منابع آب به‌منظور کاهش مواد آلاینده مانند باکتری، سرب، جیوه و... تصفیه می‌شوند. با این ‌حال، این مواد آلاینده‌ گاهی اوقات به خاطر حوادث و یا دفع نادرست، وارد آب می‌شوند. برای حفظ آب و سلامتی‌تان، تصفیه آب مهم است. فرایند تصفیه آب کمک می‌کند مواد آلاینده‌ای که ممکن است وارد آب آشامیدنی‌تان شوند از بین بروند. در اینجا به برخی دلایل مهم برای تصفیه آب خانگی اشاره می‌شود.

کاهش خطر سرطان

مواد شیمیایی و سایر مواد سمی ممکن است راهی برای ورود به منابع آب بیابند و به این خاطر، خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش می‌دهند. از بین بردن این مواد از طریق تصفیه آب به کاهش خطر ابتلا به سرطان که با قرار گرفتن در معرض این مواد مرتبط است، کمک می‌کند.

بهبود طعم و مزه آب

برخی از آلاینده‌ها علاوه بر ایجاد خطر برای سلامتی بر طعم و مزه‌ی آب آشامیدنی اثر می‌گذارند. به ‌عنوان‌ مثال طعم فلز و یا طعم و مزه‌ی نامطبوع به آب می‌دهند. تصفیه آب خانگی کمک می‌کند از این مواد آلاینده خلاص شوید و می‌تواند مزه‌ی آب آشامیدنی را بدون نیاز به جوشاندن آن بهبود بخشد.

کاهش سطوح کلر

گاهی اوقات کلر برای از بین بردن باکتری‌ها به آب آشامیدنی افزوده می‌شود. با این‌ حال، کلر موجود در آب، باعث بروز مشکلات جدی در سلامت افراد می‌شود. در ذیل چند نمونه از بیماری‌های ناشی از کلر آب اشاره ‌شده است:

• افزایش خطر سرطان
• مشکلات قلبی و عروقی
• آسم
• نقص‌های هنگام تولد

استفاده از دستگاه‌های آب تصفیه‌کن کمک می‌کند تا از کلر موجود در آب رها شوید و این امر خطر ابتلا به مشکلات مربوط به سلامت را کاهش می‌دهد. هم‌چنین شما و خانواده‌تان را از بیماری‌ها حفظ کرده و کیفیت کلی زندگی را بهبود می‌بخشد.

راحتی

جوشاندن آب قبل از استفاده‌ باعث از بین رفتن مواد آلاینده می‌شود اما این کار فرایندی وقت‌گیر است. به ‌ویژه هنگامی‌که حجم زیادی از آب مورد نیاز است. استفاده از دستگاه‎‌های آب تصفیه کن راه مناسبی برای خلاصی و از بین بردن آلاینده‌ها است و درعین‌حال نیز باعث صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود.

کاهش مواد آلاینده آب لوله‌کشی

اگر در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنید، لوله‌ها و سیستم لوله‌کشی منزلتان باعث می‌شود مس و دیگر مواد آلاینده به منبع ذخیره‌ی آب وارد شود. اگرچه منبع آب محلی شما تصفیه می‌شود، ولی این آلاینده‌ها ممکن است به آب خانگی وارد ‌شوند. چرا که آب از طریق لوله‌های کهنه و زنگ‌خورده جریان می‌یابد. تصفیه آب خانگی مانع از ورود این مواد به آب آشامیدنی می‌شود.

کاهش میزان باکتری

وقتی‌که آب شما در معرض باکتری‌هایی مانند اشریشیاکلای، ژیاردیا و سایر باکتری‌ها قرار گیرد می‌تواند باعث بروز بیماری‌های جدی مانند اسهال، دردهای شکمی، تب و استفراغ شود. بقیه باکتری‌ها زندگی کودکان، افراد مسن و افرادی با شرایط ایمنی کمتر را تهدید می‌کنند. استفاده از یک دستگاه آب تصفیه کن باعث می‌شود آب آشامیدنی شما عاری از هر نوع باکتری خطرناک باشد و فلزات سنگین و موادی مانند مس، سرب، جیوه، روی یا آلومینیوم را که ممکن است در آب آشامیدنی‌تان وجود داشته باشد از بین می‌برد.

صرفه‌جویی در هزینه

با خرید بطری آب‌معدنی، خانواده شما از آبی بهره می‌برد که حاوی مواد آلاینده نیست، اما هزینه خرید این بطری‌ها در طول زمان افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاری روی یک دستگاه آب تصفیه کن به صرف هزینه کمتر برای دسترسی به آب تمیز می‌انجامد.. این کار می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

کاهش تأثیرات کربن

استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب می‌تواند تأثیرات کربن را کاهش دهد و به حفاظت از محیط‌زیست کمک کند. داشتن آب تصفیه در خانه به این معنا است که شما مجبور نیستید از بطری‌های آب پلاستیکی استفاده کنید که به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند. شما با این کار و به‌وسیله کاهش مصرف بطری آب‌معدنی، یاری‌رسان محیط‌زیست هستید. بطری آب‌معدنی با جابجا شدن از یک مکان به مکانی دیگر و انتشار کربن به محیط‌زیست لطمه وارد می‌سازد.

تصفیه آب برای حفظ سلامتی غذاها و آشامیدنی‌های سالم

دستگاه‌های آب تصفیه کن، منبع ثابت آب تصفیه را برای شما فراهم می‌کنند که از آن‌ها می‌توان برای اهداف دیگر مانند شستن سبزی‌ها و پختن غذا و قهوه یا چای استفاده کرد. آب تصفیه به غذاها و نوشیدنی‌های شما طعم و مزه‌ای تازه می‌دهد و شما نیز آرامش خاطر پیدا می‌کنید که آنچه می‌خورید و می‌نوشید عاری از آلاینده‌های مضر است.

حیوانات خانگی و گیاهان سالم

فقط شما نیستید که از فواید تصفیه آب بهره می‌برید بلکه حیوانات خانگی و گیاهان درون منزل نیز از فواید آن بهره می‌برند. وقتی‌که کاسه آب حیوانات خانگی را با استفاده از آب تصفیه پر می‌کنید خطر قرار گرفتن آن‌ها در معرض آلاینده‌ها که سلامت آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد کاهش می‌دهید. آب دادن به گیاهان با استفاده از آب تصفیه‌شده نیز موجب کاهش خطرات ناشی از انواع خاصی از مواد می‌شود که به منبع آبتان وارد می‌شود.

هشتاد درصد بدن ما از آب تشکیل‌شده است؛ بنابراین آب یکی از اصلی‌ترین چیزهایی است که سالم و تمیز بودن آن برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. با تصفیه آب خانگی از طریق دستگاه‌های آب تصفیه کن و بهره بردن از فواید و مزایای آن برای حفظ سلامت بدنتان می‌توانید کیفیت سلامت و زندگی خود را بهبود بخشید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام