استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مدرن و با حداکثر کارآمدی در تولید محصولات تصفیه آب امروزه مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب شده است. شرکت آکواجوی یکی از نام آشناترین برندهای تصفیه آب می‌باشد. البته این نوع نیز بدلیل اینکه کلیه‌ی استانداردها و شرایط لازم را زیر نظر کارخانه‌ی اصلی باید داشته باشد کیفیتی در خور توجه دارد.

 

دستگاه تصفیه آب آکواجوی

 

با داشتن تکنولوژی چند فیلتره امکان تصفیه آب را تا 90 درصد فراهم می‌کند. این دستگاه همانند یک کارخانه خوب تصفیه آب خانگی و با قدرت زیاد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را برای شما فراهم می‌کند. دستگاه تصفیه آب با قدرت بالا را معمولاً در این روزها دستگاهی می‌دانند که از تکنولوژی تصفیه آب اسمز معکوس بهره گرفته باشد. خوشبختانه این دستگاه با استفاده از این قابلیت و 5 مرحله‌ی فیلتراسیون آب تمامی ذرات معلق در آب از جمله نیترات، سرب، کلر، گل و لای و شن و ماسه، جیوه، آرسنیک و مواد رادیو اکتیو را از آب حذف می‌کند و نهایتاً با عبور آب از غشا اسمز معکوس ذراتی به انداز‌ه‌ی 0.0001 میکرون اندازه را هم از آب جدا می‌کند و نهایتاً با استفاده از فیلتر موجود تمامی باکتری‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

 

قیمت تصفیه آب آکواجوی

 

نسبت به سایر هم‌نوعان خود کمتر است و این به دلیل وجود قطعات و خدمات مناسب این شرکت و بعنوان نماینده‌ی اصلی می‌باشد. اما به غیر از این موضوع این محصول و وجود قطعات در ساختار دستگاه تصفیه آب آکواجوی موارد دیگری هم تعیین‌کننده‌ی قیمت دستگاه تصفیه آب آکواجوی می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه و نوع فیلتراسیون دستگاه را نام برد.
قیمت دستگاه تصفیه آب آکواجوی دارای پنج مرحله فیلتراسیون اغلب نسبت به سایر نمونه‌های این دستگاه بالاتر است.

 قیمت تصفیه اب آکواجوی

 

مراحل فیلتراسیون این دستگاه تصفیه آب به شرح زیر می‌باشد:

 

مرحله اول: فیلتر فیبر 5 میکرون

این فیلتر نوعی از الیاف مصنوعی پروپیلن است که بصورت فشرده بوده و آب با عبور از این فیلتر تمامی ذرات به بزرگی ه میکرون را از خود به جای می‌گذارد. در واقع فشردگی این لایه به شکلی است که تمامی ذراتی که تا بزرگی 5 میکرون را داشته باشند در این فیلتر نمی‌توانند عبور کنند. ذراتی مانند شن، گرانول، زنگ لوله، آرسنیک، ماسه و... در این مرحله تصفیه می‌شوند و آب سبک‌تر و شفاف‌تر می‌شود.

مرحله دوم: فیلتر کربن فعال

در این مرحله نوعی کربن فعال وجود دارد که همانند زغال چوب می‌باشد. این کربن فعال خاصیت جذب دارد و قادر است موادی همچون کلر، گازهای شیمیایی محلول شده در آب و سایر مواد شیمیایی و آلی را جذب کند. همچنین این فیلتر با جذب بوی و طعم بد آب باعث شیرین‌تر شدن و لذتبخش‌تر شدن طعم آب می‌شود.
نکته‌ی جالب در دستگاه تصفیه آب آکواجوی این است که کربن فعال موجود در این دستگاه از نوع پوسته نارگیل است. این قابلیت باعث می‌شود تا حالت کربن فعال این دستگاه دارای منشا گیاهی باشد و نه از نوع شیمیایی و به همین دلیل ترکیبات سالمی از خود در آب به جای می‌گذارد.

مرحله سوم: فیلتر فیبر 1 میکرون

این مرحله تا حدود زیادی همانند فیلتر مرحله اول عمل می‌کند با این تفاوت که فشردگی فیلتر در این مرحله بسیار بیشتر است و قادر است تا ذرات معلق در آب تا بزرگی 1 میکرون را تصفیه کند. بنابراین اگر هرگونه شن و ماسه و یا گل و لای و آلاینده‌ای کوچکتر از 5 میکرون در آب بوده باشد و از مرحله قبلی عبور کرد هباشد در این مرحله به دام خواهد افتاد.

مرحله چهارم: فیلتر اسمز معکوس( RO)

مهم‌ترین خاصیت فیلتراسیون در دستگاه آکواجوی استفاده از این قابلیت اسمز معکوس است. در قیمت دستگاه تصفیه آب آکواجوی هر گاه در آن از این قابلیت استفاده شده باشد بالاتر می‌رود. اسمز معکوس چندین لایه‌ی غشای نیمه نفوذی است که در اطراف یک لوله‌ی مرکزی تابیده و یا پیچ خورده است. این غشا دارای روزنه‌هایی تا 0.1 نانومتر است که بر حسب میکرون می توان آن را 0.0001 میکرون دانست.

از آنجایی که ناخالصی‌های موجود و محلول در آب قادر به تخریب این غشا نیستند بنابراین در یک طرف غشا که از لوله‌های مرکزی عبور می‌کند آب خالص به جای خواهد ماند و در طرف دیگر آبی که دارای ناخالصی است وجود دارد که به سمت فاضلاب هدایت می‌شود.

نمک‌های موجود در آب را از طریق فیلتر اسمز معکوس تا 98 درصد از آب جدا می‌شود. نیترات، سرب، جیوه و سایر ناخالصی‌های دیگر نیز به همراه فلزات سنگین و مضر در آب در این مرحله حذف می‌شوند. آب سختی خود را که باعث ایجاد رسوب در کتری و چایی می‌شود را از دست می‌دهد و آبی تقریباً خالص باقی می‌ماند.

مرحله پنجم: فیلتر نهایی کربن

این نوع فیلتر هم دقیقاً مانند مرحله دوم است با چند درجه قدرت بیشتر تا اگر بو و ناخالصی شیمیایی در آب باقی مانده را از بین ببرد و آب 100 درصد خالص شود.
قیمت دستگاه تصفیه آب آکواجوی با توجه به نوع فیلترهای موجود در آن متفاوت است. همچنین تفاوت قیمت دستگاه تصفیه آب آکواجوی در صورت خرید تفاوت‌هایی با هم خواهد داشت.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام