دستگاه تصفیه هوا با توجه به آلودگی گسترده‌ی هوا از نیازهای جدی جوامع امروزی بخصوص در شهرهای بزرگ ایران شده است. بخصوص در محیط‌های در بسته، آلودگی تأثیر مخرب خود را بر دستگاه تنفسی و ریه‌های انسان بیشتر می‌کند و در نتیجه پس از چندین سال با بروز نشانه‌های انواع بیماری‌های آلرژیک و تنگی نفس و... خود را بیشتر نشان می‌دهد. به همین دلیل اکثر پزشکان و متخصصین توصیه‌ی اکید دارند که دستگاه تصفیه هوا خانگی باید در همه‌ی خانه‌ها امروزه درست مانند سایر ملزومات زندگی در نظر گرفته و تهیه شود.

 قبل از خواندن این مقاله یکی از بهترین نوع تصفیه هوا خانگی را به شما معرفی میکنیم دستگاه تصفیه هوا ناسیونال که هم قیمت دستگاه تصفیه هوا و کیفیت تصفیه هواهای موجود در بازار ایران را متوجه شوید.

خوشبختانه این نیاز باعث شده تا بسیاری از برندهای مشهور لوازم خانگی اقدام به تولید انواع دستگاه تصفیه هوا برای نیازهای متفاوت بکنند. دستگاه‌های تصفیه هوایی که نه تنها نیاز به تصفیه هوا را مرتفع می‌کند بلکه خود بعضاً با انتشار مواد مناسب در محیط، باعث ایجاد هوایی دلچسب‌تر برای بهبود فرآیند تنفس خانواده‌ها می‌شود. همچنین موضوع رقابتی شدن این محصولات در بازارهای جهانی باعث شده که نه تنها قیمت این دستگاه خیلی زیاد نباشد، بلکه کیفیت و کارایی‌های دستگاه تصفیه هوا نیز هر روز بهتر شود.

اما موضوعی که به شدت در انتخاب یک تصفیه هوا خانگی تأثیرگذار است، شناخت نیاز می‌باشد، منظور اینکه برای تهیه‌ی یک دستگاه تصفیه هوا برای منزل چه پارامترهایی باید در نظر گرفته شود؟ موضوعی که به دلیل کم‌توجهی برخی از مردم باعث نارضایتی آن‌ها از دستگاهی که خریداری کرده‌اند شده و این در حالی است که پول زیادی هم گاهاً برای آن پرداخت شده است. انتخاب یک تصفیه هوا برای منزل و یا محل کار قطعاً موضوع گیج‌کننده‌ای است. ما امروزه به معنای واقعی کلمه صدها مدل مختلف در همین بازار ایران را می‌بینیم. در اینجا 11 فاکتور اصلی برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی آورده می‌شود که می‌توانند به شما در تصمیم گیری بهتر برای خرید دستگاه تصفیه هوا کمک کنند:

 

اثر بخشی دستگاه تصفیه هوا

 

اثربخشی یک دستگاه تصفیه هوا اغلب به نوع فیلترها و تعداد و کیفیت آنها و سیستم تصفیه هوا آن دستگاه وابسته است که البته قیمت دستگاه تصفیه هوا که از پیشرفته ترین سیستم و فیلتر و... استفاده میکند مسلما بالاتر است اما خیالتان راحت است! فیلتر HEPA مؤثرترین نوع فیلتر در تصفیه هوا است که 99.97 درصد از آلاینده‌های تا اندازه 0.3 میکرون را از هوا حذف می‌کند. اما باز هم ذرات کوچکتر از 0.3 میکرون از این فیلتر عبور می‌کنند.

دستگاه الکترونیکی از یون‌های منفی و با ازن سطح کم برای حذف آلاینده‌های تا 0.01 میکرون قابلیت دارد اما باز هم همه‌ی آلودگی‌ها را حذف نمی‌کند. تصفیه هوا خانگی چند کاره معمولاً حتی با بهره‌گیری از اشعه‌ی مادون قرمز کنترل شده تمامی انواع آلاینده‌ها و حتی آن‌هایی که اندازه‌ای کمتر از 0.001 میکرون را هم دارند و انواع ویروس‌ها و آلرژن‌ها و... را از بین می‌برند، هر چند قیمت دستگاه تصفیه هوا خانگی چند فیلتره یا چند کاره کمی بالاتر است.

تصفیه هوا خانگی با تکنولوژی اواسیاس( OASIAS) یک نوع تکنولوژی اکسیداسیون کاتالیزوری پیشرفته علمی است که با انتشار امواج نوری ماورای بنفش، تصفیه‌ی یون‌های هیدورکسیلی، اکسید فعال و یونیزاسیون هوا یکی از برترین‌ها می‌باشند. آنچه این نوع مدل را منحصر به فرد می‌کند چهار عمل فیلتراسیون قابل قبول و قدرتمند برای از بین بردن تمامی آلاینده‌های هوا بدون ایجاد ضررهای جانبی می‌باشد. این نوع نه تنها تمام و 100 درصد آلاینده‌ها را از بین می‌برد، بلکه یون‌های فوق‌العاده اکسید شده، یون‌های هیدورکسیلی، هیدرو پراکسید، یون‌های ایزونیدی و یون منفی را تولید می‌کند که با حمله به میکرو ارگانیسم‌ها انواع بو، مواد شیمیایی، گازها و... را هم از بین می‌برند و هوایی تازه برای تنفس خانواده ایجاد می‌کنند.

 دستگاه تصفیه هوا

 

روش تصفیه هوا در دستگاه تصفیه هوا

 

اغلب دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی محدودیتی برای تصفیه هوا دارند. مثلا عموماً دستگاه‌های دارای فقط فیلتر HEPA تنها محیط پیرامون خود را می‌تواند تمیز کند. همه‌ی دستگاه‌های تصفیه هوا به اندازه‌ی کافی یون تولید نمی‌کنند، تصفیه هوای الکترونیکی از صفحه‌ای شیشه‌ای استفاده می‌کنند که بسیار شکننده است و خیلی ساده از بین می‌رود.
سه راه وجود دارد که یک دستگاه تصفیه هوا خانگی یون منفی فعال تولید کند: برق ولتاژ بالا، سوزن‌های فلزی یا یونیزاسیون یخچالی و نهایتاً تولید یون به عنوان محصول جانبی.
یونیزاسیون سلیتا یا جانبی مؤثرترین راه برای تولید یون منفی با حجم بالاست اما با این حال این یون‌های منفی تنها حدود 6 دقیقه در هوا باقی می‌مانند و از بین می‌روند. در نتیجه نمی‌توانند در همه‌ی سطح خانه گردش داشته باشند،

اما دستگاه‌های تصفیه هوای ناسیونال و تعداد کمی از برند های دیگر با استفاده از نور ماوراء بنفش تولید یون منفی می‌کنند. این یون‌ها با یون‌های مثبت آلاینده‌ها ترکیب می‌شوند و باعث از بین رفتن آنها می‌شوند اما دیوار و یا سطح سیاهی برجای نمی‌گذارند. ضمن اینکه تولید این نوع یون منفی دائمی است.

 

سطح پوشش مربعی تصفیه هوا خانگی

 

یک تصفیه هوا خانگی باید بتواند متناسب با محیط شما باشد. معمولاً دستگاههایی تنها می‌تواند چند متر مربع اطراف خود را تصفیه کند قیمت پایین تری دارند لطفا دقت کنید و بخاطر مبالغ جزیی از دستگاههای بی کیفیت استفاده نکنید. معمولاً دستگاه تصفیه هوا خانگی مجهز به فیلتر HEPA متراژ مربع بیشتری را تصفیه می‌کند، اما با این وجود هر فوت مربع با احتساب میزان وسایلی که در خانه کار می‌کنند و رفت و آمد در منزل و... تحت‌الشعاع می‌باشد.

 

پوشش‌دهی کل ساختمان و یا اداره

 

معمولاً دستگاه تصفیه هوا نمی‌تواند در هیچ نوعی همه‌ی ساختمان و یا یک اداره را پوشش دهد. زیرا واقعیت این است که درب، پنجره، دیوار و سقف و... همه بعنوان مانع شناخته می‌شوند. تصفیه هوا HVAC که بعنوان یک دستگاه تصفیه هوا مرکزی با تلاقی با سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی خانه‌ها و یا ادارات کار می‌کند ولی باز هم به طور کامل نمیتوانند تصفیه هوا مطلوبی را انجام دهند از این رو تصفیه هوا خانگی که جدیدا با فیلترها و سیستم های تصفیه پیشرفته وارد بازار شدند میتوانید بهره مند شوید.

 

هزینه‌ی نگهداری و تعویض قطعات

 

دستگاه تصفیه هوا با هزینه‌ و قیمت پایین عموماً به دلیل نیاز به تعویض فیلتر و سایر قطعات مصرفی دیگر در طول شش ماه در نهایت قیمت بیشتری برای مصرف‌کننده به همراه دارند. اما دستگاه تصفیه هوا معمولاً تنها در هر 1  سال یا کمی بیشتر یک بار نیاز به تعویض فیلتر دارند. البته ناگفته نباشد بستگی به هوا منطقه مورد استفاده هم دارد.

 

توانایی حذف بو

 

دستگاه تصفیه هوا باید از یک اکسیدساز، ازن ساز و یا مجهز به کربن فعال باشد تا بتواند بوها را به طور کامل حذف کند که قیمت دستگاه تصفیه هوا در  این نوع دستگاهها کمی بالاتر است.

 

میزان مصرف برق

 

یکی از پارامترهای مهم در تعیین هزینه‌های دستگاه تصفیه هوا است. برای تعیین میزان برق مصرفی سالیانه تصفیه هوا خانگی میزان وات‌هایی که سازنده بر روی جعبه نوشته را پیدا کنید که بهترین اندازه آن 65 وات میباشد.

 

 دستگاه تصفیه هوای خانگی

 

میزان سر و صدای فن دستگاه تصفیه هوا خانگی

 

مارک‌های دستگاه تصفیه هوا های برند های نامعتبر اغلب سر و صدای بیشتری دارند و سیستم سایلنت ندارن که بر روی دستگاه با نام اسلیپ sleep میباشد که با روشن کردن آن بسیار صدای کمی دارد فن دستگاه و مناسب زمان خواب است.

 

ضمانت و گارانتی تصفیه هوا

 

اغلب دستگاه‌های تصفیه هوا باید حداقل یک سال ضمانت داشته باشند که در شرکت های معتبر از گارانتی طلایی 1 ساله استفاده میکنند و پشتیبانی و خدمات طولانی مدت و یا حتی مادام العمر میدهند.

 

اندازه و قابلیت حمل دستگاه تصفیه هوا

 

تصفیه هوا خانگی اغلب نیاز به جابه‌جایی و یا انتقال به اتاق‌های دیگر دارد. این موضوع را در نظر داشته باشید و تصفیه هوایی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی را داشته باشد

 

 

صرف نظر از اینکه در کدام منطقه آب و هوایی کشور زندگی می‌کنید اینکه شما از هوای مناسب بهره‌مند باشید هم برای خودتان و هم کودکانتان یک امر حیاتی است. با توجه به میزان آلاینده‌های محیط و 11 عنوان ارائه شده بالا بهترین دستگاه تصفیه هوا را خریداری نمایید. همواره در نظر داشته باشید که تصفیه هوای خانگی که تمام قابلیت‌های فوق‌الذکر را به شکل مطلوب ارائه نماید قیمت بالاتری دارند. در نتیجه قیمت دستگاه تصفیه هوا به دلیل کیفیت تصفیه هوا دستگاه عمدتاً زیادتر می شود و فقط شرکت های وارد کننده و معتبر میتوانند دستگاه تصفیه هوا با این قابلیت ها را با قیمت مناسب عرضه کنند و در آخر یکی از بهترین نوع دستگاه تصفیه هوا خانگی که قیمت این دستگاه تصفیه کننده هوا به نسبت سیستم پیشرفته کارایی و برند معتبر آن بسیار مناسب است و آن  دستگاه تصفیه هوا national که پیشنهاد میکنیم حتما به این صفحه مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین با دیدن عکس های این دستگاه از زیبایی و شکیل بودن آن هم لذت ببرید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام