا است، اما با استفاده از کیفیت هوا تشخیص داده می‌شود یک قدم بیشتر از MinusA2، به صورت خودکار افزایش سرعت فن در صورت نیاز، و یا خاموش کردن دستگاه زمانی که هیچ ذره‌ای در نیم ساعت متوجه نشده است. علاوه بر این، در مقایسه با اکثر مدل‌های رقابتی بسیار آرام است.

 

Round Air Purifier

 

Honeywell 50250-S ایده آل برای کسانی است که می‌خواهند یک برند تصفیه کننده هوا ارزان قیمت را از اتاق به اتاقی دیگر در مواقع مورد نیازشان حرکت دهند. این دستگاه کمی‌بزرگتر از Coway است، اما در میان مارک‌های معتبر دستگاه تصفیه هوا با قمیتی منطقی و به صورت زیرزمینی فروخته می‌شود. فیلتر این برند، HEPA یا فیلتر شیشه ای و فیلتر پیشگیرنده کربن فعال برای حذف بیش از حد آلاینده‌ها است و طراحی دور آن 360 درجه در طول است که 390 فوت مربع را می‌تواند پوشش دهد.
در این برند تصفیه کننده هوا، سیستم نظارت‌گری برای کیفیت هوا وجود ندارد و تصفیه کننده‌ی قابل برنامه‌ریزی ای نیست، اما یک سنسور در آن وجود دارد که تعیین می‌کند چه تعداد آلاینده فیلتر شده اند و چه هنگام آن‌ها باید تغییر کنند.

 

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام