دستگاه‌های تصفیه آب به کمک فیلترها آب آشامیدنی را پاکیزه می‌کنند. برای حذف همه‌ی ناخالصی‌ها از آب، طی فرآیندی که به وسیله‌ی کارتریج انجام می‌شود، آب تحت فشار شدید قرار می‌گیرد و بدین ترتیب آلودگی از آن جدا می‌گردد. کارتریج‌ها در طول زمان در اثر کار دچار گرفتگی می‌شوند و نه تنها توانایی خود را برای تصفیه کردن آب از دست می‌دهند، بلکه فشار بیشتری به فیلترها برای تصفیه آب وارد می‌کنند. به همین دلیل لازم است یک برنامه‌ی منظم برای خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب منزل خود داشته باشید و طبق آن کارتریج جدید جایگزین کارتریج کارکرده قبلی، که دیگر توانایی تصفیه آب را ندارد، بنمایید.

در صورت عدم سرویس تصفیه آب خانگی آب آشامیدنی شما بدون آن‌که متوجه باشید دارای ناخالصی‌ها و آلودگی‌های زیادی خواهد بود و در عمل، سرویس آب تصفیه کن خانگی شما کارکردی بدون ‌فایده خواهد داشت.

فاصله‌ی زمانی مطلوب برای سرویس آب تصفیه کن معمولاً دوره‌های شش ماهه است. معمولاً نباید بیشتر از یک دوره‌ی شش ماهه برای جایگزینی کارتریج کهنه با یک کارتریج نو در نظر گرفته شود. شرکت‌ها در راهنمای سرویس تصفیه آب و خدمات پس از فروش تصفیه آب زمان مفید کارکرد فیلتر را ذکر می‌کنند و شما باید طبق آن برای سرویس دستگاه تسویه آب خود برنامه‌ریزی نمایید. این زمان ممکن است بسته به عوامل مختلف، متفاوت باشد.

عواملي كه برای زمان‌بندی سرویس آب تصفیه کن خانگی باید در نظر داشته باشید:

 

خدمات پس از فروش و سرویس تصفیه آب خانگی

کیفیت آب

کیفیت آب در منطقه‌ی محل سکونت شما تعیین کننده‌ی زمان جایگزینی فیلتر و کارتریج دستگاه شما است. ساکنین مناطقی که آب لوله‌کشی آن‌ها دارای ناخالصی بیشتری است، در فواصل زمانی کوتاه‌تری نیاز به خدمات پس از فروش دستگاه تسویه اب و سرویس دستگاه تسویه خود دارند. زیرا احتمال دارد که رسوبات بیشتر آّب، باعث مسدود شدن سریع‌تر فیلتر شود. با گرفتگی فیلتر، برای داشتن آب آشامیدنی سالم، لازم است حتما به فکر سرویس دستگاه تصفیه خود باشید.

نوع فیلتر آب مصرفی دستگاه تصفیه آب

انواع مختلفی از فیلترها در بازار موجود است که هر یک از آن‌ها برای تمیز کردن آب از فن‌آوری‌های مختلف استفاده می‌کنند. این فن‌آوری‌ها از طریق عبور دادن آب از صفحه‌هایی دارای منافع بسیار ریز، تصفیه آّب با استفاده از UV و تکنولوژی اسمز معکوس آب را تصفیه می‌کنند. بسته به اینکه فیلتر دستگاه تصفیه آب شما از کدام‌ یک از این روش‌ها استفاده می‌کند، زمان سرویس دستگاه تسویه آب خانگی شما متفاوت خواهد بود.

مجموعه‌ی این عوامل در کنار هم، تعیین کننده‌ی زمانی است که باید به سراغ خدمات پس از فروش آب تصفیه کن خود بروید. اما همیشه حواستان باشد که علاوه بر این موارد، یک آزمایش آب ساده هم ‌می‌تواند به شما کمک کند به موقع به فکر سرویس تصفیه آب خانگی خود باشید. سلامتی شما بستگی مستقیمی به کیفیت آب آشامیدنی مصرفی شما و خانواده‌تان دارد. آب آشامیدنی دارای ناخالصی‌های مضر، شما را در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد.

اگر شما برخی از علائم هشدار دهنده‌ای را که در ادامه خواهیم گفت مشاهده کردید، لازم است زودتر از موعد انتظار سرویس تصفیه آب را انجام دهید. بنابراین به کیفیت آبی که می‌نوشید دقت کنید تا در صورت لزوم به موقع به فکر سرویس آب تصفیه کن خانگی خود باشید.

علائمی که نشان می‌دهد زمان سرویس دستگاه تصفیه فرا رسیده است:

آب دارای طعم و بوی متفاوتی است

طعم و بوی متفاوت آب نشانگر وجود ناخالصی در آن است و در این زمان باید به سرویس آب تسویه کن خود بپردازید. اگر با تغییر مزه‌ی آب آشامیدنی خود رو به رو شده‌اید به این معنی است که فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی شما بیش از حد با ناخالصی انباشته شده و زمان تعویض آن است.

افت فشار آب خروجی از شیر آب

کاهش سرعت جریان آب نشانه ای از انسداد و گرفتگی در فیلتر است. و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا احتمال دارد کیفیت آب تحت تاثیر قرار گرفته باشد. کاهش یافتن فشار آب به این دلیل است که فیلتر بیش از حد بار شده است و آب آشامیدنی در این شرایط دیگر نمی‌تواند خالص و مناسب برای نوشیدن باشد. سرویس تسویه آب دوباره فشار آب را به حالت معمول باز می‌گرداند.

مشاهده ذرات ریز در آب

اگر پس از ریختن آب در لیوان شیشه‌ای به آن نگاه کنید و متوجه معلق بودن ذرات بسیار ریز در آن شوید، نشانگر آن است که آب مصرفی شما دیگر کیفیت لازم را ندارد و باید برای سرویس دستگاه تسویه آب خانگی خود اقدام کنید.

هزینه‌ی سرویس تصفیه آب خانگی

 

بیشتر شرکت‌های فروشنده دستگاه‌های تصفیه آّب، تا زمانی که دستگاه تسویه آب منزل شما تحت زمان خدمات گارانتی آن شرکت باشد، خدمات تعویض فیلتر و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی را برای شما انجام خواهند داد و پس از آن هم با توجه به برند دستگاه شما و نوع آن، هزینه سرویس آب تصفیه کن متفاوت خواهد بود.

سلامتی شما و خانواده‌تان موضوعی نیست که به راحتی قابل چشم‌پوشی و اغماض باشد. بسیاری از بیمار‌ی‌ها ناشی از نوشیدن آب‌های آلوده و دارای ناخالصی هاییست که عملکرد ارگانهای بدن را مختل می‌سازند و حتی گاهی عامل عفونت و انتقال بیماری‌های عفونی می‌گردد. بنابراین لازم است روزانه حساسیت و دقت خاصی در بررسی علائم موجود در آب داشته باشید تا به موقع به سرویس و خدمات پس از فروش تصفیه آب خانگی خود بپردازید و برای هزینه سالانه آن نیز برنامه ریزی کنید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام