هنگامی که دستگاه تصفیه آب ما به صورت اسمز معکوس یا همان RO عمل کند، باید دارای یک پمپ تصفیه آب نیز باشد. و دلیل ایجاد جریان الکتریکی و دریافت برق همین پمپ می باشد. تمام نحوه کار پمپ تصفیه آب به فرایند اسمز معکوس مرتبط است. نحوه کار پمپ تصفیه آب اینگونه است که این پمپ باید توانایی ایجاد عمل اسمز به اسمز معکوس را دارا باشد.

کیفیت پمپ تصفیه آب با با انجام دقیق تصفیه آب رابطه مستقیم و سهم بسزایی دارد. پمپ تصفیه آب دارای آرمیچر است که درون آن سیم پیچ هایی وجود دارد و مهم ترین بخش آن است؛ که نحوه کار پمپ تصفیه آب را هدایت و مدیریت می کند. نحوه عملکرد درست یا نادرست پمپ تصفیه آب به درجه فشار دستگاه ارتباط دارد یعنی اگر فشار از یک مقدار مشخصی پایین آمده باشد پس اختلالی در عملکرد پمپ وجود دارد و باید در اسرع وقت بررسی و رفع مشکل شود.

کاربرد پمپ دستگاه تصفیه آب

همه ی پمپ هایی که در بازار وجود دارند و در دستگاه های تصفیه آب از آنها استفاده می شود دارای ویژگی ها شبیه به هم هستند که باید با قدرت، دارای فشار بالا، تولید کم صدا و دارای لرزش کم باشند. بارز ترین و بهترین ویژگی که این پمپ ها دارند این است که می توان این پمپ های ساده و در عین حال کاربردی را بر روی هر نوعی از دستگاه تصفیه آب نصب و اجرا کرد.

 خرید پمپ تصفیه آب

اگر پمپ تصفیه آب در دستگاه وجود نداشته باشد چه اختلالاتی به وجود می آید

 

1. عدم وجود پمپ تصفیه فشار آب را کاهش داده و آب تصفیه کمی تولید می شود.

2. با نبود پمپ تصفیه آب؛ آب به مقدار زیادی هدر خواهد رفت و این فرایند سبب می شود که عملکرد و راندمان دستگاه بطور چشمگیری کاهش یابد.

 

همانطور که میدانیم تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب به پمپ و نحوه کار پمپ تصفیه آب بستگی دارد و با توجه به این فشار انواع پمپ در سه دسته فشار بالا (فشار هشتاد تا صد و سی پاسکال را تولید می کند)، فشار کم (فشار های کمی را تولید می کند)، فشار بسیار کم (با فشار های بسیار کم کار می کند که حتی ممکن است به پمپ هم نیازی نداشته باشد) قرار میگیرد.

 
پمپ تصفیه آب خانگی و اجزای سازنده آن

 

برندهای معتبر پمپ دستگاه تصفیه آب

پمپ های تصفیه آب هم دارای برند های معتبری هستند که حتی از نظر جهانی هم به تایید رسیده و قابل قبول هستند.

از معروف ترین برند پمپ تصفیه آب می توان به برند پمپ آکوا پرو اشاره کرد. این پمپ محصولی است که توسط کشور تایوان ساخته شده است؛ از بین بردن تمام آلودگی ها و ناخالصی های موجود در آب در حد چند صد هزارم میکرون از دیگر ویژگی های این دستگاه است. پمپ آکوا پرو مناسب ترین گزینه برای تبدیل آب شور به شیرین بدون هیچ املاحی در مناطق دارای آب شور و گرمسیر می باشد. این پمپ ها دارای قیمت های منصفانه ای هستند که نسبت به کیفیت آنها کاملا منطقی است و محدوده قیمت آنها حدود دویست و پنجاه هزار تومان تا چهارصد هزار تومان می باشد.

 

از دیگر معروف ترین برند پمپ ها می توان به پمپ سافت واتر اشاره کرد؛ این پمپ هم مانند پمپ آکوا پرو ساخت کشور تایوان است. این پمپ از مدل دیافراگمی است که با فرایند اسمز معکوس فشار آب را افزایش می دهد. پمپ سافت واتر به عنوان دستگاهی نیمه صنعتی در حوزه تصفیه آب شناخته می شود. از برجسته ترین مزیت های پمپ سافت واتر می توان به فشار صدو پنجاه پاسکال، جریان دو آمپری آن، کم صدا بودن در هنگام فعالیت، عمر طولانی، مقاومت بالا، توان خروجی زیاد، کم مصرف بودن، قیمت مناسب و... اشاره کرد.

 

دیگر محصول تایوانی پمپ تصفیه آب؛ پمپ هیدون ( HEADON) می باشد. این پمپ دارای ویژگی های قابل توجهی است که مشری را برای خرید جلب می کند؛ از جمله آنها بکار بردن مواد اولیه مرغوب در ساخت پمپ هیدون، دارای موتور بدون صدا و لرزش در هنگام فعالیت، سالیان طولانی فعالیت و کار می کند و ...

C.C.K هم پمپی است که در کشور تایوان به تایید رسیده و در لیست بهترین و معتبر ترین پمپ های تصفیه آب قرار گرفته است. این پمپ مورد تایید استاندارد های NSF SGS و ISO 9001 ، ISO 2008 می باشد؛ پمپ سی سی کا به این دلیل در بازارو میان خریداران محبوب است که دارای آلیاژهای مناسب است، سروصدایی ندارد و از استحکام بالایی برخوردار است. قیمت پمپ تصفیه آب سی سی کا حدود چهار صد هزار تومان می باشد.

 

پمپ تصفیه آب خانگی از نوع برند معتبر پمپ سافت واتر (ساخت کشور تایوان)

 

خرید پمپ تصفیه آب

اگر پمپ دستگاه تصفیه آب شما خراب شود باید در هنگام تعویض و خرید مجدد آن به سایز پمپ توجه کنید؛ چرا که بزرگ و یا کوچک بودن سایز پمپ سبب می شود که در هنگام و یا حتی بعد از نصب برای شما مشکل به وجود بیاید. پمپ تصفیه آب را می توان به صورت جداگانه هم تهیه کرد؛ اما نکته ی مهمی که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد این است که میزان وات پمپی که خریداری می شود با مقدار وات دستگاه خودتان یکسان باشد.

قیمت پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

قیمت پمپ تصفیه آب با توجه به فاکتور هایی همچون کیفیت، میزان دبی آب خروجی و ... آن متغیر می باشد. بازه قیمت پمپ تصفیه آب میتواند از سیصد هزارتومان تا چند میلیون تومان در بازار باشد. می توان گفت تمام انواع پمپ های آب موجود در بازار مشابه یکدیگر هستند و بیشتر آنها در کشور تایوان به تولید رسیده و ساخته شده اند و با توجه به این موضوع هم می توان گفت که دارای کیفیت مشابه هم هستند و در نتیجه آن همه آنها از قیمت یکسانی برخوردار هستند. جهت خرید قطعات دستگاه تصفیه آب می توانید با راد گستر نوین تماس حاصل نمایید.

یادتان باشد در هنگام خرید پمپ تصفیه آب این اصل مهم را فراموش نکنید که پمپی را تهیه کنید که بتواند بالاترین فشار را برای فیلتر یا همان غشای ممبران تهیه کند که بتواند عمل اسمز معکوس برای تصفیه آب به خوبی و به بهترین نحو انجام شود.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام