آلودگی هوا در داخل خانه و اداره نسبت به بیرون از آن‌ها بیشتر است. یک مطالعه نشان می‌دهد که در 52 خانه، 586 ماده آلاینده در هوا وجود داشته است. یکی از دلایلی که هوای محیط اداره و خانه‌ها آلوده است این است که اکثر ساختمان‌ها دستگاه تصفیه هوا ندارند. با این حال، یک راه مناسب و مؤثر برای حذف مواد آلاینده از یک خانه، شرکت یا اداره، استفاده از یک نوع مناسب از بهترین دستگاه تصفیه هوا است. انواع تصفیه هوا و با کاربردهای مختلف وجود دارد.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا در هر محیط تجاری و مسکونی از جمله مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات و شرکت‌ها مفید است. در زیر به چند کاربرد استفاده از انواع دستگاه تصفیه هوا در منزل و یا محیط کار اشاره می‌کنیم:

 

کاربردهای دستگاه تصفیه هوا:

 

کاهش سطح دی‌اکسید کربن

از بین بردن دود سیگار و تنباکو

از بین بردن دود خارجی و مواد آلاینده‌ی محیط شهری

کاهش آلودگی کلینیک‌های سلامت و بیمارستان‌ها

از بین بردن مواد آلرژی‌زا مانند گرد و غبار و بوی حیوانات خانگی

بهبود روحیه و حال افراد با تولید هوای پاک

کاهش ترکیبات آلی فرار و کاهش ابتلا به سرطان لنفوم و لوسمی

کاهش دادن محرک‌های آسم و حملات آسم

افزایش گردش هوا و به دام انداختن مواد آلاینده بیشتر

حفاظت کودکان، سالمندان و بیماران مزمن از بیماری مزمن

کاهش سطح دی ‌اکسید کربن

 

استنشاق اکسیژن و بیرون دادن دی ‌اکسید کربن چرخه‌ی طبیعی کربن است؛ اما زمانی که به یک فضای بدون امکان گردش اکسیژن مانند داشتن گیاهان و یا باز کردن پنجره‌ها و درها محدود ‌شویم، بیشتر دی‌ اکسید کربن تولید می‌شود و اکسیژن کافی نیست که ممکن است برای بدن ما مضر باشد.

مصرف زیاد دی ‌اکسید کربن می‌تواند موجب تنگی نفس، سردرد، سرگیجه، ضعف، از دست دادن توانایی‌های ذهنی، بیهوشی، تهوع، افزایش ضربان قلب و فشارخون، عرق کردن، خواب ‌آلودگی، بیماری‌های ریوی و مرگ شود. برای کاهش دی ‌اکسید کربن موجود در هوا و جلوگیری از عوارض جانبی ناشی از تنفس دی ‌اکسید کربن داشتن یکی از دستگاه تصفیه هوا خانگی مانند HEPA بسیار لازم است.

 

از بین بردن دود سیگار با دستگاه تصفیه هوا

 

هنگام استنشاق، دود تنباکو و سیگار می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی مانند آسم، برونشیت و زوال عقل شود. کودکان و سالمندان بیش از همه به دلیل سیستم تنفسی ضعیف خود از دود سیگار آسیب می‌بینند. برای از بین بردن دود سیگار، می‌توانید بهترین مدل تصفیه هوا که دارای فیلتر HEPA و کربن فعال است را بخرید چون این مدل‌ها در جذب و احاطه کردن دود عالی عمل می‌کنند.

 

از بین بردن دود خارجی و مواد آلاینده‌ی محیط‌های شهری

 

میزان آلرژی و آسم در افرادی که در شهرها و در نزدیکی بزرگراه‌ها زندگی می‌کنند، بیشتر است. در نزدیکی این مکان‌ها مواد آلاینده‌ای چون ازن، دی ‌اکسید گوگرد، دی ‌اکسید نیتروژن وجود دارد که همه‌ی آن‌ها برای افراد دچار آلرژی و آسم خطرناک است. خانواده‌هایی که در مناطق شهری سکونت دارند می‌توانند جریان آلودگی خارجی را با انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی کاهش دهند.

 

بهترین دستگاه تصفیه هوا

 

کاهش آلودگی کلینیک‌های سلامت و بیمارستان‌ها

 

در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و دفاتر پزشکان یا دندان‌پزشکان، با خرید یکی از انواع بهترین تصفیه هوا می‌توان باکتری‌ها را حذف و هوا را ضدعفونی کرد و به این طریق از گسترش و توسعه‌ی بیماری جلوگیری نمود. همچنین پزشکان سعی می‌کنند از بهترین دستگاه تصفیه هوا هنگام عمل افراد دارای بیماری‌های عفونی برای جلوگیری از آلوده شدن استفاده ‌کنند.

 

از بین بردن مواد آلرژی‌زا مانند گرد و غبار و بوی حیوانات خانگی

 

تنفس هوای پر از گرد و غبار، گرده‌ی گیاهان، بوی حیوان خانگی و دود تنباکو باعث می‌شود بدن شما IgEتولید و واکنش‌های آلرژیک را تحریک کند. برای مقابله با این واکنش، لازم است بهترین تصفیه هوا خانگی که می‌تواند این مواد حساسیت‌زا را بدون انتشار ازن از بین ببرد پیدا کنید.

 

بهبود روحیه و حال افراد با تولید هوای پاک 

 

هوای پاک می‌تواند حال ما را هنگام استنشاق هوا خوب ‌کند. از بین مدل های تصفیه هوا، دستگاه تصفیه هوا با تولید یون ‌منفی، نتایج بهتری از نظر بهبود خلق‌وخو دارد چون یون‌های منفی مسئول افزایش شادی و کاهش افسردگی هستند.

 

کاهش ترکیبات آلی فرار و کاهش ابتلا به سرطان لنفوم و لوسمی

 

ترکیبات آلی فرار (VOC) مواد شیمیایی موجود در رنگ، پوشش مبلمان و اسپری هستند که بوی شدیدی دارند و می‌تواند سبب بروز سرطان لوسمی و لنفوم شود. میزان گازهای فرار هنگام استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا کاهش می‌یابد.

 

کاهش دادن محرک‌های آسم و حملات آسم

 

با توجه به تعداد بالای محرک‌های آسم که در داخل خانه و یا ادارات پیدا می‌شود، لازم است بهترین دستگاه تصفیه هوا که در پاک‌سازی هوا از جمله محرک‌ها مؤثر است را بخرید. آن دسته از دستگاه تصفیه هوا که برای حذف ذرات کوچک موجود در هوا ساخته شده‌اند برای کاهش احتمال یک حمله آسم مناسب‌تر هستند.

 

افزایش گردش هوا و به دام انداختن مواد آلاینده‌ی بیشتر

 

اگرچه راه‌های بسیاری برای گردش هوای خانه شما وجود دارد، بهترین راه‌حل، استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا است که بتواند هوا را حدود 6 بار در روز به گردش در آورد. گردش هوا در خانه ذرات خطرناک را از سطوح جدا می‌کند و این امکان به وجود می‌آید که دستگاه تصفیه آن‌ها را در واحدهای خود به دام اندازد.

 

حفاظت کودکان، سالمندان و بیماران مزمن از بیماری تنفسی

 

از آنجا که هر یک از تصفیه هوا بیشترین ذرات موجود در هوا را می‌زدایند کودکان، سالمندان و بیماران مزمن می‌توانند از هوای پاکی بهره ببرند که مانع رشد یا بدتر شدن بیماری می‌شود.
در نتیجه، اگر شما مایل هستید هوای فضاهای زندگی خود را تمیز کنید، اما نمی‌خواهید روی یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید پنجره‌ها و درها را باز نگه‌دارید تا هوای داخل منزل یا محیط اداره به گردش درآید اما ممکن است انجام این کار در انواع شرایط آب و هوایی مناسب نباشد. بنابراین، اگر می‌خواهید گرد و غبار خانه را از بین ببرید و حیوانات خانگی خود را تمیز نگه‌دارید و خانه خود را در دمای مناسب حفظ کنید بهترین و راحت‌ترین راه برای به حداقل رساندن مواد آلاینده موجود در هوای خانه، اداره یا شرکت استفاده از یک مدل تصفیه هوا است.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام