آب مصرفی که در منازل استفاده می‌کنیم باید سالم و عاری از هرگونه آلودگی باشد تا مزه و بوی خوبی داشته و برای سلامت ما مفید باشد. تصفیه آب غیر از مراحل اصلی تصفیه‌ی صنعتی لازم است توسط نصب دستگاه تصفیه آب خانگی در منازل نیز انجام شود. با استفاده از راهنمای نصب آب تصفیه کن که در این مقاله به شما ارائه می‌شود، می‌توانید بهترین فیلتر تصفیه آب را برای خود انتخاب نمایید.

بطری های آب معدنی علاوه بر اینکه برای ما مقرون به صرفه نیستند می‌توانند به سلامت ما و محیط زیست نیز آسیب برسانند. اگر شما جزء آن دسته از مردم هستید که آب آشامیدنی منزل را به بطری‌های آب معدنی ترجیح می‌دهد، مسلماً نسبت به سیستم تصفیه آب محلی خود کنجکاو هستید.

برای دانستن این موضوع نیاز به بررسی آب آشامیدنی و مقایسه آن با استانداردهای موجود می باشد. فراتر از داشتن ایمنی اولیه، بسیاری از مردم تمایل دارند تا آب شیرین آشامیدنی را برای حذف مواد معدنی و ذرات موجود در آب از طریق نصب تصفیه آب خانگی بهبود بخشند تا آبی که استفاده می‌کنند طعم بهتری داشته باشد.

گزارش‌های کیفیت سالانه‌ی آب که همچنین به نام گزارش اعتماد مصرف کننده نیز صادر می‌شوند، به منظور کمک به مصرف‌کنندگان در جهت انتخاب آب آشامیدنی ارائه می‌شوند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهد تا آلودگی‌های احتمالی موجود در آب را شناسایی کرده و برای حذف آن از طریق نصب دستگاه تصفیه آب مناسب، اقدام نمایند.

 درباره‌ی وجود سرب در آب نگران هستید؟ فیلتر مناسب را انتخاب کنید!

 

نگرانی‌های جدی در مورد وجود سرب در بعضی از مناطق وجود دارد که خوشبختانه با نصب آب تصفیه کن خانگی که دارای فیلتر NSF / ANSI Standard 53 یا NSF / ANSI Standard 58 تأیید شده باشد، می‌توان مشکل وجود سرب در آب را تا حد زیادی کاهش داد. این گواهینامه‌‌ها توسط NSF International، که یک سازمان بهداشت عمومی است ایجاد شده است. این سازمان استانداردها و گواهینامه‌ها را به منظور بهبود سلامت انسانی جهانی، توسعه می‌دهد.

فیلترهای تصفیه آب تأیید شده در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند. بعضی از این فیلترها دارای دستگاهی هستند که زمان تعویض آن را به شما اطلاع می‌دهند. گزینه‌های انتخاب فیلتر متنوعی وجود دارند که با استاندارد گواهی NSF مطابقت دارند. شما باید با توجه به نوع استفاده خود و گزارش محلی آب آشامیدنی به نصب دستگاه تصفیه آب که برای شما مناسب است، اقدام نمایید.

 در هنگام خرید یک فیلتر تصفیه آب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

در ابتدا باید مشخص کنید که چه ناخالصی‌هایی را می‌خواهید از آب حذف کنید، آیا نگرانی‌های شما و هدف شما از نصب دستگاه تصفیه آب بهداشت آب است یا طعم و بوی مناسب‌تر؟

فیلترهای مختلف برای حذف ناخالصی‌های مختلف طراحی شده‌اند. بنابراین سعی کنید با استفاده از اطلاعاتی که از گزارش کیفیت آب محل زندگی خود بدست می‌آوردید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید، زیرا ممکن است آب آشامیدنی منطقه‌ی شما کیفیت خوبی داشته باشد و در واقع پس از این بررسی متوجه شوید اصلا نیازی به نصب دستگاه تصفیه آب خانگی نداشته باشید.

 

 

تصفیه آب، گزینه‌های شما برای تصفیه بهتر آب چیست؟

 

فیلتر Carafe یا Pour-through :

این فیلترها ساده‌ترین نوع فیلتر تصفیه آب برای استفاده می‌باشند که درون یک مخزن کوزه شکل قرار می‌گیرند و می‌توانید آن را درون یخچال نگه‌داری کنید. با این حال عمر استفاده از این نوع فیلتر کوتاه می‌باشد و فقط قادر است مقدار محدود آب را در یک زمان مشخص فیلتر کند.

فیلتر مجهز به مخلوط :

این نوع فیلتر دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد و به طور مستقیم بر روی شیر آب نصب می‌شود. این فیلترها نیاز به نصب کمتری دارند و با استفاده از یک راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب که به همراه محصول ارائه می‌شود، به راحتی نصب می‌شود اما جریان آب را تسریع می کنند و نمی توانند در همه‌ی سوپاپ‌ها استفاده شوند.

فیلترهای آشپزخانه :

این نوع فیلتر برای تصفیه مقادیر زیادی آب بدون نیاز به اصلاح و تغییر سیستم لوله کشی مناسب است. این فیلترها شبیه دو مدل قبلی نیستند و می‌تواند ظاهر آشپزخانه را تغییر دهد و باعث شلوغ شدن و به هم ریختگی شوند. همچنین نمی‌توانند روی همه‌ی نوع شیر آب نصب شوند و به همراه راهنمای نصب آب تصفیه کن خانگی ارائه می‌شوند.

فیلترهای قابل نصب برروی سیستم لوله‌کشی :

این نوع فیلتر روی لوله آب نصب می‌شوند و اغلب به عنوان فیلترهای زیر سینک شناخته می‌شوند. این فیلتر می‌تواند بر روی راه ورودی شیر آب اصلی و یا یک شیر آب جداگانه نصب و آب را توزیع کند. این فیلترها برای فیلتر کردن مقادیر زیاد آب بدون تغییر مخزن موجود یا ایجاد تغییر در شیر آب بهترین هستند. ولی فضای کابینت را اشغال کرده و نیاز به تغییر لوله کشی دارند. با این حال با استفاده از یک راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی که به همراه آن عرضه می شود به راحتی قابل استفاده هستند.

فیلترهای نقطه ورود یا کل خانه :

این نوع فیلترها بر روی منبع اولیه‌ی آب ورودی خانه نصب می‌شوند و همه‌ی آب مصرفی از جمله آب آشپزخانه، حمام و لباسشویی نیز فیلتر می‌شوند. این فیلترها طول عمر طولانی دارند و یک راه به صرفه برای حذف رسوب، زنگ زدگی و کلر در آب می‌باشند ولی اکثر آلاینده‌های دیگر را حذف نمی‌کند. همچنین برای این نوع فیلتر از طریق یک راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب ساده نمی‌توان آن را نصب کرد بلکه نیاز به نصب آب تصفیه کن حرفه‌ای می‌باشد.

 

محصولات مختلف از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند. در دنیای امروز برای داشتن آب سالم و مطبوع که از هرگونه آلودگی به دور باشد نیاز است در مرحله‌ی نهایی استفاده از آب در منازل نیز با نصب دستگاه تصفیه آب خانگی، آب را تصفیه کرد تا بتوان سلامت بدن را با حذف آلودگی‌ها و رسوب‌ها، هرچه بیشتر حفظ کرد. انواع مختلف این فیلترها با استفاده از راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب مناسب به راحتی قابل استفاده هستند.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام