در این مقاله از اهمیت نوشیدن آب و دلایل مهم مصرف بیشتر آن در ورزشکاران و افراد عادی نام می بریم تا با فواید و تاثیرات مصرف آب سالم و تصفیه شده در بدن آشنا شده و از آن در جهت بهبود سطح زندگی خود استفاده نماییم. حال به 6 دلیل مهم برای مصرف بیشتر آب می پردازیم:

 

1. کمک به تحمل درد بیشتر

طبق تحقبقات انجام شده بر روی چند مرد ورزشکار مشخص شد کا تحمل درد در آن ورزشکارانی که سطح مناسبی از مایعات را مصرف نموده اند بیشتر است.

2. حفظ عملکرد طبیعی بدن

تحقیقات نشان داده که آب سطح متابولیسم بدن را بالا برده، بدن را از سموم پاکسازی نموده و به طور کلی عملکرد طبیعی بدن را بهبود می بخشد. بدن ما برای هضم غذا، گردش خون و موارد حیاتی دیگر نیاز به آب دارد. لذا نباید تا موقع رسیدن احساس تشنگی از نوشیدن آب اجتناب کنیم.

3. احساس شادابی بیشتر

دانشمندان دانشگاهی در هلند با مطالعه بر بیمارانی که از سردردهای شدید و میگرن رنج می کشیدند متوجه شدند که مصرف روزانه 7 لیوان آب سالم، کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد.

نوشیدن آب سالم در ورزش

4. کاهش دریافت کالری اضافی

برخی مطالعات نشان داده که افراد گاها تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و یک معده خالی از آب می تواند به جای حس تشنگی، فرد را گرسنه کند که در نتیجه آن فرد اقدام به دریافت ماده غذایی بیشتر و در نتیجه دریافت کالری غیر ضروری و مازاد بر نیاز می کند. شما با نوشیدن مقدار کافی آب روزانه می توانید از این فریب جلوگیری کرده و در نتیجه کالری اضافی کمتری دریافت نمایید.

5. افزایش سطح انرژی

به طور کلی کمبود آب می تواند باعث اختلال در عملکرد اجزای بدن و در نتیجه ایجاد خستگی و کاهش سطح انرژی شود. شما با مصرف آب سالم و تصفیه شده کافی می توانید به عملکرد ارگان های بدن کمک نموده تا سطح انرژی بدن را بهبود بخشند.

6. سالم ترین نوشیدنی

بدن شما با انجام فعالیت روزانه و ورزشی نیاز بیشتری به مصرف مایعات دارد. اغلب از آب میوه ها و نوشیدنی های صنعتی برای رفع کم آبی بدن پس از فعالیت ورزشی استفاده می کنند که می تواند باعث دریافت میزان قابل توجهی قند و کالری اضافی شود.

آب سالم ترین و بی ضرر ترین نوشیدنی هست که می تواند کم آبی شما را جبران نموده و در عین حال برای سلامتی شما نیز مفید باشد. با مصرف مداوم و کافی آب می توانیم سلامت جسم خود را تضمین نماییم.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام