بارها گفته شده که رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش، منطقی ترین راه کاهش وزن می باشد. ولی در یک رژیم غذایی از اهمیت نوشیدن آب تصفیه شده سالم کمتر صحبت شده و بیشتر به تنظیم کالری دریافتی مواد غذایی تمرکز شده است.

وقتی بدن ما به اندازه کافی توسط نوشیدن آب هیدراته نگردد، کاهش وزن نیز کاری دشوار خواهد بود. آب کمک می کند تا بدن شما به درستی کار کند و برای تعدادی از واکنشهای شیمیایی و متابولیکی بدن اهمیت فراوانی دارد. اگر شما آب کافی ننوشید، سوخت و ساز بدن با مشکل روبرو شده و فرآیند کاهش وزن دچار اختلال می گردد.

 اهمیت نوشیدن آب سالم در رژیم کاهش وزن

همچنین نوشیدن هوشمندانه آب در یک رژیم غذایی می تواند کمک شایانی به کاهش وزن نماید. برای مثال نوشیدن آب قبل از غذا می تواند به کمتر غذا خوردن شما کمک نماید و گاهی که احساس گشنگی می کنید با پر کردن معده ار مایعات می توانید بر این احساس غلبه نمایید.

آب می تواند به هضم غذا کمک نماید. نوشیدن آب کافی در یک رژیم غذایی جهت سلامت کلیه ها بسیار ضرورت دارد و جهت جلوگیری از سنگ کلیه و همچنین یبوست می بایست آب کافی نوشید.

در نتیجه اگر شما در یک رژیم غذایی کم کالری بسر می برید همانقدر که به مقدار کالری دریافتی خود اهمیت می دهید به مصرف آب سالم و تصفیه شده روزانه خود نیز اهمیت داده تا اثر بخشی رژیم شما افزایش یابد. همچنین می توانید با مصرف آب سبزیجات و میوه های کم کالری علاوه بر تامین آب بدن از املاح و مواد معدنی آنها نیز بهره ببرید.

پنج کاربرد مصرف آب در کاهش وزن

همانطور که می دانید با تمرکز بر تغذیه سالم و تغییر در سبک زندگی می توان به وزن مناسب دست پیدا نمود. مصرف هوشمندانه آب سالم و تصفیه شده می تواند شما را در رسیدن به این هدف کمک نماید. در این مقاله به پنج تکنیک استفاده از آب آشامیدنی جهت کاهش وزن می پردازیم.

 1. رفع حس گرسنگی

گاهی اوقات آن حسی که از گرسنگی به ما دست می دهد حس یک معده خالی می باشد که این معده خالی ممکن است از کمبود آب نیز باشد. بنابراین مطمئن باشید که در طول روز بدن خود را با مصرف مداوم آب هیدراته نگه دارید به خصوص اگر در یک رژیم غذایی لاغری به سر می برید. مصرف مداوم آب می تواند در کاهش حس گشنگی شما کمک نماید.

2. مصرف قبل از غذا

مصرف آب قبل از غذا مسلما حجمی از معده را اشغال کرده و پس از شروع به خوردن غذا، معده ما زودتر از قبل حس سیری را انتقال خواهد داد. از این ترفند در رژیم های غذایی افراد پرخور استفاده می گردد.

مصرف آب برای کاهس وزن

3. آب طعم دار

وقتی در یک رژیم غذایی سخت به سر می برید مسلما از بسیاری طعم های مورد علاقه خود دور خواهید بود. شما با استفاده از طعم دار کردن آب و یا مصرف مایعاتی مانند انواع چای میوه ای و ... میتوانید تحمل خود را در نگه داشتن رژیم غذایی بالا ببرید.

4. مصرف مواد غذایی آبدار

بسیاری از مواد غذایی سرشار از آب هستند. مانند هنوانه که 90 درصد آن را آب تشکیل داده. شما با مصرف مواد غذایی آبدار مانند خیار، پرتقال، کرفس، گوجه و ... در سالاد می توانید معده خود را پر نمایید، در حالی که این مواد بسیار کمک کالری هستند.

5. ورزش و آب

مسلما رژیم غذایی بدن داشتن فعالیت مناسب پاسخگوی شما نخواهد بود. سعی کنید در طول رژیم غذایی، ورزش مناسبی را نیز انجام دهید. در طول این فرآیند مطمئن شوید که بدن شما هیدراته خواهد بود و به کم آبی منجر نخواهد شد. 

از همه مهم تر از این موارد مصرف آب سالم می باشد. مطمئن باشید که آب مصرفی شما پاک و عاری از آلاینده های مضر باشد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام