آب سالم یکی از دغدغه های بشر امروز به حساب می آید. امروزه بسیاری از افراد به منظور بهره مندی از آب آشامیدنی مناسب که املاح مضر غیرضروری و بخش های مضر آن حذف شده باشد از انواع دستگاه های تصفیه آب استفاده می کنند. در این میان برند ها ی مختلفی از دستگاه های تصفیه آب خانگی وجود دارد و با افزایش نیاز و درخواست بازار تولیدکنندگان و واردکنندگان بسیاری در راستای تولید یا واردات دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب فعالیت می کنند.

یکی از دستگاه های تصفیه آب خانگی مناسب و نام آشنا تصفیه آب خانگیCCK می باشد . به جهت نوع کارکرد بسیار مناسب و رضایت مصرف کنندگان این دستگاه جزو برترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار به شمار می اید.

 

معرفی برند سی سی کا

 تصفیه آب سی سی کا ساخت کشور تایوان و تحت لیسانس آمریکا تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول را می توان یکی از بهترین و پرطرفدارترین تولیدات این شرکت پرآوازه ی تایوانی دانست . دلیل محبوبیت این تصفیه آب خانگی را می توان کیفیت محصول و راحتی کار و نصب دستگاه تصفیه آب CCK دانست. فناوری به کار رفته در این دستگاه اسمیزمعکوس تصفیه آب می باشد و یونازیزاسیون و اکسیژن سازی را به خوبی انجام می دهد. این تصفیه آب خانگی را می توان یکی از بهترین برندهای موجود دربازار دانست. بیش از 40 سال است که شعار برند CCK این است که هر خانواده باید بتواند از آب آشامیدنی سالم و ذهن سالم لذت ببرد. با توجه به موفقیت هایی که این برند تا کنون موفق به کسب آن شده است CCK در راستای تامین آب آشامیدنی سالم گامی بزرگ برداشته است.

CCK در سال 1973 در تایوان تاسیس شد. سالها تلاش مهندسین, طراحان و دیگرهمراهان این شرکت باعث شده است که دستگاهی با انواع لوله ها, اتصالات, فیلتر ها, پمپ و دیگر اجزا به خوبی و درستی در بهترین حالت از لحاظ فنی و ظاهری تولید و به بازار عرضه شود.

 

انواع دستگاه تصفیه آب CCK

 
دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا در مدل های مختلفی وجود دارد که تفاوت هایی در روند تصفیه اب و نحوه ی فعالیت و نتیجه ی کار دارند. مدل شش مرحله مواد معدنی که در روال تصفیه سازی آب مواد معدنی را حفظ کرده و املاح مفید مانند سدیم,کلسیم, منیزیم و .. را به آب اضافه می کند. در دستگاه هفت مرحله عملیات یونیزه ی قلیایی انجام می شود و در دستگاه هشت مرحله اکسیژن ساز و انرژی ساز فعالیت می کند.

پمب این دستگاه با قدرت معقول ومناسب و بسیار کم مصرف و بی صداست همچنین فیلتر ممبران 13 لایه ی آمریکایی باعث می شود تا به خوبی املاح و آلودگی های آب و همچنین میکروب و باکتری و ... موجود در آب با دقت بسیار بالایی حذف شوند.

این دستگاه دارای استاندارد جهانی صنعت آب و همچنین NSF می باشد که باعث می شود تا مصرف کنندگان زیادی به سبب استاندارد های موجود با خیال راحت از دستگاه تصفیه آب خانگی CCK استفاده کنند. مخزن استفاده شده در این دستگاه گنجایش 20 لیتر آب را دارد و در زمان قطعی آب این امکان وجود دارد که از آب ذخیره شده در مخزن دستگاه استفاده کنید.

فیلتر قلیایی که در این دستگاه به کار رفته است خواص آنتی اکسیدان ( ضد سرطان) دارد و باعث قلیایی شدن آب می شود . این قلیایی شدن و اصلاحاتی که براب رخ میدهد می تواند از بیماری هایی همچون دیابت , بیماری گوارشی و ... جلوگیری کند.

لازم به ذکر است استفاده از دستگاه های تصفیه آبی که تمام املاح آب را حذف می کنند بسیار مضر است توصیه می شود با استفاده کردن از فیلترهایی که درصد لازم املاح را به آب اضافه می کنند از پیش امدهای ناشی از حذف املاح برای بدن انسان جلوگیری شود.

نقشه آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

روش نصب تصفیه آب خانگی CCK

 بهتر است برای نصب دستگاه تصفیه آب CCK از یک تکنسین و یا متخصص این کار کمک گیرید ولی در صورتی که به چنین فردی دسترسی ندارید می توانید بوسیله ی آموزش های تصویری و نقشه ی نصب دستگاه CCK مراحل نصب دستگاه را دنبال کرده و خودتان این کار را انجام دهید.
برای نصب دستگاه تصفیه اب در ابتدا لازم است تا محل شیر برداشت اب را روی سینک مشخص کرده با استفاده از مته این کار انجام می شود و سپس بوسیله ی مهره های مخصوص شیر در محل خود محکم می شود. در زیر سینک محلی مناسب برای دستگاه تصفیه آب خالی میکنید و دستگاه را به دیوار متصل میکنید . طبق بروشور و فیلم های آموزش نصب دستگاه تصفیه آب محل قرارگیری دستگاه باید دردسترس باشد زیرا هر چندماه یکبار به تعویض فیلترها نیاز است به همین دلیل در دسترس بودن دستگاه دارای اهمیت است.

تفاوت هایی که در مراحل نصب دستگاه تصفیه آب و نقشه نصب دستگاه سی سی کا وجود دارد به دلیل وجود فیلتر های مختلف است فیلتر های مراحل 6و7و8 که هرکدام وظیفه ی خاصی را برعهده دارد و باید به ترتیب بر اساس نقشه ی نصب دستگاه جاگذاری شوند. درزهای بخش های مختلف را به خوبی سفت میکنیم و با توجه به نقشه نصب دستگاه سی سی کا , مراحل نصب دستگاه را یکی پس از دیگری انجام می دهیم . با مقدار مناسبی شیلنگ شیر ورودی را به دستگاه وصل میکنیم و از طرف دیگر با قطعه شیلنگ دیگری محدود کننده ی فاضلاب را به بست فاضلاب متصل میکنیم . و سپس شیلنگ های مربوط به فیلترهارا نصب می کنیم.

در هنگام راه اندازی دستگاه تمام محفظه ها را کنترل کنید یک سر شیلنگ ورودی ممبران را درون یک ظرف خالی قرار دهید شیر ورودی دستگاه را باز کرده تا آب گیری انجام شود بعد از 3 دقیقه دوشاخه را به پریز وصل کرده و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه آب وارد محفظه ی ممبران شود . سپس شیر ورودی را بسته ، شیلنگ را به ورودی محفظه متصل کرده و شیر ورودی را مجددا باز کنید.سپس شیر تانک را باز کنید . تمام اتصالات را چک کنید تا نشتی نداشته باشد . خروجی فاضلاب را نیز بررسی کنید تا حتما پس آب به درستی خارج شود.

بعد از اینکه مطمعن شدید دستگاه به درستی کار میکند اجازه دهید تانکر پر و پمپ دستگاه خاموش شود. سپس مخزن را کامل شتشو داده تا درصورتی که ذرات کربن در آن بخش وجود داشته باشد کاملا پاک شود برای این کار شیر برداشت را بازکنید تا آب مخزن کاملا خالی شود . مخزن پرشده ی اول را نباید استفاده کرد.

نقشه ی نصب دستگاه

به واسطه ی امکانات موجود مثل فیلم های آموزشی و نقشه های موجود شما می توانید تمام مراحل نصب دستگاه را به درستی یادگیرید و از انجام درست مراحل توسط فردی دیگر مطمعن شوید . همچنین این امکان وجود دارد تا به واسطه ی فیلم های موجود درسایت و با دیدن ویدئو آموزش نصب دستگاه تصفیه آب, مراحل نصب دستگاه را به درستی انجام دهید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام