امروزه فیلترهای تصفیه آب خانگی در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود و به تصفیه آب کمک می‌کند. تنوع فراوان فیلترهای تصفیه آب خانگی، توجه شما را جلب می‌کند. به خاطر همین تنوع است که بسیاری از افراد در انتخاب بهترین فیلتر تصفیه آب مردد می‌مانند. صاحب‌خانه‌هایی که می‌خواهند آب تمیز فیلتر شده برای نوشیدن، حمام کردن و شستشو داشته باشند، گزینه‌های بسیار زیادی پیش روی خود دارند که ممکن است تصمیم آن‌ها برای خرید یک فیلتر تصفیه آب خانگی را دشوار سازد. با این‌ حال توجه به یک سری نکات و ویژگی‌های فیلترها می‌تواند انتخاب را برای شما راحت‌تر کند.

فیلترهای تصفیه آب خانگی، مواد آلاینده و ناخالصی‌های موجود در آب لوله را از بین می‌برند. مراکز پیشگیری و کنترل بیماری گزارش داده‌اند که بسیاری از آمریکایی‌ها از فیلترهای تصفیه آب برای کاهش یا از بین بردن مواد آلاینده به ‌منظور بهبود مزه‌ی آب و حفظ سلامتی افراد خانواده که سیستم ایمنی بدن آن‌ها قوی نیست، استفاده می‌کنند. بیشتر افراد به خاطر عدم اطلاعات کافی درباره‌ی فیلترهای تصفیه آب هنوز نتوانسته‌اند چیزی خریداری کنند. اگر شما جزءِ این دسته از افراد هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب باید به مشخصات و کاربردهای آن‌ها دقت کرد. اگر به دنبال خرید اینترنتی یک فیلتر تصفیه آب برای خانه‌ی خود هستید، باید قبل از خرید اطلاعات زیادی در مورد این‌گونه فیلترها داشته باشید. آن دسته از کسانی که نمی‌دانند چگونه فیلتر تصفیه آب مناسب انتخاب کنند، این مقاله نکاتی را پیرامون خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب خانگی مناسب به شما بیان می‌کند. امیدواریم که این مقاله به شما در تصمیم‌گیری نهایی کمک کند.

فیلتر تصفیه آب

نکات مهم قبل از خرید فیلترهای تصفیه آب:

  • هدف از خرید فیلتر تصفیه آب را مشخص کنید

یکی از دلایل اصلی خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب برای اطمینان از تصفیه آب آشامیدنی سالم و بهبود مزه‌ی آب است. یکی از دلایل دیگر، حذف کربنات کلسیم از شیر آب است که باعث بهبود مزه‌ی آب خانه‌ی شما می‌شود. هم‌چنین برای جلوگیری از خشکی پوست و موها به دلیل جذب و استنشاق کلر و مواد شیمیایی موجود در آب هنگام دوش گرفتن یا حمام کردن و به دلیل نرم کردن آب سخت برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آب سخت ، افراد به سراغ خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب می‌روند

  • درباره‌ی انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی اطلاعات کسب کنید

فیلترهای تصفیه آب خانگی متنوع هستند. فیلترها از نظر ظرفیت، ابعاد و اندازه متفاوت هستند و هر یک از آن‌ها کاربردهای خاصی دارند و مواد آلاینده‌ی خاصی را از بین می‌برند. بعضی از آن‌ها به نرم شدن آب سخت کمک می‌کنند. بعضی از آن‌ها طعم و مزه‌ی آب را بهتر کرده و برخی دیگر مواد آلاینده و مواد فلزی سنگین را از آب جدا می‌کنند؛ بنابراین، با توجه به این‌که چه موادی در آب شما وجود دارد و هدف شما از خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب چه چیزی است و هم‌چنین با توجه به بودجه خود می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که نیازهای بیشتری از شما را رفع کند.

  • مشکلات آب و مواد موجود در آب را پیدا کنید

مشکل آب خود را قبل از خرید اینترنتی یک فیلتر تصفیه آب خانگی پیدا کنید. یک آزمایش آب در آزمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که چه مواد آلاینده و مضری در آب شما وجود دارد (لینک شود به مقاله با عنوان آلاینده‌های آب شیر خانگی) و چگونه مشکل و آلودگی آب خود را با استفاده از فیلتر تصفیه آب حل کنید. آزمایش آب، وجود یا عدم وجود موادی چون آهن، گاز سولفید هیدروژن، متان، رادیواکتیویته، آرسنیک، اسیدیته، کلر و بسیاری از مواد دیگر را مشخص می‌کند. پس از دریافت نتایج حاصل از آزمایش آب، مشخص کنید چه عواملی برای شما مهم هستند. اگر کاهش کلر بزرگ‌ترین دغدغه‌ی شما است پس خرید یک فیلتر تصفیه آب که کلر را از بین ببرد یک سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است.

بسیاری از فیلترها مجموعه‌ای از مشکلات را حل می‌کنند و تصفیه آب خود را می‌توانید به شما کمک کند یک فیلتر متناسب با نیازهای خاص خود پیدا کنید. همه آب‌ها یکسان و مثل هم نیستند و لازم است بدانید که چه مواد آلاینده‌ای در آب آشامیدنی منطقه شما وجود دارد. این کار به شما کمک می‌کند بدانید که فقط یک فیلتر ساده برای بهبود طعم و مزه و یا یک سیستم پیچیده نیاز دارید که آلاینده‌ها و انگل‌ها را کاهش دهد یا باید یک فیلتر تصفیه آب بسیار کاربردی باید بخرید. اطلاعات بیشتر در مورد منبع تأمین آب محلی خود پیدا کنید. هنگامی که شما با دقت مشکلات آب خانگی خود را شناختید شما می‌توانید بهترین نوع فیلتر که نیازها و مشکلات شما را برطرف کند را خریداری کنید.

  • هزینه‌ی سالیانه و شرایط نگهداری:

هزینه‌های اولیه‌ی سیستم تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید. همه‌ی فیلترها نیاز به تعویض کارتریج و تعمیر و نگهداری که به معنی هزینه‌های بلندمدت دیگر است. هنگام بررسی فیلترها، قیمت تعویض فیلترهای تصفیه آب و تعداد دفعاتی که فیلترها را باید تعویض کرد را در محاسبه‌ی هزینه‌ی سالانه‌ی تصفیه آب حساب کنید.

پارچ‌های فیلتر تصفیه آب و فیلترهای قابل ‌نصب روی شیر آب گران نیستند اما هزینه‌ی تعویض فیلتر تصفیه آب است که به ‌سرعت از قیمت خرید اولیه پیشی می‌گیرد. از هزینه‌ی تعویض فیلترهای تصفیه آب و توصیه‌های کارخانه سازنده در مورد عمر فیلتر برای تخمین هزینه سالانه خود استفاده کنید. هنگامی که یک سیستم تصفیه آب را نصب کردید یا یک پارچ تصفیه آب خریدید، باید به‌طور منظم تعویض فیلترهای تصفیه آب خانگی را انجام دهید و همه‌چیز را تمیز نگه‌ داشته و به ‌آرامی این کار را انجام دهید. برخی فیلترهای تصفیه آب خانگی دارای تایمر یا سنسور خودکار هستند. این سنسور و تایمر زمان تعویض فیلتر تصفیه آب را اعلام می‌کنند. تعویض فیلترهای تصفیه آب طبق توصیه کارخانه سازنده بهترین راه برای اطمینان از تمیزی کامل آب خانه است.

  • ظرفیت و اندازه‌ی پارچ تصفیه آب

قبل از خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب باید دید که چند نفر در خانه‌ی شما زندگی می‌کند. اگر خانواده‌ی شما تک ‌نفره است یک فیلتر پارچ ممکن است کافی باشد ولی برای خانواده‌های با جمعیت بیشتر یکی از انواع فیلترهای زیر سینک، فیلتر قابل نصب روی شیر آب، فیلتر تصفیه آب همه خانه ممکن است لازم باشد. هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد میزان مصرف آب بیشتر خواهد بود.

این بدین معنا است که باید یک فیلتر تصفیه آب انتخاب کنید که ظرفیت آن آن‌قدر زیاد باشد که نیازهای مصرف آب خانواده شما را برطرف کند. فیلترهای پارچ تصفیه آب بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و استفاده از آن‌ها راحت است، اما ظرفیت آن‌ها آن‌قدر کم است که فقط برای نگه داشتن یک منبع آب آشامیدنی بهتر هستند. مقدار آبی که شما و یا خانواده‌تان هر روز می‌نوشند نیز بر اندازه پارچی که مورد نیاز است اثر می‌گذارد. خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب خانگی آشپزخانه، فیلترهای قابل‌نصب روی شیر و زیر سینک حجم فراوانی آب تصفیه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • فیلترهای دارای شاخص تعویض فیلتر بهتر هستند

بعضی از فیلترهای تصفیه آب، شاخص تعویض فیلتر دارند که میزان آبی که شما مصرف کرده‌اید را برآورد کرده و پس از آن به شما هشدار می‌دهند و برای تعیین دقیق زمان تعویض فیلتر تصفیه آب عالی هستند. واحدهای دیگر ممکن است شامل تایمر یا سنسورهایی باشند که پس از یک دوره معینی که معمولا 3 تا 6 ماه است به شما یادآوری می‌کنند که فیلتر را باید تعویض کرد.

  • شدت (دبی) جریان آب متوسط تا زیاد فیلترها را در نظر بگیرید

فیلترهای تصفیه آب به طرز محسوسی سرعت جریان آب را کاهش می‌دهند اما اگر سرعت جریان آب آن‌قدر کاهش یابد که فرایند فیلتراسیون را خیلی کاهش دهد مطلوب نیست. سرعت جریان بسته به نوع فیلتر تصفیه آب متفاوت است. وقتی که فیلتر به پایان عمر مفید خود نزدیک می‌شود سرعت جریان کندتر می‌شود. تعویض فیلتر تصفیه آب این مشکل را حل می‌کند.

  • چه نوع فیلتری می‌خواهید؟ دائمی یا موقتی؟

فیلترهای تصفیه آب پارچ، آشپزخانه و یا فیلتر قابل‌نصب روی شیر آب بهترین گزینه برای ساکنان خوابگاه یا اجاره‌نشینان است که نمی‌توانند در فضای زندگی خود تغییرات دائمی ایجاد کنند. فیلترهای تصفیه آب زیر سینک دائمی هستند و ممکن است به مته برای سوراخ کردن فیلتر قابل‌نصب روی شیر آب نیاز داشته باشید. نصب آن به تخصص نیاز دارد و باید از یک متخصص لوله‌کشی بخواهید فیلتر را نصب کند.

 

  • ابعاد و اندازه‌ی فیلترهای تصفیه آب خانگی

 فیلترهای تصفیه آب خانگی در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود است. برخی از فیلترهای تصفیه آب خانگی برای خانواده‌های کم‌جمعیت و برخی دیگر برای خانواده‌های با تعداد نفرات و مصارف زیاد آب طراحی شده‌اند. در عین‌ حال انواع فیلترها در انواع ظرفیت‌ها با شدت جریان (دبی) آب مختلف وجود دارد. در هنگام خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب خانگی باید به این موارد و اندازه‌ و ظرفیت‌ها بسیار دقت کرد.

در نتیجه، همان‌طور که در بالا گفته شد سعی کنید در مورد اینکه چه موادی را باید از آب خود جدا کنید اطلاعات به دست آورید و آن اطلاعات را با ظرفیت جدا کردن مواد آلاینده از فیلتر تصفیه آب کل خانه آلاینده مقایسه کنید. میزان مواد آلاینده موجود در آب شیر شما تا حد زیادی به منبع آب شما بستگی دارد اما کلر، فلوراید، ترکیبات آلی (به‌عنوان‌مثال آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها) ازجمله شایع‌ترین مواد آلاینده هستند.

آزمایش آب در تشخیص مواد موجود در آب به شما کمک می‌کند. با در نظر گرفتن و توجه به تمام موارد بالا می‌توانید یک خرید اینترنتی موفق داشته باشید. از آنجایی ‌که فروشگاه‌ها مشخصات انواع فیلترها درباره ابعاد، اندازه و ظرفیت فیلترها را ذکر می‌کنند این کار به شما در مقایسه انواع محصولات کمک کرده و فرایند تصمیم‌گیری درباره خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب را راحت‌تر می‌کند. همچنین شما می‌توانید از نظرات دیگر افرادی که محصول موردنظر شما را قبلا خریداری کرده‌اند مطلع شوید و بتوانید محصولی که بهتر نیازهایتان را برطرف کند خریداری کنید.

در مقالات بعدی اطلاعات بیشتری را در مورد این نوع فیلترها که باعث تصفیه آب می‌شوند در اختیارتان قرار می‌دهیم. امیدواریم که این مقاله  به شما در انتخاب فیلتر تصفیه آب خانگی کمک کرده باشد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام