دستگاه های تصفیه آب خانگی این روزها به یکی از بخش های ضروری هر خانه و آشپزخانه ای تبدیل شده اند. از زمانی که دغدغه ی آب سالم برای افراد مختلف پر رنگ تر شده . خیلی ها به دنبال حفظ و ارتقاء سطح سلامت خود و خانواده شان تلاش می کنند تا آب آشامیدنی استانداردهای لازم را داشته باشد و در این راستا از ابزار مختلفی استفاده می کنند و پس از تحقیق و بررسی های لازم و مشورت با افراد متخصص بهترین راهکارها را انتخاب می کنند.

یکی از بهترین راهکارهای موجود دستگاه تصفیه آب خانگی است. البته مثل هر دستگاه دیگری این وسیله نیز امکان دارد دچار مشکلاتی شود و برای شناساسی و رفع مشکل نیاز به نظر متخصص و یا مطالعه در آن زمینه است . درصورتی که تصفیه آب خانگی شما دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی باشد شما می توانید با استفاده از آموزش های موجود و یا کمک یک تکنسین به تعمیر یا تعویض پمپ تصفیه آب بپردازید لازم است دقت داشته باشید برای خرید پمپ آب خانگی جدید نیز حتما اقداماتی نظیر مشاوره و تحقیق را به درستی و به صورت کامل انجام دهید.

علت و تشخیص خرابی پمپ تصفیه آب

در دستگاه تصفیه آب یکی از مهمترین بخش ها پمپ تصفیه آب است که باعث می شود آب با فشار بالا وارد یکی از مهم ترین فیلترهای دستگاه یعنی فیلتر ممبران شود. ممکن است این بخش دستگاه شما دچار خرابی و مشکلاتی شود برای مثال :

پمپ به دلیل سوختن ترانس دستگاه کار نکند پس پیش از تعویض پمپ تصفیه آب ترانس دستگاه را چک کنید.

همچنین ممکن است مشکل پمپ از خرابی و قطعی سوئیچ قطع فشار بالا یا پایین باشد, برای تشخیص این عیب سوئیچ را از مدار خارج کنید اگر در این حالت پمپ کار کرد مشکل از سوئیچ است و باید جهت تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام شود. ممکن است مشکل از فشار آب باشد و باید برای رفع این مشکل اقدام شود. اگر در نتیجه ی بررسی های انجام شده و پس از اصلاحات تغییری حاصل نشد و تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی بی فایده بود باید اقدام به تعویض پمپ تصفیه آب کنید.

تعمیر پمپ آب تصفیه کن
امکان دارد پمپ کار کند ولی آب تصفیه شده تولید نشود در این حالت ممکن است مشکل از چند بخش دستگاه باشد که باید بررسی شود. احتمال این وجود دارد که ممبران ro و یا زانویی شماره 10 مسدود شده باشد. همچنین احتمال خرابی قطعه دیافراگمی پمپ نیز وجود دارد. در این حالت شیر میکس دستگاه را نیز چک کنید شاید این شیر باز باشد و مشکل ایجاد شده باشد. اگر مشکل از یکی از بخش های ذکر شده باشد باید این قطعات تعویض شود و یا با خرید پمپ آب خانگی و سپس به تعویض پمپ تصفیه آب بپردازید.

در صورتی که پمپ دائم خاموش و روشن شود باید بخش هایی مثل فشار آب ورودی و یا فیلترها بررسی شوند اگر مشکل از این بخش ها بود با رفع مشکل فشار آب و یا تعویض فیلتر ها مشکل دستگاه باید برطرف شود در صورتی که سوئیچ های high pressure و low pressure پس از تست خرابی مشخص شود که مشکل دارند باید تعویض شوند.

فشار پمپ تصفیه آب خانگی

همانطور که در بخش قبل گفته شد فشار پمپ تصفیه آب یکی از مسائلی ست که باید بررسی شود زیرا این مسئله می تواند تاثیر مستقیم بر نحوه ی عملکرد و بازدهی دستگاه داشته باشد. در دستگاه های تصفیه آب احتیاج است تا آب فشار بالا و مناسبی داشته باشد از فیلتر ممبران عبور کند و عمل تصفیه انجام شود درصورتی که این فشار کم باشد آب از فیلتر عبور نمی کند و دستگاه درست کار نمی کند.

به همین منظور در دستگاه تصفیه آب از یک پمپ برای افزایش فشار آب استفاده می شود. این پمپ باعث می شود تا آب با فشار مناسب از فیلتر عبور کند و نتیجه ی مطلوب حاصل شود هرچه میزان این فشار بالاتر باشد بازدهی دستگاه نیز افزایش می یابد البته درنظر داشته باشید که این فشار نیز نباید از مقدار استاندارد بالاتر باشد زیرا باعث ایجاد خرابی و و ترکیدن هوزینگ ممبران و ایجاد صدمه می گردد. دقت داشته باشید تا دستگاه به کار رفته فشار آب مناسب را ایجاد کند و به خاطر بی اطلاعی و عدم دقت از دستگاهی غیر استاندارد استفاده نشود تا خرابی ایجاد نشود.

قیمت کلگی پمپ آب تصفیه کن

در چند حالت شرایطی ایجاد می شود که لازم است کلگی پمپ تصفیه آب تعویض شود برای مثال نشتی آب از کلگی پمپ تصفیه آب و یا زمانی که فشار کم تر از حداقل ممکن باشد حداقل فشار ممکن 50psi است. همچنین زمانی که سروصدای قطعه زیاد باشد و با راهکارهایی مثل سفت کردن پیچ های روی آن سروصدا کم نشود. دقت داشته باشید که در صورت خرابی این قطعه باید خیلی سریع کلگی پمپ تصفیه آب تعویض شود زیرا با نشت آب به موتور خرابی بیشتری ایجاد شده و هزینه ی زیادی را برای شما دربر خواهدداشت.

تعویض پمپ دستگاه تصفیه آب

برای تعوض کلگی تمام اتصالات پمپ را قطع کرده و پمپ را خارج کنید و سپس با جدا کردن پیچ های روی کلگی ,کلگی را از موتور جدا کنید. دقت کنید تا فقط پیچ های کلگی را باز کنید و به بقیه ی پیچ ها کاری نداشته باشد در مرحله ی بعد کلگی جدید را جایگزین کرده و دقت داشته باشید تا به درستی در جای خود قرار گیرد پیچ هارا سرجای خود بسته و بعد موتور را درجای اولیه ی خود قرار داده و اتصالات را وصل کنید. درصورتی که بعد از شروع به کار موتور سروصدایی از آن شنیده می شد پیچ هارا چک کرده و درصورت شل بودنشان آنها را مجدد سفت کنید.

حدود قیمت این محصول در برندهای مختلف متفاوت است ولی میتوان گفت این قطعه قیمتی بین 90 تا 200 هزار تومان دارد.

قیمت و تعویض پمپ تصفیه آب خانگی

پمپ تصقیه آب خانگی یکی از مهم ترین بخش های دستگاه است که درصورت خرابی باید خیلی سریع تعویض یا تعمیر شود درصورت خرابی و یا وجود مشکل برای هرکدام از بخش های مختلف دستگاه مثل فیلترها و ... ممکن است به پمپ دستگاه فشار وارد شده و باعث خرابی آن شود در صورت وجود مشکل پمپ باید برای تعویض پمپ تصفیه آب خانگی اقدام شود تا آب با فشار مناسب پمپاژ شده و دستگاه به درستی کار کند.
قیمت پمپ دستگاه تصفیه آب نیز با توجه به جنس و برند متقاوت است ولی می توان گفت حدود قیمت پمپ دستگاه تصفیه آب 200 تا 400 هزار تومان برای این دستگاه وجود دارد.

پشتیبانی رادگستر نوین

تمام مراحل گفته شده برای عیب یابی دستگاه تصقیه کننده آب, تعمیر و تعویض قطعات و ... بخش هایی هستن که باید با دقت و به درستی انجام شوند توصیه می شود برای اینکه خسارت بیشتری به دستگاه شما وارد نشود با پشتیبانی شرکت راد گستر نوین تماس گرفته و پیش از هر اقدامی از مشاوره ی متخصص استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید و در صورت لزوم برای تعمیر و تعویض قطعات دستگاه تصفیه آب خود، درخواست مراجعه کارشناس نصب کنید. 

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام