در دستگاه‌های تصفیه آب فیلترهای مختلفی وجود دارد که هر کدام کار معینی را انجام می‌دهند؛ برخی از فیلترها آلاینده‌های فیزیکی آب را از آن جدا می‌کنند، برخی دیگر نیز طعم، بو و مزه‌ی آب را از بین می‌برند و برخی دیگر از فیلترها مانند فیلترهای معدنی عناصر مفیدی مانند منیزیم و پتاسیم را به آب اضافه می‌کنند تا به آن خاصیت بیش‌تری ببخشند. یکی از انواع فیلتر تصفیه آب که در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد، فیلتر آلکالاین است که به آن فیلتر قلیایی یا فیلتر قلیایی کننده آب نیز گفته می‌شود.

فیلتر قلیایی وظیفه دارد به آب خاصیت بازی یا قلیایی ببخشد و خرید دستگاه‌هایی که دارای این فیلتر باشند، به متقاضیان خرید دستگاه آب تصفیه کن توصیه می‌گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با کارکرد و قیمت فیلتر قلیایی تصفیه آب خانگی آشنا کرده و نکات مهم در این زمینه را توضیح دهیم.

 

آب قلیایی به چه آبی گفته می‌شود؟
چرا باید از فیلتر قلیایی استفاده کرد؟
فیلتر قلیایی کننده آب دقیقاً چه کار می‌کند؟
آیا بالا بودن قیمت فیلتر قلیایی کننده آب دلیل بر کیفیت آن است؟

 

آب قلیایی به چه آبی گفته می‌شود؟

 

پیش از آن که درباره‌ی فیلتر آلکالاین و نحوه‌ی عملکرد آن توضیح دهیم، لازم است بدانیم که آب قلیایی به چه آبی گفته می‌شود. به طور کلی در علم شیمی میزان اسیدی بودن یا قلیایی بودن یک ماده را با شاخصی به نام PH نشان می‌دهند. آبی که PH آن کمتر از 7 باشد، آب اسیدی و آبی که PH بالاتر از 7 داشته باشد، آب قلیایی یا بازی نام دارد. از آنجایی که دو خاصیت اسیدی و قلیایی خواصی مخالف هم محسوب می‌شوند، می‌توانند اثر همدیگر را خنثی کنند.

 

چرا باید از فیلتر قلیایی استفاده کرد؟

 

با مصرف مواد غذایی مختلف اسیدهای زیادی وارد بدن ما می‌شوند که با توجه به خاصیت آسیب‌زننده‌ی اسید می‌توانند سلامتی ما را به خطر بیندازند. مصرف آبی که خاصیت قلیایی داشته باشد، می‌تواند اثر اسیدها را خنثی کند و از این طریق از سلامت اندام‌ها محافظت نماید. آب قلیایی هم طول عمر سلول‌های بدن را زیاد می‌کند و هم باعث تقویت پوست و مو می‌شود و از دیگر خواص این نوع آب می‌توان به پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها اشاره کرد؛ زیرا مینای دندان‌ها به اسید حساس بوده و به مرور زمان ضعیف و یا از بین می‌رود؛ مصرف آب قلیایی مانع از این اتفاق می‌شود.

 

 

فیلتر قلیایی کننده آب دقیقاً چه کار می‌کند؟

 

قلیایی کردن آب به طور کلی به دو صورت می‌تواند انجام شود؛ یا اینکه از دستگاه‌های یونیزاسیون برای یونیزه کردن آب استفاده کرد و یا اینکه دستگاه‌های تصفیه آبی را خریداری کرد که دارای فیلتر قلیایی باشند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از روش دوم استفاده کنند و یک دستگاه تصفیه آب قلیایی خریداری کنند. با توجه به فوایدی که مصرف آب قلیایی برای بدن دارد، در برخی از مدل‌های دستگاه‌های تصفیه آب مانند دستگاه آب تصفیه کن سی سی کا یک فیلتر با عنوان فیلتر قلیایی کننده آب قرار داده می‌شود تا به آب تصفیه شده خاصیت قلیایی را اضافه کند. زمانی که آب در فرآیند تصفیه آب از این فیلتر عبور می‌کند، یونیزه می‌شود و به خود خاصیت قلیایی می‌گیرد. گفتنی است فیلتر آلکالاین همانند سایر فیلترهای به کار رفته در دستگاه تصفیه آب باید هر چند وقت یکبار تعویض گردد؛ زیرا اینگونه فیلترها پس از مدتی قدرت خود را از دست داده و ضعیف می‌شوند. در ادامه درباره‌ی قیمت فیلتر قلیایی توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

 

آیا بالا بودن قیمت فیلتر قلیایی کننده آب دلیل بر کیفیت آن است؟

 

حقیقت آن است که راه چندان قابل اعتمادی برای تشخیص اینکه کدام فیلتر قلیایی کننده آب بهتر است وجود ندارد. اصل یا تقلبی بودن یک فیلتر تنها در عمل مشخص می‌شود و از آنجایی که ما حتی در عمل نیز نمی‌توانیم کیفیت قلیایی شدن آب را از راه‌های ساده مورد سنجش قرار دهیم، نمی‌توانیم به راحتی یک فیلتر تصفیه آب مناسب انتخاب کنیم. ممکن است برخی افراد تصور کنند که هر چه قیمت فیلتر قلیایی بالاتر باشد، از کیفیت بهتری برخوردار است؛

 

اما حقیقتاً اینگونه نیست و متأسفانه در حال حاضر بسیاری از کلاهبرداران با همین ترفند سودهای کلانی به جیب می‌زنند و محصولات تقلبی را به مشتریان قالب می‌کنند. بنابراین به نظر می‌رسد بهترین راه برای اطمینان از واقعی بودن قیمت فیلتر قلیایی و کیفیت آن خرید از نمایندگی است. در حال حاضر شرکت رادگستر نوین نمایندگی فروش مدل‌های مختلف آب تصفیه کن‌ اصل تایوانی و همچنین لوازم جانبی آن‌ها را بر عهده دارد. این شرکت واردکننده‌ی اصلی دستگاه‌ها و قطعات آن محسوب می‌شود که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می‌کند. اگر به فکر قیمت فیلتر قلیایی کننده آب هستید و یا قصد دارید دستگاه آب تصفیه کن خریداری کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت اطلاعات محصولات و انواع فیلتر تصفیه آب را مشاهده کرده و از قیمت آن‌ها مطلع شوید.

 

خرید از فروشگاه رادگستر نوین به صورت اینترنتی هم امکان‌پذیر است که در این صورت سفارش شما به صورت رایگان برایتان ارسال و نصب خواهد شد. لازم به ذکر است کلیه‌ی محصولات شرکت از گارانتی طلایی یکساله و خدامت پس از فروش مادام‌العمر بهره‌مند هستند که این موضوع خیال مشتریان را از بابت تأمین قطعات مورد نیاز و فیلترها در آینده راحت خواهد کرد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام