تا به حال سؤالات زیادی برای ما از طریق شبکه‌های مجازی و یا سایت مطرح شده که فواید دستگاه تصفیه آب چیست و اینکه چطور می‌توان به کیفیت آب اطمینان پیدا کرد و از این دست سؤالات که ما را بر آن داشت تا درباره‌ی جواب‌دهی به این سؤالات این مقاله را که حاصل سال‌ها تحقیق و تفحص کارشناسان ما است را برای شما آماده کنیم.
نوشیدن آب نقش بسیار حیاتی برای انسان دارد ولی برخی از منابع آبی که در اختیار انسان قرار دارند، سرشار از مواد شیمیایی، انواع نیترات‌ها، نیتریت و آرسنیک و... می‌باشند که باعث سختی آب شده و مصرف آن را برای انسان خطرناک می‌کنند که البته با وجود حضور انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه آب تا حدود زیادی این مشکل مرتفع شد.

چه موادی در آب وجود دارند؟

برای پاسخ به این سؤال با استناد به تحقیقات گروه محیط زیست می‌توان گفت بالغ بر 300 نوع ماده در آب مصرفی شما وجود دارد که اکثر آن‌ها مواد شیمیایی و آلاینده‌ها هستند. در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مواد شیمیایی آلی: مانند آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها، و ...

فلزات سنگین آب: مانند سرب و جیوه

مواد شیمیایی مختلف دیگر که برای غدد درون ریز بسیار خطرناک هستند و ممکن است برای هورمون‌ها خطراتی به دنبال داشته باشند. بسیاری از دلایلی سرطان پستان و پروستات از همین موارد به وجود می‌آیند.

فلوراید: این ماده بیشترین آلودگی آب را دارد. فلوراید در اغلب موارد بصورت عمدی به آب اضافه می‌شود تا برخی از ناخالصی‌ها را کنترل کند و برای سلامت دندان نیز مفید است ولی برای غدد بدن و تیروئید و سایر اختلالات بدن بسیار مضر است و...

آب معدنی و خطرات بطری‌های آب معدنی

 

هر چند چندین سال به عنوان بهترین گزینه بود ولی اخیراً مطالعات نشان داده که ضرر‌های بطری‌های آب معدنی کمتر از آب شهری نیست.

خطر‌های خرید آب معدنی و ضرر‌های بطری‌های آب معدنی عبارتند از:

 

یکی از ضرر‌های بطری‌های آب معدنی مواد شیمیایی است که خود این بطری‌ها در آب آزاد می‌کنند.

از خطر‌های خرید آب معدنی این است که بسیاری از این آب ‌ها عملا با آب شیر تفاوتی ندارند.

آب معدنی اغلب گران است .

و اما یکی از مهم‌ترین ضرر‌های بطری‌های آب معدنی الودگی محیطی بطری‌های این آب‌ها می‌باشد که در طبیعت به وفور دیده می‌شوند.

برای شرایط اضطراری و به منظور کم کردن خطر خرید آب معدنی بهتر است از نمونه‌های شیشه ای و یا فلزی آن استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب

فواید آب تصفیه شده توسط دستگاه‌های تصفیه آب بسیار زیاد است. این دستگاه‌ها در طرح‌ها و نمونه‌های زیادی روانه بازار شده اند و از فواید آب تصفیه کن‌ها این است که به دلیل استفاده از گرانول‌های فعال چوب برای حذف برخی از آلودگی‌ها مانند انواع مواد شیمیایی، گرانول‌ها، نیرتات، نیتریت،آرسنیک به از بین بردن سختی آب کمک زیادی کرده و آب شرب مفیدی برای مصرف کننده فراهم می‌کند.

اغلب دستگاه‌های تصفیه آب از فیلتر‌های مخصوص بهره می‌برند و تنها کافی است در دوره‌های زمانی مشخص این فیلتر‌ها تعویض شوند تا با از بین بردن سختی آب و فلزات سنگین آب، آب گواراتری برای شما به ارمغان بیاورند.

فواید دستگاه تصفیه آب

فواید آب تصفیه شده توسط دستگاه‌های تسویه آب بسیار زیاد هستند. شاید نتوان برای همه توضیحات مفصلی آورد ولی در زیر به هفت مورد از فواید دستگاه تصفیه آب اشاره خواهیم کرد.

آب آشامیدنی تازه تر و تمیز تر

طیف وسیعی از فیلتر‌های دستگاه‌های تصفیه آب وجود دارند که تمامی‌آن‌ها با از بین بردن کلر و صد‌ها آلاینده دیگر مانند فلزات سنگین آب ، نیترات‌ها، نیتریت، آرسنیک ، مواد شیمیایی و ... که در آب آشامیدنی شما ممکن است وجود داشته باشندباعث سلامت هر چه بیشتر آب آشامیدنی می‌شوند. انواع فواید آب تصفیه شده ارمغانی است که این دستگاه‌ها برای شما به همراه خواهند داشت.

هزینه کمتر و سلامت بیشتر نسبت به آب ‌های معدنی

دستگاه‌های تسویه آب در طول زمان هزینه بسیار کمتری برای شما در بر خواهند داشت. ضمن اینکه با خرید دستگاه تصفیه آب ضمن نوشیدن آب ارزان تر و پاک تر از ضرر‌های بطری‌های آب معدنی و خطرات خرید آب معدنی هم خبری در کار نیست.

به شدت خطر آبتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

یکی از فواید آب تصفیه شده کاهش شدید خطر آبتلا به انواع سرطان می‌باشد . کلر باعث سرطان روده بزرگ و مثانه می‌شود. طبق گزارش شورای کیفیت محیط زیست امریکا خطر آبتلا به سرطان در بین مردمی‌که آب کلر دار می‌نوشند 93 درصد بیشتر از سایر مردم می‌باشد. همچنین PH آب با کلر و مواد شیمیایی خاص به شدت افزایش پیدا می‌کند که این موضوع در رشد سلول‌های سرطانی تاثر گذار است.

حذف آلاینده‌های خطرناک آب

از مهم‌ترین فواید دستگاه‌های تصفیه آب حذف موارد خطرناک و آلاینده‌های بسیار مضر آب می‌باشد. جالب تر اینکه این دستگاه‌ها مواد معدنی آب را سالم نگه می‌دارند. حذف فلزات سنگین آب و مواد شیمیایی و انواع علف کش‌ها از این نوع مواد خطرناک هستند.

برای سلامتی مفید تر هستند

آب تمیز و پاک شده بدن شما را نسبت به بیماری‌ها محافظت می‌کند و منجر به سلامت عمومی‌بیشتر می‌شود.مدیر اجرایی انجمن کیفیت آب ایالات متحده پس از تحقیقات فراوان تایید می‌کند که فواید آب تصفیه شده تا حدی است که مانع اثبات شده ای است برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها و سرطآن‌ها که معتقد است بوسیله این نوع آب می‌توان جلوی رشد بسیاری از بیماری‌ها را گرفت.

به رشد ذهنی و فکری و جسمی‌کودکان کمک می‌کند

از دیگر فواید آب تصفیه شده و نوشیدن آب پاک و تمیز رشد ذهنی و جسمی‌مناسب برای کودکان است. بر اساس تحقیقات، سرب موجود در آب تنها در امریکا عامل 480 هزار مرود اختلالات یادگیری در کودکان می‌باشد. همچنین زنان باردار با نوشیدن آب سرب دار به شدت به جنین و سلامتی خود اسیب می‌زنند.

حفاظت در برآبر سموم

فیلتر‌های دستگاه‌های تصفیه آب به عنوان آخرین خط دفاعی برای از بین بردن سموم آب می‌باشند. این سیستم‌ها با از بین بردن مواد شیمیایی و مضر، آب ایمنی را برای شما فراهم می‌کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته در امریکا آب آشامیدنی در این کشور بیش از 2100ماده شیمیایی سمی‌دارد. وجود مواد سمی‌زیاد در آب باعث بالاتر رفتن PH آب می‌شود که این موضوع به دلیل اسدی تر شدن آب است و دستگاه‌های تصفیه آب با حذف مواد شیمیایی و سموم آب به کنترل موثر تر PH آب کمک شایانی می‌کنند.

چطور از ایمنی و سلامت آب اطمینان حاصل کنیم؟

برای اینکه از صحت و سلامت آب تصفیه شده اطمینان یآبیم از آزمایش تی دی اس ( TDS ) استفاده می‌شود.

TDS چیست؟

دستگاه سنجش کیفیت آب

TDS به فلزات سنگین در آب اطلاق می‌شود که قآبلیت حل شدن در آب را دارند. در واقع TDS جامدات محلول در آب هستند. از جمله این جامدات می‌توان به نمک‌های معدنی و موارد آلی اشاره نمود که حجم معینی از آب را به خود اختصاص می‌دهند و باعث سختی آب می‌شوند.

نمک‌های معدنی معمولی که در آب یافت می‌شوند ترکیبی از کلسیم، منیزیم، پتاسیوم، و سدیم هستند که به آن‌ها باید کاتیون‌ها، کربنات‌ها، نیترات‌ها، بی کربنات‌ها، کلرید‌ها و سولفات‌ها را هم اضافه نمود. این موارد به دلیل فعالیت‌های انسانی و یا جریان آب و سایر اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی وارد آب می‌شوند . به تمامی ‌این نوع مواد که در آب وجود دارند در اصطلاح TDS گفته می‌شوند.

TDS متر چیست؟

برای اندازه گیری TDS‌های موجود در آب از آبزاری به نام TDS متر استفاده می‌شود. تی دی اس ‌ها و برخی مواد معدنی در آب همیشه هم مضر نیستند و حتی عنصری حیاتی برای گونه‌های آبزی هستند. تی دی اس متر حسگری حساس به تجهیزات الکترونیکی است که به طور کلی برای اندازه گیری میزان TDS آب با انتقال قسمتی از آب به ان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در اصطلاح فارس به دستگاه TDS متر، دستگاه سنجش سختی آب هم گفته می‌شود. دستگاه سنجش سختی آب و یا TDS متر تمامی‌آنیون‌ها و کاتیون‌ها موجود در آب را با هدایت الکتریکی اندازه گیری می‌کند.

دستگاه سنجش TDS آب و یا همان دستگاه سنجش سختی آب از پارامتر‌هایی استاندار برای اندازه گیری سختی آب استفاده می‌کند که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها الکترونیک و گرما هستند. دستگاه سنجش TDS آب پس از اندازه گیری سختی آب نتایج را در صفحه نمایش نشان می‌دهد.

دستگاه TDS متر AP2000 از جدیدترین دستگاه‌های سنجش سختی آب می‌باشد که به راحتی قآبل حمل بوده و نتایج دقیق تری هم برا مصرف کننده به همراه دارد.

دستگاه الکترولیز نیز نوع دیگری از دستگاه‌های اندازه گیر الاینده‌های آب می‌باشد که با استفاده از مولوکول‌های آب و شکستن موقتی این مولوکول‌ها و جداسازی اکسين و هیدروژن الودگی‌ها و سموم آب را تشخیص می‌دهد. در عکس مشاهده می‌کنید که یک دستگاه الکترولیز تنها پس از یک دقیقه یک لیوان آب شفاف را به یک لیوان آب غیر اشامیدنی تنها با مشخص کردن الاینده‌های درون آب تبدیل کرده است.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام