هیچ سخت‌افزار خانگی نیست که با وجود توجه و نگهداری درست مصرف‌کنندگانش دچار اشکال نشود. دستگاه تصفیه آب خانگی نیز از این قانون کلی مستثنا نبوده و به ‌هر حال در طول زمان و با استفاده‌ی مکرر دیر یا زود دچار اشکالاتی می‌شود که در نهایت مصرف‌کننده را مجبور به تماس با بخش خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب خانگی می‌کند.
این مقاله سعی دارد با پرداختن به موضوع بیشترین مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه تصفیه آب خانگی پیش بیایید، آگاهی‌های لازم را قبل از درخواست تکنسین دستگاه تسویه آب خانگی از مرکز پشتیبانی دستگاه تصفیه آب توسط مصرف‌کنندگان به آن‌ها بدهد. مشکلاتی که ممکن است از روند تسویه آب در هرکدام از فیلترها تا پدید آمدن یک سوراخ کوچک در منبع آب دستگاه تصفیه آب خانگی متغیر باشد.

 

 خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب خانگی

 

 

این مشکلات عمده به ‌طور خلاصه شامل موارد زیر است:

دستگاه تصفیه آب خانگی بعد از نصب به ‌طور کلی کار نمی‌کند.

جریان آبی که از شیر مخصوص دستگاه تصفیه آب خانگی جاری می‌شود، بسیار کم است.

آبی که از شیر دستگاه تصفیه آب جاری می‌شود طعم یا بوی بدی دارد.

نشت آب از قسمت‌های مختلف دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب بعد از نصب اولیه یا تعویض هر کدام از فیلترها دچار لرزش شده است.

 

از آنجایی که طبق آمار مرکز بهداشت جهانی حدود 80 درصد از بیماری‌های گوارشی ناشی از مصرف آب آشامیدنی آلوده به میکروب، باکتری و ریز مولکول‌های شیمیایی است، لذا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از بهترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های دسترسی به آب نوشیدنی سالم و گوارا است. اما توجه به خود دستگاه تسویه آب و حل مشکلات اولیه‌ی آن می‌تواند عمر آن را طولانی‌تر کند.

 

خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی بعد از نصب به‌طورکلی کار نمی‌کند.

اگر بعد از فرآیند نصب دستگاه تسویه آب توسط تکنسین مرکز خدمات پس از فروش و به برق زدن آن دستگاه با صدای خفیفی روشن نشده و شروع به کار نکند، اولین احتمال این است که اشکال ساده‌ای در کابل دستگاه تصفیه آب رخ‌ داده باشد و باید آن را تعمیر یا تعویض کرد

البته ممکن است اشکال دستگاه تسویه آب جدی‌تر بوده و مرکز بروز مشکل در IC ساده‌ی دستگاه تصفیه آب خانگی و در ترانسفورماتورها یا خازن‌ها باشد. تکنسین مرکز پشتیبانی دستگاه تصفیه آب بلافاصله بعد از تشخیص این مشکل اقدام به تعویض PCB یا برد الکترونیکی دستگاه تسویه آب کرده و مشکل به‌سرعت حل خواهد شد.

جریان آبی که از شیر مخصوص دستگاه تصفیه آب خانگی جاری می‌شود بسیار کم است.

اگر بعد از چند روز استفاده از دستگاه تسویه آب خانگی ، مصرف‌کننده متوجه روند کند پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب شود، باید با مرکز خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب خانگی تماس گرفته و بعد از اطلاع دادن موضوع درخواست پشتیبانی یک تکنسین حاذق را کند تا علت پر نشدن مخزن تصفیه آب بررسی شود.

دلیل این رویداد می‌تواند بالا بودن فاکتور TDS یا به ‌نوعی آلودگی شدید آب باشد. فاکتوری که در بعضی از شهرها و بعضی از روزها مثل روزهای بارانی به‌شدت بالا رفته و روند تصفیه اب را کند می‌کند. معمولاً هنگامی‌که باران می‌بارد TDS آب به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و این روند 2 تا 3 روز ادامه خواهد داشت.

اگر کندی جریان آب بعد از طی این مدت ‌زمان به ‌طور خودکار اصلاح نشود، باید دلیل را در احتمال دیگری جستجو کرد. احتمال دیگر بروز این مشکل در خفگی یا ازکار افتادگی هرکدام از فیلترهای دستگاه تسویه آب خانگی است. چنانچه وجود این اشکال توسط تکنسین مرکز پشتیبانی دستگاه تصفیه آب تائید شود، فیلتر مربوطه بلافاصله تعویض می‌شود.

آبی که از شیر دستگاه تصفیه آب جاری می‌شود طعم یا بوی بدی دارد.

تکنسین مرکز خدمات پس از فروش بعد از نصب و راه‌اندازی دستگاه تسویه آب باید به مصرف‌کنندگان تأکید کند که بلافاصله از آب شیر مخصوص دستگاه تصفیه آب استفاده نکنند. چرا که علت بو دادن آب تصفیه این است که فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی از مواد مختلفی تهیه می‌شوند که ممکن است در اولین مرتبه‌ی استفاده، طعم و بوی آب را تحت تأثیر قرار دهند.

این وضعیت در هنگام تعویض هر کدام از فیلترها نیز ممکن است بروز کند. بنابراین نباید بعد از نصب اولیه دستگاه تصفیه آب خانگی یا تعویض هرکدام از فیلترهای تسویه اب توقع نوشیدن آب گوارا و بدون بو و طعم را داشت. در این مواقعی باید برای مدتی شیر آب دستگاه تصفیه آب خانگی را باز گذاشت تا حداقل یک‌بار مخزن آب دستگاه به‌طور کامل خالی شود و بعد از آب آن استفاده کرد و به مرور بو دادن آب دستگاه کمتر می شود.

نشت آب از قسمت‌های مختلف دستگاه تصفیه آب

مصرف‌کننده دستگاه تسویه آب خانگی باید بلافاصله بعد از بروز نشتی در دستگاه موضوع را به مرکز پشتیبانی دستگاه تصفیه اب خانگی اطلاع داده و درخواست ارسال تکنسین کند. نشتی آب عموماً به دلیل محکم نبودن اتصالات فیلترهای دستگاه تسویه به بدنه رخ می‌دهد. یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل می‌تواند در اثر فشار بالای جریان آب باشد.

تکنسین مرکز خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب خانگی باید مطمئن شود که آب شیر اصلی روی بیشترین درجه از فشار خودتنظیم نشده است و اگر این‌طور است فشار آب را کم کند. اعمال فشار بیش‌ازحد به فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی باعث کاهش عمر مفید آن‌ها می‌شود.

دستگاه تصفیه آب بعد از نصب اولیه یا تعویض هرکدام از فیلترها دچار لرزش شده است.

مصرف‌کننده‌ی دستگاه تسویه آب خانگی باید بداند که اگر دستگاه تصفیه آب خود را به‌تازگی نصب و راه‌اندازی یا هرکدام از فیلترهای آن را تعویض کرده است دستگاه بین 3 تا 4 روز لرزش‌های زیاد و تقریباً غیرمعمولی خواهد داشت. این ارتعاشات لرزش دیفرانسیل فشار نامیده می‌شود و به دلیل اختلاف فشار بین فیلترهای مختلف به وجود می‌آید و هیچ آسیبی ناشی از این ارتعاشات وجود ندارد. همچنین می بایست علت کم شدن فشار اب تصفیه کن را نیز بررسی نمود.

 

لازم به ذکر است که شرکت راد گستر نوین وارد کننده  و عرضه کننده بهترین دستگاههای خانگی با پیشرفته ترین سیستم تصفیه آب را میباشد که با 1 سال گارانتی طلایی + خدمات پس از فروش مادام العمر + نقد و اقساط + ارسال و نصب به تمامی نقاط رایگان + پرداخت پس از تحویل محصول را برای مشتریان گرامی گذاشته است که میتوانید به صفحه محصولات راد گستر نوین مراجعه نمایید و با دیدن عکس دستگاه ها و توضیحات بیشتر اطلاعات کامل تری کسب کنید و در صورت لزوم با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و با خیالی آسوده از شرکت راد گستر که بیش از یک دهه سابقه در زمینه تصفیه اب را دارد خرید نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و خدمات تصفیه آب خانگی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. 02177723166

 

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام