بسیاری از خانه‌ها این روزها از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌‌کنند. افراد زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که تصفیه آب شهری برای جداسازی آلاینده کافی نبوده و وجود یک دستگاه تصفیه آب در خانه‌شان لازم است. در این نوشتار می‌خواهیم به بررسی دلایل لزوم خرید تصفیه آب، معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی و روش‌های نگهداری بپردازیم.

چرا تصفیه آب ضروری است؟

کمک به رشد کودکان

نوشیدن آب پاک و تصفیه شده برای رشد کودکان امری ضروری است. به خصوص برای خانم‌های باردار، بسیار مهم است که آب آشامیدنی روزانه‌ی آن‌ها تازه تصفیه شده باشد. چرا که وجود بسیاری از مواد شیمیایی مضر و فلزاتی مانند سرب و دیگر آلاینده‌ها در آب آشامیدنی تصفیه نشده می‌‌تواند ناهنجاری‌های جدی برای زایمان ایجاد کند و سبب نقص عضو جنین و یا بیماری‌های خاص شود. این موارد که تأثیر جدی و مسقیم بر روی سلامتی افراد دارد در سال‌های گذشته عده‌ی زیادی را ترغیب به خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب نموده است.

تأمین آب دارای کیفیت مطلوب

تقریباً تمام فیلترهای تصفیه آب، با حذف کلر و بقیه‌ی آلاینده‌ها که ممکن است در طعم و بوی آب آشامیدنی شما تغییر به وجود آورند، آب آشامیدنی دارای بو و مزه‌ی بهتر به شما می‌‌دهد. یک فیلتر تصفیه کننده آب دارای کیفیت بالا همیشه مزه‌ی عالی و بوی خوشایندی به آب آشامیدنی می‌‌دهد.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

بهبود وضعیت سلامت عمومی‌ بدن

تصفیه آب از بدن شما در مقابل بیماری‌های مختلفی که از آب انتقال می‌یابد محافظت می‌‌نماید و سلامت عمومی‌ شما را تضمین می‌‌کند. در سال‌های اخیر متخصصان بهداشت مردم را به خرید تصفیه آب تشویق می‌‌کنند و توصیه می‌‌کنند که حتماً از دستگاه تصفیه آب در خانه و اداره استفاده کنند تا میزان آلودگی آن به ویروس سرطان‌زا را کاهش دهند. تأثیر کاملاً مثبت استفاده از سیستم‌های تصفیه آب در خانه در جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زا و بسیاری از مواد شیمیایی مضر اثبات شده است.

حذف آلاینده‌های خطرناک

امروزه برخی از دستگاه‌‌های تصفیه آب خانگی که دارای کیفیت بالایی هستند این قابلیت را دارند که به طور گزینشی آلاینده‌های خطرناک را از آب آشامیدنی حذف کنند. با مطالعه‌ی راهنمای خرید آب تصفیه کن خانگی می‌‌توانید قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب مورد نظرتان دارای این ویژگی هست یا نه. این دسته از دستگاه‌ها فقط مواد شیمیایی مضر را از آب جدا می‌‌کنند و ذخایر معدنی سالم آن که PH آب آشامیدنی را تنظیم می‌‌نماید را حفظ می‌‌کنند.

حفاظت آب در مقابل سموم

فیلتر تصفیه کننده آب داخل دستگاه، به عنوان آخرین خط دفاع میان بدن و سمومی‌ که ممکن است در آب آشامیدنی شما وجود داشته باشد، عمل می‌‌کند. تحقیقات نشان می‌‌دهد که آب آشامیدنی شامل بیش از 2100 ماده شیمیایی سمی‌ است که می‌‌تواند با ایجاد سرطان و سایر بیماری‌ها سلامتی شما را تهدید کند. در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب لیست کاملی از مواد سمی‌ که دستگاه تصفیه آب مورد نظر قادر به جداسازی آن است، وجود دارد. تصفیه آب از این مواد خطرناک، آب سالمی‌ برای نوشیدن فراهم می‌‌کند. پیش از مراجعه به فروشگاه و یا خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب، حتماً راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب را بخوانید.

کاهش چشم‌گیر خطر ابتلا به سرطان

در آب آشامیدنی تصفیه شده شهری مقادیر زیادی کلر وجود دارد. نقش کلر در بروز انواع سرطان از قبیل سرطان رکتوم، سرطان روده بزرگ و سرطان مثانه ثابت گردیده است. دانشمندان در مورد اثرات منفی نوشیدن آب حاوی کلر در دراز مدت هشدار می‌‌دهند.

احتمال ابتلا به سرطان در بین افرادی که آب مصرفی‌شان حاوی کلر است 93٪ بالاتر از کسانی است که با دستگاه تصفیه آب خانگی، کلر موجود در آب را جداسازی می‌‌کنند. با خرید تصفیه آب مطمئن می‌‌شوید که روزانه مقادیر زیادی کلر را به همراه آب آشامیدنی وارد بدن‌تان نمی‌‌کنید.

بعضی از افراد ترجیح می‌‌دهند به جای خرید تصفیه آب، از بطری‌های بزرگ آّب معدنی که در سوپر مارکت‌ها به فروش می‌‌رسد برای مصارف روزانه‌ی خود استفاده کنند. باید توجه کرد که خرید تصفیه آب بسیار کم هزینه‌تر از خرید بطری‌های آب معدنی است. بنابراین خرید د‌ستگاه تصفیه آب خانگی بهترین راه است که بتوانید آب آشامیدنی سالم و مطمئن برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

اگر فرصت زیادی برای خرید ندارید و یا می‌‌خواهید به راهنمای خرید آب تصفیه کن خانگی در اینترنت دسترسی داشته باشید تا انتخاب خوبی انجام دهید، خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

نکاتی که درباره‌ی نگهداری از دستگاه‌ تصفیه آب خانگی و تعویض فیلتر باید بدانید:

با نگهداری صحیح و تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب می‌‌توانید از کارکرد درست آن مطمئن شوید و طول عمر دستگاه را افزایش دهید.
گفتیم که در بسیاری از شهرها آب لوله‌کشی به طور کامل از مواد شیمیایی مضر تصفیه نشده است و از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، بسیاری از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌‌کنند. این دستگاه‌ها شامل شیر ورودی آب، یک فیلتر تصفیه کننده آّب و یک لوله است که آب تازه تصفیه شده از آن خارج می‌‌شود.

شیر ورودی و خروجی، تقریباً شبیه شیرهای معمولی است. فیلتر تصفیه که می‌‌تواند برقی یا معمولی باشد، اصلی‌ترین بخش آن است. برای نگهداری دستگاه تصفیه آب بیشتر از هر چیز باید چگونگی کارکرد فیلتر تصفیه و اینکه چگونه و چه موقع نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب داریم را بدانیم.

فیلتر تصفیه کننده آب از روش‌های مختلف برای تصفیه آب استفاده می‌‌کند. معمولاً در فیلتر تصفیه از کربن، زغال چوب یا ترکیبی از چند فیلتر تصفیه آب و لوله‌های الکتریکی برای کاهش ناخالصی استفاده می‌‌شود. فیلتر تصفیه در چند مرحله کار می‌‌کند. مرحله‌ی اول مکانیکی است که در آن آلاینده‌های به اندازه کافی بزرگ فیلتر می‌‌شوند.

در مراحل بعد مواد کوچک‌تر جدا شده و در فیلتر تصفیه ذخیره می‌‌شوند. با گذشت زمان، به مقدار آلاینده‌ها افزوده می‌‌شود و فیلتر تصفیه کننده آب دیگر نمی‌‌تواند به درستی عمل کند و نیاز به تعویض دارد.

تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب چه زمانی باید انجام شود؟

فیلتر تصفیه کننده آب

 

حالا به سؤال اصلی می‌‌رسیم، چه موقع باید به فکر تعویض فیلتر تصفیه آب باشیم؟ پاسخ این است که همه چیز بستگی به به 2 عامل دارد:

 

1. شرکت سازنده‌ی دستگاه تصفیه آب خانگی، زمان تعویض فیلتر تصفیه را مشخص کرده است.

 

بسیاری از برندها چرخه‌ی خدمات خود را مشخص کرده‌اند. اگر تصفیه آب خود را از برندهای قابل اطمینان خریداری کرده‌اید، مشکلی از این بابت نخواهید داشت. چرخه‌ی تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب به وسیله‌ی برند مشخص شده و این شرکت‌ها خودشان فروش فیلتر تصفیه آب متناسب با دستگاه شما را نیز دارند. انواع فیلترها بر حسب مدل دستگاه شما در سایت شرکت مشخص است و می‌‌توانید با خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب، در وقتتان صرفه جویی کنید. خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب خانگی چند سالیست با اقبال زیادی مواجه شده و چون نیاز چندانی به حضور فیزیکی شما برای خرید فیلتر نیست، شرکت‌ها برای فروش فیلتر تصفیه آب به صورت اینترنتی هم خدمات کامل ارائه می‌‌کنند.

 
2. وقتی فیلتر تصفیه دیگر عملکرد درستی نداشت، آن را تعویض کنید.

 

اینکه فیلتر تصفیه کننده آب دستگاه شما به درستی عمل می‌‌کند یا نه، موضوعیست که شما بهتر از هرکسی متوجهش خواهید شد. با این حال توضیح کوچکی می‌‌دهیم که به شما در تشخیص کمک کند. هر وقت متوجه‌ی ذرات کوچکی در آب آشامیدنی خود شدید و یا بوی متفاوتی تشخیص دادی، وقت آن است ک برای خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب برنامه‌ریزی کنید. . هم‌چنین اگر احساس می‌‌کنید که سرعت خروجی آب به طور قابل توجهی کاهش یافته است، نشانه‌ی این است که زمان تعویض فیلتر تصفیه آب فرا رسیده است. اگر می‌‌توانید، خودتان فیلتر را چک کنید و اگر نه، با تماس با واحد فروش فیلتر تصفیه، از آن‌ها بخواهید برای شما یک متخصص بفرستند. دقت کنید که کارتریج مناسب را انتخاب کنید. کارتریج‌های فیلتر تصفیه یکسان نیستند و در اندازه‌های متفاوتی موجودند. دقت کنید که کارتریج فیلتر جایگزین باید همان کارتریج توصیه شده توسط برند دستگاه شما باشد و یا یکی از مدل‌های قابل اطمینان در بازار باشد. اگر اینطور نبود مستقیماً با شرکت تماس بگیرید. می‌‌توانید برندهای معتبر دیگر را هم چک کنید و ببینید فروش فیلتر تصفیه آب متناسب با مدل دستگاه شما را دارند یا نه. در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب اطلاعات کاملی از انواع فیلتر تصفیه متناسب با دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

چه مواردی در طول عمر فیلترتصفیه کننده آب موثر است؟

 

وضعیت کلی آب محلی شما از نظر می‌زان آلاینده‌ها. هرچه ذرات یشتری در آب موجود باشد طول عمر فیلتر کمتر است.

آب سخت، که به آن آب سنگین نیز گفته می‌‌شود و مواد معدنی زیادی دارد به فیلتر تصفیه آسیب می‌‌رساند.

اگر میزان مصرف آب در خانواده شما بیشتر از یک خانواده متوسط ​​است فیلتر تصفیه زودتر نیاز به تعویض دارد.

مهم است که آب لوله کشی شما قبلاً تا چه حد تصفیه یا فیلتر شده باشد.

هنگامی‌ که یک فیلتر کربن فعال مسدود می‌‌شود یا به دلایلی دیگر نمی‌‌تواند ذرات و آلاینده‌ها را جذب کند، بی اثر و بی فایده می‌‌شود و وقت آن است که آن را جایگزین کنیم.

 

نشانه‌هایی که می‌‌گوید نیاز به تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب دارید:

 

تشخیص بوی نامطبوع آب

آب طعم ناخوشایند دارد.

کاهش تدریجی در فشار آب وجود دارد.

فیلترهایی که در ظروف شفاف قرار دارند به راحتی کثیف بودنشان قابل مشاهده است.

از زمان تعیین شده توسط شرکت برای تعویض فیلتر تصفیه آب شما مدتی گذشته است.

 

وقتی که پای سلامتی شما و عزیزانتان به میان می‌‌آید، باید حواستان به همه چیز باشد. فیلتر تصفیه آب را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز، هشدار یادآوری تعویض فیلتر تصفیه آب را در گوشی همراه خود تنظیم کنید. دقت کنید که بعضی از مواد مضر بی رنگ و بی بو هستند و به هیچ عنوان نباید اجازه دهید زمان تعویض فیلتر تصفیه آب عقب بیافتد.

هنگام خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب خانگی، همیشه یک فیلتر اضافه سفارش دهید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. فروش فیلتر تصفیه آب بر حسب مدل آن انجام می‌‌شود و شما می‌‌توانید شماره مدل فیلتر خود را با مراجعه به راهنمای خرید آب تصفیه کن خانگی و یا وب سایت شرکت سازنده آن پیدا کنید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام