هر دستگاه تصفیه آب مطابق با یک نقشه تصفیه آب خانگی کار می‌کند. این نقشه تصفیه آب خانگی نمایانگر نحوه تصفیه آب در این دستگاه می‌باشد. اینکه هر فیلتر باید در کجا واقع شود و چه کاربردی دارد توسط این نقشه مشخص می‌شود. دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن هم یک نقشه آب شیرین کن مخصوص به خود دارد.

ما در این مقاله در مورد فیلترهای دستگاه آب تصفیه کن 6 مرحله‌ای صحبت خواهیم کرد و همچنین نقشه کلی تصفیه و راهنمای نصب آب تصفیه‌ کن با توجه به این نقشه را هم ارائه کرده‌ایم. در حقیقت هم با مراحل نصب دستگاه آشنا می‌شوید و هم با کارایی فیلترها آشنا می‌شوید.

فیلترهای دستگاه‌ تصفیه آب 6 مرحله‌ای

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای همانطور که از نامش پیداست دارای 6 فیلتر است که هر کدام از این فیلترها کاربرد و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه هر کدام از این فیلترها را معرفی خواهیم کرد و کاربرد آن‌ها را تعیین خواهیم کرد. به این نقشه تصفیه آب خانگی نگاه کنید تا مکان هر فیلتر را هم بشناسید. فیلتر رسوب: این فیلتر برای جلوگیری از رسوباتی مانند نمک‌های غیر محلول در آب، رسوبات موجود در سیستم لوله‌کشی شهری، گل و لای و ذرات شن موجود در آب کاربرد دارد.

فیلتر کربن اولیه: کربن فعال در این فیلتر برای رفع بو و طعم ناخوشایند آب کاربرد دارد در این مرحله درصد قابل‌توجهی از کلر حذف می‌شود و نمک‌های حلال در آب که برای بدن مضر هستند هم از بین می‌روند.

فیلتر کربن ثانویه: در این مرحله طعم و مزه و بوی آب کاملا طبیعی می‌شود و تمام کلر موجود در آب از بین می‌رود. این فیلتر مجددا تمام نمک‌ها و برخی میکروارگانیسم‌های حلال در آب را چک می‌کند و اگر درصد این نمک‌ها بالا باشد آن را حذف می‌کند.

غشای RO: در این مرحله عملیات اسمز معکوس انجام می‌شود. در این مرحله عناصری غیر حلال که در مرحله‌ی 1 از فیلتر عبور کرده‌اند گیر می‌افتند و مواد مضری مانند رادیوم و آرسنیک از آب حذف می‌شوند. برخی ترکیبات مضر کلسیم و فلزات سنگین هم به طور کامل از آب پاکسازی می‌شوند.

فیلتر نهایی: این فیلتر با مخزن در ارتباط است و آب مخزن را تصفیه می‌کند. از طرفی اگر همچنان ذراتی توانسته باشند از فیلترهای 4 مرحله‌ی قبل عبور کنند به طور کامل از بین می‌روند و آب زلال و بدون رنگ و طعم و بو می‌شود.

لامپ UV: اشعه‌ی فرابنفش برای از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های زنده‌ی موجود در آب به کار می‌رود. این لامپ به لامپ جیوه هم معروف است و هیچ قارچ و انگل و باکتری پس از عبور از این لامپ فرابنفش در داخل آب باقی نمی‌ماند.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای

پیشنهادات برای تعویض فیلترها متناسب با نقشه تصفیه آب خانگی:

پیشنهاد می‌شود فیلتر رسوب و فیلتر کربن اولیه حداقل سالی یک بار تعویض شود.
پیشنهاد می‌شود غشای RO و فیلتر نهایی هر 2 یا سه سال تعویض شود.
پیشنهاد می‌شود لامپ فرابنفش هر سال یک بار تعویض شود.
نقشه نصب تصفیه آب خانگی در این نقشه به طور کامل نحوه‌ی قرارگیری المان‌های مختلف دستگاه تصفیه آب لحاظ شده است و آموزش نصب تصفیه آب هم با توجه به این نقشه انجام می‌شود. اگر دستگاه آب شیرین کن هم دارید باید با توجه به نقشه آب شیرین کن عمل کنید. معمولا تکنسین‌های نصب هم با استفاده از این نقشه عمل می‌کنند. در نظر داشته باشید که این نقشه صرفا برای دستگاه‌های 6 مرحله‌ای کاربرد دارند و برای سایر دستگاه‌ها نقشه‌های متناسب با آن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه مراحل نصب دستگاه تصفیه آب و راهنمای نصب آب تصفیه کن با توجه به نقشه تصفیه آب آورده شده است.

مراحل نصب دستگاه آب تصفیه کن

آموزش نصب تصفیه آب در 5 مرحله انجام می‌شود که در ادامه توضیح داده می‌شود.

در مرحله‌ی اول باید آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را قطع کنید تا دستگاه را نصب کنید. یک سه‌راهی برای اتصال دستگاه وجود دارد که انشعاب اصلی دستگاه می‌باشد. شیر پیسوار را به آب سرد را باز کنید و سه‌راهی را به آن وصل کنید.

ابتدا باید دستگاه را به شیر آب متصل کنید. باید شیر را از سینک جدا کنید و پیچ مربوط به اتصال را به خروجی دستگاه وصل کنید. و سپس شیر را مجددا به سینک وصل کنید و محل قرار گرفتن دستگاه تصفیه آب در زیر سینک را تعیین کنید تا بتوانید پس از اتمام مراحل نصب آن را چفت و بست کنید.

حالا نوبت به نصب خود دستگاه با توجه به نقشه می‌باشد. دقت کنید که در تمام مراحل نصب باید در محل اتصالات از نوار تفلون استفاده کنید تا دستگاه نشتی نداشته باشد. هوزینگ دستگاه که محل اتصال فیلترها به آن است را از محتویات بسته خارج کنید و فیلترها را با توجه به نقشه‌ی آن به دستگاه متصل کنید و با نوارتفلون خوب سفت کنید. در نظر داشته باشید که باید از آچار مخصوص برای سفت کردن استفاده کنید. در نهایت درپوش هوزینگ را هم ببنیدید. لوله خروجی فیلتر RO‌ و فیلتر نهایی در آخرین مرحله نصب می‌شوند.

نقشه تصفیه آب خانگی 6 مرحلهحالا باید پس‌آب دستگاه را مشخص کنید. با مته‌ی 8 سوراخی در لوله فاضلاب ایجاد کنید و لوله‌ی پس‌آب را به آن متصل کنید و آن را خوب سفت کنید و بست آن را محکم ببندید. باید از سه‌راهی فیلتر نهایی هم شلنگی به سمت مخزن ببرید و بست‌های آن را محکم ببندید.

در نهایت باید دستگاه را کاملا وارسی کنید و محل اتصالات را بررسی کنید. در نهایت باید دستگاه را روشن کنید و فلکه آب را باز کنید و از تصفیه آب و عدم وجود نشتی در آن اطمینان حاصل کنید.

 

جمع بندی

با استفاده از نقشه تصفیه آب خانگی نصب دستگاه به راحتی انجام می‌شود. آموزش نصب تصفیه آب عمدتا با استفاده از نقشه انجام می‌شود. پیشنهاد می‌شود مراحل نصب دستگاه را خودتان انجام ندهید و تمام مراحل را به دست تکنسین نصب حرفه‌ای بسپارید تا از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب خود اطمینان حاصل کنید. راهنمای نصب آب تصفیه کن حتی اگر جزئیات دقیقی هم به شما ارائه دهد همچنان نمی‌تواند جای یک نصاب حرفه‌ای را بگیرد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام