آب عنصر حیاتی هر موجود زنده است و مزایای بسیار زیادی در نوشیدن یک آب سالم وجود دارد. آبی که سالم نباشد نه تنها مزایای خود را از دست می‌دهد بلکه ممکن است پتانسیل بیماری و آسیب‌های جدی سلامتی را به همراه داشته باشد. اما زندگی مدرن امروزی و گسترش روز افزون تکنولوژی‌های مختلف آب را هم از خدمات خود بی بهره نکرده و ورود تکنولوژی به صنعت آب آشامیدنی نوید روزهای بهتر را با ارائه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با استانداردهای بالا که ضمن حفظ منابع طبیعی آب به از بین بردن مواد شیمیایی، باکتری‌ها و سایر آلاینده‌های آب کمک شایانی می‌کند.

با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی بسیاری از خانواده‌ها آب آشامیدنی سالمی در خانه دارند. این دستگاه‌های تصفیه آب آلودگی‌های آب را از بین می‌برند و هرگونه رنگ و بویی را از آب می‌گیرند و باعث اطمینان خانواده‌ها از خالص‌تر شدن آب در خانه می‌شوند.

اما آنچه که اهمیت فراوان دارد انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی است. در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید دستگاهی را انتخاب کرد که بهترین فیلتراسیون آب را داشته باشد. برای این منظور باید ابتدا بدانید که چه نوع فیلترهای تصفیه آبی وجود دارند.

 

سیستم فیلتر اسمز معکوس

 

سیستم تصفیه آب خانگی با فیلتر اسمز معکوس از یک غشا استفاده می‌کند. اکثر این دستگاه‌ها از یک فیلتر جانبی زغال چوب فعال گرانول هم برخوردار هستند. معمولاً این نوع دستگاه‌های تصفیه آب زیر سینک وصل می‌شوند و دارای مخزن نگهدارنده‌ی آب با حجم‌های متفاوت هستند. فیلترهای اسمز معکوس اغلب آلاینده‌ها از جمله آرسنیک، فلوریدا، آزبست و فلزات سنگین آب را از بین می‌برند. این دستگاه‌ها نه تنها اغلب آلاینده‌های آب را تصفیه می‌کنند بلکه دارای این قابلیت هستند که مواد معدنی آب مانند منیزیم و کلسیم آب را حفظ کنند.

 

فیلتر کربن فعال

 

فیلترهای کربن فعال با استفاده از یک نوع کربن فعال و جاذب که بار مثبتی دارد ناخالصی‌ها را جذب و از آب تصفیه می‌کنند. این دستگاه‌های تصفیه آب هم بصورت زیر سینکی هستند و هم به صورت اتصال در دهانه‌ی شیر. از مزایای سیستم‌ دستگاه تصفیه آب کربن فعال بهبود طعم و بوی آب است. فیلتر کربن فعال فلزات سنگین آب، انگل‌ها، مواد ضد عفونی، آفت کش‌ها و... را از بین می‌برند.

 

فیلترهای تقطیر

 

این فیلترها در واقع آب را می‌جوشانند و سپس بخار آب را دوباره به حالت مایع و آب نوشیدنی تبدیل می‌کنند. دستگاه تصفیه آب تقطیری را می‌توان به عنوان یک شبکه برای کل خانه مورد استفاده قرار داد که در این حالت باید در ورودی خانه نصب شود، هرچند در قسمت آشپرخانه و یا سایر نقاط دیگر خانه هم می‌تواند کاربرد داشته باشد. فیلترهای تقطیر آرسنیک، سلنیوم، فلزات سنگین و سدیم آب را به خوبی تصفیه می‌کنند.

 

فیلترهای ضد عفونی کننده با استفاده از اشعه ماوراء بنفش

 

درست همان‌گونه که از نامشان استنباط می‌شود این فیلترها با استفاده از نور ماوراء بنفش برای کشتن باکتری‌ها و سایر میکروب‌های دیگر آب استفاده می‌کنند. اغلب این نوع دستگاه‌های تصفیه آب زیر سینک نصب می‌شوند و اکثر آن‌ها با یک فیلتر کربن فعال برای تصفیه رسوب و سختی آب مجهز می‌شوند. استفاده هم زمان از دو فیلتر باعث از بین رفتن اغلب آلاینده‌های آب می‌شود.

 خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ایرانی

کدام سیستم تصفیه آب بهتر است؟

 

حال این سؤال پیش می‌آید که با تمام این اوصاف برای خرید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی کدام یک را باید انتخاب کرد؟ در جواب باید گفت این موضوع کاملاً به شما و آب محیط پیرامون شما بستگی دارد. کیفیت آب منطقه‌ی شما در انتخاب شما تأثیر زیادی خواهد داشت. اما توجه به این نکته حیاتی است که به دلیل شرایط آب آشامیدنی در ایران بهترین انتخاب برای انواع آب در ایران دستگاه تصفیه آب خانگی ایرانی می‌باشد. شرکت رادگستر نوین ارائه‌کننده‌ی برترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ایرانی در تمامی نقاط ایران و متناسب با انواع آب آشامیدنی در ایران می‌باشد. این دستگاه‌ها دارای شرایط نصب آسان و با ضمانت چند ساله می‌باشند و به دلیل استفاده از چند فیلتر هم زمان قابلیت تصفیه آب بصورت 100 درصد را در تمامی نقاط ایران دارد.

 

برای انتخاب یک دستگاه مناسب از بین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ایرانی شرکت رادگستر نوین اشاره به انواع آن‌ها خالی از لطف نیست:

 

دستگاه تصفیه آب خانگی دستی

 

فیلترهای دستی معمولاً برای حذف آلاینده‌ها از زغال چوب فعال گرانول استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها از نوع دستی و مقرون به صرفه هستند ولی مرتبا نیاز به تعویض کاتریج دارند. این نوع دستگاه‌های تصفیه آب طعم و مزه آب را بهبود می‌بخشند و بو و اکثر آلاینده‌های آب را از بین می‌برند ولی همه سموم آب را قادر به از بین بردن نیستند. آن‌ها کلر آب را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند ولی فلوراید، فلزات سنگین و برخی از ویروس‌ها را نمی‌توانند از بین ببرند، بنابراین بهترین انتخاب نمی‌توانند باشند.

 

دستگاه تصفیه آب شیرآلات

 

اگر آب به اندازه کافی در خانه دارید و به قدری مناسب هست که بتوانید برای دوش و دستشویی و سایر مصارف از آنها استفاده کنید و تنها برای شرب نیاز به آب تمیزتری دارید این نوع دستگاه‌های تصفیه آب بسیار مناسب هستند. شما نیازی به یک سیستم مرکزی ندارید و تنها با نصب یکی از این دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در مسیر یکی از شیرآلات خانه می‌توانید برای شرب از آب سالم بهره‌مند شوید. این دستگاه‌ها بسیار کم حجم هستند و تنها با یک دسته و یا سوئیچ به حالت تصفیه قرار می‌گیرند. اکثر این نوع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ایرانی دارای سه فیلتر هستند، فیلتر رسوب گیر، فیلتر کربن فعال و یک فیلتر اشعه ماوراء بنفش که به خوبی همه انواع آلاینده‌ها را از بین می‌برند.

 

دستگاه تصفیه آب مرکزی

 

دستگاه تصفیه آب مرکزی معمولا برای خانه‌هایی توصیه می‌شود که به کلی آب بی کیفیت و نامناسبی دارند و حتی این آب برای شستن دست و صورت هم مناسب نیست. این نوع دستگاه‌ها اغلب گران هستند ولی کیفیت و کارایی بالاتری دارند. این دستگاه‌ها را معمولا در ورودی منزل نصب می‌کنند. دستگاه تصفیه آب شرکت رادگستر به دلیل ساختار فیلتراسیون با کیفیتی که دارد انواع میکروب‌‌‌ ها، فلزات سنگین و دیگر آلاینده‌های آب را در همان ورودی آب تصفیه می‌کند. معمولا فیلترهای این نوع دستگاه‌ها نیازی به تعویض مرتب ندارند و بصورت طولانی مدت استفاده می‌شوند.

بنابراین می‌توان به جرات ادعا کرد دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ایرانی در حد بالاترین استانداردهای دنیا قرار دارند و حتی در برخی از موارد به دلیل اینکه متناسب با شرایط آب‌های شرب مناطق مختلف ایران تهیه شده‌اند قابلیت و کارایی بهتری دارند. هر چند سایر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی خارجی نیز دارای شرایط و استانداردهای بالایی هستند ولی هم قیمت بالاتری دارند و هم از نظر کیفیت برتری خاصی نسبت به تولیدات ملی و ایرانی ندارند. دستگاه تصفیه آب خانگی ایرانی با اخذ برترین گواهینامه‌های استاندارد دنیا برترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ایرانی را تولید و با ضمانت چند ساله به مشتریان خود عرضه می‌کند.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام