آلودگی منابع زیر زمینی و آب‌های سطحی و استفاده‌ی روز افزون از انواع شوینده‌ها و مواد شیمیایی باعث شده تا آب آشامیدنی این روزها حتی با تلاش زیاد نتواند در سیستم‌ها و تصفیه خانه‌های بزرگ به خوبی تصفیه شود. آب وارد لوله‌های آب آشامیدنی می‌شود و با خود انواع آلاینده‌های خطرناک میکروبی، ویروسی و یا شن، گل و لای و آهک و... که هر کدام تبعات جبران‌ناپذیری برای انسان به همراه دارد را به سیستم گوارشی انتقال می‌دهد و نهایتاً با تضعیف سیستم ایمنی بدن به مرور زمان باعث بروز بیماری‌های مختلف می‌شود.

انتخاب یک دستگاه تصفیه آب به همین دلایل بعنوان یک ضرورت در خانواده‌ها در این سال‌های اخیر به شدت در نظر گرفته می‌شود. اما با این وجود همیشه تمامی مشتریان این محصول با این سؤال اساسی مواجه هستند که چه دستگاه تصفیه آبی باید خرید؟

کارشناسان حرفه‌ای ما در شرکت رادگستر نوین با رویکرد راهنمایی و کمک به علاقمندان خرید دستگاه تصفیه آب و در جواب این سؤال همیشگی و بدنبال رفع ابهامات موجود برای مشتریان خود، تجربیات و نظرات کارشناسی شده‌ی خود را در قالب این مقاله‌ی کوتاه و به زبان ساده در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

 

انتخاب دستگاه تصفیه آب

 

انتخاب دستگاه تصفیه آب واقعاً با توجه به انواع متد‌ها و روش‌های بکار گرفته شده در این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های تولیدی مختلف بسیار گیج‌کننده است. این دستگاه‌ها فیلترهای مختلفی دارند، برخی چند کاره و برخی تنها یک وظیفه‌ی اصلی دارند، برخی به سادگی نصب می‌شوند و برخی نیاز به کارشناس مخصوص داشته و برخی از این دستگاه‌ها مراقبت کمتری نیاز دارند.

دو راه اصلی برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که چه دستگاه تصفیه آبی بخرید وجود دارد:

انتخاب دستگاه تصفیه آبی که متناسب با شیوه‌ی زندگی و بودجه‌ی شما باشد.

بعنوان مثال اگر مصرف در خانه‌ی شما بیش از اندازه است و یا هزینه‌ خیلی برای شما مهم نیست یک دستگاه تصفیه آب مرکزی انتخاب مناسبی است ولی اگر بودجه برای شما مهم است و تنها برای آب شرب و خوراکی خود نیاز به آب تصفیه شده و مناسب دارید، باید به فکر یک دستگاه زیر سینکی باشید.

انتخاب دستگاه تصفیه آبی متناسب با نوع آلاینده‌های آب در محیط زندگی شما

مثلاً در برخی از شهرهای ایران مشکل آلودگی سرب در آب وجود دارد و یا سختی آب بدلیل وجود آرسنیک‌ها و یا رسوبات محلول در آب بیشتر است که در این خصوص باید دستگاه متناسب با نوع آلاینده انتخاب شود.
توصیه‌ی کارشناسان ما در رادگسترنوین انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خانگی با سیستم اسمز معکوس RO میباشد که در ادامه توضیح خواهیم داد که در صورت لزوم میتوانید به صفحه دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو AQUA PRO که میتوان گفت جزو بهترین دستگاه های تصفیه اب در ایران میباشد مراجعه کنید و عکس های آن را ببینید اطلاعات کاملی کسب کنید و در صورت لزوم سفارش دهید.

دستگاه تصفیه آب

خوب اجازه دهید این دو انتخاب را کمی با جزئیات بیشتری توضیح دهیم:

روش A : انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با شیوه‌ی زندگی و بودجه

چند سؤال مهم وجود دارد که باید در اینجا به آن پاسخ دهید.

من به دستگاه تصفیه آب نیاز دارم که فقط برای آب آشامیدنی باشد؟

من به دستگاه تصفیه آبی نیاز دارم که هم آب آشامیدنی و هم مصرفی را تصفیه کند؟

اگر آب تصفیه شده را برای مصرف استحمام و شست و شو و نوشیدن همه با هم نیاز دارید، تنها یک راه دارید و آن هم انتخاب دستگاه تصفیه آب کلی و یا ورودی است که هزینه بسیار بالایی دارد البته نوعی تصفیه اب ورودی به نام پیش فیلتراسیون است که 3 فیلتر دارد که قدرت گرفتن ذرات درشت را داراست که پیشنهاد نمیشود و قیمت پایینی هم دارد حواستان باشد که اشتباه خرید نکنید اما اگر تنها برای آب آشامیدنی خود نیاز به آب تصفیه شده دارید، باید ابتدا بدانید چه موضوعاتی برای شما در اولویت است؟ منظور اینکه ارزش مالی زیادی نداشته باشد و راحت قابل استفاده باشد و یا اینکه تأثیرگذار بوده و به بهترین نحو عمل کند؟ توجه داشته باشید تصفیه اب های سرشیری که یک فیلتر دارند و قیمت بسیار مناسبی هم دارد اصلا پیشنهاد نمیشود و اما اگر برای شما اثربخشی مهم است باید به فکر یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس باشید.

حال هر یک را بیشتر توضیح می‌دهیم:

دستگاه تصفیه آب ورودی

یک سیستم تصفیه‌ی متوسط است که در محل ورود آب اصلی به خانه نصب می‌شود و همه‌ی ورودی آب خانه را تصفیه می‌کند. دارای اثربخشی متوسط رو به بالاست. نصب این دستگاه نیاز به متخصص دارد. این دستگاه ذرات تا 0.35 میکرون بزرگی آب را تصفیه می‌کند و در کل برای خانه‌هایی که تصفیه آب کلی در نظر دارند، انتخاب خوبی است ولی به نسبت مصرف بیشتر قیمت دستگاه بالاتر رفته و قطعات و لوازم بیشتری نیاز دارد به طور مثال اگر برای یک ساختمان 5 طبقه با پنج خانوار که روزانه حدود 150 لیتر اب مصرف کنند باید یک دستگاه تصفیه اب ورودی که بتواند در روز حدودا 1,000 لیتر اب تصفیه کند تهیه کنید که حداقل این دستگاه با یک برند خوب و با کیفیت بین 4 تا 7 میلیون میباشد.

دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس

مؤثرترین شکل تصفیه آب در حال حاضر می‌باشد. معمولاً زیر سینک و یا هر مکان دیگری که نیاز داشته باشید، نصب می‌شود و آب تصفیه شده را از شیر برداشت آب تصفیه شده جداگانه به شما تحویل میدهد. دارای محفظه‌ی نگهداری آب تصفیه شده است . نصب بسیار ساده است و می‌توانید خودتان هم در صورت داشتن کمی تخصص انجام دهید. تمامی انواع آلاینده‌ها و ذرات به اندازه 0.001 میکرون در این دستگاه تصفیه می‌شوند که تقریباً یعنی 99درصد تصفیه آب با اثربخشی فوق العاده بالا. اکثر این دستگاه‌ها تا 6 مرحله فیلتراسیون انجام می‌دهند.

تصفیه آب سر شیری

نصب بسیار راحت و اثربخشی کم و ضعیف و نوعی فیلتراسیون بسیار ساده و با قیمت بسیار ارزان
سیستم تصفیه آب کانترتاپ و یا محفظه‌ای: این نوع دستگاه نیاز به نصب خاصی ندارند. فرآیند کامل‌تری از فیلتر سر شیری دارد. در برخی از مدل ها خاصیت ایجاد آب قلیایی دارند و در کل اثر بخشی متوسط رو به بالا دارند.
تصفیه آب دستی: ساده‌ترین نوع تصفیه آب که اصلاً نیاز به نصب ندارد. ارزان‌ترین سیستم تصفیه آب است که به سادگی کار تصفیه آب را در حد متوسط انجام می‌دهد که در بیرون از خانه بیشتر به کار می آید.

 

روشB- انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با نوع آلاینده‌ها

اگر دقیقاً بدانید نوع آلاینده‌های آب شما چه چیزهایی هستند، بهترین انتخاب همیشه برای شما دستگاه تصفیه آبی است که نوع آلودگی مورد نظر شما را هدف قرار دهد. یک آزمایش ساده می‌تواند در تشخیص این آلاینده‌ها در آزمایشگاه‌های مخصوص به شما کمک کند. شایع‌ترین آلاینده‌های آب در ایران را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

کلرد ,فلوراید ,سرب و...
خوشبختانه انواع دستگاه‌های تصفیه آب در ایران وجود دارد که هر کدام متناسب با این آلاینده‌ها عمل می‌کنند. مدل‌ها و برندهای مختلف وجود دارد که با استفاده از فیلترهای مخصوص این نوع آلاینده‌ها را هدف قرار می‌دهند. اما با این وجود بهتر است دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با قابلیت 6 تا 7 مرحله فیلتراسیون تهیه کنید تا هر یک از این آلودگی‌ها را به راحتی به دام بیاندازد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام