همانطور که می دانید دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای فیلترهای مختلف و با عملکرد گوناگون هستند. در یک دستگاه شش مرحله ای که امروزه از پیشرفته ترین دستگاه های تصفیه محسوب می شوند، هر مرحله به عهده یک فیلتر می باشد. هر یک از این فیلترها با انجام فرآیندی خاص خود، یک مرحله از مراحل کلی تصفیه آب را گذرانده و این چرخه را تکرار می کنند.

در ادامه به طور خلاصه به شرح وظیفه هر فیلتر در یک دستگاه 7 مرحله ای می پردازیم:

مرحله (فیلتر) اول:
وظیفه حذف گل و لای ، شن و ماسه و سایر آلودگی های معلق را دارد.

مرحله (فیلتر) دوم:
وظیفه حذف کلر ، ترکیبات آلی ، رنگ ، طعم و بوی نامطبوع آب را دارد.

مرحله (فیلتر) سوم:
وظیفه تکمیل عملکرد فیلتر مرحله دوم و حذف مواد شیمیایی موجود در آب را دارد.

مرحله (فیلتر) چهارم:
وظیفه از بین بردن آلودگی های میکروبی، نیترات، نیتریت، فلزات سنگین و سایر ناخالصی های موجود در آب تا 0/001 میکرون و همچنین حذف سختی های مضر آب که باعث رسوب گذاری در کتری ها می شود را دارد.

مرحله (فیلتر) پنجم:
وظیفه بهبود طعم ، بو و مزه آب را دارد.

مرحله (فیلتر) ششم:
وظیفه حفظ املاح مورد نیاز بدن از جمله منیزیم ، کلسیم و .... را دارد.

مرحله (فیلتر) هفتم:
این فیلتر همان کار مرحله ششم را انجام میدهد و در صورت درخواست خریدار به دستگاه اضافه میشود به این دلیل که باعث میشود سختی آب و ph آب بالا برود.

آشنایی با دستگاه های تصفیه آب 7 مرحله ای

افزایش کیفیت آب تصفیه شده

همانطور که در مراحل بالا مشاهده نمودید، این نوع از آب تصفیه کن های خانگی دارای قدرت زیادی نسبت به نسلهای قدیمی تر دستگاه های تصفیه آب هستند. دو مرحله آخر نقش مهمی در حفظ سلامت آب تصفیه شده ایفا می کنند و تمامی ایراداتی که به آب خروجی این نوع دستگاه ها وارد می شد رفع نموده و آب با کیفیت سالم تری را در اختیار مصرف کنندگان می گذارند. در مدلهای قدیمی تر این نوع از دستگاه ها، کلیه املاح مورد نیاز بدن که در آب موجود می باشد نیز از آب تصفیه شده حذف می گردیدند. ولی با اضافه شدن دو فیلتر فوق، املاح معدنی مورد نیاز بدن حفظ شده و در نتیجه معایب گذشته دستگاه های تصفیه آب را رفع نموده اند.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام