سافت واتر یکی از برندهای معتبر در زمینه‌ی تولید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی است که در تایوان قرار دارد. دستگاه‌های تصفیه آب این برند کیفیت بسیار بالایی دارند و آب خروجی سالم، تمیز و بدون هر گونه آلاینده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم نحوه نصب دستگاه تصفیه آب Soft Water را به شما آموزش دهیم. با این آموزش نصب دستگاه سافت واتر می‌توانید این دستگاه را نصب کنید و به راحتی از آن استفاده کنید.

یک پیشنهاد: بهتر است نصب دستگاه تصفیه آب را به یک تکنسین حرفه‌ای نصب بسپارید. چرا که هر گونه اشتباه در نصب قطعات این دستگاه باعث افت عملکرد دستگاه می‌شود و ممکن است در کیفیت آب خروجی هم تاثیر منفی داشته باشد.

با این حال ما تمام مراحل نصب تصفیه آب را به شما آموزش خواهیم داد و امیدواریم که مفید و مثمرثمر واقع شود.

 

نقشه اتصالات تصفیه آب خانگی سافت واتر

یکی از اولین ملزومات در آموزش نصب دستگاه سافت واتر این است که با نقشه نصب تصفیه آب خانگی آشنا شوید. شما در نقشه نصب تصفیه آب خانگی با تمام اتصالات و مسیرهایی که در این دستگاه وجود دارند آشنا می‌شوید و می‌توانید مطابق با آن مراحل نصب تصفیه آب را جلو ببرید.

در شکل زیر نقشه شماتیک اتصالات دستگاه تصفیه آب سافت واتر را مشاهده می‌کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید این یک دستگاه سافت واتر 5 مرحله‌ای است. دستگاه‌های دیگری هم وجود دارند که 3 مرحله‌ای، 6 مرحله‌ای و حتی 8 مرحله‌ای هستند. اما اگر طریقه نصب دستگاه 5 مرحله‌ای را یاد بگیرید نصب سایر مراحل هم با اتصال چند فیلتر امکان‌پذیر می‌باشد که کار چندان سختی نیست.

همانطور که در این شکل مشاهده می‌کنید. دستگاه شامل چند هوزینگ فیلتر (جایی که فیلتر داخل آن قرار می‌گیرد)، مخزن آب، شیر تخلیه‌، انواغ فیلتر و ممبران و واشرها می‌باشند که توسط شلنگ‌هایی به هم متصل هستند. درپوش‌هایی برای بستن هوزینگ‌ها هم وجود دارند. شما وقتی که دستگاه تصفیه آب سافت واتر را دریافت می‌کنید. تمام این قطعات تصفیه آب به صورت مجزا هستند و باید به نحوی آن‌ها را به هم متصل کنید که در نهایت تمام فیلترها بتوانند به درستی عمل کنند و آب را از هرگونه رسوب، نمک‌های محلول و آلاینده‌های شیمیایی و میکروارگانیسم‌ها پاک کنند.

 نصب دستگاه سافت واتر

مراحل نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

نصب دستگاه تصفیه آب Soft Water را شروع می‌کنیم. تمام مراحل نصب تصفیه آب را به دقت مطالعه کنید و مو به مو انجام دهید و چیزی را از قلم نیندازید.
شیر آب ورودی یا همان شیرفلکه‌ی آب را ببندید و مطمئن شوید که هیچ آبی داخل لوله باقی نمانده است.

انشعاب آب ورودی و شیر توپی را با نوار تفلون ببندید. انشعاب آب ورودی را روی قسمت ورودی آب یعنی همان جایی که آب قرار است به دستگاه وارد شود ببندید و شیر توپی را به این تبدیل انشعاب وصل کنید.

حالا می‌توانید با یک شلنگ با طول مناسب شیر توپی را به فیلتر مرحله اول که همان پلی پروپیلن است وصل کنید. دقت داشته باشید که بست‌ها و ورودی‌ها را دقیق‌ ببندید.
فیلترها را باز کنید و داخل هوزینگ‌های مربوطه قرار دهید و با آچار هوزینگ سفت کنید. توجه داشته باشید که جهت فیلترها را درست قرار دهید و مطمئن شوید که فیلترها به

درستی در محل هوزینگ‌ها قرار گرفته‌اند. بعد از اینکه فیلترها و ممبران را داخل هوزینگ قرار دادید درپوش آن را ببندید.

حالا نوبت مخزن است. شیر ابتدا شیر مخزن را روی قسمت تعیین شده بر روی مخزن نصب کنید.

حالا به مرحله‌ی مهم کار رسیده‌ایم که باید دریچه‌ای را برای تصفیه به فاضلاب ایجاد کنید. روی لوله سیفون به وسیله‌ی مته برقی یا مته‌ی دستی یک سوراخ ایجاد کنید و از قسمت خروجی آب تصفیه دستگاه یک شیلنگ به این سوراخ وصل کنید. این سوراخ و اتصال شیر به آن را با استفاده از چسب آکواریوم محکم کنید.

ورودی فیلتر نهایی کربن را به مخزن وصل کنید تا مخزن بتواند آب تصفیه شده دریافت کند.

سایر فیلترهای مراحل دیگر را هم هم نصب کنید. نصب فیلتر فرابنفش بسیار مهم است و در حین نصب دقت داشته باشید که ضربه یا فشاری به آن وارد نشود. در ضمن تا قبل از قرار دادن لامپ فرابنفش به داخل محفظه‌ی مربوطه آن را روشن نکنید چون به چشم‌ها آسیب می‌زند. فیلتر اینفرارد یا مادون قرمز هم در یک ورودی ثانویه که از فیلتر مرحله‌ی ششم گرفته شده است نصب می‌شود. مرحله‌ی بعدی نصب شیر برداشت تصفیه آب است. شما نمی‌توانید در نصب دستگاه تصفیه آب Soft Water‌ از همان خروجی شیرآلات معمولی استفاده کنید و باید یک شیر برداشت مجزا برای آن داشته باشید.

برای نصب شیر برداشت کافیست سوراخی روی سینک ایجاد کنید و شیر برداشت را از آن عبور دهید. شیر برداشت دارای یک فلکه است که فشار آب را تنظیم می‌کند. بعد از اینکه شیر برداشت را از سوراخ ایجاد شده عبور دادید آن را با چسب آکواریوم محکم کنید تا نشتی نداشته باشد.

حالا کافیست قطعاتی که تا قبل از این به هم وصل کرده بودید را به شیر برداشت وصل کنید تا مراحل کار به پایان برسد.

تا اینجای کار مراحل نصب تصفیه آب به پایان رسیده است و اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید دستگاه شما به طور صحیح کار خواهد کرد. نصب و راه‌اندازی دستگاه هم جزو مراحل بعدی است. تست آب خروجی هم توسط TDS سنج و pH سنج انجام می‌شود که معمولا تکنسین‌های نصب این دستگاه‌ها را دارند.

در راه‌اندازی اولیه معمولا کمی زمان می‌برد تا مخزن تصفیه آب پر شود و باید منتظر بمانید تا مخزن پر شود. معمولا بیشتر از 20 دقیقه طول می‌کشد تا دستگاه شروع به کار کند. اگر همه‌ی مراحل کار را به درستی انجام داده باشید باید دستگاه بدون سروصدا و ارتعاش اضافی کار کند و آبی شفاف و تمیز و پاک داشته باشید.

 

نصب شیلنگ‌های تصفیه آب

می‌دانید که مسیر آب در فاصله‌ی فیلترها در داخل دستگاه توسط شلنگ‌ها به هم متصل می‌شد و آب از این مسیرها جریان پیدا می‌کند و وارد فیلترهای تصفیه آب می‌شود تا زمانی که به طور کامل تصفیه شود و در نهایت بتوانیم از این آب تصفیه شده استفاده کنیم. در ادامه آموزش نصب دستگاه سافت واتر به نحوه‌ی اتصال شلنگ‌های تصفیه آب خواهیم پرداخت.

 فیلم نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

نحوه اتصال شلنگ‌های تصفیه آب

اتصالات وسط فیلترها معمولا توسط بست‌ها انجام می‌شود. می‌توانید از یکی از فیلترها با یک شلنگ ورودی بگیرید و با یک بست به شلنگ دیگر متصل کنید. این شلنگ‌ها را با نوار تفلون به خوبی بپوشانید تا هیچگونه نشتی نداشته باشند. اگر به نقشه نصب تصفیه آب خانگی هم توجه کنید می‌توانید مسیر نصب شلنگ‌ها را مشاهده کنید و مطابق با آن عمل کنید.

شلنگ بعدی که از اهمیت زیادی برخوردار است نصب شلنگ تصفیه آب آلوده یا همان آب تصفیه نشده به فاضلاب است که باید از مرحله‌ی پست کربن یا کربن نهایی یک شلنگ به قسمت سیفون وصل کنید تا آب تصفیه نشده به فاضلاب منتقل شود. برای این کار از این مرحله یک ورودی بگیرید و به سوراخی که در سیفون ایجاد کرده‌اید متصل کنید. یک شلنگ هم باید به مخزن متصل کنید تا مخزن به نحوی پر شود معمولا این شلنگ از فیلتر مرحله‌ی اول گرفته می‌شود. یعنی به فیلتر رسوب یا همان فیلتر پلی‌پروپیلن وصل می‌شود و از آن قسمت به ورودی مخزن وصل می‌شود. معمولا در ابتدای ورودی یک شیر فلکه قرار دارد که می‌توانید شلنگ را به این قسمت وصل کنید. توجه داشته باشید که طول شلنگ‌ها را به اندازه در نظر بگیرید تا اضافی نماند. هر چقدر که طول شلنگ‌ها را طولانی در نظر بگیرید افت فشار بیشتری ایجاد می‌شود و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌شود.

همچنان پیشنهاد می‌شود که از یک تکنسین نصب بخواهید تا این مراحل را برای شما انجام دهد چرا که اگر این بست‌ها و شلنگ‌ها و اتصالات و مراحل نصب تصفیه آب به درستی انجام نشود ممکن است دستگاه درست کار نکند و آبی که تحویل می‌گیرید سالم و تصفیه شده نباشد. اگر یک تکنسین حرفه‌ای این کار را برای شما انجام دهد در نهایت می‌توانید کیفیت آب خروجی را با دستگاه‌های حرفه‌ای تست کنید و از کیفیت آب خروجی اطمینان حاصل کنید.

 

فیلم آموزشی نصب دستگاه تصفیه آب

برای نصب دستگاه تصفیه آب Soft Water‌ ویدیوهای آموزشی زیادی در اینترنت وجود دارد که می‌توانید مرحله به مرحله همراه با این آموزش‌ها جلو بروید و دستگاه تصفیه آب را نصب کنید. دقت داشته باشید که ممکن است دستگاهی که در فیلم آموزشی نصب می‌شود مشابه دستگاه تصفیه آب شما نباشد. چون برند سافت واتر دستگاه‌های مختلفی تولید می‌کند که از نظر طریقه‌ی نصب تفاوت‌هایی با هم دارند.

برای مثال می توانید در سایت آپارت آموزش نصب را ببینید ولی سعی کنید ابتدا مراحل نصب تصفیه آب که در بالا به طور کامل تشریح دادیم را مطالعه کنید و سپس این ویدیوها را مشاهده کنید تا مراحل را به صورت تصویری هم مشاهده کنید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام