آب به دلیل عبور از سنگلاخ‌ها و برخی از مناطق طبیعی ممکن است دارای مقدار یونیزه‌ی متفاوتی باشد. همانگونه که در مقالات قبلی توضیح دادیم آب را می‌توانیم به عنوان آب سالم و مغذی در نظر بگیریم که میزان یونیزه‌ی قلیایی آن کافی باشد. وقتی یون‌های هیدروکسیلی و یا مولکول‌های هیدروژن آب بشکنند، در واقع آب حالت اسیدی پیدا می‌کند و از خاصیت آنتی‌اکسیدانی و طبیعی خود که برای بدن مفید است، خارج می‌شود. آب یونیزه بسیار مغزی و برای بدن بهترین نوع نوشیدنی است، اما آب یونیزه چیست؟

آب یونیزه چیست؟

 

آب یونیزه به آبی اطلاق می‌شود که خاصیت اسیدی کمتری داشته باشد. آب در حالت طبیعی به دلیل اشباع بودن از برخی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم و منیزیم تا حدودی قلیایی هست و هرگاه این آب آزمایش شود، می‌توان گفت آب قلیایی وجود دارد. اما بر اساس تعاریف آب قلیایی، در جواب این سؤال که آب قلیایی چیست باید گفت منظور از آب قلیایی آبی است که درصد اسیدی کمتری داشته باشد و PH آب به اندازه‌ی کافی بالا باشد.

آبی که بین 8 تا 10 درصد قلیایی باشد، بهترین نوع آب برای بدن است. مطابق با توصیه‌های دانشمندان آبی که بالاتر از 8.5 درصد حالت قلیایی داشته باشد، بهترین آب شرب برای انسان است. با استفاده از یک دستگاه TDS متر، همیشه می‌توانید درصد قلیایی آب را بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه‌ها اندازه‌گیری کنید. آب در حالت نرمال دارای حدود 6 تا 8 درصد قلیایی می‌باشد ولی برای رسیدن به درصد مطلوب قلیایی آب چه باید کرد؟

 

راه‌های یونیزه کردن آب

 

راه‌های زیادی وجود دارد که به ما برای اینکه آب را یونیزه کنیم کمک می‌کند که متداول‌ترین آن‌ها عبارتند از:

استفاده از یک سری شیر مخصوص یونیزه‌کننده‌ی آب؛ این دستگاه‌ها یا برقی هستند و یا با استفاده از نوعی فیلتر خاص، آب خروجی از شیر را یونیزه می‌کنند.

از یک فیلتر سرامیکی برای یونیزه کردن آب استفاده کنید. این نوع فیلتر هم ممکن است بصورت مجزا باشد و هم در مسیر آب خانه وصل می‌شود. در واقع این فیلترها از خاک رس، سنگ و مواد معدنی ساخته شده‌اند و با ایجاد یک حالت مغناطیسی در آب، PH آب را تنظیم و آب را یونیزه می‌کنند.

از یک فیلتر مغناطیسی استفاده کنید. فیلترهای مغناطیسی هم با ایجاد یک میدان مغناطیسی باعث تأثیر در مولکول‌های اسیدی و تبدیل آن‌ها به آب یونیزه می‌شوند. این فیلترها در مسیر لوله‌ی آب بسته می‌شوند.

قبل از اینکه آب را بنوشید محلول قلیایی کنسانتره به لیوان آب خود اضافه کنید. این نوع کنسانتره به صورت محلول و یا قرص در بازار فروخته می‌شود و شما می‌توانید با اضافه کردن مقدار مشخصی از آن به آب باعث قلیایی شدن آب شوید.

آب را در دستگاه یونیزه‌کننده آب، یونیزه کنید. این دستگاه‌ها دارای یک گالن مخصوص هستند و با چرخاندن آب در مسیرهای مختلف و با استفاده از صفحاتی الکتریسیته آب را یونیزه می‌کنند.

از دستگاه تصفیه آب یونیزه‌کننده‌ی آب استفاده کنید. باید باور کنید که این روش بهترین روش یونیزه کردن آب است. شما با همان دستگاه تصفیه آب معمولی خودتان آب را یونیزه شده، دریافت خواهید کرد.

هر چند برخی از افراد هم اعتقاد دارند که بصورت طبیعی باید آب را یونیزه کرد؛ مثلاً با اضافه کردن آب لیمو تازه و یا مقدار مشخصی از سرکه تا حدود زیادی آب یونیزه می‌شود ولی یونیزه کردن آب توسط دستگاه تصفیه آب مزایای بیشتری دارد.

 

مزایای یونیزه کردن آب توسط دستگاه تصفیه آب

 

هر چند همه‌ی روش‌های فوق برای یونیزه کردن آب مناسب هستند و آزمایشات نشان می‌دهند که آب در روش‌های فوق به خوبی یونیزه می‌شوند ولی همیشه توصیه‌ی کارشناسان و دانشمندان به یونیزه کردن آب توسط دستگاه تصفیه آب است. دلیل این موضوع اما خیلی پیچیده نیست.

یونیزه کردن آب در دستگاه تصفیه آب به این دلیل بیشتر توصیه می‌شود بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی میباشد که آب تصفیه شده یونیزه می‌شود. در همه‌ی روش‌های فوق، آب هرچند یونیزه و قلیایی می‌شود ولی تمامی آلاینده‌های آب مانند انواع سخت‌کننده‌های آب مثل آرسنیک، براده‌های آهن، گل و لای و... همچنان در آب هستند، موجودات زنده مانند انواع ویروس‌های خطرناک که عامل اصلی بسیاری از آلرژی‌ها هستند، میکروب‌هایی که عامل اصلی بیماری‌ها هستند و انواع باکتری‌ها و آلاینده‌های دیگر آب با روش‌های دیگر از بین نمی‌روند.

برترین دستگاه قلیایی کننده آب
در واقع شاید بهتر باشد اینگونه توصیف کنیم که آب تا زمانی که تحت تأثیر تصفیه قرار نگرفته باشد، اغلب میزان لازم قلیایی بودن را دارد. اضافه شدن کلر و سایر مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها باعث می‌شود که آب کمی حالت اسیدی به خود بگیرد و بسیاری از میکروب‌های خطرناک هم کشته شوند ولی خود کلر و مواد شیمیایی در آب باقی می‌مانند، همه‌ی میکروب‌ها کشته نمی‌شوند و تمام ویروس‌ها از بین نمی‌روند و با همه‌ی تلاش در تصفیه‌خانه‌های مرکزی باز هم آب سختی خود را از دست نمی‌دهد.
بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی پیدا می‌کند تا همه‌ی آلاینده‌ها را بتوانیم از آب حذف کنیم. اگر این آلاینده‌ها با فشار زیاد و تحت مقدار زیادی از نیرو از آب گرفته شوند و با توجه به اینکه یکی از پارامترهای اصلی قلیایی بودن آب وجود کلسیم و منیزیم در آب است در این موقع آب هم مقدار زیادی از حالت قلیایی خود را از دست می‌دهد.

با این تعریف دستگاه تصفیه آب نتیجتاً نباید گزینه‌ی مناسبی باشد اما با شناخت این محدودیت و نیاز به قلیایی شدن آب برخی از تولیدکنندگان دستگاه تصفیه آب با ایجاد تغییراتی در این دستگاه و اضافه کردن دو مرحله فیلتر مواد معدنی و یونیزه کردن آب این مشکل را حل کرده‌اند. در نتیجه باید گفت قلیایی کردن آب با استفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار مناسب است اگر دستگاه تصفیه آب از نوع یونیزه قلیایی باشد.

 

برترین دستگاه تصفیه آب قلیایی‌کننده

 

حالا که به این نتیجه رسیدیم که برای داشتن آب یونیزه بهترین راه قلیایی کردن آب با استفاده از دستگاه تصفیه آب است، اکنون باید به دنبال برترین دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده آب باشیم.

تولیدکنندگان و برندهای معروفی در دنیا اقدام به ساخت دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی کرده‌اند و اکنون انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی واقعاً نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد.

برخی از این برندها اصلاً در ایران نمایندگی ندارند و در داخل ایران یا وجود ندارند و یا خیلی به ندرت دیده می‌شوند و در این حالت هم نباید انتظار داشته باشیم که پشتیبانی و خدمات پس از فروش دستگاه به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی مطلوبیت کالا به خوبی ارائه شود.

از این رو شاید بهتر باشد بهترین دستگاه تصفیه آب یونیزه کننده آب در ایران را معرفی کنیم که این هم به علت تعداد زیاد برندها کاری مشکل است. اما با این وجود از دیدگاه مشتریان پرفروش‌ترین دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی که رضایت بیشتری در بین مشتریان داشته‌اند را می‌توان به ترتیب دستگاه‌های زیر دانست:

دستگاه تصفیه آب آکوا پرو مجهز به فیلتر مادون قرمز و اسمز معکوس با 7 مرحله تصفیه آب ( AQUA PRO )

تصفیه آب آکوا فرابنفش قلیایی کننده آب 8 مرحله‌ای (AQUA PRO )

تصفیه آب قلیایی 7 مرحله‌ای آکوا ( AQUA)

تصفیه آب خانگی قلیایی لی دوکس ( LeDoux)

دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده ویتا واتر (VitaWater)

دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی هفت مرحله‌ای سافت واتر ( SOFT WATER)

البته برندها و مدل‌های زیادی هستند که برای قلیایی کردن آب کیفیت مناسب و مورد اعتمادی دارند.

رادگسترنوین به عنوان برترین شرکت واردات و فروش بهترین دستگاه‌های آب قلیایی کننده آب در ایران با خدمات پس از فروش عالی و فروش انواع دستگاه تصفیه آب بصورت آنلاین آماده ارائه خدمات فروش و مشاوره لازم به علاقمندان به خرید دستگاه تصفیه آب می‌باشد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام